«به خودت شلیک کن»؛ نصب مجسمه ولادیمیر پوتین در کیف با اسلحه ای در دهان

«به خودت شلیک کن»؛ نصب مجسمه ولادیمیر پوتین در کیف با اسلحه ای در دهان

مجسمه بزرگی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را با تفنگ در دهان نشان می دهد، در کیف ساخته شد. این مجسمه این مجسمه ۶ متری فولادی، با عنوان «به خودت شلیک کن.» در پایتخت اوکراین، درجایی به نمایش در آمد که زمانی بنای یادبود ولادیمیر لنین، نخست وزیر سابق اتحاد جماهیر شوروی آنجا قرار داشت.

مجسمه پوتین با اسلحه ای در دهان، با عنوان «به خودت شلیک کن» در کیف ساخته شد

در کتیبه زیر مجسمه پوتین نوشته شده است: «پوتلر، نکته شو گرفتی؟». «پوتلر» (Putler) که این روزها بسیاری پوتین را به این نام صدا می کنند ترکیب نام پوتین و هیتلر است. علیرغم اصرار پوتین که دلیل حمله روسیه را به اوکراین، خلاص کردن کشور همسایه اش از شر نازیسم می داند، رفتار وحشیانه او اغلب با رهبر نازی ها، آدولف هیتلر مقایسه می شود.

مجسمه پوتین با اسلحه ای در دهان، با عنوان «به خودت شلیک کن» در کیف ساخته شد

سر این مجسمه، دارای چشمانی بی روح و سرد است که با نوارهای کوچک سیم خاردار برجسته شده است. اما تفنگی که در دهان پوتین قرار داد واقعی تر به نظر می رسد. دیمیتری آیو مجسمه‌ساز این اثر است که در روز شنبه تنها هشت ساعت در محل مورد نظر به نمایش در آمد و سپس برداشته شد. رهگذران از این فرصت استفاده کردند و با آن عکس گرفتند. بسیاری از آنها عکس هایشان را با این مجسمه، در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشتند.

مجسمه پوتین با اسلحه ای در دهان، با عنوان «به خودت شلیک کن» در کیف ساخته شد

ساخت این مجسمه حدود یک ماه طول کشیده است. دیمیتری می گوید که مجسمه، خودش گویای همه چیز است. از نظر او، پوتین یک جنایتکار جنگی است و جنایتکاران جنگی تنها دو راه دارند؛ زندانی شوند یا به خود شلیک کنند. آثار دیمیتری در سراسر جهان به نمایش گذاشته می شود و او معمولا از مواد نرم تری استفاده می کند. اما این بار او می خواست با فولاد کار کند تا نماد جنگ باشد. او می گوید که جنگ سخت است و فولاد هم سخت است. از نظر او در شرایط، نباید زیبایی وجود داشته باشد.

مجسمه پوتین با اسلحه ای در دهان، با عنوان «به خودت شلیک کن» در کیف ساخته شد

دیمیتری نخواست در مورد علت برداشتن مجسمه صحبت کند. او بر این باور است که نزدیک به روز پیروزی، جشن سالانه ای که پایان جنگ جهانی دوم را نشان می دهد، بیش از حد تحریک آمیز تلقی شود. اکنون این مجسمه در انباری، در مکان دیگری از شهر نگهداری می شود. دیمیتری گفت که قرار است مجسمه، در یک مکان جدید ظاهر شود.

مجسمه پوتین با اسلحه ای در دهان، با عنوان «به خودت شلیک کن» در کیف ساخته شد

رهبران غربی، از جمله جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستار محاکمه پوتین به دلیل جنایات جنگی شده اند. با این حال، شایعاتی مبنی بر بیماری سخت پوتین، شدت گرفته است. او دوشنبه در حال دیدن رژه روز پیروزی در مسکو با پتویی روی پاهایش دیده شد.

بیشتر بخوانید:

«کرملین پرنده»؛ هواپیمای مخصوص ولادیمیر پوتین برای آخرالزمان هسته ای

لرزش دست‌ و‌ پای پوتین در دیدار با لوکاشنکو و تقویت شایعه ابتلا به پارکینسون + ویدیو

منبع: mirror
۷ نظر

ورود

  • محمدامین اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

    باید به جای تفنگ یه چیز دیگه بکنن تو دهنش ??
    پ. ن: حتما اونروز تو رژه یهو شلوارشو خیس کرده که پتو کشیده بوده رو پاش

    • امیر اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

      چقد شما گنگتون بالاست….

  • HH اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

    روزیاتو اگر این چند روزه از پوشش اخبار های مرتبط با اوکر.این و رو.سیه فارغ شدی خواستم بگم یه عده دیگه هم هستن چند ساله بهشون ظلم شده فقر غذایی و تلفات کودکان به خاطر گرسنگی بیداد میکنه منتها فقط پوستشون روشن نیست چشم آبی هم نیستن. حالا اینکه تیم شما چشم آبی بیشتر دوست داره و فقط اخبار چشم آبی ها رو پوشش میده بحثش جداست فقط خواستم بگم اونا هم هستن.
    در ضمن تیم شما که اینقدر ضد استعمارطلبی کشور ها هست، چرا یه خبر در خصوص جنایات اسرا.ییل داخل فلسطین و غصب چند ده ساله سرزمین های فلس.طینی ها چیزی نمیگه ؟ آها چشم آبی نیستن، ببخشید.
    #کور_نباشیم.

    • hossein اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۱

      حرف حق

    • ناشناس اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱

      غصب حق خودمون رو نمیبنی که از فلسطین مثال میزنی؟

  • ناشناس اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱

    یکم فکر کنید
    واقعا الان فقط باید پویتن سرزنش بشه؟
    در تاریخ هست که اول اوکراین وجود نداشته بعد کشوری به اسم اوکراین به وجود می آد
    الان ناتو دست گذاشته روش
    فرض کن کردستان خودمون، یا اهواز جدا شه
    بعد شما خودتون نمی گید بابا این مال ما بود چرا بردینش؟
    پس چرا همش درباره آذر بایجان و ارمنستان میگید روسیه ازمون جداش کرد؟
    اینم همین بحث و جنگه
    وقتی ۷۰ میلیارد تصویب میشه در امریکا کشور صلح طلب و پیشرفته و نماد صلح واسه مسلح کردن اوکرایت ولی مردم از گرسنگی تو افغانستان، افریقا و در همینجا در بدبختی زندگی میکنن اگه این همه سرمایه دارن چرا در راه بهداشت، درمان، و تغذیه جهان صرف نمیشه؟
    متفکر آلمانی که نامه اش چند هفته پیش منتشر شد حرف حقی زد که تصمیم گیرندگان امروزه کسانی شده اند که یکبار هم اسلحه بدست نگرفته اند، خودش فرزند جنگ جهانی دوم بوده
    من طرفدار هیچکس در جنگ نیستم ولی تا به حال فکر کردید زلنسکی میتونست با چشم پوشی از ناتو و تن دادن به خواسته روسیه از مال جان مهاجرت چندین میلیون نفر جلو گیری کنه؟
    متفکر آلمانی گفت بایدن هم گفت یکی از بزرگترین ارتش جان هست
    تو مدرسه هم قلدر چیزی که میخواست با زور میگرفت حالا بیام ۴تا رو گول بزنم باهاش دعوا کنن گردنشون بشکنه تا قلدر شرمنده شه؟ پس جون اون ۴ تا چی؟ همش میگن دموکراتی هزینش رو باید همه بدن درست ولی چرا وقتی من هزینش رو میدم دردم میگیره ولی بایدن تو عین خیالتم نیست؟
    اخبار یک جور تزریق طرز فکر هست خبر یخونیم ولی قضاوت رو خودمون انجام بدیم

  • جواد اردیبهشت ۲۳, ۱۴۰۱

    هنوز هم یه عده ای هستن که میگن آمریکا بخواتر این با ما بده که مرگ بر آمریکا میگیم وگرنه اصلا به ما کار نداشت ?
    یه نمونه تاریخی که اوکراینی ها بدون مرگ بر روسیه گفتن هم بدبخت شدن ?
    گرچه اگه روسیه رسانه خودش رو قوی تر کنه چهل سال بعد اوکراینی ها میگن : همه بدبختی هامون بخواتر این مرگ بر روسیه هامونه ! ولی نمیدونه خودش یه حرام ز*** هست ?