۱۰ باور غلط درباره دویدن که اکثر ما به درست بودن آنها باور داشتیم

۱۰ باور غلط درباره دویدن که اکثر ما به درست بودن آنها باور داشتیم

طبق داده های رسمی، حدود ۶۲۱ میلیون نفر به عنوان سرگرمی یا ورزش می دوند و بیش از ۱۱ میلیارد دلار برای وسایل دویدن هزینه می شود. اما باورهای غلط زیادی درباره دویدن وجود دارد که بسیاری به عنوان که اصل تایید شده پذیرفته اند.

۱. دویدن لزوما به کاهش وزن شما کمک نمی کند.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

دویدن در واقع یکی از بهترین راه ها برای تقویت قلب و بهبود خلق و خو و کیفیت خواب است. اما، علی رغم آنچه بسیاری از مردم فکر می کنند، زمانی که هدف اصلی شما کاهش وزن است، بهترین دویدن نیست. اگر تنها هدف شما کاهش وزن است، باید روی تمرینات با شدت بالا تمرکز کنید. 

۲. با سرعت دویدن شما را به دونده بهتری تبدیل نمی کند.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

برخی از مردم فکر می کنند که برای اینکه بتوانند با سرعت بالاتری بدوند باید هر بار که می دوند سرعت خود را افزایش دهید. این کار ممکن است به آسیب دیدگی منجر شود. بهتر است سرعت خود را برای چند کیلومتر افزایش دهید و سپس آن را کمی پایین بیاورید. این کار به شما کمک می کند تا استقامت خود را افزایش دهید.

۳. تعویض کفش هر ۴۵۰ کیلومتر اجباری نیست.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

ممکن است به شما بگویند که باید هر ۴۵۰ تا ۶۵۰ کیلومتر کفش خود را تعویض کنید. با این حال، یک مطالعه نشان داد که کفش‌های باکیفیت می‌توانند حتی پس از طی کردن بیش از ۱,۰۰۰کیلومتر کاملا جواب دهند. بنابراین، این بدان معنی است که نوع و مارک کفش نقش مهمی در تعداد دفعات خرید کفش های جدید دارد. 

۴. دویدن به زانوهای شما آسیب نمی رساند.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

یکی از باورهای غلط درباره دویدن این است که این تمرین بدنی به زانوها آسیب می رساند. حقیقت این است که دویدن می تواند برای زانوها مفید باشد و در دراز مدت قوی تر شوند. بسیاری از دانشمندان به شما خواهند گفت که افرادی که بیشتر عمر خود را می دوند، نسبت به افرادی که هرگز این فعالیت را انجام نداده اند، زانوهای قوی تری دارند.

۵. در طول مسابقات باید با سرعت دوید.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

بهترین روش در یک مسابقه دو این است که به آرامی سرعت خود را افزایش دهید و در حین دویدن در یک مسابقه، سرعت خود را تا پایان ثابت نگه دارید و تنها زمانی که می توانید، شتاب بگیرید. 
۶. لازم نیست از قبل حرکات کششی انجام دهید.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

این تصور وجود دارد که کشش قبل از دویدن می تواند از صدمات جلوگیری کند، اما هیچ مدرک علمی ای برای این ادعا وجود ندارد. همچنین هیچ مطالعه ای وجود ندارد که نشان دهد کشش عملکرد شما را بهتر می کند. حرکات پویا مانند پرش‌های زانو بلند، چرخش ساق پا، اسکات و راه رفتن در حالت لانج موثرترند.

۷. استراحت در حال پیاده روی همچنان دویدن محسوب می شود.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

حقیقت این است که استراحت‌های کوتاه در حالت پیاده‌روی در طول دویدن به مفاصل شما کمک می‌کند تا استراحت کنند و دوباره شارژ شوند. 

۸. وزن شما ربطی به دویدن ندارد.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

در حالی که افراد سبک‌تر اغلب می‌توانند سریع‌تر عمل کنند، اما این بدان معنا نیست که افراد سنگین وزن‌ نمی‌توانند بدوند. گاهی حتی افرادی که بسیار لاغر هستند نیز به دلیل کمبود توده عضلانی ممکن است کند بدوند. به همین دلیل است که افراد سنگین وزن تر، با درصد خوبی از توده عضلانی، می توانند سریعتر از افراد لاغرتر عمل کنند.

۹. خرید کفش برای دویدن چندان سخت نیست.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

همه چیز به احساس هر فرد هنگام پوشیدن یک کفش بستگی دارد. کفش هایی که برای یک نفر عالی هستند ممکن است برای شخص دیگری ناراحت کننده و حتی بد باشند. نکته اصلی این است که شما نباید به حرف کسی گوش دهید، بلکه در عوض مدل های مختلف را امتحان کنید و ببینید که در مورد آنها چه احساسی دارید. 
۱۰. دوندگان نیاز به تمرینات قدرتی دارند.

چه باورهای درباره دویدن غلط است؟

اگر می خواهید عملکرد و استقامت خود را بهبود ببخشید، پس حتما باید تمرینات قدرتی پاها و بالاتنه خود را شروع کنید. با انجام این کار، به خود کمک می کنید تا از آسیب دیدگی جلوگیری کنید و قدرت خروجی عضلات خود را بهبود بخشید. همچنین، شما در حال رفع هرگونه عدم تعادل عضلانی هستید که می تواند منجر به آسیب شود و دویدن را برای شما سخت کند.

بیشتر بخوانید:

به ادعای محققان هر ساعت دویدن ۷ ساعت به عمر شما اضافه خواهد کرد

آیا دویدن باعث بلند شدن قد شما می شود؟

دیجیاتو
بدون نظر

ورود