ژنرال ارشد روسی در منطقه خرسون به اسارت نیروهای اوکراینی درآمد + ویدیو

ژنرال ارشد روسی در منطقه خرسون به اسارت نیروهای اوکراینی درآمد + ویدیو

یک ژنرال ارشد روسی با صورتی خون آلود و کبود توسط نیروهای ارتش اوکراین دستگیر شده است، در اتفاقی که تازه ترین ضربه به اعتبار ارتش ولادیمیر پوتین در نبرد خرسون ارزیابی شده است. تصاویر منتشر شده ژنرال دو ستاره آندری سیچووی را با دست های بسته و زانو زده در کنار برخی از سربازانش نشان می دهد که توسط نیروهای اوکراینی به اسارت درآمده اند. این فرمانده نظامی روسی در تله نیروهای اوکراینی افتاده است، پس از آنکه عملیات بازپس گیری منطقه خرسون در روزهای اخیر آغاز شد. سربازان به اسارت درآمده روسی در کنار جاده ای جمع شده و از آن ها فیلم گرفته شد در حالی که صورت فرمانده آنان خون آلود بود. گفته می شود که ژنرال آندری سیچووی یکی از فرماندهان برجسته ارتش روسیه در اوکراین بوده و بلندپایه ترین سرباز روسی است که توسط نیروهای اوکراینی به اسارت در می آید.

لحظه اسارت ژنرال ارشد روسی توسط نیروهای اوکراینی در خرسون

لحظه اسارت ژنرال ارشد روسی توسط نیروهای اوکراینی در خرسون

در تصاویر می توان سیچووی ۵۳ با صورتی خونین را دید که به سمت جلو خیره شده و سعی دارد خود را بی احساس نشان دهد. گفته می شود که وی فرمانده گروه غربی نیروهای روسی در خرسون بوده است. برخی مدعی شده اند که وی تلاش داشته خود را یک سرباز معمولی دون پایه نشان داده و بدین ترتیب هویت واقعی خود را از نیروهای اوکراینی مخفی کند. سیچووی در ۲۸ فوریه سال جاری و تنها چند روز از شروع حمله روسیه به اوکراین در فهرست فرماندهان روسی تحریم شده توسط اتحادیه اروپا قرار گرفت. گفته می شود این ژنرال دو ستاره روسی فرمانده نیروهای ترکیبی گارد هشتم از منطقه نظامی جنوب بوده اما اخیرا به فرماندهی منطقه نظامی غربی رسیده است.

لحظه اسارت ژنرال ارشد روسی توسط نیروهای اوکراینی در خرسون

برخی گروه های حقوق بشری نام این ژنرال روسی را در فهرست جنایتکاران جنگی قرار داده اند که در جریان حمله به اوکراین از دستور دهندگان بلند مرتبه ارتش روسیه بوده است. هنوز دولت روسیه یا مقامات ارشد اوکراین دستگیری این ژنرال ارشد روسی را تایید نکرده اند. ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شده است که شهر کلیدی بالاکیا در منطقه خرسون، روز پنج شنبه توسط نیروهای اوکراینی آزاد شده است. اوکراین مدعی است که تاکنون بیش از ۵۰,۰۰۰ سرباز روسی را کشته است.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
یک نظر

ورود