ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

توربین بادی
علمی

بزرگترین نیروگاه بادی دریایی دنیا شروع به کار کرد؛ تامین برق مورد نیاز 1.4 میلیون خانه

نیروگاه بادی Hornsea 2 که تحت عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان شناخته می‌شود، در نزدیکی یکی از سواحل بریتانیا شروع به کار کرد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

نیروگاه بادی Hornsea 2 به عنوان بزرگ‌ترین نیروگاه بادی دریایی جهان در دریای شمال رسما با تمام ظرفیت شروع به فعالیت کرد. این مزرعه عظیم که اندازه آن معادل 64 هزار زمین فوتبال است، در فاصله 89 کیلومتری ساحل یورک‌شایر قرار دارد و می‌تواند 1.3 گیگاوات انرژی پاک تولید کند.

شرکت Orsted که سازنده این پروژه است، ابتدا در سال 2020 پروژه Hornsea 1 را راه‌اندازی کرد و حالا از آغاز فعالیت‌های Hornsea 2 خبر داده است. این پروژه در محیطی به اندازه 462 کیلومتر مربع (معادل نصف شهر نیویورک) ساخته شده و 165 توربین از شرکت Siemens Gamesa دارد.

این توربین‌ها 8 مگاواتی هستند و گفته شده که طول هر تیغه آن‌ها به 81 متر می‌رسد. ارتفاع بالاترین بخش تیغه هم تا 200 متر بالاتر از سطح دریا ادامه پیدا می‌کند. هر چرخش یکی از این توربین‌ها می‌تواند پاسخگوی متوسط مصرف برق 24 ساعته یک خانه معمولی در بریتانیا باشد. کل پروژه هم قادر است برق بیش از 1.4 میلیون خانه را تامین کند.

بزرگ‌ترین مزرعه بادی ساحلی

برق تولیدشده توسط این نیروگاه بادی از طریق یک کابل زیردریایی به طول 390 کیلومتر به ساحل «هورس‌شو پوینت» در لینکولن‌شایر منتقل می‌شود. این پروژه در ابتدا برای تامین انرژی پاک آغاز به کار کرد، اما حالا با توجه به جنگ روسیه و اوکراین و بحران انرژی در اروپا اهمیت بسیار بیشتری پیدا کرده است.

«دانکن کلارک»، رئیس منطقه بریتانیای Orsted می‌گوید: «شرایط کنونی رویدادهای جهانی حالا بیشتر از همیشه اهمیت پروژه‌های تامین انرژی تجدیدپذیر از جمله Hornsea 2 را نشان می‌دهند و با کاهش وابستگی به سوخت‌های فسیلی گران قیمت، امنیت و انعطاف‌پذیری شیوه‌های تامین انرژی را افزایش داده و هزینه‌ها را پایین می‌آورند. بریتانیا یکی از رهبران واقعی دنیا در زمینه مزارع بادی دریایی است و تکمیل Hornsea 2 نه فقط برای این کشور بلکه برای کل دنیا دستاورد مهمی به حساب می‌آید.»

بریتانیا حالا می‌خواهد با پروژه Hornsea 3 که ظرفیت تولید 2.8 گیگاوات انرژی را خواهد داشت، ادامه این مسیر را طی کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی