معرفی بازی موبایلی کلاچ؛ بهشت دوست داشتنی ماشین باز‌ها

معرفی بازی موبایلی کلاچ؛ بهشت دوست داشتنی ماشین باز‌ها

با یکی از برترین عناوین ریسینگ ایرانی آشنا شوید

۲۱ آبان ۱۴۰۱ ۲.۷ ذخیره

اگر طرفدار بازی‌های ریسینگ – آرکید موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی اندرویدی کلاچ همراه ویجیاتو باشید.

همچنین اگر طرفدار بازی‌های ماشینی هستید، می‌توانید مقاله مرتبط با بازی ماشینی ایرانی را نیز از ویجیاتو بخوانید.

فکر می‌کنم که وفت آن رسیده است که درباره بازی‌های موبایلی ایرانی نیز صحبت کنیم. این امر که بازی‌های موبایلی در طی چندین سال اخیر به طرز فوق‌العاده‌ای پیشرفت کرده‌اند، غیرقابل انکار است. پلتفرم موبایل امروزه دیگر تبدیل به یکی از برترین پلتفرم‌های بازی‌سازی شده که استودیوهای بسیاری به سراغش می‌روند. از طرفی اگر شما سال‌ها پیش به سراغ پلتفرم موبایل می‌رفتید، چندان عناوین دوست داشتنی پیش رویتان نبود که بخواهید تجربه‌ای جذاب از آن‌ها داشته باشید. منتهی صنعت بازی‌سازی به یک‌باره دچار تحولی بزرگ شد و به دنبال آن نیز؛ بازی‌های موبایلی موفق شدند تا آنطوری که باید مورد توجه قرار بگیرند و استودیوهای مستقل بسیاری به سراغشان رفتند و سعی بر انتقال حسی دوست داشتنی به مخاطب داشتند و در این امر نیز؛ واقعا عالی و دوست داشتنی عمل کرده‌اند.

خوشبختانه باید اعتراف کرد که پلتفرم موبایل زمینه‌ساز اتفاقات دوست داشتنی بسیاری شده است. در این بین نیز عناوین ایرانی موفق شدند تا با استفاده از پتانسیل‌های پلتفرم موبایل؛ دنیاهایی فوق‌العاده را به تصویر بکشند و شما به عنوان مخاطب بازی‌های موبایلی، می‌توانید انتظارات بسیار بالایی از این سبک از بازی‌ها داشته باشید. خوشبختانه امروزه بازی‌های موبایلی ایرانی به آن بلوغی که طرفداران انتظارش را داشتند، رسیده‌اند و دیگر می‌توان انتظارات بالایی از این عناوین دوست داشتنی داشت. همچنین خلاقیتی که بازی‌سازهای ایرانی در روند ساخت این بازی‌ها نیز از آن‌ها کمک گرفته‌اند، جزو دیگر دلایلی هستند که بازی‌های ایرانی پلتفرم موبایل را جذاب و منحصر به  فرد کرده‌اند و تجربه‌شان ابدا خالی از لطف نیست.

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایلیک بازی مستقل، اما باکیفیت! بازی موبایلی Football League 2024؛ جایگزینی عالی برای فیفا و PES روی موبایل

بنابراین اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ایرانی پلتفرم موبایل هستید، این مقاله درست همان‌جایی است که باید به سراغش بروید. ما امروز قصد داریم که سفری به یکی از برترین عناوین ریسینگ پلتفرم موبایل داشته باشیم که توسط تیمی ایرانی توسعه پیدا کرده است. همانطور که می‌دانید، دنیای پلتفرم موبایل ابدا قابل پیش‌بینی نیست و اگر شما نیز طرفدار صنعت موبایل گیمینگ هستید، باید خودتان را برای رو به رو شدن با هرچیزی آماده کنید و دل به دریا بزنید.

ما تاکنون در ویجیاتو به سراغ بازی‌های ایرانی بسیاری رفته‌ایم که هرکدامشان پتانسیل‌‌های خاص خودشان را داشتند. منتهی باور کنید یا نه، ما امروز قصد داریم که سری به دنیای بازی دوست داشتنی کلاچ بزنیم که چیزی بیش از ۳ سال از حضورش در میان گیمرهای ایرانی می‌گذرد. کلاچ یک بازی دوست داشتنی ریسینگ – آرکید ایرانی است که توسط استودیوی بازی‌سازی نوموگیم توسعه پیدا کرده و به جرات می‌توان گفت که این بازی موبایلی یکی از محبوب‌ترین عناوین چندسال اخیر پلتفرم موبایل نیز به شمار می‌رود که به نوعی گیمرهای ایرانی را علاقه‌مند به دنیای بازی‌های موبایلی کرده است.

منتهی اولین‌ چیزی که درباره این بازی موبایلی بسیار حائز اهمیت است، المان‌های خلاقانه‌ای است که سازندگان بازی از آن استفاده کرده‌اند. کلاچ بهشت فراموش‌شده ماشین بازهاست که در آن می‌توانند خودشان را نشان دهند. خبر خوب برای طرفداران این بازی این است که خوشبختانه بازی موبایلی کلاچ به لطف آپدیت‌های اخیر خودش؛ محتوای به شدت دوست داشتنی را برای ارائه کردن به شما کنار گذاشته و به نوعی همه‌چیز دست به دست هم داده است تا بازی موبایلی کلاچ؛ تبدیل به یکی از برترین عناوین ایرانی شود.

مطلب پیشنهادی:بازی Drive Zone Online؛ کلونی برای فورتزا هورایزن روی موبایلاین بازی یکی از گرافیکی‌ترین بازی‌های ماشینی موبایل است بازی Drive Zone Online؛ کلونی برای فورتزا هورایزن روی موبایل

اگر شما به دنبال داستانی جذاب در دنیای بازی موبایلی کلاچ هستید، باید بگویم که متاسفانه این بازی ابدا نمی‌توان شما را در بخش داستانی خودش شگفت زده کند. البته این موضوع ایرادی بزرگ نیست و نمی‌توان به بازی کلاچ خورده گرفت. به هرحال عدم روایت بخش داستانی در بازی‌های ریسینگ، امری طبیعتی است و بازی موبایلی کلاچ نیز درست از همین قاعده پیروی کرده است. هرچند که این موضوع ابدا بهانه خوبی برای تیم سازنده بازی نیست، اما به هرحال بازی کلاچ بیخیال بخش داستانی شده و تمام تمرکزش را در بخش گیم‌پلی خودش ذخیره کرده است و به نوعی همه‌چیز دست به دست هم داده تا کلاچ یک بازی بروز موبایلی باشد.

شما برای اجرای بازی موبایلی کلاچ نیاز به دسترسی به اینترنت دارید

همانطور که پیش‌تر نیز درباره آن صحبت کردیم؛ گیم‌پلی بازی موبایلی کلاچ درست یکی از دلایلی است که سبب محبوبیت این بازی دوست داشتنی شده. اولین‌چیزی که به محض تجربه این بازی موبایلی توجه شما را به خودش جلب خواهد کرد، تنوع فوق‌العاده ماشین‌هاست! از ماشین‌های ایرانی مانند پراید و ۲۰۶ و سمند بگیرید، تا خودروهای لوکس و سوپر اسپرت خارجی؛ همگی در دنیای این بازی حضور دارند. بازی در همان ابتدای کار به شما ۵ هزار سکه می‌دهد که شما می‌توانید با آن اولین ماشین خودتان را بخرید. طبیعتا در همان ابتدای کار شما ماشین چندان فوق‌العاده‌ای نخواهید داشت. اما با این‌حال همین ماشین کوچک نیز برای شروع ابدا بد نیست.

قابلیت‌های شخصی‌ساز بازی فوق‌العاده هستند. به جرات می‌توانم بگویم که قابلیت‌های شخصی‌سازی عناوین بزرگی مانند فرنچایز نید فور اسپید، در مقابل این بازی چیزی نیست و کلاچ دنیای از قابلیت‌های کاستومایز کردن ماشینتان را برایتان به ارمغان آورده است. از طرفی شما با یک بازی تقریبا جهان‌باز رو به رو هستید. بازی ۲ گیم‌مود آنلاین و تک‌نفره دارد که شما برای تجربه گیم‌مود آنلاین بازی نیاز به دسترسی به اینترنت دارید. همچنین ۲ شهر بزرگ در بازی حضور دارند که شما می‌توانید خودتان از میان این ۲ شهر یکی را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید میزان ترافیک شهری؛ شب و روز بودن؛ و همچنین آب و هوای بازی را به صورت دستی تنظیم کنید و دل به دنیای بازی کلاچ بزنید.

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی FR Legends؛ واقعی‌ترین تجربه ممکن از مسابقات دریفتاز حرکات نمایشی تا مسابقات دریفت بازی موبایلی FR Legends؛ واقعی‌ترین تجربه ممکن از مسابقات دریفت

بازی؛ خوشبختانه ابدا گیم‌پلی خطی ندارد که شما را صرفا مجبور به انجام یکسری از ماموریت‌های خاص کند. شما می‌توانید آزادانه، در دنیای کلاچ رانندگی کنید و یکسری از کوئست‌های خاص را نیز انجام دهید. ماموریت‌های بازی عمدتا در حمل کردن یکسری از محموله‌ها در کمترین زمان ممکن و یا یکسری از مسابقه‌های خیابانی خلاصه شده و تیم مونوگیم در طراحی گیم‌پلی این بازی موبایلی واقعا عالی عمل کرده است. همچنین یکی از جزئیات ریز این بازی این است که شما می‌توانید در کلاچ بنزین بزنید و این موضوع سبب واقع‌گرایانه‌تر شدن این بازی نیز شده است.

صادقانه بگویم؛ اگر انتظاراتتان را از دنیای این بازی موبایلی پایین بیاورید، دنیای بازی کلاچ و گرافیک آن برایتان بسیار جذاب خواهند بود. همچنین باید گفت که جلوه‌های بصری و گرافیک موجود در این بازی؛ تا حد امکان بهینه شده‌اند تا بازیکنان در اجرای بازی کلاچ مشکلی نداشته باشند و حتی اگر شما گوشی پایین‌رده‌ای نیز داشته باشید، بازهم کلاچ می‌تواند به سادگی روی گوشیتان اجرا شود. موسیقی‌متن و جلوه‌های صوتی بازی نیز عالی هستند و کلاچ واقعا یک بازی ریسینگ دوست داشتنی ایرانی است.

پیشنهاد می‌شه!

بازی موبایلی کلاچ یکی از برترین عناوین ریسینگ موبایلی است که توسط استودیوی مونوگیم برای این پلتفرم توسعه پیدا کرده. کلاچ تاکنون بیش از ۸ میلیون بار از روی کافه بازار دانلود شده است و یک بازی دوست داشتنی موبایلی نیز محسوب می‌شود. گرافیک نسبتا خوب بازی؛ در کنار تنوع فوق‌العاده‌ای از قابلیت‌های شخصی‌سازی؛ دست به دست هم داده‌اند تا بازی کلاچ درست همان‌چیزی باشد که طرفداران بازی‌های ریسینگ به دنبالش هستند.

کلاچ
کلاچ
کلاچ
  • سازنده مونوگیم
  • سیستم‌عامل اندروید
  • ژانرمسابقه‌ایمونوگیم
  • حجم280 مگابایت
کپی شد https://vgto.ir/j8j
نظرات
2.7 10 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
0 دیدگاه
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x