تصاویری متفاوت از ملکه الیزابت در دوران جنگ؛ راننده کامیون، تعمیرکار و سرهنگ افتخاری

تصاویری متفاوت از ملکه الیزابت در دوران جنگ؛ راننده کامیون، تعمیرکار و سرهنگ افتخاری

مرگ ملکه الیزابت پایان یک دوره طولانی ۷۰ سال حکمرانی بر بریتانیا بود. ملکه بریتانیا نه تنها در ارتش خدمت کرد بلکه فرمانده سلطنتی ارتش کشورش در سه بخش زمینی، هوایی و دریایی نیز بود. در دوران زندگی طولانی ۹۶ ساله اش، او در فعالیت های نظامی مانند تعمیر کامیون های جنگی، غسل تعمید کشتی های جنگی و بازدید از پاسگاه ها و میدان های نبرد نیز شرکت داشت. الیزابت دوم در سال ۱۹۲۶ بدنیا آمد و سومین نفر در فهرست کاندیداهای رسیدن به تاج و تخت بریتانیا پس از پدرش، شاهزاده آلبرت (بعدها شاه جرج ششم) بود.

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

او تنها ۱۳ سال داشت که جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۳۹ آغاز شد و در سال ۱۹۴۲ بود که به مقام افتخاری سرهنگی گارد پیاده نظام بریتانیا رسید که یکی از پرافتخارترین بخش های پیاده نظام ارتش بریتانیا به شمار می رفت. اعضای خاندان سلطنتی اغلب با دریافت چنین مقام های سرهنگی افتخاری با ارتش این کشور مرتبط هستند. موزه ارتش ملی بریتانیا تصریح کرده است که اگر چه اعضای خاندان سلطنتی نقشی عملیاتی در ارتش ندارند اما از فعالیت های ارتش مطلع بوده، از نیروهای اعزام شده دیدن کرده، پیام های حمایتی فرستاده، در مراسمات نظامی شرکت کرده و به طور کلی سعی می کنند ارتباط خود با ارتش بریتانیا را حفظ کنند. با پایان زندگی و ملکه گری اش در سال ۲۰۲۲، ملکه الیزابت دوم سرهنگ فرمانده ۱۶ گروهان در ارتش بریتانیا بود.

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

در نوامبر ۱۹۴۴، الیزابت دوم از یک کشتی جنگی به نام HMS Vanguard در اسکاتلند رونمایی کرد و در مراسم به آب انداختن آن حضور یافت. این کشتی جنگی ۴۵,۰۰۰ تنی به ۸ توپ ۱۵ اینچی و ۱۶ توپ ۵.۲۵ اینچی مجهز بوده و ۱,۹۷۶ خدمه داشت. در سال ۱۹۴۷، این کشتی خاندان سلطنتی بریتانیا را برای یک سفر رسمی به آفریقای جنوبی برد. در فوریه ۱۹۴، ملکه الیزابت به سرویس منطقه ای امدادی پیوست که تنها سرویس نظامی در اختیار ارتش بریتانیا تا آن زمان بود که به زنان امکان می داد در پشت جمله و جایگاه های پشتیبانی به ارتش خدمت کنند. از جایگاه های زنان در این نیرو می تواند به تلفن چی، منشی، راننده، نامه رسان، پیک و ناظر مهمات اشاره کرد.

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

همچنین برخی از زنان در واحدهای دفاع هوایی خدمت می کردند جایی که هواپیماهای دشمن را رهگیری و به سمت آن ها نشانه گیری می کردند در حالی که عمل تیراندازی توسط مردان انجام می شد. الیزابت با درجه ستوان سومی در زمینه تعمیر و رانندگی کامیون در دوران جنگ جهانی دوم آموزش دیده و خدمت کرد. او اولین عضو زن خانواده سلطنتی بود که در جریان جنگی واقعی فعالیت نظامی می کرد و به همین خاطر از طرف رسانه ها لقب «پرنسس مکانیک خودرو» را دریافت کرد. او در ارتش بریتانیا به عنوان مکانیک فعالیت می کرد و جالب اینکه در جریان جنگ جهانی دوم نیز کاخ سلطنتی باکینگهام بمباران شد که باعث شد ملکه الیزابت تنها چهره خاندان سلطنتی باشد که هم در داخل و هم خارج از کشور در جنگ دخالت داشته است.

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

ملکه الیزابت در سال ۱۹۵۲ به سلطنت رسید و علاوه بر ریاست کشور، ریاست نیروهای نظامی بریتانیا را بر عهده داشته و ارتش این کشور سوگند یاد می کرد که نه به دولت بلکه به ملکه و جانشینان او وفادار باشد. سه نفر از فرزندان ملکه الیزابت نیز در ارتش خدمت کرده اند. چارلز که اکنون با نام شاه جارلز شناخته می شود در نیروی هوایی و نیروی دریایی بریتانیا به عنوان خلبان و کاپیتان کشتی جنگی، شاهزاده اندرو در نیروی دریایی به عنوان خلبان هلیکوپتر و ادوارد نیز برای مدت کوتاهی به عنوان تفنگدار ویژه دریایی خدمت کردند. نوه اش شاهزاده ویلیام در نیروی هوایی در بخش جستجو و نجات خدمت کرد و شاهزاده هری نیز به عنوان کنترل کننده هوایی و خلبان هلیکوپتر تهاجمی آپاچی WAH-64 حضور فعال داشت.

تصاویری از ملکه الیزابت دوم در دوران حضور در جنگ جهانی دوم

در سال ۲۰۰۹ بود که ملکه الیزابت مدالی به نام صلیب الیزابت را معرفی کرد که به بستگان نیروهای نظامی که در نتیجه عملیات های نظامی یا فعالیت های تروریستی کشته می شوند اهدا می شود. این جایزه به تمام کسانی که در درگیری های نظامی پس از سال ۱۹۴۸ کشته شده اند نیز داده می شود، از جمله کشته شدگان بریتانیا در جنگ کره، ماجرای موسوم به اضطراری مالایی، نبرد فالکلند و عملیات های صورت گرفته در ایرلند شمالی و جنگ های اخیر افغانستان و عراق.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۷ نظر

ورود

  • احمد مهری شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

    ای وطن فروش حالا بگو چرا اینقدر از زندگی ملکه شیطان الیزابت تعریف و تمجید می‌کنی چرا از کارهای شیطانیش قتل عام ها و آدم کشی ها و کارهای غیر اخلاقیات که دارند چیزی تبلیغ نمی کنی ؟?؟؟؟؟!!!

  • روح شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

    یه کم از جنایاتش بگو پاچه خوار خخخخخخ البته نگم سختم میشه وطن فروش اینقدر مردم ما از این خبیث و سیاستهای کثیف خودشو کشورش آسیب دیدن بی بته

  • علی شهریور ۲۰, ۱۴۰۱

    لعنت خدا بر این ملکه حرامزاده که به ملت ها ظلم کرد

  • پیمان شهریور ۲۳, ۱۴۰۱

    واقعا چه نیازی به این متن یا خبر هست – آشنایی با اسطوره ها و نیاکان مهرورز ایرانی دانشمندان و ادیبان رو کنار بگذاری و به باکینگهام بپردازی – مثلا این آدم چه فایده ای برای بشر داشته جز نماد تجمل و فخر فروشی – مفاخر ایران رو تبلیغ کن داداش .. ایرانی باش اصلا آدم و منصف باش – این همه سفیر صلح تو دنیاست – آخه اینم شد سوژه …

  • علیرضا کریمی شهریور ۲۳, ۱۴۰۱

    من موندم چطور راجع به کسی که فقط پستش جنبه تشریفاتی داشته و هیچ دستوری نمیتونسته بده و حتی متن سخنرانی خودش رو هم نمیتونسته بنویسه! چطور ازش این همه نفرت دارید و صحبت از جنایاتش میکنید؟! حتی حاظر نشد در طول این همه عمرش به اسراییل سفر کنه

  • بی جیاتیو شهریور ۲۳, ۱۴۰۱

    اینهمه پاچه خواری ، سوابق ننگین جنایت ها و فجایعی که این زن منحوس بر سر ایران و جهان آورد را پاک نمی کند. بروید فکر دیگری بکنید. نسل کشی نیمی از ایران با قحطی مصنوعی انگلیس دل هر ایرانی عاشق وطنی را به درد می آورد. و آتش خشم و کینه و انتقام را در. دلش شعله ور نگاه می دارد مگر این که میهن فروش و خودباخته و بی وطن بوده باشی