نگاهی به داخل اتاق جنگ مخفی ولادیمیر زلنسکی در سالگرد حمله روسیه به اوکراین + ویدیو

نگاهی به داخل اتاق جنگ مخفی ولادیمیر زلنسکی در سالگرد حمله روسیه به اوکراین + ویدیو

 ولادیمیر زلنسکی در سالگرد شروع حمله روسیه به اوکراین اتاق جنگ مخفی خود را که در یک سال اخیر خانه او بوده است را نشان می دهد. رهبر دوران جنگ اوکراین، به مدت یک سال در پناهگاهی محاصره شده توسط حلقه ای از فولاد در کیف پایتخت اوکراین محافظت می شود.

پس از اطلاع از حمله پوتین در ساعات اولیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، ولادیمیر زلنسکی به اتاق‌ جنگ خود رفت. این دفتر بتنی از آن روز تا کنون محل اقامت رئیس جمهور اوکراین بوده است.

در پروژه مستند روزنامه‌نگار اوکراینی دیمیترو کوماروف، تصاویری از پایگاه رئیس جمهور اوکراین شامل اتاق خواب، کمد لباس و فضای اداری منتشر کرد.روی میز او مدل‌های هواپیما و عکسی از او و همسرش اولنا، همراه با دو فرزندشان، قرار دارد. دفتر او همچنین با مدل‌های تانک و پرچم اوکراین تزئین شده است.

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

زلنسکی با نشان دادن یک اتاق بزرگ با میز و صندلی به کاماروف، خاطرات و افکار اولیه خود را با مردم اوکراین در میان گذاشت.

او گفت: «به خاطر سپردن همه جزئیات بسیار دشوار است. ما با همسرم، خانواده ام، پسرم، دخترم از خواب بیدار شدیم. من قطعاً به این فکر کردم که بچه‌ها را بیدار کنم، همه را جمع و جور کنم. برای اینکه به بچه‌ها بگویم چه اتفاقی دارد می‌افتد و جنگ شروع شده است. آن‌ها بزرگسال هستند، آن‌ها باید بفهمند که چه اتفاقی می‌افتد. خیلی سریع رفتم. من خانواده ام را دوست دارم، اما برای من به عنوان رئیس جمهور، حضور در اینجا یک اولویت بود. او افزود که خانواده‌اش ساعاتی بعد به او پیوستند».

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

سپس زلنسکی دفتر رسمی خود را به روزنامه نگار نشان داد، جایی که او اکثریت قریب به اتفاق فیلم‌های خود را در مورد جنگ و درخواست کمک از کشور‌های غربی تهیه و منتشر کرده است.

زلنسکی به کوماروف گفت که او در صبح روز ۲۴ فوریه با ۲۷ رهبر کشور‌های مختلف صحبت کرد.

او ادامه داد: «تنها چیزی که به یاد دارم که بعد از حمله به آن فکر می‌کردم این دفتر، تلفن‌ها و تیمی بود که الان باید جمع کنم».

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

او به دیمیترو کوماروف گفت: «من خانواده‌ام را دوست دارم، اما برای من به‌عنوان رئیس‌جمهور، حضور در اینجا اولویت بود. خیلی سریع وسایلمو جمع کردم و اومدم اینجا. همه راهروها تاریک بود. این خانه من است. من یک سال است که اینجا زندگی می کنم.»

زلنسکی ۴۵ ساله، اکنون اطلاعاتی در مورد اتاقی که به دور از همسر و دو فرزندش آن را خانه خود می خواند، ارائه کرده است.

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی توری در اتاق جنگ خود برگزار کرد و کمد لباس دوران جنگش را که با لباس‌هایی در سایه‌های مختلف سبز و مشکی، با چکمه‌های سبک نظامی در پایین پر شده است را نشان داد.

زلنسکی گفت: «من اینجا یک کمد لباس کوچک دارم. لباس ها همه شبیه هم هستند. لباس های معمولی. من در حال حاضر از کت و شلوار استفاده نمی کنم.»

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

اما زلنسکی فاش کرد که کت و شلواری را به نماد اینکه این جنگ به زودی پایان خواهد یافت نگه می دارد.

وی افزود: «ما به زودی پیروز می شویم، بنابراین دوباره کت و شلوار می پوشم».

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

زلنسکی همچنین اتاق خواب خود را با تخت یک نفره و مبلمان ساده اش نشان داد که با امکانات تجملی ای که اکثر مردم انتظار دارند یک رئیس جمهور در اختیار داشته باشد، فاصله داشت.

یک تلویزیون صفحه تخت کوچک به دیوار روبروی تخت او وصل شده است، یک سینک و چند مبل، بقیه وسایل اتاق او را تشکیل می دهند.

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

او همچنین اشاره کرد که به خاموش نگه داشتن چراغ ها برای جلوگیری از حمله عادت کرده است.

از آنجایی که زلنسکی قهرمانانه کشورش را در برابر تهاجم پوتین رهبری می کند، به ندرت می تواند همسرش اولنا، دخترش الکساندرا ۱۹ ساله و پسرش کریل ده ساله را ببیند.

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

در اولین سالگرد جنگ اوکراین و روسیه در روز جمعه، زلنسکی در حالی که در مورد زندگی دور از عزیزانش صحبت می کرد، گریه کرد. وی گفت: «همسرم و فرزندانم برای من مهم ترین افراد زندگیم هستند. من زیاد نمی توانم آنها را ببینم، اما از داشتن این خانواده بسیار خوشحالم. مهمترین چیز این است که باعث افتخار آنها شوم.»

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

زلنسکی که در یک سال گذشته اتاق جنگ خود را به خانه اش تبدیل کرده بود، تبدیل به یک قهرمان شده است. مسیر زندگی او از یک کمدین تا مقایسه کردن او با رهبر بزرگ دوران جنگ بریتانیا، وینستون چرچیل، تغییر کرده است.

او که بیشتر به عنوان چهره ای ناآشنا با سیاست و فرماندهی نظامی شناخته می شد، در انتخابات ۲۰۱۹ با تعهد به پایان دادن به درگیری بین اوکراین و روسیه که پوتین با الحاق کریمه در سال ۲۰۱۴ آغاز کرده بود، پیروز انتخابات شد.

اتاق جنگ ولادیمیر زلنسکی

ولادیمیر زلنسکی پیش از این در داخل کشور اوکراین، از محبوبیت معقولی برخوردار بود و حضورهای کوتاهی در صحنه جهانی داشت. اما اکنون پس از گذشت یک سال از تهاجم پوتین به اوکراین، این بازیگر سابق به خاطر عزم پولادین خود در سراسر جهان شناخته شده است.

زلنسکی با رفتار معقول، ته ریش های اصلاح نشده و نگاهی بی باک در چشمانش، از یک ستاره تلویزیونی در بازی سیاست به یک قهرمان بین المللی تبدیل شده است.

منبع: the sun
مطالب مرتبط
۴۹ نظر

ورود

  • آبتین اسفند ۸, ۱۴۰۱

    احمقی که اوکراین و به نیستی کشوند و دلخوش به ناتو، اگه ناتو میتونست خودش مستقیم با روسیه میجنگید

    • . اسفند ۸, ۱۴۰۱

      لاب لاب لاب

    • اوکراینی های احمق اسفند ۸, ۱۴۰۱

      اصلا قرار نبود ناتو وارد بشه.
      این بیشتر یه محک بود برا ناتو. دنبال یه سری مردم احمق و یه کشور احمق میگشتن که بندازنش به جون روسیه ، بعدم روسیه رو مشغول کنن.
      این یکی از قدیمی ترین سیاستهای دنیاس. مشغول کردن طرف مقابل با یه مشکل یا یه چیزی.

    • ارمان اسفند ۹, ۱۴۰۱

      ,,,تویی که یه قهرمان رو اینجوری خطاب میکنی. فقط وضع زندگیشو ببین. و به امکاناتی که میتونست داشته باشه فقط همین

      • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

        این پناهگاه لاکچری تو کشور اوکراین که به گفته خود خود ویکی پدیا بامشکلات فقر و فساد و
        حالا جنگ دست وپنجه نرم میکنه خون دل خیلی از مردم اوکراینه ولودمیر خان احتمالا خیلی از مردم آواره وجنگ زده اوکراین تو این و شرا یتی که از مقصران مهمش خود رقاصت و اون پیرمرد متوهم هستید لباس مناسب و خونه گرم ندارند با این لاکچری بازیا دلشون رو نسوزون اون لباسهای شیک به درد خیلی از مردمت میخوره بده بهشون

        • ….. اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

          فکر کردم داری شرایط مردم فلاکت زده ایران رو میگی و مسولان انقلابی!!! مردم بیمار و بیکار و ورشکسته ، که تو سطل زباله خم میشن ? البته اکراین نفت و گاز ما رو نداره!
          یادم اومد وقیح تر از این حرفا هستی که دلت به حال مردم ایران بسوزه

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۸, ۱۴۰۱

    چقدر لاکچری ترسو توپناهگاه لاکچریش قایم شده بود وقتی پوتین به بنت گفت اونو نمیکشه رفت کاخ ریاست جمهوری گفت من از هیچی نمی ترسم!!! پیشنهاد میکنم مطلب 《ولودیمیر زلنسکی کیست و با چه ترفندهایی رئیس‌جمهور اوکراین شد؟》رو در خبر گذاری فارس بخونید فقط موازظب باشی خانواده نبینه

    • ….. اسفند ۹, ۱۴۰۱

      عرزشی ساندیسی، بیینم مسولان شما بدون ماشین ضدگلوله و یه لشگر بادی گارد، جرات دارن بیرون برن؟؟؟

      • اکبر اسفند ۹, ۱۴۰۱

        جواب همه را یکجا دادی افرین چون ارزش جدا جدا جواب دادن نداشت

      • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

        مسئله قهرمان بازی سینمایی ولودمیر خانِ پیشنهاد میکنم مطلب《ولودیمیر زلنسکی کیست و با چه ترفندهایی رئیس‌جمهور اوکراین شد؟》را مطالعه کنی برعننننندار گرامی

        • !!!! اسفند ۹, ۱۴۰۱

          لابد اربابتان تزار روس جناب پوتین که نزدیک ۲۰ سال رییس جمهور ! هست و قدرت مطلقه، با روش کاملا دموکراتیک انتخاب شده!!!!
          از شما استبداد پرستان چین گدا و روس گدا بیشتر از این انتظار نمیره که در پرستش حقیرانه دیکتاتورهای مادام العمر دست و پا بزنید??

          • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

            من با دیکتا توری پوتین کاری ندارم من دارم میگم زلنسکی دلقک را بزرگ نکنیم

          • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

            دوست عزیز پیشنهاد میکنم این مطلب رو بخونی مسئله سوابق +۱۸ انواع کصافت کاری های ولودمیر خانِ

          • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور فروردین ۳, ۱۴۰۲

            راستی پوتین اگه دیکتا توره که برای مردمش خیلی مفید بوده روسیه را ششمین اقتصاد جهان کرد اگر اخبار رو در سایت های غیر غربگدا و اوکراین پرست که دوغ های سایت های خود دولت اوکراین وهزاران دروغ شاخ دار دیگر میگویند را دنبال کنید داره در جنگ با ناتو پیروز میشه اقتصاد ارزش پول روسیه رو از قبل ۲۰۱۴ هم بهتر کرد یک ارتش قوی ساخت که داره با وجود تمام تسلیحات غربی و کمک های مالی که با اوکراین میشه داره پیشروی میکنه تازه من یک آماری خوندم که روسیه با۴۰هزار نفر مقابل ۹۰هزار نفر پیشروی میکنه به این آمان و مطالب غرب گدایان توجه نکنید

      • سلام اسفند ۱۱, ۱۴۰۱

        تو پاچه مال بن سلمان به من بگو رئیست جرأت این کارو داره؟

    • امیر اسفند ۹, ۱۴۰۱

      ساندیست تارخ مصرف داشت یا نه؟ ?

    • فرزاد اسفند ۱۲, ۱۴۰۱

      منبع حرفات خبرگزاری فارسه ؟؟؟

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

    زلنسکی=چرچیل! یاخدا
    این مردک لخت توی تلویزیون ساز میزده سابقه لخت شدن توی فیلم هارو داشته و با کفش پاشنه بلند رقص نیمه برهنه می کرده ایشون این بدبخت جلوی بایدن اجلونظام می کرده یک کلام ایشون کثافت روزگاره

    • حامد اسفند ۹, ۱۴۰۱

      ایشون لخت میشده تو فیلم ها و لخت میرقصیده
      الان به جایی رسیده که یکی از بزرگترین قدرت های دنیا جلوش کم اورده
      قهرمان ملی مردمش شده
      البته درکش برا شما ها سخته که ….جرات بیرون اومدن از لونش رو نداره هیچوقت و تا حالا یه مصاحبه نکرده با هیچ مطبوعاتی!

      • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

        ایشون و جنایت کاران داعشیش که فیلمش هم هست و ومیتونید نگاه کنید سابقه زنده به گور کردن مردم روس تبار (این فیلم قبل جنگ در اومد) وسرباز روسی اسیر که در زمان جنگ زنده به گور شد را داشته اند وباید بدانید که بدون حمایت های ملیاردی وتسلیحاتی ناتو احتمالا چند هفته ای سقوط کرده بودند اگر یکم اخبار بخونید روسیه مدت هاست که پیشروی را از سر گرفته و اوکراین بدون تحریم های غرب وبا سلاح ها هایمارس ها جاولین ها لئوپاردها و آبرامزها و چلنجر ها بیرقدارها………… داره همینجور خاک میده و گزارش های از استفاده از سلاح شیمیایی داره مردمش هم میلیون میلیون دارن فرار میکنند اگر فیلم ها را دیده باشید میبینید که مردم خودشان را از خیابان بازداشت میکنند و به جنگ میبرند کار به جایی رسیده که تعدادی تروریست وداعشی(که فیلمش هم در اومده) دارن ارتش اوکراین را یاری میکنند ازمردکی که با وجود رقص نیمه برهنه با کفش پاشنه بلند و سابقه شدید لخت شدن در فیلم وتلویزیون رئس جمهور شده این چیزها بعید نیست دوستان لطفان منابع و فیلم های را که گفتم نگاه کنید

      • اکبر اسفند ۹, ۱۴۰۱

        واین است که ارزش داره گر نه لخت شدن یا نشدن شخصی است تفاوتی درارزش گذاری مفید بودن برای مردم وکشورش ندارد

  • جواد احمدی اسفند ۹, ۱۴۰۱

    به نظر بنده یک احمق بیشتر نیست

  • رضا اسفند ۹, ۱۴۰۱

    سلام این احمق رقاصه که کشور اش نابود کرد قهرمان نخوانید متا سفا ام که بعصی ها چه قدر عرب زده هستن

  • مص اسفند ۹, ۱۴۰۱

    زلنسکی قهرمان ملی ???

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

    واقعا تههه جوکه قهرمان قرن ولودمیر خانِ لخت

  • کاربر اسفند ۹, ۱۴۰۱

    زنده باد زلنسکی دلیر…

    • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۹, ۱۴۰۱

      درود بر ولودمیر خان رقاص پناه گاهی زلنسکی دلیر!!! ایشون تا بنت نگفنه بود عمو پوتین کاریت نداره تو سوراخ موش بود شرح حال مثبت۱۸ رو هم میتونید تو مطلب《ولودیمیر زلنسکی کیست و با چه ترفندهایی رئیس‌جمهور اوکراین شد؟》ببینید خانواده نبینه

  • ,محمد اسفند ۹, ۱۴۰۱

    واقعا مرد بزرگیه پشت ملتش رو هالی نگذاشت به امید پیروزی ملت اکراین و ذلیل شدن روسیه

  • علی اصعر اسفند ۹, ۱۴۰۱

    سلام
    زلنسکی را غربی ها باد کرده اند تا بلکه بتوانند روسیه را تضعیف کنند ،از این موارد اغراق آمیز در خصوص صدام آغاز گر جنگ تحمیلی ۸ساله به ایران زیاد می گفتند ولی وقتی تاریخ مصرفش تمام شد نابودش کردند،زلنسکی هم خوش خیال به اینگونه مدیحه سرایی نباشد ،او با بی تدبیری با تحریک روسیه کشورش را نابود کرد حالا می خواهد به زور صلاح همین ها کشور نابود شده را باز پس بگیرد ،بزودی غربی ها می فهمند که این زور آزمایی نتیجه ای نخواهد داشت و مجبورند به خواست روسیه تن دهند و یا منتظر جنگ جهانی سوم و نابودی دنیا باشند ،ملت ها باید بیدار شوند و همصدا با چند کشور اروپایی در گیر جنگ علیه جنگ طلبی بپا خیزند

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

    پیشنهاد می کنم برای آشنایی با (ولودمیر خان) مطلب《ولودمیر زلنسکی کیست و با چه ترفندهای رئیس جمهور اوکراین شد》را بخوانید

  • اصغر ترمه اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

    والا آنقدری که شما از این بابا تعریف کردین اگه از ایران میگفتین تا الان ما هم عزیز دل دنیا شده‌ بودیم

  • سوران اسفند ۱۰, ۱۴۰۱

    خدایا از عمر ما ایرانی کم کن بده به اون قهرمان زلنسکی عزیز

  • بازنشسته اسفند ۱۱, ۱۴۰۱

    ساختن قهرمان از یک احمق توسط رسانه های غربی کار خیلی راحته ، ولی فقط احمق‌ها آنرا باور میکنند زلنسکی بازیچه غرب شده و راه بازگشتی ندارد و باعث نابودی و آواره شدن مردم اکراین خواهد شد هم شکست میخورد و هم سالیان سال بدهکار غرب خواهد ماند همیشه مردم در انتخابشان باید دقت کنند که بدون عواقب نمیماند

  • مملی اسفند ۱۲, ۱۴۰۱

    پوزه پوتین رو ب خاک مالیده،دمش گرم

  • احمد اسفند ۱۲, ۱۴۰۱

    به خاطر چند مشت پول بیشتر از این جنایتکاران پوشالی حمایت نکن

  • استاد اسفند ۱۹, ۱۴۰۱

    یکجوری میگه قهرمان نمیدونم چرچیل اخه یه دلقک مزدور که کشور و مردم بیچاره اکراین و کل منطقه رو به باد فنا داده کجایش جای تعریف دارد این مزدور امریکایی اکراین به صد عقب برگردوند اگه مامور صهیونیست نبود و دلسوز اکراین بود با سیاست هوشمند با روسیه سازگاری میکرد تا در امان باشه نه اینجوری اکراین به فنی داد احمق هایی این چنین تو تاریخ نوبر هستن گرچه کم هم نبودن ادمهای که ملتشان به فنی دادن

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور اسفند ۲۸, ۱۴۰۱

    نام ولودمیر خان در اسناد پاندورا به عنوان اختلاس گر
    ثبت شده قابل توجه اونایی که زلنسکی را موجود مفید میدونن

  • به قول برعندازان گرامی ساندیس خور فروردین ۳, ۱۴۰۲

    البته باید به اختلاس گران خودمون هم رسیده گی بشه
    برعندازان با فحش دادن به من وگفتن این که مدیران ایران اختلاس میکنند و مدیران فاسد بامقایسه خودشون بازلنسکی رقاص(به عنوان این که تمام قهرمانان ملی! اختلاص گرند) سو استفاده نکنند خدا کنه گشت ارشاد مدیران جواب بده