۲۰ کشور اول جهان که ثروتمندترین ها در آنجا زندگی می کنند

۲۰ کشور اول جهان که ثروتمندترین ها در آنجا زندگی می کنند

داده های جدید «گزارش ثروت جهانی کردیت سوئیس» (Credit Suisse Global Wealth Report) نشان می دهد که در سال گذشته یک انفجار ثروت رخ داده است. جمعیت جهانی افراد با ثروت فوق العاده بالا از ۴۶,۰۰۰ با افزایش باورنکردنی به ۲۱۸,۲۰۰ نفر رسیده است. این گزارش خاطرنشان می کند که ثروتمندترین ها در سال گذشته شاهد افزایش چشمگیر ثروتشان بوده اند.ثروتمندترین افراد جهان در چه کشورهایی زندگی می کنند؟طبق گزارش «ثروت جهانی ۲۰۲۲» این افزایش ها بیش از دو برابر در مقایسه با هر سال دیگری در این قرن است. اکثر افراد فوق ثروتمند در حال حاضر در ایالات متحده زندگی می کنند، که در سال ۲۰۲۱ شاهد افزایش خیره کننده ۳۰,۴۷۰ نفره افراد فوق العاده ثروتمند در این کشور بوده است.ثروتمندترین افراد جهان در چه کشورهایی زندگی می کنند؟
چین و هند احتمالاً شاهد افزایش چشمگیر جمعیت فوق ثروتمندشان خواهند بود، اما هنوز تا رسیدن به ایالات متحده راه درازی در پیش دارند. بزرگترین افزایش، به غیر از ایالات متحده، برای چین با ۵,۲۰۰، آلمان با ۱,۷۵۰، کانادا با ۱,۶۱۰ و استرالیا با ۱,۳۵۰ نفر بوده است.ثروتمندترین افراد جهان در چه کشورهایی زندگی می کنند؟کاهش در جمعیت ثروتمندترین ها، اتفاقی نادر است، اما در موارد معدودی رخ می دهد. بریتانیا با کاهش ۱,۱۳۰- ، ترکیه ۳۳۰- و هنگ کنگ ۱۳۰- نفری، بیشترین کاهش را داشتند.ثروتمندترین افراد جهان در چه کشورهایی زندگی می کنند؟البته مراکز اقتصادی جهان مدت‌هاست که از اروپا و آمریکای شمالی به سمت آسیا متمرکز شده است. این تغییر جهانی، با کاهش موانع تجاری و آزادی اقتصادی بیشتر آغاز شد که باعث جذب سرمایه گذاری مستقیم خارجی (FDI) شد. یکی دیگر از عوامل اصلی، بهبود زیرساخت ها و ارتباطات و افزایش پیچیدگی اقتصادی در منطقه بود. این پیش بینی های منتشر شده توسط مرکز تحقیقات اقتصاد و تجارت صورت گرفته(CEBR).ثروتمندترین افراد جهان در چه کشورهایی زندگی می کنند؟از میان پنج اقتصاد برتر، سه اقتصاد در آسیا واقع شده اند: چین، هند و ژاپن، که نشان دهنده چگونگی تغییر قدرت اقتصادی به سمت مراکز بزرگ جمعیتی در آسیا است. اروپا چهار کشور در ۱۰ کشور برتر خواهد داشت: آلمان، بریتانیا، فرانسه و ایتالیا. از آمریکای جنوبی، تنها برزیل در بین ۱۰ تیم برتر ظاهر می شود. بر اساس این پیش بینی ها، روسیه در سال ۲۰۳۱ از ۱۰ کشور برتر خارج می شود.

بیشتر بخوانید:

چرا چین در ۱۰ سال آینده ابرقدرت اصلی جهان از لحاظ نظامی و اقتصادی خواهد شد؟

بدهکارترین کشورهای جهان کدامند؟

منبع: .visualcapitalist
دیجیاتو
۶ نظر

ورود

  • امیر مهر ۵, ۱۴۰۱

    جالبه بدونید که تک تک این کشور ها بزرگ ترین اختلافات طبقاتی جهان رو هم دارن؛ علی الخصوص آمریکا چین و هند
    وقتی از خوب بودن یک کشور میشه صحبت کرد که:
    ۱- همه مرفه باشن
    ۲- اختلاف طبقاتی به شدت ناچیز باشه
    و کشوری مثل لیختن اشتاین به کل این لیست می ارزه.
    راستی خبر رسیده طی سال آینده با آمدن ارز بریکس، خروج کشور های مستعمره بریتانیا از دست چارلز، زمستان سخت و… غرب به جهان چهارم (!) تبدیل میشه. گفتم بدونید.

    • سارا فانی مهر ۵, ۱۴۰۱

      مردم ایران در چه وضعی ان؟ تو که عین بلبل سخنرانی میکنی

    • زکی مهر ۹, ۱۴۰۱

      بدبودن دیگری ربطی به خوب بودن تو نداره!
      همه را با اعمال خودشان در پیشگاه عدل الهی میسنجند!!! امروزه شماها با ملت چه کردید؟

    • SR مهر ۹, ۱۴۰۱

      خب تو هوا حرف زدن سخت نیست، امریکا رده‌ی ٢٧ کم‌ترین اختلاف طبقاتی توی جهان طبق آخرین آمار داشته(٢٠٢٠) با نرخ ٠.٧ اول هم دانمارک بوده با ٠.٨۵ . بعید می‌دونم آمار بدی باشه اونم با وجود بیش‌ترین تعداد ثروتمندهای جهان که همین‌جا کار شده. بخش آخر حرف‌هاتون هم با احترام اصلا معنی نمی‌داد که بخوام پاسخی بدم.

    • رضا مهر ۹, ۱۴۰۱

      به همین خیال باش!‌
      دوست گرامی ایران سرمایه زیر زمین ایران از سرمایه روی زمین بزرگ تر است! یعنی ارزش هرچه که ما بر روی زمین های ایران ساخته ایم به مراتب کمتر از ارزش چیزی است که به صورت طبیعی در زیر این زمین ها وجود داشته است! اگر عقل سلیم می داشتیم این امر می بایست برای ما مایه ننگ می بود نه مایه افتخار!
      ارزش کل سرمایه ایران بر روی زمین یعنی تمام املاک و ساختمان ها و شرکت ها حدود یک تریلیون و دویست و پنجاه میلیارد توسط کردیت سویس تخمین زده شده است، در حالی که ارزش نفت گاز ایران به آسانی بیش از ده تریلیون است!‌
      جالب تر این است که ارزش سرمایه ایرانیان آمریکا که جمعیتی کمتر از ۲ میلیون نفر دارند بیش از ۲ تریلیون دلار است!‌ این نشان می دهد که راهی که ما در ایران می رویم اشتباه است! دل بستن به منابع طبیعی اشتباه است و باید به فکر فناوری و نوآوری باشیم.
      کشورهایی که شما انتظار دارید به جهان چهارم تبدیل شوند همان کشورهایی هستند که با نوآوری های خود باعث ارزشمند شدن منابع زیر زمینی ایران شده اند! بدون اختراعات آنان نفت و گاز ما نه پشیزی ارزش داشت و نه اصلا برای خودمان قابل استخراج بود!
      شاید به قول شما کشورهای غربی اروپایی این زمستان را به سختی پشت سر بگذارند! اما باید دفت کرد که با گذر هر زمستان آنان وابستگی خود را به منابع فسیلی بیش از پیش کاهش داده و هم زمان موجب بی ارزش تر شدن هر چه بیشتر این منابع برای ما می شوند!
      در نهایت آنها به سطحی دیگر از فناوری می رسند و ما می مانیم با میلیاردها بشکه گاز و نفت غیر قابل استخراج و غیر قابل فروش!‌
      لطفا واقع بین باشیم! با ارزش ترین چیزی که انسانها می توانند داشته باشند دانش و فناوری است! که فعلا دست همان کشورهای به قول شما جهان چهارم است.

  • قاسم مهر ۹, ۱۴۰۱

    این زمستان سخت هم شده عین جمله: “بزودی شما غربی ها در غار زندگی خواهند کرد” محمد رضا پ و جمله ” امریکا در حال نابودیه” یکی دیگه – متاسفانه همیشه بخشی از مردم و اکثریت مسئولین ما در توهم و خودبزرگ بینی زندگی میکنن و نتیجه این توهمات رو هم همیشه ملت بدبخت می بینند.