شخصیت های جدید و مهمی که در فصل دوم سریال «خاندان اژدها» معرفی خواهند شد

شخصیت های جدید و مهمی که در فصل دوم سریال «خاندان اژدها» معرفی خواهند شد

فصل دوم سریال خاندان اژدها (House of the Dragon) قرار است شخصیت های جدیدی را معرفی کند که نقشی کلیدی در جنگ داخلی خاندان تارگرین موسوم به رقص اژدهایان خواهند داشت. در اپیزود پایانی فصل اول خاندان اژدها، هم سبزها و هم سیاه ها شروع به بسیج نیروهای خود برای تقویت ادعایشان بر تاج و تخت کرده اند. اما یک اشتباه مرگبار از جبهه ایموند تارگرین باعث شد که همه چیز برای جنگی تمام عیار و تلفات فراوان در فصل دوم فراهم شود. اگر چه سریال خاندان اژدها به تمرکز خود بر خاندان تارگرین ادامه خواهد داد اما فصل دوم این سریال شاهد حضور شخصیت های فرعی اما مهم متعددی خواهد بود.

شخصیت های جدید و مهم فصل دوم سریال خاندان اژدها

در انتهای فصل اول، شوراهای سبزها و سیاه ها هر کدام تصمیم گرفتند پیام رسان هایی نزد متحدان بالقوه خود فرستاده و از پشتیبانی آن ها از جبهه خود اطمینان حاصل کنند. در تلاش برای تقویت ارتش هایشان، هر دو تیم تلاش خواهند کرد حمایت لُردها، بانوها، حرامزاده ها و مردم عادی را از سراسر وستروس جلب کنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما با را شخصیت های جدید مهم و تعیین کننده ای آشنا کنیم که در فصل دوم سریال خاندان اژدها به داستان معرفی خواهند شد.

شخصیت های جدید و مهم فصل دوم سریال خاندان اژدها

کریگان استارک

پدربزرگ خاندان استارک در سریال بازی تاج و تخت، کریگان استارک لُرد وینترفل و پدرسالار خاندان استارک است که یکی از قوی ترین و مهم ترین متحدان سیاه پوش ها در جریان رقص اژدهایان به شمار می آید. در اپیزود دهم فصل اول سریال خاندان اژدها، رینیرا جسریس و اژدهایش، ورماکس، را به وینترفل می فرستد تا حمایت کریگان از ادعای او بر تاج و تخت را بدست آورد. بر اساس آنچه در کتاب خون و آتش (Fire & Blood) جرج آر آر مارتین آمده، کریگان و جسریس رابطه دوستانه قوی ترتیب می دهند و وفاداری خاندان استارک به نفع رینیرا به دست می آید. در دوران حضور در وینترفل، جسریس و کریگان با هم پیمان یخ و آتش می بندند، شرایطی که بر اساس آن اولین دختر جسریس، که یک پرنسس تارگرین خواهد بود، به عقد پسر ارشد کریگان و وارثت وینترفل در خواهد آمد که همان ریکان استارک است.

اما پیمان یخ و آتش هرگز بین جسریس و کریگان به سرانجام نمی رسد، هر چند به نحوی در رابطه بدفرجام بین ریگار تارگرین و لیانا استارک در سریال بازی تاج و تخت شاهد نوعی از ارتباط ازدواج بین این دو خانواده هستیم. پیمان یخ و آتش، پیشگویی ترانه یخ و آتش را در دل داستان سریال بازی تاج و تخت به نحوی حقیقت پیدا می کند و رویای «شاهزاده یا شاهدخت موعود» را در قالب شخصیت های جان اسنو و دنریس تارگرین محقق می کند که با کمک هم موفق می شوند وایت واکرها را شکست دهند.

شخصیت های جدید و مهم فصل دوم سریال خاندان اژدها

سایمون استرانگ

سایمون استرانگ عموی دست راست فقید پادشاه، لیونل استرانگ و عموی ارشد لاریس استرانگ (لُرد هارنهال) و برادرش هاروین استرانگ است. سایمون استرانگ بعد از مرگ لیونل و هاروین، وارث هارنهال می شود زیرا لاریس استرانگ ازدواج نکرده و برادر یا خواهر زنده ای نیز نداشته و فرزندی هم ندارد. در انتهای فصل اول خاندان اژدها، سایمون استرانگ به عنوان حاکم قصر هارنهال در این منطقه حضور دارد در حالی که لاریس در کینگز لندینگ به آلیسنت هایتاور کمک می کند.

از بُعد تاریخی، هارنهال به خاطر بدیمنی برای خاندان حاکمش شناخته می شود. بعد از اینکه در جریان فتح وستروس توسط ایگان تارگرین توسط اژدهای او، بالریون (وحشت سیاه) به آتش کشیده می شود، گفته می شود که هارنهال به خاطر تغییر مداوم حاکمانش نفرین شده است؛ هر خاندان یا شخصی که در این قلعه ساکن شده و بر آن حکمرانی کند مرگی هولناک را تجربه خواهد کرد. سایمون استرانگ که در غیاب لاریس، مدافع هارنهال است نیز گریزی از این نفرین ندارد. اگر چه هنوز  وفاداری او به هیچ کدام از جبهه های نبرد برای تاج و تخت وستروس در سریال خاندان اژدها مشخص نشده اما نقش مهمی در استراتژی سیاه ها در فصل دوم خاندان اژدها خواهد داشت، زیرا هارنهال دومین قلعه مستحکمی است که هر یک از طرفین قصد دارد به تصرف خود دربیاورد.

 خون و پنیر

خون (Blood) که پیش تر از نیروهای نگهبان شهر بوده و پنیر (Cheese) موش گیری که در رد کیپ ساکن است، توسط دیمون و از طریق میساریا (کرم سفید) استخدام می شوند تا انتقام مرگ لوسریس ولاریون در انتهای فصل اول خاندان اژدها را بگیرند. دیمون در حضور رینیرا سوگند یاد می کند که یکی از پسران آلیسنت را به انتقام مرگ لوسریس خواهد کشد و به همین خاطر خون و پنیر را از طریق تونل های مخفی به رد کیپ خواهد فرستاد تا این انتقام را محقق کنند. پیروزی این دو شخصیت در انتقامشان موفقیت بزرگی برای سیاه ها و سبزهاست اما تنش و درگیری بین دو گروه را به شدت افزایش داده و به طور کامل هرگونه دورنمایی از صلح بین آن ها را از بین می برد.

هیو هامر و اولف وایت

هیو هامر، حرامزاده ای با خون والریایی که در دراگون استون سکونت دارد، یکی از مردانی است که به فراخوان شاهزاده جسریس ولاریون برای سوار شدن بر اژدهایان پاسخ می دهد، پس از آنکه چندین اژدها و اژدهاسواران تیم سیاه پوشان در نبرد با سبزپوشان کشته می شوند. از میان مردانی با پیشینه و دودمان والریایی (عمدتاً حرامزادگان تارگرینی) که تلاش می کنند بر شش اژدهای بدون سوار در دراگون استون سوار شوند- که بسیاری از آن ها حین تلاش برای انجام این کار کشته می شوند- هیو با موفقیت بر ورمیثور سوار می شود، اژدهایی که متعلق به شاه جاهاریس فقید بوده است. مخاطبان در اپیزود پایانی فصل اول با اژدهای ورمیثور که یکی از بزرگ ترین و ترسناک ترین اژدهایان زنده است آشنا می شوند، همان اژدهایی که دیمون در اپیزود پایانی برایش آهنگ می خواند و به نظر می رسد که در فصل دوم خاندان اژدها شاهد حضور هیو هامر و حضور او در نبرد سوار بر ورمیثور خواهیم بود. اولف وایت، مانند هیو هامر، یک حرامزاده با خون والیریایی در دراگون استون است که با درخواست جسریس تلاش می کند بر اژدهایان بدون سوار کنترل پیدا کند.

او با موفقیت بر سیلور وینگ سوار می شود که اژدهای ملکه آلیسان است که به تازگی فوت کرده و همراه با دیگر اژدهاسواران، از طرف سیاه پوش ها در جنگ داخلی بین خاندان تارگرین شرکت می کند. اگر چه دودمان دقیق هیو و اولف مشخص نیست اما گفته می شود که هر دوی آن ها ریشه والیریایی دارند و بدین ترتیب پدر آن ها از خاندان تارگرین یا ولاریون است که باعث می شود بتوانند کنترل اژدهایان را بدست بگیرند. هم اولف و هم هیو که حرامزاده هستند، خودشان اسم خانوادگی شان را انتخاب کرده اند که بر اساس لقب هایشان انتخاب شده است. هیو که با نام هیو هامر (به معنای پُتک) شناخته می شود چنان قوی است که می تواند با دست های خیلی یک صفحه فولادی را پاره کند و پدرش نیز یک آهنگر است. اولف وایت نیز به خاطر موهای سفیدش به این لقب دست یافته، جایی که رنگ سفید موها نماد خاندان تارگرین و ولاریون است.

آدام و آلین اهل هال

آدام و آلین اهل هال، دو برادر و پسران حرامزاده با خون ولاریونی هستند که به فراخوان جسریس برای پیدا شدن اژدهاسواران جدید پاسخ می دهند. آدام با موفقیت می تواند بر اژدهای سی اسموک که پیشتر اژدهای لینور بوده سوار شود اما آلین در سوار شدن بر اژدهای شیپ استیلر ناکام مانده و در طول زندگی اش هرگز موفق به سوار شدن به اژدها نمی شود. اگر چه مادر آدام و آلین مدعی است که پدر هر دوی آن ها لینور ولاریون است، به احتمال فراوان پدر هر دوی آن ها کورلیس ولاریون خواهد بود. کورلیس در نهایت درخواست می دهد که آدام و آلین به عنوان پسران قانونی او به رسمیت شناخته می شوند، و رینیرا نام های آدام ولاریون و آلین ولاریون را به آن ها می دهد. با مرگ لوسریس ولاریون، آدام میراث دار کورلیس شده و دریفت مارک را به ارث می برد. وفاداری رسوخ ناپذیر آدام به رینیرا تارگرین به حدی است که او را به یکی از نزدیک ترین و وفادارترین شخصیت های خاندان اژدها تبدیل کرده و نامش به خاطر همین وفاداری بی حد و مرز در تاریخ وستروس ثبت می شود.

نتلِس

بعد از اینکه آلین اهل هال تلاش می کند تا بر اژدهای شیپ استیلر سوار شده و ناکام می ماند، یک دختر حرامزاده به نام نتلس (Nettles) اهل دراگون استون با یک ترفند جالب موفق به رام کردن شیپ استیلر می شود. او هر روز یک گوسفند برای شیپ استیلر می برد و در نهایت با موفقیت بر او سوار می شود. همانند هیو هامر و اولف وایت، دودمان و پدر نتلس مشخص نیست اما با توجه به توانایی اش در سوار شدن بر اژدها، می توان گفت که او دودمانی والیریایی دارد. اگر چه نتلس مبارزی وفادار در جبهه سیاهان است، اما گفته می شود که وفاداری او بیشتر به دیمون تارگرین به عنوان ملازم ملکه است و حضور او در فصل دوم سریال خاندان اژدها می تواند با بی اعتمادی بین رینیرا و دیمون همراه باشد.

اورموند هایتاور

اورموند هایتاور به عنوان برادرزاده اوتو هایتاور و پسرعموی ملکه آلیسنت، در سریال خاندان اژدها، لُرد هایتاور است. او در جریان رقص اژدهایان به کمک دختر عموی خود و پسرانش می آید و نیروهایش را در میدان نبرد فرماندهی می کند. با حضور اورموند هایتاور در فصل دوم خاندان اژدها، تاکید بیشتری روی مشارکت هایتاورها در جنگ داخلی تارگرین ها وجود خواهد داشت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
یک نظر

ورود

  • Cheb آبان ۷, ۱۴۰۱

    پس ملیساندر چی؟!