لیونل مسی یکی دیگر از رکوردهای گلزنی کریستیانو رونالدو را پشت سر گذاشت

لیونل مسی یکی دیگر از رکوردهای گلزنی کریستیانو رونالدو را پشت سر گذاشت

لیونل مسی یک رکورد دیگر را شکست و از رکورد کریستیانو رونالدو در تعداد گل های زده بدون احتساب پنالتی ها پیشی گرفت. بازیکن ۳۵ ساله تیم ملی آرژانتین و باشگاه پاری سن ژرمن در این فصل از لیگ یک فرانسه توانسته ۶ گل به ثمر برساند و در پیروزی شب گذشته تیمش مقابل لیون تک گل پاری سن ژرمن را به ثمر رساند تا این تیم با فاصله ای دو امتیازی نسبت به مارسی همچنان در صدر جدول باقی بماند. گل بی نقص او در دقیقه شش بازی باعث شد که تعداد گل های لیونل مسی بدون احتساب گل هایی از روی نقطه پنالتی به ثمر رسیده به عدد ۶۷۲ برسد و بدین ترتیب از رکورد ۶۷۱ گلی که رونالدو به ثمر رسانده بود عبور کند، در حالی که ۱۵۰ بازی کمتر از ملی پوش تیم پرتغال و باشگاه منچستر یونایتد انجام داده است.

مقایسه آمار گلزین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در دوران حرفه ایشان

این رکوردشکنی جدید لیونل مسی در حالی است که رونالدو ۳۷ ساله اوضاع خوبی در جمع شیاطین سرخ ندارد و تلاش او برای پیوستن به تیمی دیگر در تابستان جاری بی نتیجه بود. لیونل مسی با گلزنی مقابل تیم مکابی حیفا در هفته گذشته لیگ قهرمانان اروپا توانست به رکورد گلزنی متوالی در ۱۸ فصل لیگ قهرمانان دست یابد در حالی که یک رکورد دیگر را نیز شکست و آن گل زدن به ۳۹ تیم متفاوت در این لیگ بود. او پیش تر در این زمینه نیز با رکورد گلزنی به ۳۸ تیم متفاوت در لیگ قهرمانان اروپا در کنار رونالدو قرار گرفته بود و اکنون با گل زدن به تیم مکابی حیفا یک بار دیگر از رونالدو جلو افتاده است.

مقایسه آمار گلزین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در دوران حرفه ایشان

اریک تن هاگ، سرمربی جدید منچستریونایتد به دلیل رفتارهای رونالدو، در پنج بازی ابتدایی لیگ او را نیمکت نشین کرده و در ادامه مدت زمان حضور او در میدان را کاهش داده که باعث شده وی نتواند گلزنی چندانی داشته باشد. تنها گل رونالدو برای منچستر یونایتد در فصل جاری در لیگ اروپا در پیروزی دو بر صفر برابر شریف تیراسپول اتفاق افتاد که در آن رونالدو در دقیقه ۳۹ یکی از دو گل تیمش را از نقطه پنالتی به ثمر رساند. این درحالی است که مسی تا به اینجای فصل، در ۱۱ بازی موفق به زدن ۶ گل و ۸ پاس گل شده است. ستاره تیم ملی آرژانتین شروع خوبی در پاریس نداشت اما در همان فصل اول حضور در پاری سن ژرمن توانست ۱۱ گل برای تیمش به ثمر رسانده و ۱۵ پاس گل نیز ثبت کند، در حالی که رکورد رونالدو در فصل گذشته بهتر و ۲۴ گل و سه پاس گل بود.

مقایسه آمار گلزین کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در دوران حرفه ایشان

در طول دوران حرفه ایش، رونالدو در ۹۴۱ مسابقه برای چهار تیم متفاوت موفق به زدن ۶۹۹ گل شده است، در حالی که مسی در ۸۲۲ مسابقه برای دو باشگاه موفق به زدن ۶۸۸ گل شده است (با احتساب پنالتی ها). در بازی های ملی نیز رونالدو بهترین گلزن تاریخ تیم های ملی است که در ۱۸۹ بازی برای تیم ملی پرتغال ۱۱۷ گل به ثمر رسانده و فاصله زیادی با مسی دارد که در ۱۶۲ مسابه تنها ۸۶ گل به ثمر رسانده است

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود