فهرست ۱۰۰ بازیکن ارزشمند حال حاضر فوتبال جهان؛ دیگر خبری از رونالدو و مسی نیست!

فهرست ۱۰۰ بازیکن ارزشمند حال حاضر فوتبال جهان؛ دیگر خبری از رونالدو و مسی نیست!

ارلینگ هالند بازیکن تازه وارد تیم منچستر سیتی به عنوان ارزشمندترین بازیکن لیگ برتر فوتبال انگلیس و کیلیان امباپه به عنوان ارزشمندترین بازیکن حال حاضر فوتبال جهان توسط موسسه CIES Football Observatory انتخاب شده اند. به ادعای این ارگان ورزشی، بازیکن ۲۱ ساله کنونی منچسرسیتی بیش از ۱۳۰.۴ میلیون پوند ارزش دارد، بیش از دو برابر رقم ۵۱.۲ میلیون پوندی که منچستر سیتی برای فعال کردن بند خرید او از بورسیا دورتموند در تابستان اخیر پرداخته است. CIES ارزش ترانسفر هر بازیکن را بر اساس فاکتورهایی مانند دستمزد، عملکرد باشگاه در رقابت های مختلف و طول دوره قراردادشان تعیین کرده است.

20 فوتبالیست ارزشمند حال حاضر جهان چه کسانی هستند؟

این بدان معناست که کیلیان امباپه در صدر ارزشمندترین بازیکنان حال حاضر فوتبال جهان قرار می گیرد و ارزش این بازیکن فرانسوی در این فهرست ۱۷۵.۷ میلیون پوند تخمین زده می شود، بازیکنی که به تازگی قراردادی سه ساله با دستمزد هفتگی ۶۵۰,۰۰۰ پوند را با پاری سن ژرمن منعقد کرده است. وینیسیوس جونیور بازیکن جوان تیم رئال مادرید که تک گلش در فینال لیگ قهرمانان اخیر مقابل لیورپول باعث شد این تیم برای چهاردمین بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود نیز با ارزش ۱۵۸.۴ میلیون پوند دومین فوتبالیست ارزشمند حال حاضر جهان است.

20 فوتبالیست ارزشمند حال حاضر جهان چه کسانی هستند؟

فیل فودن با ۱۰۶ میلیون پوند ارزش، در جایگاه بعدی این فهرست قرار دارد و در لیگ برتر انگلیس نیز از این لحاظ پس از هالند دوم است و بعد از آن ها نوبت به لوییس دیاز  روبن دیاز به ترتیب با ۹۴ و ۹۳.۷ میلیون پوند ارزش می رسد. اما فیل فودن ارزشمندترین بازیکن انگلیسی این فهرست نیست و این افتخار به جود بیلینگام ۱۸ ساله می رسد که ارزش وی بیش از ۱۱۴.۳ میلیون پوند تخمین زده شده است.  اما بیش از ۱۸ بازیکن انگلیسی در فهرست ۱۰۰ بازیکن ارزشمند حال حاضر جهان قرار دارند که این کشور را در این زمینه رکورددار ساخته است.

20 فوتبالیست ارزشمند حال حاضر جهان چه کسانی هستند؟

در این اثنا، لیگ برتر انگلیس ۴۱ بازیکن در این فهرست دارد. ارزش کنونی کوین دبروینه ستاره بی چون و چرای تیم منچستر سیتی نیز که در انتهای ماه اخیر ۳۱ ساله می شود ۴۸.۹ میلیون پوند تخمین زده شده است. ارزش گاوی ستاره جوان خط میانی بارسلونا نیز ۵۰ میلیون پوند اعلام شده در حالی که تنها ۱۷ سال دارد.

منچستر یونایتد قصد دارد در تابستان جاری فرانکی دی یونگ ستاره خط میانی بارسلونا را به خدمت بگیرد، بازیکنی که ارزش او ۹۶.۲ میلیون پوند اعلام شده است. اگر یونایتدها این رقم را برای دی یونگ بپردازند، رکورد نقل و انتقالات باشگاهی خود را شکسته اند. ارزش لائوتارو مارتینز که چلسی قصد به خدمت گرفتن او را دارد نیز ۹۱.۲ میلیون پوند اعلام شده است.

20 فوتبالیست ارزشمند حال حاضر جهان چه کسانی هستند؟

۲۰ بازیکن ارزشمند دنیای فوتبال در حال حاضر

  1. کیلیان امباپه (۱۷۵.۵ میلیون پوند)
  2. وینیسیوس جونیور (۱۵۸.۴ میلیون پوند)
  3. ارلینگ هالند (۱۳۰.۴ میلیون پوند)
  4. پدری (۱۱۵.۵ میلیون پوند)
  5. جود بیلینگام (۱۱۴.۳ میلیون پوند)
  6. فیل فودن (۱۰۶ میلیون پوند)
  7. فرانکی دی یونگ (۹۶.۲ میلیون پوند)
  8. لوییس دیاز (۹۴ میلیون پوند)
  9. روبن دیاز (۹۳.۷ میلیون پوند)
  10. فران تورس (۹۳.۶ میلیون دلار)
  11. لائوتارو مارتینز (۹۱.۲ میلیون پوند)
  12. جمال موسیالا (۹۰ میلیون پوند)
  13. جیدون سانچو (۸۸.۲ میلیون پوند)
  14. میسون مانت (۸۵.۷ میلیون پوند)
  15. بوکایو ساکا (۸۵.۷ میلیون پوند)
  16. جوسکو گواردیول (۸۵.۳ میلیون پوند)
  17. برونو فرناندز (۸۳.۶ میلیون پوند)
  18. نیکولو بارلا (۸۱.۱ میلیون پوند)
  19. کای هاروتز (۸۰ میلیون پوند)
  20. ژوائو فیلیکس (۷۷.۶ میلیون پوند)

برای دیدن فهرست کامل ۱۰۰ بازیکن ارزشمند حال حاضر دنیای فوتبال می توانید از این لینک استفاده کنید.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود