نماد سرسختی اوکراین ؛ مردی با سیگاری در گوشه لبش مین ضد تانک را بر می دارد + ویدیو

نماد سرسختی اوکراین ؛ مردی با سیگاری در گوشه لبش مین ضد تانک را بر می دارد + ویدیو

سربازان و غیرنظامیان اوکراینی به خاطر شجاعت و مقاومتشان در برابر حمله روسیه در سراسر جهان مورد تحسین قرار گرفته اند. در حالی که ویدیوهای تحسین برانگیز زیادی در روزهای اخیر از مقاومت مردم اوکراین در مقابل حمله روس ها در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، روز گذشته ویدیویی از یک مرد اوکراینی غیرنظامی در شبکه های اجتماعی وایرال شد ، جایی که این مرد نترس یک مین ضد تانک را با دست و در حالی که سیگاری گوشه لبش است از روی جاده برداشته و پس از دقایقی راه رفتن به مکانی امن منتقل می کند.

این شهروند که نام او اعلام نشده، در نزدیکی شهر بردیانسک در جنوب این کشور دست به چنین عمل متهورانه و تحسین برانگیزی زده است. این اتفاق در شرایطی رخ می دهد که پیشروی نیروهای روسی به دلیل مقاومت بی نظیر مردم و نظامیان اوکراینی متوقف شده است. در این شرایط ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه دستور آماده باش نیروهای هسته ای کشورش را صادر کرده، اقدامی که خودش آن را واکنشی به «سخنان تهاجمی» کشورهای عضو ناتو دانسته است. در تصاویر منتشر شده یک مرد جوان اوکراینی دیده می شود که در حال پک زدن به سیگار و بسیار خونسرد یک مین ضد تانک را از جاده و پل دور می کند در حالی که به زبان اوکراینی صحبت می کند. در حالی که این مرد مین بسیار قدرتمند را با دست برداشته و به نقطه ای دور از جاده حمل می کند، با صحبت های خود باعث خنده فیلمبردار می شود.

ویدیو در حالی به پایان می رسد که این مرد همچنان مین ضد تانک را از جاده دور می کند و به درون منطقه ای جنگلی می برد. یکی از کاربران شبکه های مجازی در واکنش به این دوربین نوشته است: «شجاع کلمه کاملی برای کاری که این مرد می کند نیست. او یک مین منفجر نشده زمینی را از خانه ها دور کرده و به یک منطقه جنگلی می برد». دیگری نوشته است: «فقط یک مرد با سیگاری در دهان، مینی زمینی را از زیر یک پل در بردیانسک، اوکراین بر می دارد و دور می کند. باورکردنی نیست». کاربری نیز در واکنش به این ویدیو تحسین برانگیز می نویسد: «تنها یک اوکراینی با شلوار جین و کاپشن و با سیگاری در دهان یک مین زمینی را برداشته و خیلی آرام آن را از پل دور می کند». در روزهای اخیر ویدیوهای بسیاری از حرکات حیرت انگیز و شجاعانه مردم اوکراین در مقابله با نیروهای روسی منتشر شده است.

در یکی از این ویدیوها، یک پیرزن اوکراینی به سربازان روسی نزدیک شده و به آنها می گوید که تخم آفتابگردان در جیبش بگذار تا وقتی او کشته شد، از جنازه او گیاه آفتابگردان رشد کند. در ویدیویی دیگر، مردی مُسن با سربازان روسی درگیر شده و بر سر آن ها فریاد می زند که آنجا چکار می کنند. ویدیوی دیگری نیز مردی را نشان می دهد که با دست های خالی در مقابل تانک های روسی می ایستد تا مانع عبور و پیشروی آن ها شود. همچنین ویدیوی دیگری که در ساعات اخیر پربازدید شده، دزیده شدن یک خودرو زرهی روسی توسط کشاورزی اوکراینی دیده می شود که با استفاده از تراکتور خود دست به این کار متهورانه و بامزه می زند.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۹ نظر

ورود

  • مصطفی عارف اسفند ۱۰, ۱۴۰۰

    اون مین ضد تانک خطری برای فرد نداره، در دوران خدمت افسری داشتیم که جفت پا میرفت رو مین ضد تانک مسلح! چون اون مینها فقط با فشار وزن تانک یا خودرو منفجر میشوند

    • کاوه اسفند ۱۰, ۱۴۰۰

      دقیقا درسته! این مینها حساس ترینشون هم فقط با وزن بیشتر از ۱۵۰ کیلوگرم فعال میشن. همه رسانه ها شدن بازیچه پروپاگاندای جنگ اوکراین. انگار توی جنگهای دیگه که پیش از این بوده و هنوز هم در خیلی از جاهای دیگه دنیا در جریانه هیچ خبری نبوده و نیست و فقط این کشوره که مردمش مظلوم و شجاع و از جان گذشته هستند.

  • Mah اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    اگه تو کشور ما یا کشورهای همسایمون ۱۰۰۰ نفر هم بمیرن مهم نیست ولی اگه اینا یه خمپاره بخورن داد کل دنیا درمیاد

  • توکا اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    امیدوارم آخرین روزهای پوتین باشه

  • سجاد اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    پس نماد سر سختس مردم بیگناه یمن و افغانستان و فلسطین کجاس ……واقعا تاسف دارد که اینجور اوکراین یهودی نشین را سر خط خبرها کرده این

  • Hossein اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    واقعا درود بر این مردم با بصیرت که کامت گذاشتند ؛ برداشتن مین معیوب ضد تانک توسط یک اوکراینی یهودی شجاعت محسوب میشه بعد اون جوان رشید ایرانی که در دوران دفاع مقدس خودش رو روی مین ها می انداخت تا برای همرزمانش راه درست کند شجاعت نیست؟اونم در حالی که کفش هایش رو درمی آورد تا با بدنش تکه تکه نشن و برای بقیه زرمندگان به جای می گذاشت. اون جوان فلسطینی که با سنگ جلوی نظامیان اسراییلی تا دندان مسلح می ایستاد شجاع نیست؟ چطور برای اوکراین و یهودی ها میگن no war ولی برای دخترک مظلوم سوریه ای که سر پدرش رو جلوی خودش بریدند نمی گویند no war?

    • Shahramcool اسفند ۱۲, ۱۴۰۰

      هر جنگی محکومه و باید محکوم بشه. بعد اسرائیلی بدبخت خانه زندگیشه اونجا، دین شون همه چیشون از اونجا شروع شده اون هم هزارن سال قبل از اینکه اون فلسطینی متجاوز بره اونجا و به زور بخواهد سوغات عربستان رو بده بهشون

  • حامد اسفند ۱۱, ۱۴۰۰

    وقتی جنگ رو محکوم میکنن یه عده انسان نما ریختن که آی چرا یمنو محکوم نمیکنی آی چرا سوریه رو نمیگین
    حالتون از خودتون بهم نمیخوره؟
    شما این جنگو محکوم کن بعد بگو اونم محکومه ماهم میگیم چشم
    نه اینکه واسه خوشایند اربابتون حمله کنید به هرکی جنگو محکوم میکنه

    • حمید اسفند ۱۳, ۱۴۰۰

      کاری با اونهایی که با اهداف سیاسی و عقیدتی این حرفها رو می زنند ندارم. از نظر من همه جنگها محکومه. ولی اونهایی که الان دارن خودشون رو برای اوکراین کرک و پر می کنند (چه ایرانی و چه خارجی) درحالیکه سالهاست سایر جنگها رو نادیده گرفته اند و میگیرند به نظر من بویی از شرافت و انسانیت نبردن. کاش حداقل خودشون میفهمیدن که با این حمایت یکجانبه شون عملا به هدف رسانه ها در نادیده گرفته شدن مرگ یک عده بیگناه کمک می کنند.