پیشوند “i” در محصولات اپل به چه معنایی است؟

پیشوند “i” در محصولات اپل به چه معنایی است؟

به نظر می رسد که تقریباً همه افرادی را که می شناسید یک آیفون یا حداقل یک محصول اپل دارند. آنها ابزار ضروری با ظاهری شیک هستند که برای استفاده‌هایی متفاوت، آسان و بی انتها دارند. اما آیا می دانید دلیل واقعی نامگذاری گوشی آیفون چیست؟ بسیاری از محصولات اپل با “i” شروع می‌شوند، نه فقط iPhone، که iPod, iMac, iTunes و غیره. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که پیشوند “i” در واقع به چه معناست؟

چرا آیفون و محصولات اپل پیشوند "i" دارند؟

طبق آمارهای رسانه‌های اجتماعی، این سؤالی است که اغلب پرسیده می‌شود و مردم حدس‌های خوبی می زنند مانند «هوشمند» (intelligent) یا «ضروری» (indispensable)، حتی برخی از مردم فکر می‌کنند که به معنای «من» در زمان انگلیسی اشاره دارد که تملک این وسیله به صاحبش را نشان میدهد: «تلفن من».

چرا آیفون و محصولات اپل پیشوند "i" دارند؟

با این حال، استیو جابز در سال ۱۹۹۸ توضیح داده است که “i” به چه معناست و در واقع فقط به یک کلمه اشاره ندارد، بلکه معنای ۵ کلمه در انتخاب این حرف نقش داشته است.

استیو جابز گفته است که “i” مخفف «اینترنت (interne)، منحصر به فرد (individual)، آموزش (instruct)، اطلاع رسانی (inform) و الهام بخشی (inspire)» است.

چرا آیفون و محصولات اپل پیشوند "i" دارند؟

جابز همچنین توضیح داده است که معنای خاصی بر ای آن وجود ندارد و به طور بالقوه به معنای «ضمیر شخصی» و «آموزش» برای اهداف آموزشی است. بنابراین، به نظر می رسد که “i” به خوبی می تواند قابل تفسیر باشد.

چرا آیفون و محصولات اپل پیشوند "i" دارند؟

یکی از قابلیت‌های مهم و جدید iOS 16، امکان شخصی سازی لاک اسکرین در آیفون و آیپد است که می‌تواند حس و حال متفاوتی به دستگاه‌ ببخشد. کاربران به لطف ویژگی گفته شده می‌توانند ویجت‌ها، تصاویر پس‌زمینه و فونت‌های مختلفی را به صفحه قفل آیفون خود اضافه نمایند.

ویجت‌های Live Activity، روی هر آیفونی که قابلیت ارتقا به iOS 16.1 را دارد موجود است. فراموش نکنید که ابتدا باید دستگاه خود را آپدیت کنید. برای آپدیت iOS 16.1 اپل به تنظیمات > عمومی > به روز رسانی نرم بروید.

بیشتر بخوانید:

بررسی زمانی تمام مدل های گوشی آیفون از اولین نمونه عرضه شده تا آیفون ۱۴

ترفندی ساده برای اینکه بفهمید گوشی آیفون تان نو است یا بازسازی شده + ویدیو

منبع: mirror
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • رضا بهمن ۱۵, ۱۴۰۱

    همیشه برام سوال بود اما دنبالش نرفته بودم
    ممنون