معرفی بازی موبایلی 80 Days؛ تجربه سفری ۸۰ روزه به دور دنیا

معرفی بازی موبایلی 80 Days؛ تجربه سفری ۸۰ روزه به دور دنیا

شروعی بر یک ماجراجویی جذاب

۱۴ بهمن ۱۴۰۱ ۳.۷ ذخیره

اگر علاقه‌مند به تجربه بازی‌های ماجراجویی موبایلی هستید، در این مطلب با بررسی بازی iOS و اندروید 80 Days همراه ویجیاتو باشید.

بازی‌های ماجراجویی همیشه جزو آن دسته از سبک‌هایی بودند که طرفداران خاص خودشان را داشتند و هرکسی نیز عاشق تجربه‌شان بود. خوشبختانه درست در طی چندین سال اخیر؛ ما شاهد بازی‌های به شدت دوست داشتنی از دنیای عناوین ماجراجویی بودیم که هرکدامشان به نوعی پتانسیل‌هایشان را به تصویر کشیدند. همچنین خلاقیت در دنیای این بازی‌ها؛ حرف اول و آخر را می‌زند و اگر شما نیز طرفدار عناوین ماجراجویی باشید، قطعا گزینه‌های بسیاری پیش‌ رویتان خواهند بود که می‌توانید به سراغشان بروید و تجربه‌شان کنید. پس اگر به دنبال یک سبک متفاوت برای تجربه کردن هستید، شاید وقت آن رسیده باشد که فرصتی به دنیای بازی‌های فوق‌العاده ماجراجویی دهید.

البته موضوعی که پیش از شروع تجربه این بازی‌ها باید به آن توجه داشته باشید، این است که اگرچه بازی‌های ماجراجویی جذاب و دوست داشتنی هستند، اما گاهی ممکن است که آن عملکرد مطلوب را نداشته باشند. بنابراین اگر شما طرفدار این بازی‌ها هستید، باید در پیدا کردن یک عنوان جذاب، کمی حوصله به خرج بدهید. همچنین سازندگان بسیاری نیز به سراغ این سبک از عناوین رفته‌اند که درست در بین‌شان گاهی می‌توان استودیوهایی مستقل را پیدا کرد که بازی‌هایشان را به نحوی دیگر روایت کرده‌اند و ما نیز به طبع می‌توانیم انتظارات بالایی از آن‌ها داشته باشیم.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زدهانتشار بزرگ‌ترین بازی استراتژیک پی‌سی برای موبایل معرفی بازی موبایلی Frostpunk – هنر بقا در سرزمین‌های یخ‌زده

امروزه دیگر این پلتفرم موبایل است که پتانسیل‌ها و حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد. اگر شما طرفدار یک بازی ویدیویی باشید، می‌توانید انواع مختلفی از آن را در دنیای گوشی‌های هوشمند پیدا کنید و این موضوع نیز دقیقا همان‌چیزیست که سبب جذابیت پلتفرم موبایل شده. پس اگر شما نیز طرفدار بازی‌های ویدیویی هستید، عناوین و بازی‌های ماجراجویی روی موبایل؛ جزو دوست داشتنی‌ترین سبک‌هایی هستند که می‌توانید با خیالی آسوده به سراغش بروید و تجربه‌ای جذاب از آن‌ها داشته باشید.



خوشبختانه امروزه دیگر بازی‌های بازی‌های ماجراجویی بسیاری روی پلتفرم موبایل هستند که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند. منتهی یکی از بهترین این بازی‌ها در سال ۲۰۱۴ و توسط استودیوی Inkle در ابتدا برای پلتفرم موبایل توسعه پیدا کرد. صحبت از عنوان موبایلی به نام 80 Days است که موفق شد تا با نقدهای بسیار مثبتی رو به رو شود و تا به کنون نیز؛ طرفداران زیادی پیدا کرده. همچنین جالب است بدانید که این بازی بقدری موفقیت‌آمیز بود که استودیوی Inkle این بازی موبایلی را در سال ۲۰۱۵ برای کامپیوترهای شخصی و کنسول نینتندو سوئیچ نیز پورت کرد.

ماجرا درست در جایی جالب‌تر می‌شود که بدانید بازی موبایلی 80 Days براساس رمانی با نام Around the World in Eighty Days نوشته نویسنده‌ای فرانسوی به نام Jules Gabriel Verne؛ توسعه پیدا کرده و همین موضوع باعث شده تا این بازی در بخش داستانی عملکرد خوبی داشته باشد. شما با یک بازی ماجراجویی با المان‌های نقش آفرینی رو به رو هستید که حسی دوست داشتنی را از یک بازی موبایلی به مخاطب منتقل می‌کنند. نکته جالب توجه دیگر این است که این بازی موبایلی موفق شده تا به امتیاز متای ۸۸ نیز دست پیدا کند و بنظر؛ یک عنوان مستقل فوق‌العاده است.

مطلب پیشنهادی:معرفی بازی موبایلی Dawn of Ages؛ به قرون وسطی خوش آمدیدسفر در تاریخ برای پیدا کردن بهترین شوالیه معرفی بازی موبایلی Dawn of Ages؛ به قرون وسطی خوش آمدید

داستان بازی در انگلستان و سال ۱۸۷۲ روایت می‌شود. شما کنترل فردی به نام Phileas Fogg را برعهده خواهید داشت که شانس سفر به دور دنیا را دارد. وظیفه شما این است که در طی روند گیم‌پلی بازی؛ به Phileas Fogg کمک کنید تا سفری هیجان‌انگیز به دور دنیا آن‌هم در مدت زمان ۸۰ روز و یا کمتر داشته باشد. منتهی شما در این مسیر با مشکلات و چالش‌های بسیاری رو به رو خواهید شد که می‌توانند مسیر ماجراجویی‌تان را کاملا تغییر دهند.

خوشبختانه گیم‌پلی بازی به جرات یکی از متفاوت‌ترین گیم‌پلی‌هایی است که شما می‌توانید مشابه آن را در دنیای بازی‌های موبایلی پیدا کنید. شما در طی سفری که با Phileas Fogg خواهید داشت، مدام باید انتخاب‌های مختلفی را انجام دهید. انتخاب‌هایتان تاثیر مستقیمی بر روند داستانی بازی دارند و گاهی نیز ممکن است که باعث تغییر کلی پایان‌بندی بازی شوند. منتهی باید توجه داشته باشید، از آن‌جایی که این بازی موبایلی عمدتا دیالوگ‌ محور است، شما باید کاملا به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید تا بتواند درکی به مراتب بهتر از داستان این بازی موبایلی داشته باشید.



بازی 80 Days یک عنوان کاملا آفلاین موبایلی است

ماجراجویی شما در شهر لندن شروع می‌شود و پس از اتمام اولین مرحله از بازی؛ خط داستانی این بازی شما را به شهر کمبریج می‌کشاند. از آن‌جا به بعد، مقصد بعدی شما براساس انتخاب‌هایتان مشخص خواهد شد و در هر شهر؛ افراد و ماجراهای متفاوتی انتظارتان را می‌کشند. همچنین جالب است بدانید که سازندگان این بازی ادعا کرده‌اند که 80 Days بیش از ۷۵ هزار دیالوگ دارد که هرکدامشان وابسته به انتخاب‌هایتان می‌توانند از دیگری متفاوت‌تر باشند.

همچنین شما باید در دنیای این بازی حواستان به بخش‌های مختلفی مانند هزینه‌های سفر؛ سلامت و مدت زمانی که دارید، باشد. بازی این قابلیت را به شما می‌دهد که با خرید و فروش آیتم‌ها و ساختمان‌های مختلف در دنیای این بازی؛ هزینه سفرتان را تامین کنید. نهایتا باید اشاره کرد که اگر طرفدار ادبیات و رمان‌های کلاسیک – فانتزی باشید، این بازی ایستراگ‌ها و رازهای بسیاری را درباره دیگر آثار نویسنده کتاب Around the World in Eighty Days؛ مانند From the Earth to the Moon و همچنین رمان مشهور Twenty Thousand Leagues Under the Sea نیز دارد.

مطلب پیشنهادی:بازی موبایلی SpongeBob Adventures؛ مزرعه‌داری به سبک باب اسفنجیبا جدیدترین آی‌پی موبایلی از دنیای باب اسفنجی آشنا شوید بازی موبایلی SpongeBob Adventures؛ مزرعه‌داری به سبک باب اسفنجی

خوشبختانه این بازی عملکرد خوب خودش را با بخش موسیقی‌متن و جلوه‌های بصری خود تکمیل می‌کند. راستش را بخواهید، وقتی صحبت از این بازی موبایلی می‌شود؛ نمی‌توان انتظاری از بخش گرافیک آن داشت. زیراکه اصولا در این بازی گرافیک و جلوه‌های بصری؛ ملاک نیستند و به‌جای آن، موسیقی‌متن و بخش جلوه‌های صوتی بازی است که می‌توانند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کنند و شما نیز بد نیست که انتظارات بالایی از این بازی موبایلی داشته باشید.

80 Days

پیشنهاد می‌شه!

اگر طرفدار بازی‌های موبایلی هستید، شاید بد نباشد که نیم‌نگاهی به بازی‌های ماجراجویی این پلتفرم داشته باشید. خوشبختانه بازی موبایلی 80 Days جزو یکی از خوش‌ساخت‌ترین بازی‌های ماجراجویی موبایلی است که به لطف المان‌های نقش آفرینی که دارد، می‌تواند یکی از بهترین تجربیات شما باشد.

80 Days
80 Days
  • سازنده Inkle
  • سیستم‌عامل iOS اندروید
  • ژانردرام تعاملیماجرایینقش آفرینی
  • حجم134 مگابایت

بیشتر بخوانید:

کپی شد https://vgto.ir/kg9
نظرات (۳)
3.7 17 امتیازها
امتیاز مطلب
مشترک شدن
اطلاع رسانی کن
3 دیدگاه
جدید ترین
قدیمی ترین بیشترین امتیاز
دیدگاه درون خطی
نمایش تمام نظرات

جذاب به نظر میرسه
رفت توی لیست، ترکیب گیم و جهانگردی چه شود…

کتابش که عالی بود

یه سوال اگه زمانت(همون ۸۰ روز بازی) تموم بشه از اول باید شروع کنی یا ازاخرین سیو و هچین چیزی؟

3
0
نظرت رو حتما بهمون بگو!x