ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نگاه نخست

هر آن‌چه که باید از بازی Hogwarts Legacy بدانید

تا به حال بازی‌های زیادی از مجموعه جذاب و دوست‌داشتنی «هری پاتر» منتشر شده که برای دوست‌داران این دنیا، عناوینی جذاب بودند. با این حال لذت گشت و گذار در مدرسه جادویی هاگوارتز (Hogwarts) آن ...

علیرضا طالقانی
نوشته شده توسط علیرضا طالقانی | ۲۲ دی ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰

تا به حال بازی‌های زیادی از مجموعه جذاب و دوست‌داشتنی «هری پاتر» منتشر شده که برای دوست‌داران این دنیا، عناوینی جذاب بودند. با این حال لذت گشت و گذار در مدرسه جادویی هاگوارتز (Hogwarts) آن گونه که باید در بازی‌ها جذاب نبود. رویه‌ای که قرار است با بازی Hogwarts Legacy به طور کامل تغییر کند. این بازی که داستانی مستقل از ماجراجویی‌های هری پاتر و دوستانش است، تلاش دارد تا زیر و بم مدرسه هاگوارتز را به مخاطبانش نشان دهد. اتفاقی که برای پاترهدها (PotterHead: فندوم سری هری پاتر) رویایی است.

سال‌های طولانی‌ست که طرفداران از وجود عنوان Hogwarts Legacy خبر دارند اما دو سال است که به صورت رسمی از بازی رونمایی شده است. در طی همین دو سال هم تاریخ انتشار بازی تغییرات زیادی داشته اما به نظر می‌رسد بالاخره به وضعیت مطلوب و ثابتی رسیده باشد. در این مقاله از ویجیاتو قصد داریم هر آن چه که از بازی Hogwarts Legacy می‌دانیم و مطرح کنیم تا با اطلاعات کامل به استقبال نبردهای جادویی هاگوارتز برویم. با ویجیاتو همراه باشید.

تاریخ انتشار Hogwarts Legacy


بازی Hogwarts Legacy در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۲۳ (۲۱ بهمن ۱۴۰۱) برای کنسول‌های PS5 و Xbox Series X/S و پی‌سی منتشر می‌شود. نسخه نسل هشتمی بازی با تاخیر روبرو شد و در تاریخ ۴ آوریل ۲۰۲۳ (۱۵ فروردین ۱۴۰۲) عرضه می‌شود. نسخه کنسول سوییچ هم برای تاریخ ۲۵ جولای ۲۰۲۳ (۳ مرداد ۱۴۰۲) منتشر می‌شود.

ابتدا انتشار بازی برای تاریخ ۲۰۲۱ برنامه‌ریزی شده بود که با تاخیری یک ساله همراه شد. بازی تا ماه‌های گذشته برای انتشار در بازه تعطیلات ۲۰۲۲ برنامه‌ریزی شده بود که این تاریخ هم دچار تغییراتی شد و حالا به نظر می‌رسد که تاریخ انتشار قطعی مشخص شده است.

سازنده بازی اعلام کرد که علت تاخیر، آماده‌سازی بازی با بهترین حالت ممکن بوده است. البته که بسیاری اعتقاد داشتند که علت تاخیر به علت همزمانی انتشار آن با بازی God of War Ragnarok بوده است. با این حال به نظر قرار نیست تا با یک تاخیر دیگر مواجه باشیم و بازی در تاریخ در نظر گرفته شده منتشر خواهد شد.

از گیم‌پلی بازی چه می‌دانیم؟


بازی Hogwarts Legacy نمایش‌‌های زیادی داشته و علی‌رغم نمایش‌های متعدد، چندان روند گیم‌پلی برای بسیاری آشنا نبوده است. البته اخیرا نمایشی از بازی منتشر شده و تاحدودی متوجه می‌شویم که ساختار بازی به چه گونه است.

ساختار کلی Hogwarts Legacy به صورت نقش‌آفرینی است. در نمایش‌ها هم دیده‌ایم که مبارزات جادوگری به سبک فیلم‌های هری پاتر در این بازی هم وجود خواهد داشت.Portkey Games ادعا کرده است که هاگوارتز لگسی یک بازی اکشن همه‌جانبه و جهان باز است. این استودیو توضیح می‌دهد:«بازیکنان با تسلط بر جادوهای قدرتمند، مهارت‌های مبارزه و انتخاب همراهان برای مقابله با دشمنان مرگبار، توانایی کاراکتر خاص خودشان را افزایش خواهند داد.»

به نظر می‌رسد که انتخاب‌ها، نقشی پررنگ در داستان خواهد داشت و برخی از مرحله‌های مهم داستانی با انتخاب بازیکنان به طور کامل شکل دیگری خواهد گرفت. طبق نمایشی که در ماه مارس دیدیم، بازیکنان آزاد خواهند بود که آزادانه در محیط هاگوارتز گشت و گذار کنند و این اتفاق بسیار جذابی خواهد بود. معماها و پازل‌هایی هم در سراسر هاگوارتز وجود دارد که بازیکنان با حل کردن آن‌ها به دستاوردهایی خواهند رسید. همچنین بازیکنان می‌توانند با جاروهای پرنده در سراسر هاگوارتز پرواز کنند.البته که سازندگان اعلام کردند که متاسفانه مسابقات کوییدیچ در بازی طراحی نشده است.

حتی بازیکنان به عنوان یک دانش‌آموز هم می‌توانند در کلاس‌های مختلف شرکت کنند. در نمایش‌ها دیدیم که کلاس‌های گیاه‌شناسی، طلسم‌ها یا تهیه معجون‌های جادویی وجود دارد و بازیکنان می‌توانند در فعالیت‌های گوناگون حضور داشته باشند. همچنین در نمایش هم دیدیم که بازیکن با انجام برخی فعالیت‌ها، امتیازاتی دریافت خواهد کرد و در بخش‌هایی می‌تواند با استفاده از امتیازها، توانایی‌های خودش را افزایش دهد. بخش‌هایی مثل مخفی‌کاری (Stealth)، توانایی هسته (Core) که اطلاعات دقیقی از ماهیت آن نداریم به همراه دو دسته دیگر که نام آن‌ها را نمی‌دانیم، وجود دارد که احتمالا از سیستم درخت مهارت استفاده خواهد کرد.

آیا سیستم مبارزه در بازی وجود دارد؟


بازی Hogwarts Legacy

قطعا اگر با فضای دنیای هری پاتر و هاگوارتز آشنا باشید، می‌دانید که در این مدرسه، درگیری‌های فراوانی وجود داشته و قصه‌های نبردهای تاریخی زیادی را شنیده‌ایم. به نظر می‌رسد که یک بخش اصلی بازی هم معطوف به مبارزات باشد. بازیکنان در نقش دانش‌آموز قرار می‌گیرد اما می‌دانیم با گشت و گذار در محیط هاگوارتز با موجودات عجیب زیادی مبارزه خواهیم کرد. دوئل‌ها یا مبارزات با برخی افراد خاص، در نمایش‌ها وجود داشته است.

بازیکنان باید طلسم‌های مختلف را یاد بگیرند تا توانایی بالایی در مبارزات داشته باشند. برخی از جادوها، دشمنان را بیهوش می‌کند، برخی دشمنان را به هوا پرتاب می‌کند. طراحی تاثیر جادوها هم جذاب طراحی شده و با نظر مثبت طرفداران همراه بوده است.

همچنین گیاه‌ها و حیواناتی هم در بازی حضور دارند که می‌توانند در مبارزات، نقش تاثیرگذاری داشته باشند. در نمایش‌ها دیدیم که گیاهانی مثل Mandrakes جیغ می‌کشند و دشمنان را به واسطه صدای ایجادشده بیهوش می‌کنند. برخی از گیاه‌ها هم وجود دارد که می‌تواند حواس دشمنان را پرت کند و در بخش مبارزات یا مخفی‌کاری کمک کند.

داستان Hogwarts Legacy


Hogwarts Legacy Story

داستان بازی، بازیکنان را به قرن‌ها قبل‌تر از ماجراجویی‌های هری پاتر خواهد برد. سازندگان اعلام کردند که داستان بازی در اوایل قرن نوزدهم اتفاق می‌افتد. زمانی که احتمالا بسیاری از کاراکترهای داستان هنوز متولد نشدند و شاید تنها با دامبلدور کودک روبرو شویم. بازه‌ای که سازندگان برای تعریف داستان انتخاب کردند، آزادای عمل بالایی به آن‌ها خواهد داد. هاگوارتز، کلی داستان تاریخی ناگفته دارد و Hogwarts Legacy می‌تواند فرصت خوبی برای بازگو کردن آن‌ها باشد. همچنین نداشتن شباهت با داستان‌های هری پاتر، می‌تواند سازندگان را از چرخه مقایسه نجات دهد و بازیکنان با یک دیدگاه کاملا تازه از شنیدن داستان بازی لذت ببرند.

با این حال همچنان نمی‌دانیم که آیا Hogwarts Legacy تاثیری در داستان‌های هری پاتر یا سری Fantastic Beast خواهد داشت یا خیر.

سازندگان اعلام کردند که داستان بازی از افسانه‌های جادویی مطرح شده در کتاب‌ها استفاده کرده است. اما یک داستان ناگفته از سوی جی.کی. رولینگ (خالق سری هری پاتر) هم در Hogwarts Legacy مطرح می‌شود. بازیکنان در نقش یک دانش‌آموز قرار دارد که دیرتر از همه در مدرسه هاگوارتز پذیرفته شده و پس از مدتی متوجه می‌شود که یک دانش‌آموز معمولی نیست و توانایی‌های غیرعادی برای درک و تسلط بر جادوی باستانی دارد. بازیکنان خودشان تصمیم می‌گیرند که از این توانایی برای محافظت از دانش‌آموزان استفاده کند یا تسلیم وسوسه‌های جادوی شوم‌تر شوند.

کاراکتری در داستان به نام پروفسور فیگ (Professor Fig) حضور دارد که می‌تواند بازیکن را در طول مسیر کمک کند و پاسخ سوال‌های بازیکن را بدهد. در هاگوارتز، شورشی با رهبری یک جن به نام رانراک (Ranrock) اتفاق افتاده و پیروان او و جادوگران تاریک قصد دارند او را در این مسیر یاری کنند و در مقابل بازیکن قرار خواهند گرفت.

بازیکنان در طول داستان سه کاراکتر همراه خواهند داشت. کاراکترهایی با نام‌های ناتاسی اونای که از گروه گریفندور (Gryffindor) است، پاپی سوییتینگ از گروه هافلپاف (Hufflepuff) و سباستین سوالو از گروه اسلیترین (Slytherin) در کنار کاراکتر ما حضور خواهند داشت.

چه مکان‌هایی در بازی حضور دارد؟


به علت بازه زمانی که سازندگان انتخاب کردند، با چهره‌های آشنایی روبرو نخواهیم بود اما به نظر می‌رسد که هاگوارتز همان چیزی است که می‌شناسیم. با توجه به ساختار جهان باز بازی، بازیکنان آزادی عمل خواهند داشت تا در قلعه‌ها و محیط‌ها، مکان‌های زیادی برای بررسی وجود داشته باشد. اما با توجه به نمایش‌ها دیدن این مکان‌ها قطعی‌ست.

  • هاگوارتز

با توجه به نام بازی و کنترل کاراکتری که برعهده داریم، زمان زیادی را در قلعه هاگوارتز می‌گذرانیم. تقریبا تمامی لوکیشن‌های آشنا در دنیای کتاب و فیلم‌ها در بازی دیده شده و نکته مثبت بازی آن است که بازیکنان توانایی گشت و گذار در اتاق‌های گروه‌های درسی دیگر را هم خواهند داشت. طراحی آن‌ها هم به نظر فوق‌العاده است و طراحی هنری زیبایی را شاهد بودیم.

  • دهکده هاگزمید

اگر فیلم‌ها را تماشا کرده باشید، می‌دانید که مخاطبان برای اولین بار این دهکده را در فیلم زندانی آزکابان مشاهده کردند. بعدها هم در فیلم محفل ققنوس، شاهزاده دورگه و بخش دوم فیلم یادگاران مرگ هم این دهکده دیده شد. طبق ادعاهای سازنده، بخشی از داستان و همچنین خرید مواد و معجون‌ها در این دهکده اتفاق می‌افتد. قطعا گشت و گذار آزاد در این دهکده برای دوست‌داران هری پاتر، اتفاقی جذاب خواهد بود.

  • جنگل ممنوعه

درباره این مکان، اطلاعات زیادی منتشر نشده است اما در تریلر رونمایی، شاهد این مکان هم بودیم. در فیلم‌ها هم در هر دو بخش فیلم یادگاران مرگ، این جنگل را دیده‌ایم. در نمایش بازی هم دیدیم که دانش‌آموزان با جادوگران سیاه (یا تاریک) در حال مبارزه بودند.

آیا هری پاتر هم در بازی حضور دارد؟


Harry Potter in Hogwarts Legacy

خیر. بازی قرار است تا روایت‌گر داستانی در اواخر قرن هجدهم باشد و حتی پدر و مادر هری هم هنوز متولد نشده بودند. با توجه به آن که بازیکنان توانایی شخصی‌سازی کاراکترشان را خواهند داشت، می‌توانند کاراکتری با خصوصیات اخلاقی و ظاهری هری بسازند. پیش‌تر هم گفتیم که احتمالا با کاراکترهای آشنا روبرو نخواهیم شد مگر آنکه کمئوهایی از بازیگرهای فیلم‌ها در بازی وجود داشته باشد.

شخصی‌سازی بازی


Hogwarts Legacy Face Wear

سیستم شخصی‌سازی نیز به نظر عمیق است و به مانند عناوینی مثل Cyberpunk 2077 و Elden Ring بازیکنان می‌توانند کاراکتر خودشان را شخصی‌سازی کنند. بازیکنان توانایی تغییر ویژگی‌ها مثل مدل مو و رنگ، رنگ پوست، جای زخم، انتخاب خانه هاگوارتز و گروه را خواهند داشت.

بلومبرگ در گزارشی درباره سیستم شخصی‌سازی گفت:« Hogwarts Legacy تلاش کرده تا اثری برای همه جوامع باشد. آن‌ها برای اضافه کردن یک شخصیت Transgender هم تلاش کردند. سازندگان ادعا کردند که در ابتدا مقاومتی در مدیریت تیم دیده می‌شد اما این تصمیمات در اثر نهایی گرفته شده و این قابلیت‌ها در بازی وجود دارد.»

حاشیه‌های Hogwarts Legacy


JK Rowling role in Hogwarts Legacy

عنوان Hogwarts Legacy چندان هم بی‌حاشیه نبوده و در طول پروسه رونمایی نیز حاشیه‌های زیادی را گذرانده است. یکی از حاشیه‌ها هم مربوط به مبهم بودن نقش جی کی رولینگ در پروسه بازی است. رولینگ در سال‌های اخیر اظهاراتی درباره جامعه ترسنجندرها مطرح کرده که باعث ناراحتی طرفداران قدیمی هری پاتر شده است.

با این حال سازندگان اعلام کردند که رولینگ در نوشتن داستان بازی نقشی نداشته اما بدنه داستان براساس چیزی‌ست که او خلق کرده است. همچنین بلومبرگ هم در گزارشی مدعی شد که نقش مستقیم رولینگ در داستان بسیار کم‌رنگ است. اما سازندگان در واکنش به سوال کوتاکو که درباره حق امتیار رولینگ از فروش بازی پرسید، از پاسخ دادن خودداری کردند. همچنین یکی از طراحان بازی به نام تروی لیویت (Troy Leavitt) در سالیان گذشته درباره جنبش Me Too نظراتی مطرح کرده که با واکنش و انتقادات گسترده مخاطبان همراه بود. او چندی پیش در توییتی اعلام کرد که از تیم سازنده جدا شده است.

به هر حال دنیای هری پاتر چیزی‌ست که توسط رولینگ خلق شده و بدون او، هرگز شاهد چنین دنیای جذابی نبودیم. بازی Hogwarts Legacy نه‌تنها برای جامعه گیمرها بلکه برای طرفداران دنیای سینما و کتاب هم عنوان جذابی خواهد بود. قطعا بسیاری از دوست‌داران دنیای هری پاتر یا همان پاترهدها، حتی اگر گیمر هم نباشند دوست دارند تا این بازی را تجربه کنند و از گشت و گذار در هاگوارتز لذت ببرند. باید منتظر ماند و دید که آیا آوالانچ می‌تواند علاوه بر طرفداران هری پاتر، بازیکنان دیگر را هم جذب کند و عنوانی بزرگ بسازد یا خیر.

بازی هاگوارتز لگسی چه تاریخی منتشر می‌شود؟

۲۱ بهمن ۱۴۰۱ برای پی‌سی، پلی‌استیشن 5 و ایکس‌باکس سری ایکس و اس - ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ برای پلی‌استیشن 4 و ایکس‌باکس وان

گیم پلی بازی هاگوارتز لگسی به چه شکلی خواهد بود؟

سازنده‌های بازی ادعا کرده‌اند که هاگوارتز لگسی یک بازی اکشن همه‌جانبه و جهان باز است که المان‌های نقش‌آفرینی و البته جادوهای دنیای هری پاتر در آن دیده می‌شوند.

داستان بازی هاگوارتز لگسی در مورد چیست؟

سازندگان اعلام کردند که داستان بازی از افسانه‌های جادویی مطرح شده در کتاب‌ها استفاده کرده است. اما یک داستان ناگفته از سوی جی.کی. رولینگ (خالق سری هری پاتر) هم در Hogwarts Legacy مطرح می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Pilgrim
    Pilgrim | ۲۳ دی ۱۴۰۱

    امیدش بهش ندارم، از منظور انتقال حس و حال خود فیلم اصلی:|.... نمیدونم شاید یهو سوپرایز شدیم یچی خفن دراومد

  • iman-generous
    iman-generous | ۲۳ دی ۱۴۰۱

    اینکه خانم رولینگ در داستان نقش کم رنگی داشته، نگران کننده است. تمام شالوده و قدرت سری هری پاتر بر داستان و شخصیت پردازی خانم رولینگ استوار بوده و هست.

    • Death Lake
      Death Lake | ۲۳ دی ۱۴۰۱

      دقیقا . هاگوارتز بدون اون معنی نداره ?

مطالب پیشنهادی