بررسی زمانی تمام مدل های گوشی آیفون از اولین نمونه عرضه شده تا آیفون ۱۴

بررسی زمانی تمام مدل های گوشی آیفون از اولین نمونه عرضه شده تا آیفون ۱۴

رویداد اخیر«فار اوت» (Far Out) اپل، نگاهی به اپل واچ سری ۸ و ایرپاد پرو ۲ جدید داشت، اما سر و صداهای اصلی مربوط به آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس جدید ایجاد بود.

اگرچه مدل‌ جدید آیفون یکی از بزرگ‌ترین جهش‌ها را در رزولوشن دوربین گوشی ها را ارائه می‌کند، اما فهرست کردن مدل‌های آیفون به ترتیب زمانی ارائه شدنشان، نشان می‌دهد که اپل چگونه طرفداران گوشی‌های هوشمند را برای ۱۵ سال با ارتقای مداوم در سخت‌افزار خود راضی نگه داشته است.

۱. آیفون – ژوئن ۲۰۰۷

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟آیفون اصلی اپل که در ۲۹ ژوئن ۲۰۰۷ عرضه شد، دارای صفحه نمایش ۳.۵ اینچی، ضخامت ۱۱.۶ میلی متری و فضای ذخیره سازی خیره کننده ۱۶ گیگابایتی بود که در مقایسه با حافظه گوشی ها امروزی به نظر نمی رسد زیاد باشد، اما در آن زمان بسیار زیاد بود و فقط ۱۳۵ گرم وزن داشت.
این گوشی جلوتر از زمان خود در نظر گرفته می‌شد با این حال، اپل بلافاصله برنامه ریزی ای برای یک آیفون جدید را آغاز کرد و هدف آن شکست دادن نسل قبلی خود در هر رده بود که با توجه به فناوری موجود در آن زمان، کار آسانی نبود.
۲. آیفون ۳G  – جولای ۲۰۰۸

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟تقریباً یک سال پس از عرضه اولین آیفون، که قبل از اپ استور انجام شد، اپل «گوشی ای که همه منتظرش بودید» را منتشر کرد. اتصال ۳G و فضای ذخیره سازی پایه ۸ گیگابایتی داشت که در مقایسه با نسل قبلی خود کوچک بود، اگرچه در ابتدا با نسخه های ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی عرضه شد.

به جز اپ استور و اتصال ۳G آن، تفاوت های آیفون ۳ و آیفون اصلی جزئی بود. با این حال، در اولین آخر هفته عرضه‌اش، یک میلیون دستگاه فروخت و راه را برای گوشی بعدی هموار کرد.
کمتر از ۱۱ ماه پس از ساخت پیشگامانه iPhone3، اپل، با موفقیت نسخه قبلی، آیفون ۳G(S) را در ۱۹ ژوئن ۲۰۰۹ عرضه کرد. در آن زمان این گوشی به عنوان قوی ترین گوشی ساخته شده تا آن زمان شناخته می شد. همچنین در هفته اول یک میلیون دستگاه فروخت.

۳. آیفون ۴ – ژوئن ۲۰۱۰

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟۱ سال و ۵ روز بعد، اپل دوباره همه چیز را تغییر داد. اپل با ضخامت ۹.۳ میلی متری و نمایشگر ۳.۵ اینچی و دوربین ۵.۰ مگاپیکسلی و حافظه ۵۱۲ مگابایتی، محصول خود را در تمامی ابعاد ارتقا داد.
شگفت‌انگیزترین آیفون هنوز آیفون ۴S در ۱۴ اکتبر ۲۰۱۱ با دوربین ۸ مگاپیکسلی، فضای ذخیره سازی ۶۴ گیگابایتی و دستیار شخصی دیجیتال یا همان سیری است که به همراه فیلمبرداری ۱۰۸۰p عرضه شد. با فروش ۴ میلیون دستگاه در هفته اول، به نظر می رسید همه چیز برای اپل بهتر و بهتر می شود.

۴. آیفون ۵ – سپتامبر ۲۰۱۲

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟آیفون ۵، بهترین اتفاقی که برای آیفون افتاده است را رقم زد. این گوشی برخی تغییرات انقلابی را عرضه کرد: ۱ گیگابایت حافظه، اتصال LTE و کانکتورهای لایتنینگ. حتی موفق‌تر از نسخه قبلی خود، در هفته اول ۵ میلیون دستگاه فروخت. نسخه های جدیدتر این مدل – ۵C و ۵S – تقریباً یک سال بعد، در ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ منتشر شدند.
«تو قدرتمندتر از آن چیزی هستی که فکر می کنی.» شعار بازاریابی آیفون ۵S بود. با فیلمبرداری اسلوموشن، فلاش دوگانه، تاچ آیدی، صفحه نمایش ۴ اینچی و دوربین ۸.۰ مگاپیکسلی. در حالی که آیفون ۵C که در چندین رنگ مختلف عرضه شد، ویژگی هایی مشابه آیفون ۵S داشت و در مجموع بیش از ۹ میلیون دستگاه فروخت.

۵. آیفون ۶ و ۶ پلاس – سپتامبر ۲۰۱۴

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟صفحه نمایش Retina HD (اپل جهت توصیف نمایشگرهای با پیکسل بالای خود، از واژه Retina استفاده می‌کند)، فضای ذخیره سازی ۱۲۸ گیگابایتی، صفحه نمایش ۵.۵ اینچی، و فروش ۱۰ میلیونی در هفته اول. موفقیت بزرگ دیگری برای اپلبود. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و حافظه ۲ گیگابایتی، یک پیشرفت کامل برای فناوری اپل بود که به سطوحی فراتر از آیفون های قبلی و بسیاری از شرکت های رقیب آن رسید.

۶. آیفونSE – مارس ۲۰۱۶

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟این آیفون در مقایسه با آیفون ۶، SE گزینه مقرون به صرفه تری بود و همه چیز داشت به جز لمس سه بعدی آیفون ۶. این مدل، اساساً نسخه ارزان‌تری از آیفون بود که مردم واقعاً آن را دوست داشتند اما به سرعت آن را فراموش کردند. در اواخر سال، موفقیت آیفون ۷ تغییرات جزئی SE را در صنعت تلفن های مقرون به صرفه تحت الشعاع قرار داد.

۷. آیفون ۷ و ۷ پلاس – سپتامبر ۲۰۱۶

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟ماه ها پس از آیفون SE، اپل آیفون ۷ را معرفی کرد. این گوشی دارای گزینه پایه ۱۶ گیگابایتی، فضای ذخیره سازی ۳۲ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایتی، دوربین دوگانه و رنگ زیبای جت مشکی بود. در این زمان اپل، سیم هدفون را حذف کرد تا هدفون ها را با ایرپاد و یک مبدل بی سیم جایگزین کند. این گوشی حتی قبل از عرضه با تعداد زیادی پیش‌سفارش فوراً به موفقیت دست یافت.

۸. آیفون ۸ و ۸ پلاس – سپتامبر ۲۰۱۷

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟در این زمان، کاربران قبلاً به سبک زندگی بدون سیم هدفون عادت کرده بودند و از ویرایش عالی عکس و فیلترهای عکاسی گوشی لذت می بردند. معرفی قاب شیشه ای در پشت گوشی و شارژ بی سیم این نسخه را به یک موقعیت برد-برد تبدیل کرد. نمایشگر با صدای واقعی نیز یک پیشرفت واقعی بود.

۸. آیفون X – نوامبر ۲۰۱۷

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟دیگر خبری از دکمه هوم نیست و اپل Face ID را معرفی کرد. حالت پرتره، دوربین جلویی و وضوح صفحه نمایش، بهبود یافته بود و باعث شد مردم بلافاصله عاشق این گوشی شوند. با این حال، زمانی که اپل دکمه هوم گوشی را حذف کرد، گاهی اوقات ظاهری کثیف پیدا می‌کرد.

این گوشی همه چیز داشت. چندین تکرار از این مدل پایه وجود داشت. آیفون XS و XS Max در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۸ عرضه شدند. این گوشی‌ها دارای صفحه نمایش Super Retina HD، ظاهری عالی و دوربینی عالی بودند.
آیفون XR نسخه دیگری از این مدل بود. تنها یک ماه بعد، در ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ عرضه شد و با آیفون X معرفی شد. این گوشی کوچکتر از XS و XS Max بود اما از ۷ و ۸ پلاس بزرگتر بود. این نسخه به اندازه X یا XS پیشگامانه یا خاص نبود، بلکه یک گزینه چشمگیر و مقرون به صرفه بود که موفق شد، اما همه قبول داشتند که به خوبی X، XS یا XS Max نیست.

۱۰. آیفون ۱۱ – سپتامبر ۲۰۱۹

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟دوربین های ۱۱ و ۱۲ مگابایتی در پشت و لنزهای فوق عریض، این نسخه آیفون را به یک برنده بی رقیب تبدیل کردند. در همان روز، اپل، آیفون ۱۱ پرو را عرضه کرد، یک آیفون کمی بزرگتر با دوربین سه گانه برجسته.
۱۱ پرو یک صفحه نمایش Super Retina XDR با سه دوربین ۱۲ مگابایتی اما با گزینه های رنگی کمتر ارائه می دهد. همچنین در همین روز، اپل گران‌ترین گوشی تا به امروز خود، آیفون ۱۱ پرو مکس را عرضه کرد. پرو Max دارای یک صفحه نمایش Super HD Retina XDR بود که اساساً مشابه آیفون ۱۱ و ۱۱ پرو بود، اما با صفحه نمایش بسیار بزرگتر، ثابت کرد که صرف نظر از قیمت آن، برای جذب بسیاری از خریداران در زمان عرضه آن کافی است.

۱۱. آیفون ۱۲ –  اکتبر ۲۰۲۰

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟در ۱۳ اکتبر ۲۰۲۰، اپل اعلام کرد که آیفون ۱۱، آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی را با نمایشگرهای Super Retina XDR و پوشش جدید محافظ سرامیکی که در بیانیه مطبوعاتی آن‌ها بزرگترین جهش و با دوام همیشه می نامد، معرفی می کند. اتصال ۵G، برای اولین بار در آیفون‌ها، نیز سر و صدایی ایجاد کرد و آن را آغاز عصر جدیدی برای آیفون نامیدند.

۱۲. آیفون ۱۳ –  سپتامبر ۲۰۲۱

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟اپل آیفون ۱۳ را در سپتامبر ۲۰۲۱ معرفی کرد و در کنار آن، مجموعه ای شامل انواع آیفون ۱۳ مینی، آیفون ۱۳ پرو و ​​آیفون ۱۳ پرو مکس بود. طراحی ها، به استثنای برخی از رنگ‌های جدید، تقریباً مشابه مدل‌های آیفون ۱۲ به نظر می‌رسد.

۱۳. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس – سپتامبر ۲۰۲۲

چرا اپل هر سال آیفون جدیدی به بازار عرضه می کند؟آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرو مکس که در رویداد «فار اوت» اپل در ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ اعلام شد، دارای چیپست جدید A16 Bionic اپل هستند که ظاهراً در عملکرد کلی و پهنای باند حافظه برای تجربه بازی بهتر بهبود یافته است. علاوه بر این، آیفون ۱۴ پرو مکس اولین به‌روزرسانی بزرگ طراحی ناچ آیفون را پس از آیفون X به کاربران ارائه می‌کند. آیفون ۱۴ پرو مکس همچنین دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی خود را ارتقا داده است که رزولوشن را در مقایسه با استاندارد قبلی ۱۲ مگاپیکسلی خود، تا ۴ برابر افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید:

تمسخر آیفون ۱۴ توسط دختر استیو جابز با استفاده از یک میم اینترنتی بحث برانگیز

روایت همسر استیو جابز از کمال‌گرایی او : «۸ سال طول کشید تا کاناپه‌ خانه‌مان را بخریم»

منبع: screen rant
مطالب مرتبط
بدون نظر

ورود