ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین بازی پلی استیشن 5
تکنولوژی

بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 که باید تجربه کنید

پلی استیشن 5 در حال حاضر قدرتمندترین کنسول جهان محسوب می‌شود و در این مطلب به معرفی بهترین بازی‌های آن پرداخته‌ایم.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۹ آذر ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

کنسول نسل نهم سونی یعنی پلی استیشن 5 از سال 2020 به عنوان یکی از قدرتمندترین کنسول های بازی‌های ویدیویی راهی بازار شد و تاکنون بازی‌های انحصاری و غیرانحصاری زیادی برای آن منتشر شده است. در این مطلب از دیجیاتو، 25 عنوان محبوب و بزرگ را معرفی کرده‌ایم که می‌توان از آن‌ها به عنوان بهترین بازی پلی استیشن 5 یاد کرد.

بهترین بازی PS5

بهترین بازی پلی استیشن 5

تقریبا از زمان عرضه کنسول پلی استیشن 5 نزدیک به دو سال می‌گذرد اما تاکنون به دلیل مشکلات مربوط به زنجیره تامین و کمبود قطعات ناشی از ویروس کرونا، دستگاه‌های کمتری وارد بازار شده‌اند. در این شرایط بسیاری از کاربران، ترجیح داده‌اند تا همچنان از کنسول نسل قبلی خود یعنی پلی استیشن 4 استفاده کنند.

در حال حاضر، شرایط بازار در حال بهبود است و شاید کاربران بیشتری تا سال آینده بتوانند کنسول نسل نهم سونی را خریداری کنند. به همین منظور در ادامه این مطلب بهترین بازی های PS5 را معرفی کرده‌ایم که هم اکنون می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید.

البته باید اشاره کرد که برای این لیست بازی‌هایی انتخاب شده‌اند که روی کنسول پلی استیشن 5 بهترین تجربه ممکن را به بازیکنان ارائه می‌کنند.

Assassin’s Creed Valhalla


توسعه‌دهنده: یوبیسافتسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 84

سری بازی‌های Assassin’s Creed بدون شک جز شناسنامه استودیو بازی‌سازی بزرگی چون یوبیسافت (Ubisoft) محسوب می‌شود و Valhalla جدیدترین نسخه از این فرنچایز بزرگ است که بازیکنان را به دنیای وایکینگ‌ها می‌برد.

اگر با بازی‌های این سری آشنایی داشته باشید، در آن‌ها بازیکنان وارد تمدن‌های باستانی مختلفی از جمله مصر و یونان می‌شوند و در آن‌ها با ماجراجویی‌های جذابی مواجه خواهند شد. سبک اکثر بازی‌های این سری اکشن-ماجراجویی، نقش‌آفرینی و البته مخفی کاری است.

داستان Assassin’s Creed Valhalla در سال 823 میلادی و همزمان با مبارزه وایکینگ‌ها با بریتانیا روایت می‌شود و در آن بازیکنان نقش یک وایکینگ به نام اِیوُر را برعهده دارند. در مجموع، بازی‌های سری Assassin’s Creed که شامل 12 عنوان مختلف می‌شوند، افت‌وخیز بسیار زیادی داشتند اما Assassin’s Creed Valhalla یک بار دیگر توانست مورد استقبال بسیار خوبی قرار بگیرد.

Ratchet & Clank: Rift Apart


توسعه‌دهنده: اینسامنیاک گیمزسبک: سکوبازیسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 88

Ratchet & Clank: Rift Apart علاوه بر اینکه یک بازی فوق‌العاده است، قابلیت‌های کنسول پلی استیشن 5 را نیز به خوبی نشان می‌دهد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به بارگذاری بسیار سریع مراحل و همچنین استفاده بسیار خوب از بازخوردهای لمسی کنترلر دوال‌سنس پلی استیشن 5 اشاره کرد.

در کنار این موارد، Ratchet & Clank: Rift Apart نیز با دنیای بسیار جذاب و رنگارنگ، گیم‌پلی پیچیده و داستان فوق‌العاده‌اش شما را جذب خواهد کرد. هرچند بازی دنباله Ratchet & Clank: Into the Nexus محسوب می‌شود که سال 2013 منتشر شد، اما یک گزینه فوق‌العاده برای بازیکنان است که تاکنون این فرنچایز را تجربه نکرده‌اند.

در نهایت، Ratchet & Clank: Rift Apart یکی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5 است که در 15 تا 20 ساعت، یکی از سرگرم‌کننده‌ترین تجربه‌های شما خواهد بود.

 Demon’s Souls 


توسعه‌دهنده: بلوپوینت گیمزسبک: اکشن، نقش‌آفرینیسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 92

یکی از بهترین و چالش‌برانگیزترین بازی‌های پلی استیشن 3 یعنی Demon Souls سال 2020 توسط استودیو Bluepoint Games بازسازی شد. این بازی همچنین یکی از عناوین زمان عرضه پلی استیشن 5 بود که سلاح‌ها و زره‌های جدیدی را به همراه داشت.

ریمیک Demon Souls برای کنسول قدرتمندی چون پلی استیشن 5 منتشر شده، بنابراین کاملا قابل انتظار است تا در مقایسه با نسخه اصلی، گیم‌پلی و گرافیک آن پیشرفت بسیار زیادی کرده باشند تا به بهترین بازی پلی استیشن 5 تبدیل شود.

در Demon's Souls بازیکنان وارد دنیای تیره و تاریک Boleteria می‌شوند که مورد حمله نیروهای اهرمینی قرار گرفته و شما به عنوان ماجراجوی اصلی باید صلح و آرامش را به قلمرو خود بازگردانید. با این وجود، اگر با بازی‌های فرام‌سافتور آشنایی داشته باشید، احتمالا بدانید که Demon's Souls به هیچ عنوان بازی ساده‌ای محسوب نمی‌شود.

Deathloop


توسعه‌دهنده: آرکینسبک: شوتر اول شخصیسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 88

آرکین (Arkane) توسعه‌دهنده بازی Deathloop از آن به عنوان یک «معمای قتل» یاد می‌کند که شاید توصیف مناسبی است. هرچند سبک بازی شوتر اول شخص است، اما هیچ نیازی نیست تا تمام دشمنان خود را قتل عام کنید! در واقع، داستان بازی در مورد فردی است که در یک حلقه زمانی گیر افتاده و برای اینکه از این وضعیت خارج شود باید تا پایان روز، هشت نفر را از بین ببرد.

مواردی زیادی باعث می‌شوند تا Deathloop به یک تجربه فوق‌العاده تبدیل شود. بازی با ساختار بسیار خوب خود که از دوران جنگ سرد دهه 60 الهام گرفته، داستان فوق‌العاده و دو شخصیت اصلی بسیار دوست‌داشتنی‌اش، بازیکنان را به همان اندازه‌ای که انتظار دارند، سرگرم می‌کند.

Elden Ring


بازی Elden Ring
توسعه‌دهنده: فرام‌سافتورسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 96

شاید از بازی Elden Ring که در سال جاری (2022) منتشر شده، بتوان به عنوان بهترین اتفاق در صنعت بازی‌های ویدیویی طی چند سال گذشته یاد کرد.

این بازی که توسط استودیو سازنده سری Dark Souls یعنی FromSoftware ساخته شده، تجربه‌ای طولانی اما به شدت جذابی را به بازیکنان ارائه می‌کند که باعث می‌شود یکی از کاندیداهای اصلی دریافت عنوان «بهترین بازی سال 2022» باشد.

در این بازی اکشن نقش‌آفرینی، می‌توانید شخصیت خود را بسازید و وارد یک دنیای جهان باز فوق‌العاده عظیم شوید و در آن به کاوش بپردازید. همچنین مانند بسیاری از بازی‌های جهان باز، در این دنیای گسترده، باید داستان و طرح کلی آن را نیز پیش ببرید که البته بسیار آرام پیش می‌رود، زیرا دنیای بازی فوق‌العاده عظیم است.

درباره سیستم مبارزات بازی، هرچند فرام‌سافتور یک بار دیگر از گیم‌پلی بسیار سختی برای مبارزات استفاده کرده، اما این بار بازیکنان به شیوه بهتری می‌توانند تکنیک‌ها و سبک مبارزه خود را توسعه دهند و در مقایسه با سایر بازی‌های به اصطلاح سولزلایک، نسبتا منطقی‌تر است. در مجموع، Elden Ring یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تاریخ محسوب می‌شود.

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales


توسعه‌دهنده: اینسامنیاک گیمزسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 85

Marvel's Spider-Man: Miles Morales دنباله Marvel's Spider-Man محسوب می‌شود که در آن داستان از دید «مایلز مورالس» روایت می‌شود. شخصیت دیگری که در کنار پیتر پارکر یک مرد عنکبوتی است و همان ویژگی‌ها را دارد، اما به عنوان یک قهرمان نوپا، هنوز در حال یادگیری است. در واقع او از سوی پیتر پارکر منصوب شده تا وظایف او به عنوان مرد عنکبوتی را بر عهده بگیرد.

در مجموع، Marvel's Spider-Man: Miles Morales یکی از بهترین بازی‌هایی است که طی چند سال گذشته منتشر شده و تجربه آن به همان اندازه Marvel's Spider-Man سرگرم‌کننده است. هرچند برخی بازیکنان ادعا دارند که تجربه نسبتا کوتاهی دارد. به عنوان بهترین بازی پلی استیشن 5، این عنوان قابلیت‌های کنسول را نیز به خوبی نشان می‌دهد.

Returnal


توسعه‌دهنده: هاوس‌مارکسبک: شوتر سوم شخصسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 86

Returnal یکی از جذاب‌ترین و متفاوت‌ترین بازی‌های این لیست محسوب می‌شود. همچنین اگر از طرفداران سبک روگ‌لایک باشد، می‌توانید یکی از بهترین بازی‌ها باشد.

در بازی Returnal بازیکنان نقش «سلن» را ایفا خواهند کرد. فضانوردی که وارد یک دنیای بیگانه شده و خود را در یک حلقه زمانی می‌بیند. می‌توانید در این سیاره بیگانه کاوش کنید با گیاهان و جانوران عجیب‌و‌غریب آن مواجه شوید و همچنین نشانه‌هایی از فضانوردان قبلی پیدا کنید که ظاهرا موفق به فرار نشده‌اند.

چیزی که Returnal را از دیگر بازی‌های سبک اکشن متمایز می‌کند این است که یک بازی روگ‌لایک است. به این معنی که هر زمان که شخصیت شما در بازی کشته شود، به سفینه فضایی خود (نقطه ابتدایی) برمی‌گردید و تقریبا تمام چیزهایی که جمع‌آوری کرده‌اید را از دست خواهید داد. هرچند این امر ممکن است باعث Returnal بسیار سخت به نظر برسد، اما بازی بسیار جذاب و رضایت‌بخش است، زیرا اتفاقات بازی هر بار تغییر پیدا می‌کنند و هرگز نمی‌دانید که چه چیزی در انتظار شماست.

Final Fantasy VII Remake: Intergrade


بهترین بازی پلی استیشن 5
توسعه‌دهنده: اسکوئر انیکسسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 89

Final Fantasy VII Remake: Intergrade یک بازی فوق‌العاده و به نوعی انحصاری برای PS5 است. هرچند نسخه اصلی آن با نام Final Fantasy VII Remake را می‌توانید روی پلی استیشن 4 تجربه کنید، اما نسخه Intergrade آن دارای گرافیک بهبود یافته، زمان بارگذاری بهتر و مهمتر از همه، یک قسمت کاملا جدید به نام Intermission است.

در واقع این بخش شامل داستان کاملا جدیدی می‌شود که در آن یوفی کیساراگی (Yuffie Kisaragi) یکی از شخصیت‌های محبوب این سری حضور دارد.

Astro's Playroom 


بازی Astro's Playroom 
توسعه‌دهنده: Team Asobiسبک: سکوبازیسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 83

سونی کنسول پلی استیشن 5 خود را همراه با یک نسخه از بازی Astro's Playroom به فروش می‌رساند. درست مانند نینتندو که تصمیم گرفت روی کنسول Wii خود بازی Wii Sports را نصب کند، سونی نیز روی تمام کنسول‌های خود از قبل بازی Astro's Playroom را نصب کرده بود که تصمیم کاملا درستی بود.

این بازی سبک پلتفرمر داستان ربات کوچکی به نام Astro را دنبال می‌کند که در چندین جهان منحصر‌به‌فرد، بخش‌های درونی کنسول پلی استیشن 5 را کاوش می‌کند! در مجموع داستان این ربات شامل ماجراجویی جذابی می‌شود که برای چندین ساعت می‌تواند شما را سرگرم کند. همچنین به عنوان یکی از بازی‌های انحصاری پلی استیشن 5؛ از قابلیت‌های این کنسول و کنترلر دوال سنس در این بازی به خوبی استفاده شده است.

Dirt 5


بهترین بازی پلی استیشن 5
توسعه‌دهنده: کدمسترزسبک: مسابقه‌ایسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 80

در زمینه بازی‌های مسابقه‌ای بدون شک ایکس‌باکس با بازی Forza Horizon 5 بیشتر نظر بازیکنان را به خود جلب کرده است. با این وجود، به عنوان یک بازی مسابقه‌ای برای کنسول پلی استیشن 5 تجربه Dirt 5 پیشنهاد می‌شود.

هشتمین بازی از سری Dirt یکی از اولین بازی‌های مسابقه‌ای بود که سال 2020 برای پلی استیشن 5 منتشر شد و تجربه فوق‌العاده‌ای از بازی‌های این سبک را ارائه می‌کند. مسابقات جذاب بازی به شکل‌های مختلفی و روی یخ یا بیابان انجام می‌شود، در مکان‌های مختلفی از چین گرفته تا شهر نیویورک برگزار می‌شود که علاوه بر ماشین‌های مسابقه، شهرها نیز طراحی بسیار خوبی دارند.

در مجموع Dirt 5 بهترین بازی این سری محسوب می‌شود و برای تمام طرفداران بازی‌های ویدیویی و حتی بازیکنانی که تاکنون بازی‌های این سری را تجربه نکرده‌اند می‌تواند بسیار جذاب باشد.

Devil May Cry 5: Special Edition


بازی Devil May Cry 5: Special Edition
توسعه‌دهنده: کپکامسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 89

Devil May Cry 5 یکی از بهترین بازی‌های این سری است که داستان خانواده اسپارداها (یک اهریمن کامل) را ادامه می‌دهد. بازی ابتدا برای کنسول‌های نسل هشتم منتشر شده بود اما کپکام نسخه Special Edition آن را برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس با گرافیک و گیم‌پلی بهبود یافته‌ای منتشر کرد.

در این بازی، بازیکنان همچنان می‌توانستند شخصیت مورد علاقه خود را از بین دانته (Dante) و نرو (Nero) انتخاب کنند اما این بار شخصیت جدیدی با نام «وی» (V) به بازی اضافه شده است. طبیعتا وجود شخصیت‌های قابل کنترل مختلف به این معنا است که هرکدام از آن‌ها دارای قابلیت‌ها و توانایی‌های منحصر‌به‌فرد خود هستند.

از Devil May Cry 5: Special Edition با بهره‌گیری از قابلیت‌های رهگیری پرتو، گیم‌پلی 120 فریم بر ثانیه و حالت‌های جدید خود، می‌توان به عنوان یکی از چندین «بهترین بازی پلی استیشن 5» یاد کرد.

Control: Ultimate Edition


بازی Control: Ultimate Edition
توسعه‌دهنده: رمدیسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 85

Control یک بازی اکشن ماجراجویی به سبک سوم شخص است که توسط استودیو رمدی انترتینمنت ساخته شده و ابتدا در سال 2019 برای پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شده بود. در حالی که نسخه اصلی بازی نیز تجربه فوق‌العاده‌ای را به بازیکان ارائه می‌کند، رمدی از نسخه Ultimate Edition آن برای پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس/اس نیز رونمایی کرد که گرافیک و گیم‌پلی بازی در این نسخه‌ها پیشرفت قابل‌توجهی کرده است.

در بازی Control بازیکنان نقش «جسی فادن»، جدیدترین مدیر اداره مخفی فدرال (FBC) را ایفا خواهند کرد. سازمانی که قصد دارد فعالیت‌های ماوراء الطبیعه را کنترل کند.

Control: Ultimate Edition شامل بازی اصلی و هر دو بسته الحاقی آن می‌شود که AWE و The Foundation نام دارد. همچنین این نسخه در دو حالت تنظیمات با نام‌های «گرافیک» و «عملکرد» ارائه شده که در حالت اول بازی روی فریم‌ریت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود، اما در حالت گرافیکی سرعت آن به 30 فریم در ثانیه کاهش پیدا می‌کند، اما گرافیک بازی به شدت بالا می‌رود.

Destiny 2: The Witch Queen


بازی Destiny 2: The Witch Queen
توسعه‌دهنده: بانجیسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 85

بازی Destiny 2 از همان زمان انتشار در سال 2017 نیز عنوان محبوب و موفقی بود و Destiny 2: The Witch Queen بسته الحاقی آن محسوب می‌شود که باز هم موفقیت عنوان اصلی را تکرار کرد.

چیزی که بیش از هر چیزی باعث موفقیت بسته الحاقی The Witch Queen شده، داستان و روایت فوق‌العاده آن است که همچنین با تجهیزات جدیدی برای بازیکنان همراه شده است. همچنین این بسته الحاقی می‌تواند یک نقطه شروع فوق‌العاده برای بازیکنانی باشد که تاکنون بازی‌های این سری را تجربه نکرده‌اند.

در مجموع Destiny 2: The Witch Queen مورد استقبال بسیار خوبی قرار گرفته و به راحتی می‌توان از آن به عنوان یکی از بهترین بازی‌های PS5 یاد کرد که در حال حاضر می‌توانید آن را تجربه کنید.

Ghost of Tsushima: Director's Cut


بازی Ghost of Tsushima: Director's Cut
توسعه‌دهنده: ساکر پانچسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 87

Ghost of Tsushima بدون شک یکی از زیباترین بازی‌های PS4 است و با نسخه Director's Cut تجربه آن در پلی استیشن 5 حتی بهتر می‌شود. به لطفا قابلیت‌های سخت‌افزاری کنسول جدید، بازی با سرعت 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود و از نظر گرافیکی عملکرد بسیار خوبی دارد.

همچنین در هنگام مبارزات، واکنش‌های بازیکنان فوق‌العاده نمایش داده می‌شوند و افزایش نرخ‌فریم باعث شده تا مناظر و لحظات سینمایی خیره‌کننده‌ای در بازی وجود داشته باشد. در بازی Ghost of Tsushima: Director's Cut همچنین از برخی قابلیت‌های پلی اسیتشن 5 مانند بازخورد لمسی کنترلر دوال‌سنس و صدای فضایی سه‌بعدی به خوبی استفاده شده است.

Gran Turismo 7


توسعه‌دهنده: پولی‌فونی دیجیتالسبک: شبیه‌ساز رانندگیسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 87

اگر طرفدار بازی‌های مسابقه‌ای باشید، Gran Turismo 7 به راحتی می‌تواند بهترین بازی انحصاری پلی استیشن 5 برای شما تبدیل شود. البته، تجربه بازی برای تمام بازیکنان جذاب خواهد بود.

نسخه‌های قبلی این سری نقص‌هایی را به همراه داشتند اما Gran Turismo 7 با برطرف کردن تمام این مشکلات، این شبیه‌ساز رانندگی را یک بار دیگر به عظمت خود بازگردانده است. درواقع این بازی شامل همان ویژگی‌هایی می‌شود که از یک شبیه‌ساز انتظار داریم: مجموعه‌ای از محتوا و مسابقات فوق‌العاده و مختلف که تجربه‌ای به شدت جذاب را به همراه دارند.

از همان نمایش‌های اولیه بازی مشخص بود که استودیو پولی‎فونی دیجیتال در بازی Gran Turismo 7 به خوبی از قابلیت‌های پلی استیشن 5 استفاده کرده و آن‌ها را به نمایش گذاشته است. می‌توان انتظار داشت که این استودیو برای مدت‌ها از بازی خود پشتیبانی کند تا یکی از چندین بهترین بازی پلی استیشن 5 به کار خود ادامه دهد.

Hades


بازی Hades
توسعه‌دهنده: سوپرجاینت گیمزسبک: اکشن نقش‌آفرینی روگ‌لایکسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 93

سازندگان بازی‌های Bastion و Transistor سال 2020 بازی جدیدی را برای رایانه‌های شخصی معرفی کردند که Hades نام داشت. این بازی سال 2021 برای کنسول‌ها نیز منتشر شد تا علاوه بر بهترین بازی مستقل و بهترین بازی اکشن سال 2020، یکی از بهترین بازی‌های پلی اسیتشن 5 نیز باشد.

Hades یک بازی روگ‌لایک است. همانطور که گفتیم، هنگامی که بازیکنان در این بازی‌ها کشته می‌شوند، به نقطه ابتدایی باز می‌گردند و همه چیز از ابتدا با اتفاقات جدیدی آغاز می‌شود. با این حال، نقشه و ساخت بازی جذابیت بسیار زیادی دارد که هر بار تجربه آن را به یک چالش شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند.

در این بازی حماسی، بازیکنان نقش زاگرئوس، پسر هادس فرمانروای مردگان و جهان زیرزمینی را ایفا می‌کنند که قصد دارد به کوه المپ سفر کند و با سایر خدایان قدرتمند همنشین شود. طبیعتا ماجراجویی آن چندان ساده نخواهد بود و در طول آن با دشمنان و مشکلات زیادی مواجه خواهید شد.

Hitman 3


بازی Hitman 3
توسعه‌دهنده: IO Interactiveسبک: مخفی کاریسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 84

بازی Hitman 3 بازگشت باشکوهی از مامور 47 و متحدانش است که در آن در حال تعقیب رهبران سازمان مخفی Providence هستند. این سازمان تا حدی مسئول ایجاد و پرورش مامور 47 بوده‌اند.

نحوه ترور و کشتن اهداف در بازی مانند عناوین قبلی بسیار فوق‌العاده است و در آن به شیوه‌های مختلفی می‌توانید به اهداف خود برسید. همچنین مکان‌های جدیدی مانند دبی، چین و آرژانتین در بازی وجود دارند که از خاطره‌انگیزترین مکان‌های این فرنچایز محسوب می‌شوند.

Hitman 3 در مجموع با توجه به تمام این موارد، شایستگی لازم برای حضور در لیست «بهترین بازی پلی استیشن 5» را دارد.

Horizon Forbidden West


بهترین بازی پلی استیشن 5
توسعه‌دهنده: گوریلا گیمزسبک: اکشن نقش‌آفرینیسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 88

همانطور که بسیاری از طرفداران انتظار داشتند؛ Horizon Forbidden West به عنوان دنباله معنوی بازی Horizon Zero Dawn که سال 2017 منتشر شده بود، یکی از بهترین عناوین منتشر شده برای کنسول پلی استیشن 5 محسوب می‌شود. روی کنسول جدید سونی، این بازی با وضوح 4K و گیم‌پلی 60 فریم بر ثانیه اجرا می‌شود که تجربه‌ای روان و جذاب را ارائه می‌کند.

در کنار این موارد، انیمیشن‌های شخصیت‌ها و طراحی موجودات روباتیک موجود در آن نیز به شیوه‌ای شگفت‌انگیز طراحی شده‌اند که در کنار داستانی فوق‌العاده، بازی Horizon Forbidden West را به عنوانی با ارزش برای سونی تبدیل کرده‌اند.

اگر با بازی‌های سری Horzion آشنایی ندارید، در آن‌ها بازیکنان نقش دختر جوان و ماهری به نام ایلوی را ایفا می‌کنند که در دنیایی پسا-آخرالزمانی بسیار بزرگی همراه با موجودات روباتیک زندگی می‌کند و ماجراجویی‌های جذابی را در پیش‌رو خود دارد.

It Takes Two


بازی It Takes Two
توسعه‌دهنده: هیزلایتسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 88

اگر به دنبال یکی از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 هستید که بتوانید آن را به صورت دونفره و همراه با دوست خود تجربه کنید، It Takes Two همان عنوانی است که به دنبال آن هستید.

یک بازی بامزه، سرگرم‌کننده و جذاب که اگر اخبار دنیای بازی‌های ویدیویی را دنبال کرده باشید، احتمالا نام آن را شنیده‌اید، زیرا بازی It Takes Two در طول سال گذشته، جوایز بسیار زیادی دریافت کرده است. این بازی برای تمام بازیکنان، حتی کودکان نیز توصیه می‌شود و مراحل بسیار زیادی را شامل می‌شود که در آن‌ها به خوبی از پازل‌های مختلفی استفاده شده تا با دوستان خود بتوانید آن‌ها را حل کنید.

Resident Evil Village


بازی Resident Evil Village
توسعه‌دهنده: کپکامسبک: بقا ترسناکسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 84

Resident Evil Village جانشین شایسته‌ای برای Resident Evil 7 محسوب می‌شود که به خوبی مورد تحسین منتقدان قرار گرفته است. کپکام در این بازی، یک بار دیگر موفق شده تا به ریشه‌های ترسناک نسخه‌های اولیه این سری بازگردد و در واقع طرفداران خود را بترساند.

Resident Evil Village اتفاقات چند سال بعد بازی Resident Evil 7 را روایت می‌کند. در این بازی قهرمان داستان به نام «اتان» به روستایی در اروپای شرقی سفر می‌کند تا دختر گمشده خود را پیدا کند اما ساکنان دهکده چندان از حضور او خوشحال نیستند. بازی بیشتر از نسخه‌های قبلی روی عناصر سبک اکشن متمرکز شده و در برخی نقاط، گیم‌پلی آن شباهت‌هایی با Resident Evil 4 دیگر عنوان قابل‌تحسین این سری دارد.

Marvel's Guardians of the Galaxy


Marvel's Guardians of the Galaxy
توسعه‌دهنده: ایدوس-مونترالسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2021امتیاز منتقدان: 80

Marvel's Guardians of the Galaxy بدون شک یکی از بهترین بازی‌هایی محسوب می‌شود که در چند سال گذشته برای پلی استیشن 5 منتشر شده است. شاید هیچکس تصور نمی‌کرد که استودیو ایدوس-مونترال، سازنده بازی‌های سری Deus Ex بتواند با بازی نگهبانان کهکشان از مارول موفق باشد، اما این عنوان یکی از بهترین بازی‌های سال 2021 محسوب می‌شود.

در این بازی شما نقش Star-Lord را برعهده خواهید داشن که تنها چند سال پس از همراهی اعضا گروه با یکدیگر، رهبری نسخه اولیه نگهبانان را به عهده دارد. تمام اعضا تیم به تازگی از یک جنگ بین کهکشکانی جان ساله به در برده‌اند و در این بازی گروت، راکت، گامورا و دراکسکس با داستان‌های خود حضور دارند.

به عنوان یک بازی ماجراجویی تک نفره، در Marvel's Guardians of the Galaxy باید به خوبی هم در اکتشاف و هم در مبارزه از تمام اعضای تیم استفاده کنید و دیالوگ‌های بین آنها نقش بسیار مهمی در پیشرفت داستان دارند.

Stray


Stray
توسعه‌دهنده: BlueTwelve Studioسبک: ماجراجوییسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 83

Stray علاوه بر فوق‌العاده بودن، بامزه‌ترین بازی است که هم اکنون می‌توانید با کنسول پلی استیشن 5 خود آن را تجربه کنید. در این بازی شما به عنوان یک گربه نارنجی بانمک حضور پیدا خواهید کرد که در یک دنیایی سایبرپانکی رها شده که هیچکس جز ربات‌ها و زباله‌های بسیار زیاد در آن وجود ندارد. شما باید به این گربه دوست‌داشتنی کمک کنید تا به خانواده خود بازگردد.

بازی اساسا یه پلتفرمر فوق‌العاده است و شما به عنوان یگ گربه برای رسیدن به هدف و مقصد خود باید پازل‌ها و معماهای متفاوتی را حل کنید. لحظات داستانی دوست‌داشتنی، مناظر باشکوه و حتی وجود یک دکمه برای «میو» کردن از جمله مسائلی است که باعث می‌شود Stray در لیست ما از بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 قرار بگیرد.

The Last of Us Part 1


The Last of Us Part 1
توسعه‌دهنده: ناتی داگسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 88

بازی‌های The Last of Us در دو قسمت از جمله شاهکارهای دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شوند و به همین دلیل، استودیو ناتی داگ، خالق آنها تصمیم گرفت تا نسخه اولیه بازی که ابتدا در سال 2013 برای پلی استیشن 3 و سپس در سال 2014 برای پلی استیشن 4 منتشر شده بود را در سال 2022 برای پلی استیشن 5 ریمیک کند.

The Last of Us Part 1 که ریمیک نسخه اولیه بازی محسوب می‌شود، با استفاده از آخرین موتور PS5 این استودیو ساخته شده که با این وجود، می‌توانید ماجراجویی و سفر جوئل و الی را با مکانیک‌های مدرن، کنترل‌های بهبود یافته و گرافیک خیره کننده تجربه کنید. اگر هنوز داستان The Last of Us را تجربه نکرده‌اید، یکی از مهم‌ترین گزینه‌های پیش روی شما سری The Last of Us است. همچنین اگر قبلا نسخه اول بازی را تجربه کرده‌اید نیز، ریمیک بازی همچنان به شما پیشنهاد می‌شود.

God of War Ragnarök


God of War Ragnarök
توسعه‌دهنده: استودیو سنتا مونیکاسبک: اکشن ماجراجوییسال انتشار: 2022امتیاز منتقدان: 94

زمانی که صحبت از God of War می‌شود، هیچ شک و تردیدی درباره کیفیت و تجربه بازی وجود ندارد. God of War Ragnarok پایان مناسبی برای حماسه نورس کریتوس با همراهی پسرش، آترئوس است که همچنین دنباله بازی قبلی (God of War 2018) محسوب می‌شود.

همچنان با یک داستان عظیم و فوق‌العاده برای بازی مواجه هستیم که همچنین چند پازل درخشان در آن وجود دارد که به خوبی می‌توانند بازیکنان را سرگرم کنند. مبارزات، همیشه یک از نکات قابل توجه بازی‌های God of War بوده که سونی این بار در Ragnarok نیز به خوبی آن‌ها را پیاده‌سازی کرده است.

همراه با بازی Elden Ring که پیشتر آن را معرفی کرده بودیم، God of War Ragnarok شانس بسیار زیادی دارد تا عنوان بهترین بازی سال 2022 را از آن خود کند.

Sackboy: A Big Adventure


Sackboy: A Big Adventure
توسعه‌دهنده: Sumo Digitalسبک: پلتفرمسال انتشار: 2020امتیاز منتقدان: 79

شاید Sackboy: A Big Adventure یکی از مهم‌ترین انحصاری‌های سونی باشد. یک بازی عالی که به لطف طبیعت کودک پسند و چهار نفره خود، یک گزینه فوق‌العاده برای خانواده‌ها محسوب می‌شود تا کودکان بتوانند آن را با والدین یا دیگر اعضای خانواده خود انجام دهند.

یک پلتفرمر عالی که پر از لحظه‌های لذت‌بخش و شگفتی‌ساز و سراسر جذابیت است. در Sackboy: A Big Adventure قهرمان عروسکی داستان ما از سیارات مختلف دیدن می‌کند و به موضوعاتی مانند جنگل یا کف دریا فکر می‌کند تا بتواند نقشه‌های یک شخصیت شیطانی به نام Vex را خنثی کند. این بازی با طراحی مبتکرانه خود، می‌‌تواند برای ساعت‌ها شما را سرگرم کند و بدون شک از دنیای رنگارنگ و عروسکی آن بیش از اندازه لذت خواهید برد.

سوالات متداول درباره بهتری بازی های پلی استیشن 5

بهترین بازی های پلی استیشن 5 کدامند؟

از بهترین بازی های PS5 می‌توان به Horizon Forbidden West و Marvel’s Spider-Man: Miles Morales و Assassin’s Creed Valhalla اشاره کرد.

بهترین بازی های ماشین PS5 کدامند؟

از بهترین بازی های ماشین و مسابقه ای پلی استیشن 5 می‌توان به Gran Turismo 7 و Dirt 5 اشاره کرد.

بهترین بازی های اکشن پلی استیشن 5 کدامند؟

از بهترین بازی های اکشن PS5 می‌توان به Assassin’s Creed Valhalla و Elden Ring و Destiny 2: The Witch Queen اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی