ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

مدیرعامل رایتل: 600 میلیارد تومان هزینه پیشبرد پروژه‌های رایتل شد

بجز این مبلغ، اعلام شده برنامه رایتل تامین مالی 2 هزار میلیارد تومانی این اپراتور در سال آینده است.

شیدا ملکی
نوشته شده توسط شیدا ملکی | ۸ شهریور ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۵

مدیرعامل رایتل با بیان اینکه این اپراتور مشکلات بسیاری را از سر گذرانده اعلام کرد طی یک سال 600 میلیارد تومان هزینه پیشبرد پروژه‌ها شده است.

«یاسر رضاخواه» در آیین افتتاحیه پروژه‌های ارتباطی در هفته دولت درباره هزینه‌های سنگین رایتل گفت: «در یک سال گذشته 600 میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها توسط رایتل هزینه شده است. در همین راستا برنامه رایتل تامین مالی 2 هزار میلیارد تومانی این اپراتور در سال آینده است.»

یاسر رضاخواه با اشاره به وضعیت دشوار رایتل طی 10 سال گذشته، گفت: «بعد از برداشته شدن انحصار 3G این شرکت از حالت رو به موت خارج شد و توانست درآمد خود را صرافا با افزایش 43 درصد 3 برابر کند.»

او با تاکید بر اینکه این اپراتور امکان سرمایه‌گذاری با تجهیزات نو ندارد و توسعه شبکه را با تجهیزات دست دو انجام می‌دهد، گفت: «در شبکه رایتل ریسک قابل توجهی برای پیشبرد برنامه‌ها شده است.»

مدیرعامل رایتل با اشاره به اینکه این اپراتور توانسته در سه سال گذشته مشترک خود را هم رشد دهد، گفت: «4 پروژه شامل دو پروژه کلان و دو پروژه داخل شرکت منجر به این رشد شده است.»

رضاخواه با ابراز نگرانی درباره تعرفه‌های خدمات اپراتورها و اعلام اینکه 100 درصد درآمد این شرکت برای توسعه سرمایه‌گذاری شده، گفت: «اگر تغییری در تعرفه‌ها رخ دهد این امکان وجود دارد که همراه اول و ایرانسل هم پروژه‌‌های خود را در شرایط اضطرار پیش ببرند.»

تلاش رایتل برای تامین مالی

به گفته او در یک سال گذشته 600 میلیارد تومان برای پیشبرد پروژه‌ها توسط رایتل هزینه شده است. در همین راستا برنامه رایتل تامین مالی 2 هزار میلیارد تومانی این اپراتور در سال آینده است.

رضاخواه در ادامه توضیحات خود با اشاره به پروژه ققنوس رایتل، گفت: «تحریم‌ها باعث شد وندور چینی کشور را ترک کند و نود هم در ادامه دچار مشکل شد. در نتیجه 7 ماه به صورت پایلوت با شرکت‌های دانش‌بنیان پیش رفتیم تا انتقال به نود جدید انجام شود.»

او خطاب به وزیر ارتباطات اجرای این پروژه را به انجام جراحی تشبیه کرد و گفت: «ما در حالی این پروژه را اجرا کردیم که 12 ماه اجرای آن زمان برد. 40 میلیون دلار هزینه تعویض این نمونه با نمونه خارجی بود. از آنجایی که امکان تامین مالی این روند وجود نداشت با همکاری 1500 نفر از نیروهای متخصص داخلی انجام شد.»

به گفته رضاخواه در اجرای این پروژه شرکت بهسا به عنوان زیرمجموعه همراه اول به رایتل کمک کرد.

مدیرعامل رایتل با اعلام اینکه در نهایت همه مشترکین این اپراتور به نود جدید منتقل شدند، گفت: «زیرساخت‌های رایتل به آزمایشگاه توسعه زیرساخت تبدیل شد و این پروژه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و شکست تحریم‌ها موفقیت آمیز اجرا شد.»

در ادامه رضاخواه با اعلام اینکه رایتل 4هزار سایت 3G داشت، گفت: «بزرگترین مشکل ما باقی ماندن این سایت‌ها در مرحله 3G و عدم تبدیل آنها به 4G و 4G+ بود. این در حالی است که پایان امسال جشن آخرین سایت 3G را خواهیم گرفت.»

او در توضیح پیشبرد این پروژه گفت: «در این روند 135 درصد ترافیک، 96 درصد سرعت آپلود و 152 درصد سرعت دانلودافزایش پیدا کرد. همچنین ظرفیت کر شبکه از 90 گیگ به 220 گیگ افزایش پیدا کرد.»

ارتقاء سرویس دهی

مدیرعامل رایتل با اشاره به پروژه Fttx این اپراتور گفت: «رایتل در سال اول تعهد 100 هزار پورت پوششی داشت و حالا بعد از ماه سوم 20 هزار پورت در شهرقدس و فردیس اجرا شد.»

به گفته رضاخواه بردن فیبر تا در خانه مشترکین مشکلاتی جدی دارد که 50 درصد فیبر 50 درصد وایرلس بسیار مشکل است.

به باور مدیرعامل رایتل تعرفه‌ها باید تغییر کند و تا جایی که هزینه تعرفه موبایل تا این اندازه پایین است امکان توسعه وجود ندارد و تعرفه موبایل منجر توقف توسعه شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی