ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اپل
تکنولوژی

تلاش اپل برای مبارزه با کودک‌آزاری؛ توسعه رمزگذاری سرتاسری و کنار‌گذاشتن سیستم اسکن تصاویر آپلود‌شده

اپل با گسترش قابلیت رمزگذاری سرتاسری پلتفرم خود، ضمن افزایش ویژگی‌های امنیتی خود، سیستم اسکن تصاویر برای مقابله با کودک آزاری را کنار گذاشت.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۷ آذر ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۰

اپل سال گذشته، پروژه‌‌ای را در جهت مبارزه با کودک آزاری و جلوگیری از سوء‌استفاده از کودکان آغاز کرده بود که از طریق اسکن کردن تصاویر کاربران قبل از آپلود روی آی‌کلاد، می‌توانست موارد نامناسب را تشخیص دهد. اکنون طبق گزارش وال استریت ژورنال، غول فناوری ضمن گسترش ویژگی رمزگذاری پلتفرم خود، به توسعه این فناوری پایان داده است.

طرح اپل در پاییز سال گذشته و هم‌زمان با عرضه iOS 15 رونمایی شد، اما به‌سرعت واکنش‌های زیادی نسبت به آن شکل گرفت؛ زیرا کارشناسان حوزه رمزگذاری و حفظ حریم خصوصی مصرف‌کنندگان در مورد خطر ایجاد سیستم‌های نظارتی که مستقیماً با موبایل، لپ‌تاپ یا تبلت کاربران کار می‌کنند، هشدار دادند.

هنگام دریافت یا ارسال عکس‌های حاوی برهنگی، سیستم اپل به کودکان هشدار می‌دهد

در دسامبر گذشته، اپل اعلام کرد که برنامه هایش در این زمینه تغییر نکرده است، اما اکنون کریگ فدریگی، معاون نرم‌افزار شرکت می‌گوید: «آزار جنسی کودکان را می‌توان قبل از وقوع آن متوقف کرد و به همین دلیل ما انرژی خود را صرف آن می‌کنیم». همچنین او در پاسخ به سؤالی که مستقیماً در مورد تأثیرات گسترش رمزگذاری بر کار مأموران اجرای قانون در تحقیق جرائم پرسیده شد، گفت:

«در‌نهایت، ایمن نگه‌داشتن داده‌های مشتری، به‌طور گسترده‌تر پیامدهای بزرگی بر ایمنی ما دارد.»

توسعه سیستم رمزگذاری سرتاسری اپل

اکنون این شرکت طبق اطلاعیه‌های امنیتی که اخیراً در وب‌سایت خود اعلام کرده است، سرانجام قصد دارد رمزگذاری سرتاسری را به پشتیبان‌گیری iCloud اضافه کند. تحت برنامه‌ای که آن را «محافظت داده‌های پیشرفته» (Advanced Data Protection) می‌نامد، اپل تعداد دسته‌های داده را که با رمزگذاری سرتاسری محافظت می‌شوند، از 14 به 23 افزایش می‌دهد که اکنون بک‌آپ‌ها، یادداشت‌ها و عکس‌ها نیز پوشش داده می‌شوند.

براساس اسکرین شات به اشتراک گذاشته شده توسط اپل (تصویر بالا)، برنامه Advanced Data Protection این دسته‌ها را پوشش می‌دهد: پشتیبان‌گیری از دستگاه، پشتیبان‌گیری از پیام‌ها، iCloud Drive، یادداشت‌ها، عکس‌ها، یادآوری‌ها (Reminders)، بوک‌مارک‌های سافاری، میانبرهای سیری، یادداشت‌های صوتی و Wallet Passes.

طبق بیانیه مطبوعاتی اپل، این شرکت می‌گوید تنها دسته‌های «عمده‌ای» که تحت پوشش این برنامه قرار نمی‌گیرند، شامل ایمیل، مخاطبین و تقویم iCloud می‌شود؛ زیرا «به تعامل با سیستم‌های جهانی ایمیل، مخاطبین و تقویم نیاز دارند».

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی