Bad North یا یکی از برترین عناوین استراتژی موبایلی

Bad North یا یکی از برترین عناوین استراتژی موبایلی

سفری دوباره به سرزمین وایکینگ‌ها

۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ۴.۶ ذخیره

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های استراتژی – مدیریتی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید Bad North همراه ویجیاتو باشید.

اگر ما صنعت بازی‌های ویدیویی را یک خط صاف در نظر بگیریم؛ عناوین استراتژی مانند نقطه عطفی در این خط صاف به نظر خواهند آمد. بازی‌های استراتژی در طی چندسال اخیر دچار پیشرفت‌ها و شکست‌های بسیاری شده‌اند که پیکره عناوین سبک استراتژی را شکل داده‌اند. برای درک‌ بهتر بازی‌های استراتژی، ما باید سوار بر ماشین زمانمان شویم و به اوایل دهه ۹۰ میلادی بازگردیم. درست در همین دوران بود که بازی‌های RTS یا همان عناوین استراتژی؛ به اوج محبوبیت خودشان رسیده بودند. در آن دوران گیمرها دوست داشتند که خودشان را به چالش بکشند و تجربه‌ای متفاوت از دنیای بازی‌های ویدیویی داشته باشند. عناوین RTS؛ کارشان را با فرنچایزهایی مانند Red Alert در سال ۱۹۹۶ شروع کردند و به تدریج نیز محبوب‌تر شدند.

منتهی همانطور که حدس می‌زنید، این پایان کار بازی‌های استراتژی نبود. عناوین استراتژی قدم به قدم پیشرفت کردند تا در سال‌های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳؛ به ترتیب بازی‌هایی مانند Stronghold و یا بازی دوست داشتنی Command & Conquer: Generals – Zero Hour منتشر شدند. اما سقوط و افول بازی‌های استراتژی درست از سال ۲۰۰۵ به بعد بود، با ورود اولین نسخه از کنسول‌های نسل هفتمی و به دنبال آن افزایش محبوبیت بازی‌های اکشن – شوتر؛ کم‌کم بازی‌های استراتژی نیز طرفدارانشان را از دست دادند. استودیوی‌های بزرگ؛ از ساخت بازی‌های استراتژی جدید پشیمان شدند و ترجیح می‌دادند که پتانسیل‌هایشان را در جایی دیگر خرج کنند. عناوین سبک استراتژی به شکست‌هایی بزرگ رسیده بودند و بنظر می‌رسید که این پایانی برای عصر شکوهمند این عناوین بوده باشد.

مطلب پیشنهادی:به دنبال جایگزینی برای کلش آف کلنز هستید؟ سراغ Rise of Cultures برویدیک بازی جذاب برای علاقه‌مندان عناوین استراتژیک به دنبال جایگزینی برای کلش آف کلنز هستید؟ سراغ Rise of Cultures بروید

خط زمانی بازی‌های استراتژی درست تا جایی ادامه داشت که پلتفرم موبایل و صنعت بازی‌های موبایلی متولد شد. پلتفرمی که تاکنون غیرممکن‌ها را ممکن کرده و پتانسیل‌های بالایی را به نمایش گذاشته است. امروزه شاید عناوین استراتژی روی دیگر پلتفرم‌های اصلی عملکرد چندانی خوبی نداشته باشند، اما روی پلتفرم موبایل شرایط به گونه‌ای دیگر است. پس اگر طرفدار بازی‌های استراتژی موبایلی هستید، به شما تبریک می‌گویم؛ زیراکه پلتفرم موبایل درست همان‌جایی است که باید به سراغش می‌رفتید و پتانسیل‌های بالایی نیز برای شگفت‌زده کردنتان دارد.

همه ما بازی‌های استراتژی موبایلی را با عناوینی چون بازی کلش آف کلنز می‌شناسیم؛ منتهی شرایط بسیار متفاوت‌تر از آن‌چیزی است که بنظر می‌رسد. در طی چندین سال اخیر؛ بازی‌های ویدیویی و پلتفرم موبایل بقدری پیشرفت کرده‌اند که باعث پورت شدن بازی‌های بزرگی برای گوشی‌های هوشمند شدند. پس از دیدن عناوینی چون GTA و یا حتی فورتنایت روی موبایل؛ هیچ جای تعجبی ندارد که این‌بار ما شاهد یکی از دوست داشتنی‌ترین بازی‌های مستقل استراتژی روی پلتفرم موبایل باشیم.

بازی موبایلی Bad North یکی از برترین عناوین استراتژی موبایلی محسوب می‌شود که برخلاف دیگر بازی‌های مشابه‌اش؛ چندان شناخته‌شده نیست. Bad North در ماه آگوست سال ۲۰۱۸ برای کنسول‌های نسل هشتمی؛ نینتندو سوئیچ و کامپیوترهای شخصی توسط استودیوی سوئدی Plausible توسعه پیدا کرد. منتهی درست یک‌سال بعد یعنی در سال ۲۰۱۹ بود که این بازی راهی پلتفرم‌ موبایل شد و به همراه آخرین دی‌ال‌سی این بازی؛ یعنی Jotunn Edition سر از پلتفرم موبایل درآورد. این بازی موبایلی از تمامی پتانسیل‌هایش در به نمایش گذاشتن یک بازی استراتژی دوست داشتنی استفاده کرده بود و حرف‌های زیادی نیز برای گفتن داشت.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Dawn of Ages؛ به قرون وسطی خوش آمدیدسفر در تاریخ برای پیدا کردن بهترین شوالیه معرفی بازی موبایلی Dawn of Ages؛ به قرون وسطی خوش آمدید

همانطور که تاکنون متوجه شده‌اید، Bad North ابدا بازی شناخته‌شده‌ای محسوب نمی‌شود، منتهی این موضوع به معنای بد بود این بازی نیست و اتفاقا این بازی مستقل حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. Bad North یک بازی استراتژی با المان‌های RTS و مدیریتی است که از شما می‌خواهد نیروهایتان را به درستی مدیریت کرده و آن‌ها را رهبری کنید. همچنین جالب است بدانید که این بازی موبایلی موفق شده تا با نقدهای نسبتا دلگرم‌کننده‌ای رو به رو شود. Bad North به امتیاز متای ۷۴ رسید و همچنین از سایت PC Gamer نیز امتیاز ۷۸ از ۱۰۰ را گرفت.

داستان بازی حول محور سربازان اسکاندیناوی و اساطیر کشورهای اروپای شمالی جریان دارد. هرچند که بازی موبایلی Bad North چندان کاری با اساطیر باستانی ندارد، اما با این‌حال این بازی موبایلی داستان وایکینگ‌های شجاعی را روایت می‌کند که این‌بار باید از خانه و سرزمین‌هایشان در برابر دشمنان و مزدورهای بی‌رحم؛ محافظت کنند. Bad North راوی و قصه‌گوی خوبی نیست، اما با این‌حال نباید این بازی را دست کم گرفت و پتانسیل‌هایش را نادیده قلمداد کرد. بخش داستانی بازی می‌توانست بهتر باشد، اما اگر انتظاراتتان را از این بازی پایین بیاورید، این بازی موبایلی نیز دیگر آنطوری که فکر می‌کنید خسته‌کننده نخواهد بود.

بازی موبایلی Bad North یک بازی کاملا آفلاین است

گیم‌پلی بازی همانطور که از سبکش پیداست، خودش را یک بازی استراتژی – مدیریتی معرفی می‌کند. شما در هر مرحله بازی باید تسک‌های خاصی را انجام دهید که به مرور سخت‌تر و سخت‌تر می‌شوند. بازی موبایلی Bad North بسیار تمرکز بر المان‌های Real-Time خودش شده و تماما آن‌چیزی که از یک بازی استراتژی انتظار می‌رود را در اختیارتان قرار می‌دهد. هدف اصلی بازی دفاع از ساختمان‌های جزیره در مقابل سربازان مرموزی است که قصد کشتن پادشاه را دارند. هر جزیره بازی چیدمان منحصر به فرد خودش را دارد و شما باید با توجه به محیط این بازی؛ سربازانتان را مدیریت کنید.

مطلب پیشنهادی:بازی Drive Zone Online؛ کلونی برای فورتزا هورایزن روی موبایلاین بازی یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های ماشینی موبایل است بازی Drive Zone Online؛ کلونی برای فورتزا هورایزن روی موبایل

دشمنان بازی از هر جهتی به جزیره شما حمله می‌کنند و شما باید مراقب تمامی زوایای بازی باشید. بازی Bad North در همان ابتدای کار به شما یاد می‌دهد که با تپ کردن روی صفحه نمایشگر گوشیتان می‌توانید روی صفحه زوم کنید و از طرفی؛ با کشیدن انگشتانتان روی نمایشگر می‌توانید زوایای مختلف جزیره را ببینید. پس از برد در هر مرحله، می‌توانید نیروهایتان را ارتقا دهید و قابلیت‌های جدیدی را با استفاده از منابع و طلاهایی که پیدا کرده‌اید، برایشان باز کنید.

اگر نیروهای دشمن؛ سربازان شما را شکست دهند، خانه‌هایتان را می‌سوزانند و آسیب زیادی وارد خواهند کرد. بنابراین شما باید مراقب باشید تا این سربازان مرموز ابدا جان سالم به در نبرند. هوش مصنوعی بازی واقعا خوب طراحی شده و باعث شده است تا این بازی موبایلی یک سر و گردن بهتر از دیگر عناوین پلتفرم موبایل باشد. درجه سختی بازی نیز بسیار چالش‌برانگیز است و همه‌چیز دست به دست هم داده تا این بازی موبایلی در بخش گیم‌پلی خودش یکی از برترین چیزهایی باشد که می‌توانید آن را روی پلتفرم موبایل تجربه کنید و باید اعتراف کرد که Bad North برخلاف چیزی که بنظر می‌رسد، یک بازی واقعا دوست داشتنی است.

گرافیک بازی نسبتا خوب است و در حد و اندازه یک بازی مستقل؛ مخاطب را کاملا راضی نگه می‌دارد. هرچند که گرافیک بازی موبایلی Bad North در مقایسه با عناوین AAA کنسولی و یا موبایلی؛ چندان راضی نیست، اما به هرحال نباید انتظارات بالایی از این بازی موبایلی داشته باشید. درعوض؛ این موسیقی‌متن بازی است که مو به تنتان سیخ می‌کند. اگر گرافیک بازی را فاکتور بگیریم؛ موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی Bad North واقعا دوست داشتنی خواهند بود.

Bad North

پیشنهاد می‌شه!

بازی‌های استراتژی همیشه جزو یکی از دوست داشتنی‌ترین سبک‌هایی بودند که هرکسی می‌توانست به سراغشان برود. در بین عناوین پلتفرم موبایل نیز؛ ما شاهد بازی‌های فوق‌العاده‌ای هستیم که پتانسیل‌های بالایی دارند و بازی Bad North یکی از همین بازی‌ها به شمار می‌رود. این بازی موبایلی داستانی بر سرزمینی فراموش‌شده از دنیای وایکینگ‌هاست! شما باید از قلمروتان دفاع کنید و ماجراهای خودتان را پیش ببرید. جایی‌که Bad North به دلیل گرافیک و گیم‌پلی دوست داشتنی که دارد، لایق ستایش شدن است.

Bad North: Jotunn Edition
Bad North: Jotunn Edition
  • سازنده Plausible
  • سیستم‌عامل iOS اندروید
  • ژانراستراتژیکمدیریتی
  • حجم356 مگابایت
کپی شد https://vgto.ir/hpo
نظرات
4.6 7 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 دیدگاه
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x