۱۰ فیلم ترسناک برتر سینمای آسیا که هر کسی باید ببیند؛ از The Eye تا The Medium

۱۰ فیلم ترسناک برتر سینمای آسیا که هر کسی باید ببیند؛ از The Eye تا The Medium

وقتی بحث ژانر وحشت به میان می آید، آسیا بدون شک برخی از بهترین فیلم های ژانر را ساخته است. بسیاری از ما شاید در مورد بازسازی های هالیوود از فیلم های ترسناک شناخته شده سینمای آسیا مانند The Ring خبر داشته باشیم، اما فیلم های ترسناک بی نقص دیگری در آسیا ساخته شده که از دید ما دور می مانند. ژانر وحشت سینمای آسیا تمرکز بیشتری روی قلمرو ماوراءالطبیعه دارد تا خشونت. همچنین، اغلب تم هایی ترسناک در مورد تکنولوژی، مانند ویدیوها، اینترنت و عکس در این ژانر سینمای آسیا دیده می شود. در بسیاری از فیلم های این فهرست، فیلم هایی را خواهید یافت که همه چیز را از ماوراءالطبیعه گرفته تا شیاطین، شکار جادوگران و خانه های جن زده کلیشه ای در بر می گیرند. کره جنوبی، ژاپن و تایلند برخی از کشورهایی هستند که پیشرو ژانر وحشت سینمای آسیا هستند.

بهترین فیلم های ترسناک سینمای آسیا

استادان تعلیق و فیلم های بی نقصی که از این قاره منتشر شده اند اغلب اوقات بسیار پرتنش بوده و تماشای آن ها دشوار و ناخوشایند است. تاثیر فرهنگ و افسانه شناسی آسیایی به وضوح در بسیاری از این فیلم ها مشهود است که پیش زمینه ای غنی برای داستان های ترسناکی که روایت می شوند را فراهم می سازد. از این رو، چه عروسک های تسخیر شده باشد، چه ارواح انتقامجو، نفرین های شیطانی یا اقلام نفرین شده، بدون شک چیزی در این فهرست برای هر طرفدار ژانر وحشت وجود دارد. اگر به دنبال فیلم های ترسناکی هستید که حتی پس از پایان فیلم و خاموش کردن چراغ ها نیز شما را بترساند، این فیلم های ترسناک سینمای آسیا بهترین گزینه های شما هستند.

بهترین فیلم های ترسناک سینمای آسیا

۱۰- The Eye

فیلم The Eye یک فیلم ترسناک تولید مشترک هنگ کنگ و سنگاپور است که به توسط برادران پانگ، دنی پانگ فات و اکسید پانگ چون، ساخته شده است. با بازی آنجلیکا لی و لورنس چنگ، این فیلم داستان زن جوانی به نام وونگ کار مون را روایت می کند که پیوند چشم انجام داده است. در حالی که امید می رود این جراحی، امید تازه ای به زندگی این زن جوان بخشیده و بینایی را به او بازگرداند، اما مدت کوتاهی بعد از پایان جراحی، همه چیز بدتر می شود.

بعد از جراحی پیوند، مون سون در می یابد که زندگی او به یک کابوس زنده تبدیل شده است، در شرایطی که به جای لذت بردن از بینایی تازه به دست آمده اش، در می یابد که اکنون می تواند قلمرو ماوراءالطبیع اطرافش را ببیند. این موضوع به تجربیات هولناکی برای او منجر می شود، وقتی در می یابد که چرا بینایی جدیدش باعث چنین قدرت ترسناکی برایش شده است. فیلم The Eye بسیار پرتنش است با سکانس هایی بسیار ترسناک که ترس های بسیاری برای ارائه دارد اما هرگز چیزی را سرسری نمی گیرد. به جای آن، چیزی که در اینجا داریم یک داستان با روایت باکیفیت و جذاب با بازی هایی خارق العاده است.

بهترین فیلم های ترسناک سینمای آسیا

۹- The Ring

فیلم The Ring که در سال ۱۹۹۸ منتشر شد، توسط هیدئو ناکاتا و با بازی ناناکو ماتسوشیما و هیرویوکی سانادا ساخته شده بود. این الماس کلاسیک ژانر وحشت، بنیانی را برای بسیاری از فیلم های این ژانر در آینده و بازسازی آمریکایی اش فراهم ساخت و در زمان انتشارش نیز به شدت تاثیرگذار بود. کمتر علاقمندی به ژانر وحشت را می توان پیدا کرد که فیلم The Ring را ندیده باشد یا دستکم داسان آن را نداند اما فهرستی از بهترین فیلم های ترسناک آسیایی بدون این فیلم کامل نخواهد بود. فیلم The Ring که با نام Ringu نیز شناخته می شود، داستان یک نوار ویدیویی نفرین شده را روایت می کند که بر اساس افسانه ها، اگر آن را تماشا کنید، یک تماس تلفنی ترسناک دریافت می کنید که به شما می گوید تنها هفت روز دیگر زنده هستید.

این روایت بسیار ترسناک زمانی آغاز می شود که گروهی از دوستان نوجوان که این نوار ویدیوی را تماشا کرده اند، یک به یک به خاطر این نفرین جانشان را از دست می دهند. در تلاش برای پی بردن به اینکه چه چیزی باعث این نفرین شده است، و در تلاشی ناامیدانه برای نجات جان خودش که این فیلم را تماشا کرده، شخصیت اصلی ریکو تلاش دارد منبع وحشت را پیدا کرده و با روح انتقامجویی که می خواهد جان او را نیز بگیرد مقابله کند. در حالی که نسخه بازسازی شده آمریکایی بدون شک توان رقابت با نسخه ژاپنی را دارد اما نسخه اصلی بی نقص و بسیار ویرانگرتر است.

بهترین فیلم های ترسناک سینمای آسیا

۸- Incantation

Incantation یک فیلم تایوانی است که در مارس ۲۰۲۲ به کارگردانی و تهیه کنندگی کوین کو ساخته شد. این فیلم با بازی تسای هسوان ین و هوانگ سین تینگ در نقش دو شخصیت اصلی در این فیلم ترسناک ژانر فرعی ویدیو پیدا شده، مورد استقبال مخاطبان و منتقدان قرار گرفت، فیلمی به شدت ترسناک و تکان دهنده در مورد تم هایی که به تسخیر، جن زدگی، شیاطین و فولکلور محلی می پردازد. Incantation در مورد تلاش های شخصیت لی رونان برای از بین بردن نفرینی است که بعد از شکستن یک تابوی مذهبی در سال ها قبل او را گرفتار خود کرده است. او نگران است که این نفرین به فرزندش منتقل شود و به همین خاطر تلاش دارد با هر هویت شیطانی که باعث و بانی این نفرین است مقابله کند. این فیلم به شدت ترسناک بوده و گاهی اوقات شبیه یک مستند واقعی است.

در Incantation بازی ها بسیار تحسین برانگیز بوده و جامپ اسکرهای متعددی برای راضی کردن علاقمندان به ژانر وحشت وجود دارد. فیلم با این جملات ترسناک آغاز می شود: «نام من روو نان است، دلیل اینکه این ویدیو را می سازم این است که امیدوارم مردم به من کمک کنند نفرینی که بعد از تماشای چیزی که خواهم گفت دخترم را به خود مبتلا کرده را از بین ببرم. به خاطر بی توجهی ام، هرگز نمی دانستم که کارهای من باعث این نفرین شده اند. محتوایی که در ادامه می آید شاید شامل خطرات و ریسک های پنهان واقعی باشد که شامل بازروایت خودم از برخوردهای ترسناکی است که شش سال پیش رخ داد». بدین ترتیب مخاطبان به این فکر می کنند که شاید بعد از تماشای این فیلم نیز خودشان نفرین شوند.

۷- The Medium

The Medium یک محصول مشترک سینمای کره جنوبی و تایلند در سال ۲۰۲۱ در ژانر وحشت است که به شکل یک مستند روایت می شود. به کارگردانی بانجونگ پیسانتاناکون و تهیه کنندگی نا هونگ جین، این فیلم با بازی ناریلیا گولمونگکولپخ، سوانی اتوما و سیرانی یانکیتیکان، فیلم The Medium بعد از انتشارش به سرعت مورد توجه و تحسین منتقدان و سینماروها قرار گرفت و به سرعت به یکی از محبوب ترین فیلم ها در نگاه کسانی شد که به ژانر وحشت آسیایی علاقه داشتند. داستان این فیلم ترسناک در مورد خانواده ای در ایسان، تایلند است، جایی که شخصیت شامان در می یابد تغییرات ایجاد شده در رفتار خواهرزاده اش به خاطر تسخیر شدن توسط یک هویت شیطانی است.

در ابتدا، او فکر می کند که این روح تسخیر کننده ترسناک نیست و نباید از آن ترسید اما رفته رفته اتفاقاتی هولناک رخ داده که از کنترل خارج می شوند و آشکار می شود که یک هویت بسیار ترسناک و شیطانی در خواهرزاده اش نفوذ کرده است. The Medium به شدت ترسناک، پرتنش و با داستانی جدی است که به شکلی منحصربفرد به موضوع جن زدگی و تسخیر شدن می پردازد. درک این موضوع ساده است که چرا این الماس کره ای تایلندی ژانر وحشت به سرعت به یکی از محبوب ترین آثار در میان علاقمندان ژانر وحشت تبدیل شده است.

۶- Pulse

Pulse یک فیلم ترسناک ژاپنی است که در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و به شکلی بی نقص و جذاب روی موضوع تکنولوژی تمرکز دارد و اگر The Ring باعث شده باشد که از تماشای نوارهای VHS قدیمی و محبوبتان واهمه داشته باشید، این فیلم نیز شاید شما را از گشت و گذار در اینترنت بترساند. به نویسندگی و کارگردانی کیوشی کوروساوا، Pulse از هاروهیکو کاتو و کومیکو آسو به عنوان بازیگران اصلی استفاده می کند. داستان این فیلم در مورد شخصیت میچی کودو است که در یک فروشگا کار می کند. همکارش در خانه روی کامپیوتر کار می کند اما چند روز به محل کارش مراجعه نمی کند که باعث می شود کودو به بررسی ماجرا بپردازد. بدون اینکه بیش از این داستان را اسپویل کنیم، در ادامه داستان به یک انرژی شیطانی می پردازد که از طریق استفاده از اینترنت به افراد حمله می کند.

Pulse از بسیاری جهات جلوتر از زمان خود است؛ استفاده اش از تکنولوژی به شکلی بسیار جذاب و تازه به این موضوع کمک می کند و ترس ها و سکانس های ترسناک متعددی نیز وجود دارد که شما را از ابتدا تا پایان این فیلم در وحشت فرو خواهد برد. Pulse یک تجربه تماشای هولناک و ویرانگر را برایتان رقم می زند، فیلمی که بعد از انتشار با استقبال سینماروها و منتقدان روبرو شد و اگر به فیلم های ترسناک با پیچش های ویرانگر علاقه دارید توصیه می کنیم تماشای این فیلم را از دست ندهید.

۵- Shutter

به کارگردانی بانجونگ پیسانتاناکون و پارکپوم وونگپوم و با بازی آناندا اورینگام و آشیتا سیکامانا، Shutter یک فیلم ترسناک تایلندی با داستانی ماوراءالطبیعه است که در سال ۲۰۰۴ ساخته شده و در سال ۲۰۰۸ بود که یک بازسازی هالیوودی از آن با بازی جاشوآ جکسون و ریچل تیلور ساخته شد. اگر The Ring شما را از تماشای نوارهای ویدیویی قدیمی بازداشته و Pulse شما را از استفاده از اینترنت بیمناک می سازد، این فیلم ترسناک آسیایی نیز شما را از عکس و سلفی گرفتن خواهد ترساند. داستان فیلم در مورد دو شخصیت جین و تون است که در رابطه ای عاشقانه بوده و به صورت تصادفی، یک روز عصر با خودرویشان زنی جوان را زیر می گیرند.

بعد از آن، هر بار که آن ها عکس یا سلفی می گیرند، سایه ها، مه ها و اشکال و چهره های ترسناک مبهمی در نسخه چاپ شده آن ها پیدا می کنند. Shutter پنجمین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۴ در تایلند بود و نقدهای بسیار مثبتی نیز دریافت کرد. این فیلم فضای عمیق، جامپ اسکرهای متعدد و سکانس هایی بسیار ترسناک دارد که مخاطبان ژانر وحشت را راضی نگه می دارد. هیچ فیلمی از بهترین فیلم های ترسناک آیایی بدون اضافه کردن این فیلم تایلندی ساخت سال ۲۰۰۴ کامل نخواهد بود.

۴- Macabre

Macabre یک فیلم اسلشر/ ترسناک ساخته شده در سال ۲۰۰۹ و محصول سینمای اندونزی است که توسط برادران مو ساخته شده و شریفه دانش، ایملدا ثرین و رولی لوبیس در آن بازی می کنند. این فیلم ۸۵ دقیقه ای همانطور که از نامش پیداست مملو از خشونت و خونریزی است اما اگر بتوانید این بخش از فیلم را تحمل کنید، Macabre همان فیلم ترسناک آسیایی است که دنبالش هستید. این فیلم روی گروهی از دوستان متمرکز است که با مهربانی تمام، یک غریبه را در نیمه شب سوار می کنند تا به خانه اش برسانند. این غریبه که یک زن جوان است، این گروه را به دیدار خانواده اش دعوت می کند. او می خواهد از این دوستان به خاطر کمکشان تشکر کند و به آن ها پیشنهاد غذا می دهد. آن ها که چندان به این دعوت اعتماد ندارند اما برای اینکه بی ادبی نکرده باشند پیشنهاد زن را می پذیرند و وارد خانه او می شوند و از آن به بعد است که وحشت واقعی شروع می شود.

Macabre یک فیلم ترسناک به شدت سادیستی، پر از خونریزی و خشونت است اما جدای از این جلوه فیلم، همزمان یک فیلم ترسناک با بازی های فوق العاده و داستانی منطقی و باکیفیت و پیچش های داستانی غیرمنتظره ای در مسیر داستان است که از آن ها لذت خواهید برد. اگر کمی خونریزی فیلم را تحمل کنید، تماشای این فیلم را به شما توصیه می کنیم، فیلمی که در زمره بهترین فیلم های این فهرست قرار دارد.

۳- Doll Master

Doll Master یک فیلم ترسناک کره ای با عناصر ماوراءالطبیعه است که در سال ۲۰۰۴ منتشر شد. به نویسندگی و کارگردانی جونگ یونگ گی، این فیلم از بازیگرانی مانند کیم یو می، اوک جی یونگ و لی کا یونگ سود می برد. اگر عروسک ها را ترسناک می دانید، شاید بهتر باشد از تماشای این فیلم خودداری کنید زیرا داستان آن مملو از عروسک های با قدرت های ماوراءالطبیعه است. داستان فیلم Doll Master در مورد گروهی شخصیت جوان است که همگی هنرمندان آینده دار هستند و انتخاب شده اند تا در یک عمارت دور از شهر بمانند. به آن ها گفته شده است که در طول اقامتشان در این عمارت، یک عروسک بر اساس ظاهرشان توسط یک هنرمند که آنجا زندگی می کند ساخته خواهد شد و در این مدت است که این دوستان شروع به تجربه اتفاقاتی ترسناک و ناخوشایند می کنند.

این عمارت مملو از عروسک های به شدت واقعی است که حال و هوایی ترسناک تر از قبل به این مکان می بخشند. اگر عروسک های شیطانی و جن زده و البته آدمکش را دوست دارید، پس بدون شک Doll Master ارزش تماشا کردن دارد. این فیلم به شدت ترسناک و تکان دهنده بوده و یک داستان بسیار منطقی برای تشریح پیچش های داستانی اش دارد که در مسیر داستان افشامی شوند. Doll Master بسیار ترسناک، پرتنش و البته رضایت بخش است.

۲- Phone

فیلم های ترسناک آسیایی اغلب از تکنولوژی مدرن به عنوان پس زمینه ای برای روایت های هولناکشان استفاده می کنند؛ برای مثال The Ring از نوارهای ویدیویی استفاده می کند، Pulse به بحث اینترنت می پردازد و Shutter به سراغ دنیای عکاسی می رود. این فیلم نیز از این قاعده مستثنی نیست، فیلمی کره ای که در سال ۲۰۰۲ به کارگردانی آن بیونگ کی و با بازی ها جی وون و کیم یو می ساخته شده است. Phone یک نمونه بی نقص از فیلمی ترسناک است که به بهترین شکل ممکن روایت می شود. این فیلم بسیار درگیر کننده، ترسناک و تکان دهنده در مورد روزنامه نگاری است که به خاطر یک مقاله مهم و افشاگرانه ای که نوشته، تهدیدهای تلفنی دریافت می کند.

او مدام تماس های تلفنی تهدیدآمیز دریافت می کند و به خاطر احساس خطر، همراه با دختر نوجوانش به یک خانه دورافتاده نقل مکان می کند. بعد از اینکه یک روز دخترش تلفن را جواب می دهد، اتفاقات هولناکی از راه می رسند. رفتارهای دختر او به سرعت تغییر می کند و اتفاقاتی ترسناکی رخ می دهند. Phone یک نمونه منحصربفرد و بی نقص از یک فیلم باکیفیت ترسناک در آسیاست که تمامی ترکیبات مناسب برای یک داستان فراموش نشدنی را دارد، داستانی که تا مدت ها پس از پایان داستان با شما می ماند. غیر از آن، بعد از تماشای این فیلم دشوار است که وقت زیادی را صرف کار کردن با تلفن همراهتان کنید و بدین ترتیب اگر به گوشی هوشمندتان معتاد هستید توصیه می کنیم این فیلم را تماشا نکنید.

۱- Tale Of Two Sisters

فیلم Tale Of Two Sisters ساخته سینمای کره جنوبی در سال ۲۰۰۳ یک فیلم ترسناک بسیار زیبا اما تکان دهنده است که به نویسندگی و کارگردانی کیم جی وون و با بازی ایم سو یونگ و یوم یونگ آه ساخته شده که در این داستان ارواح نقش خواهران دوقلو را بازی می کنند. Tale Of Two Sisters یکی از پرفروش ترین فیلم های ترسناک تاریخ سینمای کره جنوبی است و بعد از انتشار به شدت مورد استقبال و تحسین منتقدان و سینماروها قرار گرفت. این فیلم داستان دو خواهر را روایت می کند که رابطه بسیار نزدیکی دارند در شرایطی که یکی از آن ها اخیراً از یک مرکز درمانی بیماران روانی مرخص شده است. این خواهران همراه با والدینشان در یک عمارت دورافتاده در منطقه ای زیبا و روستایی زندگی می کنند.

اما بعد از مدتی، این دو خواهر شروع به تجربه اتفاقاتی ترسناک و هولناک می کنند که آن ها را درگیر خود می سازد. چه چیزی یا چه کسی باعث وقوع این اتفاقات تکان دهنده می شود؟ خانواده آن ها به زودی عامل این اتفاقات را شناسایی می کند اما نه بدون هزینه ای گزاف. فیلم Tale Of Two Sisters بدون شک یکی از بهترین فیلم های ژانر وحشت در تاریخ سینمای آسیاست. سناریو آن بسیار باکیفیت و زیبا بوده و بازیگران بااستعداد و روایت منحصربفرد ماوراءالطبیعه نیز دیگر نقاط قوت فیلم هستند. اگر فیلم های ترسناک متفاوت از فیلم های کلیشه ای این ژانر را دوست دارید، تماشای این فیلم را به شما توصیه می کنیم.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
۶ نظر

ورود

  • اکبرخزایی آذر ۱۲, ۱۴۰۱

    عالی

  • منوچهر آذر ۱۲, ۱۴۰۱

    مطالب عنوان شده بسیار بدرد بخور و سرگرم کننده میباشد

  • شایان آذر ۱۴, ۱۴۰۱

    سلام من حکایت دو خواهر را دیدم با شرحی که نوشتید بسیار متفاوت بود !؟ درضمن جای کالکشن کینه در این مجموعه خالی بود.

  • moj آذر ۱۴, ۱۴۰۱

    جای خالی i saw the devil حس میشد

  • Mp آذر ۱۶, ۱۴۰۱

    خوب بود اما تماس هم باید بود

  • رضا آذر ۱۸, ۱۴۰۱

    سلام خسته نباشین ، چطور فیلمی مثل حلقه در لیست هست ولی کینه که شاهکار ژانر وحشت حداقل آسیا هست وجود ندارد ، و همچنین فیلم شیون که یه شاهکار دیگه در این ژانره ، البته من اکثر فیلم ها رو دیدم و لیست بسیار جالبه ، ولی مثلاً فیلم چشم ها اگر اشتباه نکنم از روی یه فیلم به همین نام از جسیکا آلبا هست