ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پورشه
اخبار خودرو

آمار فروش پورشه رکورد زد؛ تحویل بیش از 300 هزار خودرو در سال 2021

پورشه آمار فروش مربوط به سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. طبق این آمار کمپانی مطرح آلمانی توانسته ۳۰۱,۱۹۵ دستگاه از محصولات خود را در سرتاسر جهان به فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۴ دی ۱۴۰۰ | ۱۲:۰۰

پورشه آمار فروش مربوط به سال ۲۰۲۱ را منتشر کرد. طبق این آمار کمپانی مطرح آلمانی توانسته ۳۰۱,۱۹۵ دستگاه از محصولات خود را در سرتاسر جهان به فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ از رشد ۱۱ درصدی حکایت دارد. نکته جالب توجه اینکه با ثبت چنین آماری باید گفت سال ۲۰۲۱ موفق ترین سالِ تاریخ پورشه از نظر فروش بوده است.

آمار فروش پورشه

رکورد تاریخی پورشه در حالی به دست آمده که بسیاری از خودروسازان در سال ۲۰۲۱ با مشکل کمبود تراشه دست به گریبان بودند؛ طوریکه شمار زیادی از آنها با کاهش قابل ملاحظه میزان فروش مواجه شدند.

نگاهی به آمار موجود نشان می‌دهد که چین بزرگ‌ترین بازار پورشه در جهان است. این کمپانی آلمانی موفق شده در سال گذشته ۹۵,۶۷۱ دستگاه از محصولات خود را در این کشور به فروش برساند که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ هشت درصد بیشتر است. همین فروش قابل توجه در چین، منطقه آسیا- اقیانوسیه-خاورمیانه را به بازار اصلی پورشه تبدیل کرده است.

آمار فروش پورشه

 پس از این منطقه، قاره اروپا دومین بازار بزرگ پورشه محسوب می شود. بر اساس آمار در سال گذشته اروپایی‌ها ۸۰,۱۶۰ دستگاه از تولیدات پورشه را خریداری کرده‌اند. این رقم در مقایسه با سال ۲۰۲۰ هفت درصد رشد داشته است. بد نیست اشاره کنیم از این تعداد ۲۸,۵۶۵ دستگاه در سرزمین مادری پورشه یعنی آلمان به فروش رسیده است.

اما پورشه در قاره آمریکا نیز طرفداران زیادی دارد. این شرکت در سال گذشته ۸۴,۵۶۷ دستگاه از محصولات خود را در قاره آمریکا به فروش رسانده که در مقایسه با سال ۲۰۲۱ نشان از رشد ۲۲ درصدی دارد. طبق انتظار در این قاره هم کشور ایالات متحده دارای بیشترین سهم بوده و حدود ۷۰ هزار دستگاه از محصولات پورشه در این کشور به فروش رسیده است.

آمار فروش پورشه

در بین مدل‌های مختلف پورشه، ماکان محبوب ترین بوده و با فروش ۸۸,۳۶۲ دستگاه در صدر ایستاده است. پس از ماکان، کاین با فروش ۸۳,۰۷۱ دستگاه در رتبه دوم قرار دارد. نکته جالب توجه اینکه فروش تایکان دو برابر شده و این سدان الکتریکی جذاب از ۹۱۱ سبقت گرفته است. در سال ۲۰۲۱ مشتریان پورشه ۴۱,۲۹۶ دستگاه تایکان خریداری کرده‌اند، در حالیکه که آمار فروش ۹۱۱ برابر با ۳۸,۴۶۴ دستگاه بوده است.

پورشه

سبقت گیری تایکان از ۹۱۱ وقتی دو چندان اهمیت پیدا می‌کند که بدانیم این خودروی اسپرت نمادین رکورد جدیدی را از نظر فروش ثبت کرده است. پس از مدل‌های مذکور، پانامرا با فروش ۳۰,۲۲۰ دستگاه در رتبه بعدی قرار دارد. خانواده ۷۱۸ باکستر و کیمن هم رکورد فروش ۲۰,۵۰۲ دستگاه را ثبت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی