ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آرتمیس 1
علمی

مأموریت آرتمیس 1 ناسا تصویر سیاه‌وسفید حیرت‌انگیزی از زمین منتشر کرد

کپسول اوریون آرتمیس 1 چند روز پس از پرتاب تصویری را منتشر کرده که سیاره زمین را در عین سادگی به‌زیبایی نشان می‌دهد.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ آبان ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

راکت SLS ناسا بالاخره چند روز پیش پرتاب شد تا مأموریت آرتمیس 1 را آغاز کند. به‌فاصله کوتاهی پس از پرتاب، ویدیویی از نگاه این فضاپیما به زمین منتشر شد و حالا تصویر خیره‌کننده‌ای از زمین به اشتراک گذاشته شده که در عین سادگی، بسیار چشم‌نواز است.

فضاپیمای بدون سرنشین ناسا بالاخره پس از ماه‌ها انتظار پرتاب شد تا سفری به دور ماه داشته باشد. حالا کپسول اوریون که با کمک راکت سامانه پرتاب فضایی (SLS) به فضا رفته، تصویری را از کره زمین منتشر کرده است که بسیار زیبا به نظر می‌رسد.

اوریون این تصویر را با استفاده از یکی از دوربین‌های ناوبری خود ثبت کرده است. این تصویر باکیفیت‌ترین و خوش‌رنگ‌ترین عکس موجود از زمین نیست و شاید در نگاه اول چندان هم جذاب به‌نظر نرسد، اما زیبایی‌های متفاوتی را دربردارد. تصویر اوریون از زمین به‌نحوی متفاوت جایگاه ما در جهان را یادآوری می‌کند.

تصویر آرتمیس 1 از سیاره زمین

دایره‌ای از خشکی و آب که با گستره‌ای از ابرهای سفید پوشیده شده و البته به‌خاطر سایه‌ای که در سمت چپ پایین آن قرار گرفته است، تمام بخش‌هایش به‌طور کامل دیده نمی‌شود. سیاره زمین در این تصویر بر پهنه تاریک و سیاه‌رنگ کیهان خودنمایی می‌کند و همین فقدان رنگ باعث شده تا حس‌وحال کاملاً متفاوتی داشته باشد.

هنوز هیچ‌کس نتوانسته ثابت کند که ما در جهان تنها نیستیم. تنها راه پیدا‌کردن پاسخ این پرسش، سفر کردن به اعماق جهان است. آغاز دوره مأموریت‌های آرتمیس نویدبخش شروع زمانه‌ای نه فقط برای جستجو در ماه، بلکه برای آغاز ماجراجویی‌های بشر در خارج از کره زمین خواهد بود.

اگر همه‌چیز طبق برنامه پیش برود، انسان پس از حضور در ماه به‌سراغ مریخ خواهد رفت و به ساخت کلونی روی سیاره سرخ مشغول خواهد شد. با وجود اینکه احتمالاً هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به چنین مرحله‌ای باقی مانده است، بشر دیر یا زود از موجودی زمینی که حتی وجودش در این تصویر قابل مشاهده نیست، به موجودی فراسیاره‌ای تبدیل خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی