۱۰ سریال درام تاریخی برای علاقمندان به داستان‌های جنایی؛ از Frontier تا The Son

۱۰ سریال درام تاریخی برای علاقمندان به داستان‌های جنایی؛ از Frontier تا The Son

سریال تاریخی ۱۹۲۳ با حضور سنگین وزن های هالیوودی مانند هریسون فورد و هلن میرن، تازه ترین پیش درآمد و اسپین آف بر سریال درام جنایی پرطرفدار Yellowstone است. داستان این فیلم که همانند عنوان فیلم در سال ۱۹۲۳ روایت می شود، روایت ۴۰ سال پس از اتفاقاتی است که در سریال نامزد امی و پیش درآمد دیگر یلواستون، ۱۸۸۳ است و بدین ترتیب داستان خانواده داتن در بحبوحه مشکلاتی که کشور ایالات متحده را درگیر خود کرده بیش از پیش مورد بررسی قرار می گیرد.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

این مشکلات شامل ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی (که به شکل گیری جنایات سازمان یافته کمک کرد)، شروع رکورد بزرگ اقتصادی و ریکاوری طولانی از یک شیوع بزرگ بیماری مسری هستند. در حالی که دیگر خبری از غرب وحشی نیست، مزرعه خاندان داتن در میانه کوه های مونتانا واقع شده است، در حالی که دهه ۱۹۲۰ هنوز بسیار متفاوت از زندگی در یک شهر مدرن بود. و در شرایطی که خودرو به ندرت یافت می شد، ارتباط با شهرهای بزرگ بسیار اندک بود و این یعنی اینکه نظم و قانون در این منطقه از کشور هنوز بیشتر شبیه مرزهای بی قانون بود تا خیابان های پر از پلیس نیویورک و سانفرانسیسکو.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

دشمنی های خونین هنوز هم رایج بود، در شرایط که دار و دسته های مهاجر رقیب به دنبال کنترل منطقه زنگی شان بودند. وقتی پای یلو استون به میان می آید، این وظیفه جیکوب داتن و همسرش کارا است که از خانواده و خانه خود در مقابل خشونتی که اطرافشان پرسه می زند محافظت کنند تا مطمئن شوند قربانی آشوب پراکنی گروه های درگیر نشوند. در هنگام نوشتن این مطلب تنها یک اپیزود از سریال ۱۹۲۳ منتشر شده است و در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ سریال تاریخی جنایی دیگر آشنا کنیم که طرفداران این سریال از تماشای آن ها لذت خواهند برد.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۱- Peaky Blinders

سریال Peaky Blinders یکی از پرطرفدارترین سریال های ساخت بی بی سی در یک دهه گذشته بوده است و شباهت های بسیاری نیز با سریال ۱۹۲۳ دارد. داستان این سریال که در آن نیز بازیگران مشهور و کهنه کاری بازی می کنند- از جمله کیلیان مورفی و سم نیل- در شهر بیرمنگام، انگلیس و در دوران تغییرات بزرگ کشور پس از جنگ جهانی اول و شیوع بیماری در این کشور روایت می شود. در بحبوحه این دوران سخت است که با شخصیت تامی شلبی (مورفی) آشنا می شویم، یک کهنه سربازی که اکنون یک گانگستر است و یک گروه خلافکار و مشهور به نام پیکی بلایندرز را رهبری می کند. این گروه که با وقوع آشوب اقتصادی دهه ۱۹۱۰ شکل گرفته، یک گروه خیابانی متشکل از کسانی است که به دنبال راهی برای فرار از فقر و گرسنگی هستند.

به رهبری شلبی، این گروه موفق می شود کنترل دادوستدهای زیرزمینی در منطقه را بدست بگیرد و بدین ترتیب یک کارآگاه مشهور پلیس به نام چستر کمپبل توسط نخست وزیر وقت، وینستون چرچیل، به بیرمنگام فرستاده می شود تا به خشونت ها و جرم های این گروه پایان دهد. با پیشرفت داستان، گروه پیکی بلایندرز فعالیت های خود را توسعه داده و داستان آن ها به دهه ۱۹۲۰ کشیده می شود. با حضور ستارگانی طراز اول مانند تام هاردی، آدرین برودی، الکساندر صدیق، آنا تیلور جوی و کینگزلی بن ادیر، سریال Peaky Blinders در نگاه منتقدان نیز سریال موفق و محبوبی بوده است. چیزی فراتر از یک سریال برنده جوایز متعدد تلویزیونی، این سریال در نزد بینندگان تلویزیون نیز بسیار محبوب بوده که آن را به خاطر داستان های تاریک، تعلیق ویرانگر و بازی های فوق العاده بازیگرانش ستوده اند. این سریال در ۶ فصل به پایان رسیده و می توانید تا مدت ها از تماشای آن لذت ببرید.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۲- Boardwalk Empire

به ایالات متحده باز می گردیم، جایی که Boardwalk Empire حال و هوایی غربی شبیه آن چه در سریال ۱۹۲۳ می بینیم را بازیسازی می کند و همانند Peaky Blinders، روی فعالیت های مجرمانه و سازمان یافته در یک شهر بزرگ ایالات متحده تمرکز دارد. این سریال نیز از ستاره های بزرگ هالیوود سود می برد، در شرایطی که استیو بوشمی نقش شخصیت اصلی شرور داستان با نام مرد آهنین را بازی می کند، مایکل شنون نقش یک سیاستمدار فاسد و یک مامور طرفدار ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی را بر عهده دارد. اما چیزی که Boardwalk Empire را از دو سریال قبلی متفاوت می سازد، وارد کردن برخی شخصیت های واقعی در داستان است، شخصیت هایی که در آن دوران بسیار شناخته شده بوده و مشهورترین آن ها گانگسترهایی مانند آل کاپون، میر لانسکی، لاکی لیوچیانو و باگزی سیگل هستند.

Boardwalk Empire که داستان آن نیز در دهه ۱۹۲۰ روایت می شود، نام خو را از محله ای که داستان در آن اتفاق می افتد گرفته و به فعالیت های گروه های خلافکار و مافیایی در شهر آتلاتنیک سیتی در سواحل نیوجرسی می پردازد. بوشمی نقش ناکی تامپسون را بر عهده دارد، یک ایرلندی آمریکایی که در طور روز خزانه دار شهر و یک سیاستمدار محبوب و شناخته شده است. اما وی در خفا گانگستری است که از شرایط موجود برای کسب اعتبار بیشتر استفاده می کند، در شرایطی که در ابتدای داستان قانون ممنوعیت خرید و فروش مشروبات الکلی اعلام می شود.

او از طریق معامله کردن با برخی از خلافکاران شناخته شده منطقه، یک امپراطوری قدرتمند می سازد که توجه یک نیروی پلیس به نام نلسون ون آلدن را به خود جلب می کند، کسی که مامور شناسایی و دستگیری قاچاقچیان مشروبات الکلی در منطقه است. Boardwalk Empire ترکیبی از یک درام گانگستری قوی و اتفاقات واقعی تاریخی است که که اپیزود آزمایشی آن را مارتین اسکورسیزی افسانه ای کارگردانی کرده و از بازیگران دیگر آن می توان به کلی مک دونالد، مایکل کی ویلیامز، گرچن مول، جفری رایت و چارلی کاکس اشاره کرد. با ۵ فصل، این سریال ساخته شده توسط شبکه HBO توانست در دوران انتشار خود ۲۰ جایزه امی دریافت کند.

۳- Frontier

اگر چه داستان آن در دهه ۱۹۲۰ روایت می شود اما سریال ۱۹۲۳ به لطف موقعیت مکانی داستانش که در منطقه ای مرزی و دورافتاده با فاصله ای بسیار از شهرهای بزرگ آمریکا است، شبیه غرب وحشی به نظر می رسد. در این منطقه هنوز فساد و جنایت موج می زند و نظم و قانون به راحتی قابل اجرا نیست. این موضوع باعث شده که سریال ۱۹۲۳ شباهت های بسیاری با سریال Frontier داشته باشد، سریالی که نقش اصلی آن را جیسون موموآ بازی می کند اما داستان آن ۲۰۰ سال قبل تر از ۱۹۲۳ روایت می شود. داستان این سریال در جنگل های وحشی کانادا روایت می شود و در مورد یک تله گذار و خز فروش تنها است که تلاش دارد انحصار کمپانی هادسون بَی که در زمینه تجارت پوست و خز در منطقه کنترل کامل دارد، را بشکند.

در شرایطی که سواحل آمریکا و کانادا هنوز هم «دنیای جدید» نام داشتند، دکلان شارپ از انگلیسی ها بیزار است، انگلیسی هایی که همچنان برای غصب کردن زمین و از بین بردن سبک زندگی اش، نیروهای نظامی به سراغش می فرستند. شارپ یک تله گذار نترس نیمه ایرلندی و نیمه سرخپوست با تمایلی واضح به خشونت است که برای پایان دادن به انحصار کمپانی هادسون بَی حاضر به انجام هر کاری است. بدین ترتیب او با رییس کنونی و بیرحم کمپانی هادسون بَی، لُرد بنتون، وارد جنگ می شود، که چیزی کمتر از نابود کردن شارپ و مردمش او را راضی نمی کند.

سریال Frontier با انداختن نوری بسیار مورد نیاز و عقب افتاده روی دوره ای نادیده گرفته شده از تاریخ آمریکا و کانادا، با یک داستان بیرحمانه و خشن و یک بازی بی نقص و پر از اکشن از جیسون موموآ همان چیزی است که از یک سریال تاریخی در مورد غرب وحشی می خواهید. این سریال در سال ۲۰۱۶ شروع شده و پس از سه فصل و ۱۸ اپیزود به پایان رسید و یکی از نادیده گرفته شده ترین سریال های خوب سال های اخیر و سریال های این فهرست است.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۴- Damnation

سریال Damnation که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد تنها یک فصل ادامه داشت و بدین ترتیب متفاوت از دیگر سریال های این فهرست و اسپین آف قبلی سریال Yellowstone است. اما همانند ۱۹۲۳، این سریال نیز در بحبوحه تاریک دوران زندگی مردم آمریکا روایت می شود که همان رکود اقتصادی بزرگ است. اگر چه داستان این سریال یک دهه بعدتر و در آغاز دهه ۱۹۳۰ روایت می شود اما یک حال و هوای وسترن خاص دارد که به خاطر فضای سرزمین های غرب میانه موجود در داستان است. این سریال نه روی جنایات سازمان یافته و نه یاغیان تنها تمرکز دارد بلکه در مورد حنگ گروه های کارگری است که در مزارع آمریکا رخ داد، جایی که مزرعه داران و فعالان اقتصادی ثروتمند از فقر برای اعمال قدرت و کنترل کردن نیروی کار استفاده می کردند.

کیلیان اسکات ستاره سریال Ripper Street در این سریال نقش سث داونپورت را بازی می کند، یک کشیش محلی در هولدن کانتی، آیووا که در مبارزه با فعالیت های صنعتگران بیرحم، یک جریان کارگری شکل می دهد تا با فسادی مبارزه کند که هر جنبه از زندگی شهر را دگرگون ساخته است؛ از نیروی پلیس تا رسانه ها. اما تاسیس این جنبش و هدایت آن چندان ساده نیست و در این مسیر، ثروتمندان از کمک یک کارآگاه محلی به نام کریلی ترنر استفاده می کنند.

در شرایطی که خشونت بالا می گیرد، خیلی زود می فهمیم که هر دو مرد داستان های مخفی بسیاری دارند و دشمنی آن ها به دوران پیش از حضورشان در هولدن مربوط می شود. در پس زمینه جنبش های حقوق کارگری در مناطق حاشیه نشین، سریال Damnation داستان پرپیچ و تاب دو مرد با گذشته ای تاریک را روایت می کند. نیمه وسترن، نیمه تریلر انتقامی و نیمه درام جنایی، این سریال تمام ترکیباتی که طرفداران یک درام تاریخی جنایی را راضی می کند را در خود دارد.

۵- Godless

یک وسترن تاریک با بازی یک ستاره افسانه ای هالیوود؟ اگر این چیزی است که به دنبالش هستید، سریال Godless را از دست ندهید، سریالی از استیون سودربرگ در نقش تهیه کننده اجرایی و با هنرنمایی جف دانیلز. این درام جنایی وسترن، اگر چه از لحاظ فضا بیشتر شبیه سریال پیش درآمدی ۱۸۸۳ است، اما حال و هوا و داستان آن با سریالی که هریسون فورد نقش اولش را بازی می کند همخوانی بیشتری دارد. داستان این سریال در مورد یک یاغی در سال ۱۸۸۴ به نام روی گود است که توسط یک قاتل یک دست بدنام به نام گریفین بزرگ شده اما از چنگ او گریخته و اکنون خود را تنها در تلاش برای شکست دادن و کشتن مرشد سابقش می بیند.

گود در نهایت به شهر لا بل در نیومکزیکو می رسد، شهری که در گذشته ای نزدیک یک تراژدی ویرانگر در آن رخ داده است. در یک سانحه ویرانگر مربوط به معدن، تقریباً تمام مردان شهر کشته شده و اکنون مردم این شهر عمدتاً زنان هستند که کنترل و مسئولیت همه چیز را بر عهده دارند. آن ها هنوز یک مرد در مقام کلانتر مک نیو و معاونش وینی دارند اما این دو مرد برای حفاظت از آن ها، وقتی گود از شهر لا بل به عنوان مخفیگاه استفاده می کند، کافی نیست، در شرایطی که گریفین بدنام و دار و دسته خونخوار یاغیانش او را دنبال می کنند. گود خیلی زود با یک مزرعه دار، مادر و بیوه به نام آلیس فلچر دوست می شود اما حضور او همه را در خطر قرار می دهد. این مینی سریال هفت اپیزودی از نتفلیکس حاوی یک بازی بی نقص از جف دانیلز در نقش شخصییت شرور و بیرحم است که تفاوت بسیاری با نقش های قبلی او دارد. این سریال وسترن را از دست ندهید!

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۶- Walker: Independence

همانند سریال ۱۹۲۳، سریال جدید Walker: Independence نیز یک پیش درآمد غیرقابل انتظار بود اما این بار از سریال اصلی Walker از شبکه CW  که خود بازسازی سریال Walker: Texas Ranger ساخته دهه ۱۹۹۰ است. با تهیه کنندگی اجرایی آنا فریکل که خالق فرانچایز Walker است و بازی جارد پادالکی در نقش شخصیت اصلی هم در نسخه اورجینال و هم پیش درآمد، داستان Walker: Independence حدود ۱۵۰ سال قبل از سریال اصلی رخ می دهد، در غرب وحشی و اوایل دهه ۱۸۰۰ میلادی. این سریال در مورد شخصیت ابی واکر، مادربزرگ کوردل واکر است که نقش او را کاترین مک نامارا بازی می کند.

در شروع داستان، با شخصیت ابی به عنوان یک زن بوستونی خوش قلب و متاهل آشنا می شویم که یک سفر پرماجرا و طولانی را برای ساکن شدن در غرب وحشی آغاز می کند. اما با آغاز سفر، شوهرش کشته شده و او مجبور می شود زندگی تازه ای را به تنهایی در منطقه ایندپندس، تگزاس تجربه کند. خیلی زود او با یک سارقی مهربان به نام هویت راولینز روبرو می شود و بدین ترتیب این دو با هم متحد می شوند تا قاتل شوهر ابی را پیدا کنند. سریال Walker: Independence که از لحاظ حال و هوا نسبت به سریال ۱۹۲۳ خشونت و تاریکی کمتری دارد، بیشتر یک داستان ماجراجویانه زنی تنها در غرب وحشی است که در مناطق مرزی ایالات متحده به دنبال عدالت است. با توجه به نقدهای مثبتی که در مورد این سریال وجود دارد، بعید نیست که بزودی شاهد اسپین آف جدیدی از آن باشیم.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۷- The Son

وسترن های قوی معمولاً برخی از نام های بزرگ سینما را به خدمت می گیرند، رویه ای که در سریال The Son ساخته شبکه AMC در سال ۲۰۱۷ نیز ادامه داشته است. اگر چه در ابتدا قرار بود که نقش اصلی این سریال را سم نیل (بازیگر پیکی بلایندرز و پارک ژوراسیک) بازی کند، اما در نهایت این نقش به پیرس برازنان (بازیگر جیمز باند) رسید. در این سریال، بازیگر سابق نقش جیمز باند، استون مارتین و والتر پی ۹۹ خود را با یک اسب و تفنگی با لوله دراز عوض کرده است. با بهره بردن از یک روایت تکه تکه منحصربفرد، سریال The Son در دو دوره زمانی روایت می شود و در آن به دوران کودکی و بزرگسالی زندگی شخصیت الی مک کالو می رویم، یک پرورش دهنده گاو سابق که در سال ۱۹۱۵ به یک استخراج کننده بزرگ نفت در این صنعت با رشد سریع تبدیل شده است.

او که روزگاری یک جوان معصوم پر از کنجکاوی و حیرت بود، اکنون یک سرمایه دار بی احساس و خونسرد است. اما در شرایطی که کسب و کارش با چالش های بسیاری مواجه می شود، مک کالو از پسرانش کمک می خواهد تا کسب و کارش را نجات داده و به نسل جدید خانواده اش منتقل کند. همزمان، رابطه او با دو فرزندش پیچیده می شود، وقتی یکی از آن ها راز تاریکی را کشف می کند. در قالب فلش بک هایی به اواسط دهه ۱۸۸۰، مک کالو جوان و ماجراجویی های وی را شاهد هستیم در شرایطی که وی توسط کومانچی ها دستگیر شده و بزرگ می شود. با آمد و رفت بین دو برهه زمانی، رفته رفته با اتفاقاتی که جهان بینی خاص مک کالو را شکل داده و تجربیاتی که زندگی او را برای همیشه تغییر داده آشنا می شویم. سریال The Son توسط فیلیپ می یر و بر اساس کتاب خود او ساخته شده و در دو فصل قوی و ۲۰ اپیزود ادامه یافت.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۸- The Porter

دنیای تلویزیون ایالات متحده و بریتانیا اگر چه تمام توجه را در بخش درام های تاریخی به خود جلب کرده اما تنها جایی نیستند که می توانیم داستان هایی جذاب و هیجان انگیز در مورد گذشته را پیدا کنیم. برای مثال، در کانادا نیز در سال اخیر میلادی سریال The Porter توانسته بسیار موفق باشد، سریالی که یک تاریخ کمتر شناخته شده از کارگران راه آهن پولمن در دهه ۱۹۲۰ را روایت می کند، گروهی از کارگران که تماماً از آمریکایی ها و کانادایی های سیاهپوست تشکیل شده بود. اگر چه بازیگران این سریال عمدتاً بازیگرانی کمتر شناخته شده هستند اما نام آلفر وودارد، چهره افسانه ای هالیوود و برنده سه جایزه امی نیز در میان بازیگران این سریال دیده می شود.

فصل اول این سریال در قالب هشت فصل توسط دو بازیگر اصلی سریال به نام های آرنولد پینوک و بروس رمزی ساخته شده است. داستان سریال در مورد شخصیت نوجوان میسی و زیک گرت است که هر دو مستخدمان راه آهن هستند، همان نقشی که مهمانداران هواپیماهای امروزی ایفا می کنند. آن ها در وظیفه خود نه تنها با پیش داوری و نژادپرستی بلکه با جنبش های کارگری در حال شکل گیری و جنایات سازمان یافته نیز روبرو می شوند. قطارهای این دو شخصیت بین مونترال و شیکاگو حرکت می کنند و آن ها در طول فعالیت خود با جنبه های تاریک هر دو شهر – از جمله روسپی خانه ها و قاچاقچیان مشروبات الکلی- روبرو می شوند، در شرایطی که این دو شخصیت جاه طلب سعی دارند زندگی بهتری برای خودشان پیدا کنند.

در این مسیر، آن ها دشمنان و متحدان متعددی پیدا می کنند، از جمله یک شخصیت گانگستر و خلافکار به نام گویینی، یک خواننده به نام لوسی و یک فعال اقتصادی بیرحم حوزه راه آهن به نام ویلیام ادواردز. سریال The Porter به عنوان یک درام جنایی هیجان انگیز اما کمتر دیده شده، دنیایی پنهان را نشان می دهد که این روزها کمتر در مورد آن صحبت می شود و این کار را به شکلی حیرت انگیز و بسیار جذاب انجام می دهد.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۹- Perry Mason

سریال Perry Mason یک سریال متفاوت از دیگر سریال های این فهرست بوده و در واقع یک وسترن نیست و تنها یک شخصیت اصلی دارد. اما این سریال دوران تاریک و خشنی مانند ۱۹۲۳ ندارد و به مشکلات فرهنگی و دشواری هایی که مردم در جریان دهه ۱۹۳۰ با آن ها مواجه بودند می پردازد، در شرایطی که مردم آمریکا در حال عبور از رکورد اقتصادی بزرگ بودند. این سریال همچنین پیش درآمدی در مورد داستان گذشته شخصیت وکیل مشهور دنیای تلویزیون، پری میسون با بازی متیو ریس است که از دهه ۱۹۴۰ در قالب بسیاری سریال ها و درام های رادیویی ظاهر شده است. در این سریال، میسون وکیل نیست بلکه یک کارآگاه خصوصی است که در شهر لس آنجلس فعالیت می کند.

آژانس او هنوز به موفقیت نرسیده و میسون هنوز هم از تجربیات خود در دوران جنگ جهانی اول رنج می برد، زمانی که با پرونده ترسناک جدیدی مواجه می شود. به کمک راهنمایش وکیل الیاس بیرچارد جاناتان، میسون به تحقیق در مورد ربایش یک کودک و کشتن او از جانب پدربزرگش، هرمان باگرلی، که یک فعال صنعتی است می پردازد. اما در شرایطی که میسون با مشکلات شخصی اش دست و پنجه نرم می کند، باید به دنبال واقعیت باشد و در این مسیر با یک کارآگاه رقیب بیرحم و شیطانی به نام انریس روبرو می شود که انگیزه هایش مشخص نیست. با استفاده از بازیگرانی برجسته مانند تاتیانا ماسلانی، مت فیور، گرچن مول، اندرو دیووف و اندرو استنفورد، علاوه بر ریس و جان لیثگو، سریال Perry Mason با تحسین منتقدان مواجه شده و فصل دوم آن در سال ۲۰۲۳ منتشر خواهد شد.

10 سریال درام تاریخی برای علاقمندان به این ژانر

۱۰- Barskins

بر اساس رمانی نوشته سال ۲۰۱۶ به همین نام از آنی پرولکس، برنده مشهور جایزه پولیتزر، سریال Barskins صدها سال پیش از زمان سریال ۱۹۲۳ روایت می شود اما شباهت زیادی در حال و هوایی به شدت درام در مرزهای ایالات متحده دارد. این سریال تاریخی داستان گروهی از مهاجران را روایت می کند از انگلیس و فرانسه و در دهه ۱۵۰۰ خود را به منطقه ای از آمریکا رسانده اند که اکنون با عنوان کانادای استعماری فرانسه می شناسیم. همه این مهاجران به امید فراموش کردن گذشته و شروع زندگی جدیدی به این منطقه آمده اند، چیزی که در دوران تغییرات گسترده در دنیای جدیدِ در حال توسعه بسیار ممکن بود.

آن ها در منطقه ووبیک ساکن می شوند، جایی که یک مرد جوان به نام رنی سل موافقت کرده سه سال خدمت کند، با این امید که این سه سال بتواند آینده ای روشن را در این سرزمین جدید و حاصلخیز برایش در پی داشته باشد. در این شغل او را مردی به نام چارلز دوکوت همراهی می کند که خواسته هایی بسیار کوچکتری دارد. همزمان، دو زن به نام های ملیساندی و دِلفین  در جستجوی شوهرانی اشراف زاده به این جماعت می پیوندند اما در دورانی که حقوق برابری وجود ندارد، دستیابی به چنین هدفی اصلاً ساده نیست.

Barskins یک سریال جاه طلبانه با بودجه و وسعت داستانی قابل توجه است که بازیگران برجسته ای مانند کریستین کوک، جیمز بلور، تالولا هیدون، لیلی سالیوان، متیو لیلیارد، مارسیا گی هاردن، دیوید ثلویس و زان مک کلارنون را در اختیار دارد. مایه تاسف است که این سریال تنها بعد از یک فصل به پایان رسید، سریالی که پس از انتشار در سال ۲۰۲۰ بینندگانش را حیرت زده کرد. سریال Barskins از شبکه نشنال جئوگرافیک منتشر شده و یکی دیگر از سریال های تاریخی است که آنطور که باید مورد توجه قرار نگرفت.

مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود