بهترین سریال های علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان؛ از The Barrier تا Ministry Of Time

بهترین سریال های علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان؛ از The Barrier تا Ministry Of Time

در سال های اخیر تلاش های بیشتری برای ساخت سریال های بین المللی یا غیرانگلیسی زبان برای مخاطبان در سراسر جهان صورت گرفته است. این جریان باعث شده که نتفلیکس پیشرو در ساخت چنین سریال های غیرانگلیسی زبان خارق العاده ای باشد که در دسترس مخاطبان آمریکایی و دیگر مخاطبان انگلیسی زبان قرار گرفته اند؛ از جمله Babylon Berlin, Elite و Lupin. سرویس های استریمینگ در حوزه سریال های علمی تخیلی که در خارج از ایالات متحده ساخته شده اند بسیار خوب عمل می کنند. در حالی که بیشتر سریال های علمی تخیلی باکیفیت و محبوب در نتفلیکس ساخته شده اند اما دیگر سرویس های استریمینگ نیز در این عرصه نسبتاً موفق بوده اند، حتی دیزنی. فهرستی از بهترین و محبوب ترین سریال های غیرانگلیسی زبان دوبله شده یا زیرنویس دار در پلتفرم های استریمینگ وجود دارد که می توانید نگاه کنید، سریال های اورجینالی که در نقاط مختلفی از جهان ساخته شده اند.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۱۰- The Barrier (2020-تاکنون)

دهه ها بعد از جنگ جهانی سوم، اسپانیا همچنان از تشعشعات هسته ای و قحطی ناشی از آن رنج می برد در شرایطی که دیواری دو نیمکره زمین را از هم جدا کرده است. این درام پادآرمانشهری در مورد خانواده ای در مادرید است که توسط این دیوار از هم جدا افتاده اند و تلاش دارند که بار دیگر به هم بپیوندند. بخش زیادی از داستان این سریال علمی تخیلی از دوران دیکتاتور واقعی اسپانیا، ژنرال فرانسیسکو فرانکو گرفته شده است. از بازیگران این سریال می توان به چهره های شناخته شده ای مانند اوناکس اوگالد و آنجلا مولینا اشاره کرد که در برخی از فیلم های پدرو آلمودوار بازی کرده است. به عنوان تمثیلی از زندگی بعد از جنگ، سریال The Barrier نه تنها به رنج انسان ها می پردازد بلکه به بخش هایی منحصربفرد و جذاب از فرهنگ اسپانیا نیز سرک می کشد.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۹- Katla (2021-تاکنون)

این درام رازآلود با تصاویر خیره کننده از ایسلند سریالی متفاوت و عجیب است. یک سال بعد از فوران کوه آتشفشانی کاتلا، شهری کوچک در پای این کوهستان تقریباً خالی از سکنه شده است. وقتی زنی عریان با بدنی پوشیده از خاکستر آتشفشانی پیدا می شود، مردم رفته رفته نگرانی هایی پیدا می کنند. این زن نسخه ای جوان تر از آن کسی است که همه ساکنان شهر می شناختند. این سریال ایسلندی که آرام آرام مخاطب را در خود درگیر می کند فیلمبرداری بسیار خیره کننده ای داشته و در سبک روایی خود منحصربفرد است. بازیگران سریال Katla نیز بسیار تحسین برانگیز ظاهر شده و بازی های جذابی از خود ارائه می دهند. در این سریال، افسانه های ایسلندی با تم هایی از تفکر در انزوا، سوگواری و پشیمانی ترکیب شده است.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۸- Parallels (2022-تاکنون)

گروهی دوست نوجوان که در شهری کوچک در کوهستان زندگی می کنند، در معرض انواع چالش های کلیشه ای قرار می گیرند، اذیت و آزار، عشق های نوجوانی و تکالیف، جایی که آن ها بعد از بد پیش رفتن یک آزمایش علمی از هم جدا می شوند. در نگاه اول، سریال Parallels شبیه یکی از سریال های لایو اکشن باکیفیت و محبوب دیزنی است اما با پیشرفت داستان می فهمید که با تم ها و نکته های بسیار تاریکی در این سریال مواجه خواهید شد. دیزنی پلاس با دقت تمام این واقعیت را پنهان کرده است که این سریال یک سریال تولید شده در فرانسه است که در ادامه توسط صداپیشگانی انگلیسی زبان دوبله شده است. اکنون دیزنی که جنگ ستارگان و دنیای مارول را نیز در اختیار دارد در حال تنوع دادن بیشتر به محتواهای خود است. بدین ترتیب سریال Parallels یک غافلگیری خوشایند با پیچش های داستانی غیرمنتظره و ترکیبی از هیجان های فراوان و رازآلودگی های جذاب است.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۷- Into The Night (2020-تاکنون)

این سریال بلژیکی از نتفلیکس در مورد اتفاقاتی است که پس از یک اتفاق آخرالزمانی رخ می دهد که باعث می شود تشعشعات خورشید چنان مرگبار باشند که مردم باید از قرار گرفتن در معرض آن ها دوری کنند. هواپیمایی مملو از بازماندگان از شهری به شهر دیگر می روند تا در طول شب در تاریکی بمانند. با ترکیبی جذاب از بازیگران و شخصیت های متنوع، سریال Into The Night همواره تنش را در بالاترین حد ممکن نگه می دارد. همانند سریال مردگان متحرک، سریال Into The Night دارای هیجان و تنش های بدون توقف و غافلگیری های فراوان است در حالی که این انسان ها هستند که خطر واقعی می شوند. این سریال علمی تخیلی آنچنان محبوب شده که به سرعت ساخت فصل دوم و اسپین آفی از آن تایید شده است.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۶- Abyss (2019)

سریال Abyss یکی از سریال های کره ای متعدد نتفلیکس است و سریالی که عشق آبکی دو نفر را روایت می کند که به لطف اتفاقی عجیب و پس از حوادثی مجزا در قالب بدن های جدید از خواب بیدار می شوند. یک قاتل سریالی را به این داستان اضافه کنید و اتفاقات جالب جدیدی رخ می دهد در شرایطی که دو شخصیت اصلی داستان احتمالاتی که ظاهر جدیدشان می تواند در پی داشته باشد را کشف می کنند. دو شخصیت اصلی این سریال را بازیگران مطرح کره ای بازی می کنند که شیمی فوق العاده ای با هم داشته و روابط بسیار جذابی را خلق می کنند. این سریال کره ای متفاوت از دیگر سریال های این فهرست است و می توان آن را سریال کره ای بامزه ای در فهرست متعدد سریال هال کره ای نتفلیکس دانست که چیزهای زیادی در آن برای دوست داشتن وجود دارد.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۵- ۳% (۲۰۱۶-۲۰۲۰)

داستان سریال ۳% در برزیل و در آینده ای نزدیک رخ می دهد جایی که جوانانی ساکن منطقه اصلی کشور که بسیار فقیر هستند باید فرآیندی شامل چالش های مرگبار را طی کند تا بتوانند به منطقه ساحلی یا جامعه نخبه و برخوردار کشور برسند اما تنها سه درصد از این افراد از چالش های مرگبار جان سالم به در می برند. اگر چه این درام پادآرمانشهری با داستان های مشابه دیگری مانند The Hunger Games مقایسه شده اما استقبال قابل توجه از آن به دلیل توسعه شخصیت های قوی بوده است. این سریال در چهار فصل ساخته شده و بسیاری آن را سرآغازی بر سریال های قوی برزیلی می دانند که بسیار تماشایی و جذاب هستند.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۴- Ragnarok (2020-تاکنون)

علیرغم نامی که دارد، سریال Ragnarok هیچ ارتباطی با دنیای سینمایی مارول ندارد. این سریال نروژی بر اساس افسانه های نوردیک ساخته شده جایی که نوجوانان با تغییرات آب و هوایی ناگهانی و بسیار خطرناک روبرو می شوند. این نوجوانان در می یابند که روح خدایان نوردیک در آن ها ظهور کرده و باید با اتفاقات ویرانگر و هولناکی که در حال رخ دادن هستند مقابله کنند. با دو فصلی که تاکنون منتشر شده و فصل سومی که بزودی منتشر خواهد شد، این سریال نروژی برای نتفلیکس بسیار موفقیت آمیز بوده است. نروژ طبیعت بسیار خیره کننده ای دارد و در این سریال برداشتی منحصربفرد از افسانه شناسی مدرن و قهرمانان این کشور شده است. اگر چه نباید سریال Ragnarok را با تولیدات هالیوودی مقایسه کرد اما باید آن را به خاطر محتوای بالغ و بی نقصش ستود.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۳- Alice In Borderland (2020-تاکنون)

سریال Alice In Borderland که پیش درآمدی بر سریال اسکوید گیم یا بازی مرکب (Squid Game) بود بر اساس مانگایی به همین نام ساخته شده و بازی های مرگبار را به مرحله تازه ای می برد. شرکت کنندگان در شهر توکیو، ژاپن که به طرز رازآلودی متروکه شده گرفتار شده اند و تحت نظر قرار داشته و البته با چیز یا کسی از آسمان قضاوت می شوند. سریال Alice In Borderland از لحاظ بصری بسیار حیرت انگیز و بسیار خشونت میز است و همواره مخاطبانش را روی صندلی هایشان نیم خیز نگه می دارد. طرفداران بی صبرانه انتظار فصل دوم سریال Alice In Borderland را می کشند که امسال منتشر خواهد شد و تئوری های بسیاری در مورد اتفاقاتی که در فصل دوم رخ می دهد در شبکه های مجازی مطرح شده است. این سریال ژاپنی علمی تخیلی یکی از آن سریال هایی است که باید حتماٌ ببینید.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۲- Ministry Of Time (2015-2020)

با سریال هایی مانند Money Heist و Veneno، تلویزیون اسپانیا ظاهراً در دوران طلایی خود به سر می برد. این درام اکشن ماجراجویانه نیز بخشی از این دوره هیجان انگیز است. داستان سریال Ministry Of Time در مورد سه نفر از سه دهه متفاوت است که به یک بخش سری از دولت اسپانیا می پیوندند تا مانع از تغییر تاریخ توسط گروهی شرور شوند. با چهار فصل، این سریال بسیار معتاد کننده بوده و به مسائلی می پردازد که علاقمندان به سریال های علمی تخیلی در قالب های فراوان دیده اند اما این برداشت اسپانیایی ویژگی های منحصربفرد خاص خود را دارد. حتی برای کسانی که با تاریخ اسپانیا آشنایی چندانی ندارند نیز این سریال بسیار خوش ساخت یک سریال جذاب و سرگرم کننده خواهد بود.

10 سریال علمی تخیلی غیرانگلیسی زبان برتر تلویزیون

۱- Dark (2017-2021)

سریال علمی تخیلی Dark سریالی به شدت پیچیده و رازآلود در مورد ارتباطات بین چهار خانواده در شهری کوچک در آلمان است که در آن برخی از کودکان به شکل اسرارآمیزی مفقود شده اند. غاری ترسناک در دل جنگل که هم مردم را می ترساند و هم آن ها را به سمت خود می کشد مرکز این اتفاقات اسرارآمیز است. چیزی که در ابتدا یک داستان راز آلود قتل به نظر می رسد خیلی زود به یک داستان علمی تخیلی پیچیده و هولناک تبدیل می شود. با سه فصل پیچیده، فیلمبرداری خیره کننده سریال Dark و بازی های پرتنش موجود در آن، خیره شدن چشم های مخاطبان به صفحه نمایش را تضمین خواهد کرد. جای تعجب ندارد که این سریال تحسین شده و برنده جوایز تلویزیونی متعدد با روایتی علمی تخیلی و نوآر در فهرست ۲۵۰ سریال برتر وبسایت IMDB در رتبه هشتادم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

۱۵ فیلم علمی تخیلی برتر سینما با روایت یک کابوس آباد تاریک، غیرقابل تصور و ترسناک

۵ سریال علمی تخیلی برتر سال ۲۰۲۱ که باید دید؛ از Invasion گلشیفته تا انیمیشن Arcane

بهترین سریال های علمی تخیلی سال ۲۰۲۰ ؛ از Alice In Borderland تا Snowpiercer

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • Milad فروردین ۲۹, ۱۴۰۱

    سریال Alice in Borderland قبل از اسکویید گیم اومده و خیلی بهتر از اسکویید گیم هستش