ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پرینت سه بعدی
علمی

اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان در اوکراین ساخته می‌شود

ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان به عنوان بخشی از پروژه «نجات مدارس» اوکراین انجام می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۲۴ مهر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

یک استارتاپ غیر دولتی با همکاری دولت محلی، زمینه‌های لازم برای ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی جهان در شهر لویو (Lviv) اوکراین را فراهم کرده است.

سازمان غیردولتی TEAM4UA با همکاری اداره منطقه‌ای و سایر شرکت‌هایی از فناوری سه بعدی برای کمک به افرادی که به دلیل جنگ اوکراین آواره شده‌اند، استفاده می‌کند و پیشنهاد منحصر‌به‌فردی را به مرحله اجرا درآورده که تاکنون در بحبوحه جنگ آزمایش نشده است.

مزایای ساخت مدرسه پرینت سه بعدی

شهر لویو (Lviv) اوکراین

«چارلز تینه»، یکی از اعضای کمیته استراتژی TEAM4UA توضیح می‌دهد که ساخت این مدرسه کارآمد است و بسیار سریع انجام خواهد شد. تینه مطمئن است که ساخت اولین مدرسه پرینت سه بعدی در جهان باعث می‌شود این فناوری در کشور و سایر نقاط جهان نیز مورد استفاده قرار بگیرد. او توضیح می‌دهد:

«ما می‌توانیم پل‌ها و انبارها را [بعد از مدرسه] چاپ کنیم و هنگامی که جنگ در اوکراین به پایان رسید، می‌توانیم این چاپگرها را حتی پس از زلزله یا بلایای مشابه دیگر به مکان‌های موردنیاز دیگری منتقل کنیم.»

به گفته این استارتاپ، نصب دیوارهای مدرسه با استفاده از چاپگر سه بعدی سریع‌تر و کم هزینه‌تر از ساخت ساز بتنی آن‌هاست که می‌تواند تا دو سال طول بکشد.

به گفته وزارت دفاع این کشور، «نجات مدارس» یک پروژه اوکراینی است که در آن با جمع‌آوری تصاویر از ساختمان‌های تخریب‌شده و تاریخ‌های گلوله باران، تمام مدارس آسیب‌دیده و مخروبه این کشور پیگیری می‌شوند.

از زمان تهاجم روسیه در 24 فوریه، بیش از 2000 مدرسه در اوکراین آسیب‌ دیده یا ویران شده‌اند. همچنین بیش از 75 هزار نفر از 250 هزار نفری که نام آن‌ها در بین آوارگان شهر لویو ثبت شده، کودکان مدرسه‌ای هستند. «اونو ون مانن»، مدیر نقش‌آفرینی سازمان نجات کودکان اوکراین می‌گوید: «هر روزی که از این جنگ می‌گذرد، زندگی و آینده کودکان بیشتری در معرض خطر قرار می‌گیرد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی