ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

لیزر
علمی

دانشمندان چینی لیزر قدرتمندی اختراع کردند که می‌تواند کلمات را در هوا نمایش دهد

محققان چینی یک قلم لیزری پرقدرت و پیشرفته را توسعه داده‌اند که می‌تواند در هوا علامت و نوشته‌هایی را ایجاد کند. نکته‌قابل توجه اینکه حروف نمایش داده شده در هوا توسط این لیزر از هر ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۰

محققان چینی یک قلم لیزری پرقدرت و پیشرفته را توسعه داده‌اند که می‌تواند در هوا علامت و نوشته‌هایی را ایجاد کند. نکته‌قابل توجه اینکه حروف نمایش داده شده در هوا توسط این لیزر از هر زاویه‌ای قابل مشاهده است و می‌توان آن‌ها را به صورت فیزیکی لمس کرد.

در این روش خلاقانه، ابتدا با استفاده از پالس‌های لیزری فوق‌کوتاه، الکترون‌ها از مولکول‌های هوا جدا شده و سپس به نور تبدیل می‌شوند. محققان امیدوار هستند تا در آینده بتوان از این فناوری در زمینه‌های مختلفی مانند تصویربرداری مغزی و محاسبات کوانتومی استفاده کرد.

لیزر

نحوه عملکرد لیزر جدید چینی‌ها

جلوه‌هایی که با استفاده از این فناوری نمایش داده می‌شوند توسط پالس‌هایی ساخته می‌شوند که فقط چند فمتوثانیه دوام می‌آورند، یعنی یک میلیون میلیاردم ثانیه. همچنین برای نمایش آن‌ها به یک میلیون مگاوات توان نیاز است که محققان ادعا می‌کنند این فرآیند انرژی زیادی مصرف نمی‌کند و برای استفاده ایمن است.

در ادامه این گزارش توضیح داده شده که دانشمندان برای مرتب کردن پیکسل‌ها و شکل دادن به حروف چینی از اسکن سه‌بعدی استفاده کرده‌اند، اما به طور کامل توضیح داده نشده که این فرآیند چگونه انجام می‌شود.

«کائو شیانگدونگ»، دانشمند ارشد آزمایشگاه لیزر فوق سریع هونگتو در ووهان توضیح می‌دهد: «با این دستگاه کاملا جدید، می‌توانیم بدون نیاز به کاغذ و جوهر در هوا طراحی کنیم.» او همچنین اشاره می‌کند که دستیابی به چنین فناوری پس از چندین دهه تحقیقات حاصل شده است.

تیم چینی در حالی از لیزر پیشرفته خود رونمایی کرده‌اند که چند هفته قبل «شی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین به عنوان بخشی از برنامه خود برای تقویت بخش‌های فناوری پیشرفته این کشور، از شرکت‌های لیزر مستقر در ووهان بازدید کرده بود.

رئیس جمهور چین، توضیح داده بود که توسعه چنین فناوری‌های پیشرفته‌ای یک ضرورت مهم محسوب می‌شود و باعث خوداتکایی علمی و فناوری این کشور خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی