ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیاتک تاریخ رونمایی از تراشه دایمنسیتی 8200 را رسماً اعلام کرد

مدیاتک در تاریخ 10 آذرماه از تراشه میان‌رده قدرتمند جدیدش، دایمنسیتی 8200 با 8 هسته پردازشی رونمایی می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۵ آذر ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

رقابت میان کوالکام و مدیاتک در دنیای تراشه‌های موبایل روزبه‌روز فشرده‌تر می‌شود. پس از معرفی چیپ‌های پرچمدار جدید، حالا نوبت به تراشه‌های میان‌رده قدرتمند رسیده است. در همین راستا مدیاتک در تاریخ 1 دسامبر (10 آذرماه) از چیپ دایمنسیتی 8200 رونمایی خواهد کرد.

مدیاتک با انتشار یک پوستر، از معرفی تراشه آینده‌اش در تاریخ 1 دسامبر خبر داده است. همچنین در این پوستر، تمرکز مدیاتک روی مصرف انرژی به چشم می‌خورد.

مشخصات احتمالی مدیاتک دایمنسیتی 8200

دایمنسیتی 8200

طبق شایعات، این تراشه در مقایسه با نسل قبلی‌اش پیشرفت چندان چشمگیری نخواهد داشت. انتظار می‌رود در این چیپ با چهار هسته Cortex-A78 و چهار هسته Cortex-A55 روبه‌رو شویم.

ظاهراً فرکانس یکی از هسته‌های Cortex-A78 به 3.1 گیگاهرتز می‌رسد و فرکانس سه هسته دیگر آن، برابر 3.0 گیگاهرتز خواهد بود. چهار هسته کم‌مصرف Cortex-A55 هم با فرکانس 2.0 گیگاهرتز کار خواهند کرد. مدیاتک به استفاده از پردازشگر گرافیکی Mali-G610 MC6 ادامه می‌دهد که تفاوتی با دایمنسیتی 8100 ندارد. به نظر می‌رسد این تراشه در بنچمارک آنتوتو می‌تواند به امتیاز بالاتر از 900 هزار دست یابد.

اولین برندی که از این تراشه در محصول خود استفاده خواهد کرد، iQOO خواهد بود. iQOO Neo 7 SE یک روز پس از معرفی دایمنسیتی 8200، با این تراشه در بازار چین رسماً معرفی می‌شود. انتظار می‌رود این گوشی هوشمند نمایشگر 6.78 اینچی با باتری 5000 میلی‌آمپر‌ساعتی داشته باشد.

با توجه به عملکرد خوب مدیاتک در سال‌های اخیر، احتمالاً سال آینده میلادی شمار بالایی از گوشی‌های میان‌رده قدرتمند اندرویدی با تراشه دایمنسیتی 8200 وارد بازار شوند. همچنین انتظار داریم تعداد پرچمدارهای مجهز به تراشه دایمنسیتی 9200 هم نسبت به دایمنسیتی 9000 افزایش یابد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی