ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

روش زیرکارنه خودروساز چینی گریت وال برای ورود به بازار اروپا

کمپانی چینی گریت وال سخت به دنبال گسترش حضور خود در بازارهای بین‌المللی است و حالا رسما وارد بازار فروش خودرو اروپا شده است.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۸:۳۰

کمپانی چینی گریت وال سخت به دنبال گسترش حضور خود در بازارهای بین‌المللی است. این شرکت به جای روش های رایج و احداث شعب مختلف نمایندگی فروش، برای فروش محصولات خود با بزرگ‌ترین شبکه فروش خودرو در اروپا به توافق رسیده و قصد دارد تولیدات دو برند Ora و Wey را از طریق نمایندگی‌های Emil Frey راهی بازار کند.

آنطور که گریت وال اعلام کرده، مدل برقی Funky Cat از برند Ora تا پایان سال 2022 وارد نمایندگی‌های فروش شرکت Emil Frey در آلمان خواهد شد. از برند لوکس Wey هم مدل هیبریدی شارژی Coffee 01 برای عرضه در این کشور انتخاب شده است.

در ابتدا قرار بود گریت وال شبکه فروش اختصاصی خود را در اروپا راه‌اندازی کند. اما با توجه به شبکه گسترده Emil Frey و تجربه بالای این شرکت در پشتیبانی از برندهای نوظهور، در نهایت تصمیم گرفته از پتانسیل‌های آن برای فروش محصولاتش استفاده کند.

گریت وال

اگر شریک تجاری گریت وال یعنی Emil Frey نمی‌شناسید، باید بگوییم بر اساس گزارش نشریه اتونیوز این شرکت در سال گذشته از فروش خودروهای نو و کارکرده در اروپا درآمدی بالغ بر 13 میلیارد یورو داشته است. برای مقایسه بد نیست بدانید رقیب اصلی این شرکت، یعنی گروه Penske  Automotive که در رتبه دوم قرار دارد، کمتر از نصف رقم مذکور درآمد داشته است!

گریت وال

شیانگ جونگ منگ مدیر گریت وال در اروپا همکاری با شبکه فروش Emil Frey را یک دستاورد دانسته و گفته با این کار راه هم برای طرف چینی و هم برای مشتریان هموارتر خواهد شد.

کمپانی گریت وال پاییز گذشته و در نمایشگاه خودروی مونیخ از عزم خود برای ورود به بازار اروپا خبر داد. اندکی بعد و در ماه نوامبر این کمپانی مقری را در مونیخ تاسیس کرد و گفت 300 نفر در آن مشغول به کار خواهند شد. به جز آلمان، این کمپانی خود را برای ورود به سایر کشورها، از جمله انگلستان آماده می‌کند، امری که مسلما سایر خودروسازان و نمایندگی‌های فروش را با نگرانی مواجه خواهد کرد.

حتما در جریان هستید که با برقی شدن خودروها و شکل گرفتن رقابتی جدید، فاصله موجود بین خودروسازان چینی و بین‌المللی بسیار کمتر شده است. کار به جایی رسیده که برندهای چینی مثل گریت وال حالا سودای ورود به کشورهای غربی را در سر دارند، درست مثل اتفاقی که برای برندهای ژاپنی در دهه 70 میلادی و بعدها برای برندهای کره‌ای در دهه 90 میلادی افتاد.

با روند کنونی به نظر می‌رسد در 20 سال آینده، خودروهای چینی خیابان‌های آمریکای شمالی، اروپا و استرالیا را پر خواهند کرد و به هر گوشه که بنگرید، خودرویی ساخت چین یا از برندی اصالتا چینی را خواهید دید. آیا چنین چیزی غیرمحتمل است؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mrmoghari
    mrmoghari | ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    محصولی که کیفیت داشته باشه و خدمات خوبی داشته باشه خودش راهشو باز میکنه و قطعن فروش خوبی هم خواهد داشت.. ولی اگه اولش بد کارکنن دیگه نمیتونن به شرایط خوب برسن.

مطالب پیشنهادی