پربیننده ترین فیلم های تاریخ سرویس نتفلیکس؛ از The Irishman تا Don’t Look Up

پربیننده ترین فیلم های تاریخ سرویس نتفلیکس؛ از The Irishman تا Don’t Look Up

نتفلیکس در یک دهه گذشته تعداد نامحدودی محتوای بصری منتشر کرده است و بهترین فیلم های اورجینال این سرویس استریمینگ از بهترین فیلم های سال های اخیر به شمار می آیند. نتفلیکس در حال حاضر بیش از ۲۲۳ میلیون مشترک در سراسر جهان دارد و بسیاری میلیون ها ساعت صرف تماشای فیلم ها و سریال هایی می کنند که هر هفته توسط نتفلیکس منتشر می شود. در سال های گذشته، میزان استقبال از این فیلم ها و سریال ها شاهدی بر محبوبیت این سرویس استریمینگ بوده است، محبوبیتی که به نظر نمی رسد به این زودی ها رو به کاهش باشد.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

در شرایطی که برخی از پروژه های این سرویس استریمینگ شکست خورده و برخی دیگر موفق می شوند، برخی یک سر و گردن بالاتر از بقیه هستند. نتفلیکس فیلم های بسیار بزرگی منتشر کرده که در فهرست ۱۰ فیلم برتر این سرویس استریمینگ قرار نمی گیرند، مانند Enola Holmes و  Army of the Dead. بدین بهانه در این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم برتر تاریخ نتفلیکس آشنا کنیم.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۱۰- The Irishman

فیلم The Irishman ساخته مارتین اسکورسیزی، دیدار دوباره برخی از بهترین بازیگران تاریخ سینما مانند رابرت دنیرو، جو پشی و آل پاچینو و همکاری شان در یک پروژه سینمایی مشترک بود. این فیلم گانگستری روی شخصیت فرانک شیران با بازی دنیرو تمرکز دارد، یک راننده کامیون که به آدمکش یک گروه مافیایی به رهبری شخصیت پشی به نام راسل بوفالینو و شخصیت پاچینو به نام جیمی هوفا تبدیل می شود. بر اساس یک کتاب غیرداستانی به نام I Heard You Paint Houses، این فیلم سه و نیم ساعته یک درام هیجان انگیز است که بار دیگر توانایی داستان پردازی بی نظیر اسکورسیزی در ژانر مافیایی را نشان می دهد.

بدنبال انتشار در پاییز ۲۰۱۹، فیلم The Irishman توسط ۱۷.۱ میلیون نفر در پنج روز ابتدایی انتشارش در سرویس نتفلیکس دیده شد که ۳.۹ میلیون نفر آن ها در همان روز اول انتشار به تماشای جدیدترین فیلم اسکورسیزی در آن زمان نشستند. این فیلم در روزهای منتهی به جشن شکرگزاری تماشاگران بیشتری یافته و به چهارمین فیلم پربازدید سال نتفلیکس و پنجمین فیلم پربازدید تمام دوران این سرویس استریمینگ تبدیل شد. نتفلیکس در نهایت فاش کرد که ۶۴ میلیون خانوار در طی چهار هفته ابتدایی انتشار فیلم The Irishman آن را دیده اند و اکنون تعداد ساعات تماشای این فیلم در مجموع به ۲۱.۴۵۷ میلیون ساعت رسیده است.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۹- The Unforgivable

بر اساس مینی سریال بریتانیایی Unforgivable ساخته سالی وین رایت، فیلم The Unforgivable دارای بازیگرانی برجسته مانند ساندرا بولاک، جان برنثال و وایولا دیویس است. شخصیت روث با بازی بولاک بعد از ۲۰ سال زندان به خاطر قتل یک کلانتر که او و خواهرش را از خانه شان بیرون انداخته، آزاد می شود اما در سازگار شدن با جامعه به مشکل برمی خورد یرا مردم او را به خاطر کارهایش پس زده و اکنون او تلاش دارد خواهرش را پیدا کند. این فیلم به خاطر داستانش نقدهای متفاوتی دریافت کرد اما The Unforgivable پربازدیدترین فیلم در چارت فیلم های انگلیسی زبان نتفلیکس در هفته اول انتشارش بود، با بیش از ۸۵ میلیون ساعت تماشا.

این فیلم همچنین پربازدیدترین فیلم نتفلیکس در ایالات متحده بوده و هفته دوم نیز جایگاه خود را در صدر پربیننده ترین فیلم های نتفلیکس حفظ کرد. فیلم The Unforgivable به دومین فیلم بولاک تبدیل شد که در فهرست ۱۰ فیلم پربیننده تاریخ نتفلیکس قرار می گیرد و اکنون تعداد ساعات تماشای آن به ۲۱۴.۷۰ میلیون ساعت رسیده است. علیرغم نقدهای ترکیبی، پایان امیدوار کننده The Unforgivable نقش مهمی در تبدیل کردن آن به یکی از بهترین فیلم های این سرویس استریمینگ داشته است.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۸- Purple Hearts

فیلم Purple Hearts که به خاطر  بی مزه بودن و نداشتن انسجام توسط منتقدان راتن تومیتوز مورد حمله قرار گرفت، بر اساس کتابی به همین نام نوشته تس ویکفیلد ساته شده است. یک خواننده-ترانه سرای آینده دار به منظور دریافت مزایای نظامی و پرداخت بدهی هایشان با یک تفنگدار ویژه دریایی ازدواج می کند اما یک تراژدی، رابطه جعلی آن ها را به یک رابطه واقعی تبدیل می کند. نقدهای منفی باعث نشد که فیلم Purple Hearts در نتفلیکس به یک موفقیت بزرگ تبدیل شود و به سرعت شایعاتی در مورد ساخت دنباله ای بر آن شکل گرفت. در کنار نقدهای منفی، فیلم Purple Hearts جنجال آفرینی هایی نیز در داستان خود داشت که با نقدهای بسیاری در شبکه های اجتماعی همراه شد.

علیرغم این موضوع، این فیلم توانست فیلم The Gray Man را تنها پس از یک روز انتشار از صدر پربیننده ترین فیلم روزانه نتفلیکس پایین بکشد. علاوه بر این، چارت فیلم های برتر نتفلیکس در مقیاس جهانی نیز نشان می دهد که این فیلم در هفته اول خود بیش از ۴۸ میلیون ساعت دیده شده است و هفته بعد ۵۵ میلیون ساعت تماشای دیگر نیز به این عدد اضافه شد. تا به امروز، فیلم مذکور در مجموع بیش از ۲۲۸.۶۹ میلیون ساعت بازدید شده و سومین فیلم پربیننده نتفلیکس در سال ۲۰۲۲ بوده است.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۷- Extraction

فیلم Extraction که مدت کوتاهی بعد از قرنطینه های ناشی از شیوع کووید ۱۹ منتشر شد، رکوردهای متعددی برای نتفلیکس به جای گذاشت. به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن سال ۲۰۲۰، این فیلم در مورد یک مزدور بیرحم است که ماموریت دارد پسر ربوده شده یک خلافکار بزرگ را نجات دهد. به نویسندگی جو رسو و کارگدانی سم هارگریو که خود متخصص بدلکاری است، فیلم Extraction به خاطر سکانس های اکشنش مورد تحسین قرار گرفت، از جمله سکانس مبارزه ۱۲ دقیقه ای که در یک برداشت گرفته شده است. این فیلم به سرعت به پربیننده ترین فیلم نتفلیکس در روز اول انتشار تبدیل شده و در جریان چهار هفته اول انتشار، توسط نزدیک به ۱۰۰ میلیون خانوار در سراسر جهان دیده شد.

با ۲۳۱.۳ میلیون ساعت تماشا، استقبال از Extraction در حدی بود که به سرعت ساخت دنباله آن تایید شد که با بازگشت روسو، هارگریو و کریس همسوورث همراه می شود. فیلم Extraction 2 که قرار است ۱۶ ژوئن ۲۰۲۳ منتشر شود، با بازگشت تیلور ریک همراه خواهد بود در شرایطی که ظاهراً در قسمت اول می میرد. همچنین گفته شده است که این فیلم بخشی از این دنیایی سینمایی بزرگ تر حول محور دنیای فیلم اصلی است که برادران روسو امیدوارند برای نتفلیکس توسعه دهند. همچنین گفته می شود که یک داستان اورجینال در مورد شخصیت ساجو نیز در حال توسعه است.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۶- The Adam Project

فیلم The Adam Project با اولین نقش آفرینی واکر اسکوبل که قرار است در فیلم مورد انتظار Percy Jackson بازی کند، داستان یک خلبان جنگنده مسافر زمان را روایت می کند که در سال ۲۰۲۲ فرود می آید و همراه با نسخه جوان تر خودش برای نجات آینده دست به کار می شود. علیرغم اینکه این فیلم از پربینده ترین فیلم های نتفلیکس نیست اما بازی ستارگانی مانند رایان رینولدز، مارک رافلو و زوئی سالدانا از نقاط قوت فیلم برشمرده شده است.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی سال ۲۰۲۲، فیلم The Adam Project ژانر جدید برای بسیاری از ستارگانش به شمار نمی آید اما خلاقیت موجود در آن باعث افزایش سریع محبوبیت آن شد. در جریان اولین روزهای انتشار، فیلم The Adam Project توسط سه میلیون خانوار در ایالات متحده دیده شد. تا ژانویه ۲۰۲۳، این فیلم مجموعاً در سراسر جهان ۲۳۳.۱۵ میلیون ساعت دیده شده است. فیلم The Adam Project که از ابتدا تا پایان سرگرم کننده و رضایت بخش است، یکی از بهترین فیلم های کمدی سال ۲۰۲۲ نیز به شمار می آید.

۵- The Gray Man

بعد از موفقیت بی سابقه با فیلم های Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame، برادران روسو یک بار دیگر با کریس ایوانز همکار شدند تا گرانقیمت ترین فیلم تاریخ نتفلیکس را بسازند:The Gray Man. با بازی رایان گاسلینگ در کنار ایوانز و بر اساس یک سری کتاب های مشهور نوشته مارک گرینی، داستان این فیلم در مورد یک ماور سازمان سیا با بازی گاسلینگ با اسم رمز سیرا ۶ است که در حال فرار از دست یک مامور سابق سازمان است، بعد از آنکه اطلاعاتی در مورد فساد بدست می آورد. با بودجه ۲۰۰ میلیون دلار، این فیلم گرانقیمت ترین فیلم نتفلیکس بود و ظاهراً به خوبی هزینه هایش را جبران کرد.

این فیلم که به خاطر سناریو کلیشه ای و سرعت روایت بیش از حدش نقدهای متفاوتی دریافت کرد، در سه روز اول انتشار خود توسط ۴۳.۵۵ میلیون نفر به مدت ۸۸.۵۵ میلیون ساعت دیده شد. The Gray Man پربیننده ترین فیلم نتفلیکس در ۸۴ کشور جهان بوده و اکنون در مجموع در سراسر جهان ۲۵۳.۸۷ میلیون ساعت دیده شده است. همانند Extraction، فرانچایزی بر اساس این فیلم ساخته شده و رایان گاسلینگ و برادران روسو در دنباله جدید آن حضور خواهند داشت. علاوه بر آن، یک پروژه اسپین آف در مورد گرگ تنها نیز در حال توسعه است که بر جنبه ای متفاوت از دنیای The Gray Man تمرکز دارد.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۴- Glass Onion: A Knives Out Mystery

تازه ترین فیلمی که در فهرست ۱۰ فیلم برتر نتفلیکس قرار می گیرد، Glass Onion: A Knives Out Mystery دنباله ای بر فیلم موفق و پربیننده Knives Out در سال ۲۰۱۹ است. با حضور ستارگان مشهوری جدیدی در کنار دانیل کریگ در نقش بنوا بلان، دنباله رایان جانسون رویکرد متفاوتی نسبت به این داستان رازآلود قتل می گیرد. در حالی که داستان هنوز شامل پیچیدگی ها و پیچ و تاب های متعدد است، اما به داستانی حول یک میلیاردر عرصه تکنولوژی و گروه عجیب دوستانش می پردازد. این فیلم که به مدت تنها یک هفته در سینماها اکران شد، بعد از قرار گرفتن روی سرویس استریمینگ نتفلیکس به موفقیت خود ادامه داد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های نتفلیکس، پایان غیرمنتظره Glass Onion به سرعت آن را در فهرست بهترین فیلم های سال ۲۰۲۲ قرار داد. با ۲۷۳.۲ میلیون ساعت تماشا، رایان جانسون خیلی زود ساخت Knives Out 3  را تایید کرد زیرا نتفلیکس حقوق ساخت دستکم یک دنباله دیگر در این فرانچایز را داراست. همچنین جانسون و دانیل کریگ از تمایل خود به توسعه این دنیا تا زمانی که بتوانند با هم کار کنند اشاره کرده اند.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۳- Bird Box

فیلم Bird Box نه تنها دومین فیلم ساندرا بولاک در فهرست ده فیلم برتر تاریخ نتفلیکس است بلکه قدیمی ترین فیلمی است که هنوز توانسته جایگاه خود را در این فهرست حفظ کند. به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک ساندرا بولاک، Bird Box بر اساس کتابی به همین نام نوشته جاش مالرمن ساخته شده و در آن، شخصیت بولاک تلاش دارد تا خود و دو فرزندش را در جریان ییک واقعه پساآخرالزمانی نجات دهد. بدنبال انتشارش در سال ۲۰۱۸، این فیلم به سرعت به یکی از پربیننده ترین فیلم های نتفلیکس در همان چهار هفته ابتدایی تبدیل شد.

اگر چه Bird Box نقدهای متفاوتی دریافت کرد اما موفقیت آن کمک کرد تا جایگاهش به مدت سه سال در فهرست بهترین و پربیننده ترین فیلم های نتفلیکس حفظ شود. اکنون تعداد ساعات تماشای این فیلم به ۲۸۲.۰۲ میلیون ساعت رسیده و در هفت روز اول نمایش، تعداد ساعت تماشای آن در سراسر جهان از ۴۵ میلیون ساعت فراتر رفت. مطالعات موسسه Barclay نشان می دهد که اگر این فیلم در سینماها به نمایش در می آمد می توانست در سراسر جهان بیش از ۹۸ میلیون دلار فروش داشته باشد.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۲- Don’t Look Up

شاید جنجالی ترین فیلم در میان ۱۰ فیلم برتر سرویس نتفلیکس، فیلم Don’t Look Up ساخته آدام مک کی به خاطر حال و هوای هجو آمیز و طعنه دارش مورد انتقاد قرار گرفت اما دانشمندان احساس متفاوتی نسبت به فیلم داشته و دقت آن در به تصویر کشیدن واکنش های به معضل تغییرات اقلیمی را ستودند. محفل منتقدان سینمایی ملی آمریکا و موسسه فیلم آمریکا Don’t Look Up را یکی از بهترین فیلم های سال ۲۰۲۱ دانسته اند و در چهار بخش نیز نامزد دریافت جایزه اسکار شد. این فیلم داستان دو محقق فضایی را روایت می کند که تلاش دارند به رهبران جهان در مورد یک فاجعه جهانی در آستانه وقوع هشدار دهند که به انقراض بشریت منجر خواهد شد، فیلمی با حضور ستارگان طراز اول هالیوود که به محض انتشار با موفقیت فوری مواجه شد.

در جریان آخرین هفته سال ۲۰۲۱، Don’t Look Up علیرغم نقدهای متفاوت توانست رکورد تماشا در نتفلیکس را بشکند. با مجموع ۱۱۱.۰۳ میلیون ساعت تماشا، این فیلم به دومین فیلم پربیننده در جریان دو روز اول انتشارش برای نتفلیکس تبدیل شد. این فیلم در نهایت به عدد کلی ۳۵۹.۷۹ میلیون ساعت تماشا رسید و از مرز ۲ میلیارد دقیقه تماش گذشته که آن را به یکی از موفق ترین فیلم های سرویس استریمینگ نتفلیکس تبدیل می کند.

10 فیلم برتر و پربیننده سرویس نتفلیکس

۱- Red Notice

موفقیت فیلم Red Notice به خاطر تولید گرانقیمت و ستاره های طراز اولی که در آن حضور داشتند چندان جای تعجب ندارد. در حالی که فیلم از لحاظ سناریو و به خاطر قابل پیش بینی بودنش، فیلم چندان باکیفیتی نیست اما می تواند رهبر بزرگ ترین فرانچایز نتفلیکس تاکنون باشد. قسمت دوم این فیلم باید رویکرد معمولش را با بازگشت راک و رایان رینولدز تغییر دهد. حضور این دو بازیگر نقش مهمی در قابل پیش بینی بودن داستان فیلم داشت زیرا این دو در دوران حرفه ایشان عمدتاً نقش های مشابهی را بازی می کردند. اما فارغ از آن، این بازیگران باعث جلب توجه بیشتر به این فیلم و دنباله های آن خواهند شد.

در هنگام انتشار، فیلم Red Notice به پربیننده ترین فیلم نتفلیکس و دومین فیلم با بیشترین استریم در ایالات متحده در جریان هفته اول انتشارش تبدیل شد. در دو روز اول انتشار، این فیلم بیش از ۱۴۸.۷۲ میلیون ساعت تماشا را ثبت کرد که که بالاترین میزان دیده شدن برای فیلم های نتفلیکس در جریان روزهای اول انتشار بود. اکنون تعداد ساعات بازدید Red Notice به عدد قابل توجه ۳۶۴.۰۲ میلیون ساعت در سراسر جهان رسیده و برنامه ریزی ها برای ساخت دنباله هایی از آن به صورت همزمان صورت گرفته است. نقدهای منفی این واقعیت را تغییر نمی دهد که فرانچایز Red Notice می تواند به موفق ترین فرانچایز نتفلیکس تبدیل شود.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
دیجیاتو
۳ نظر

ورود

  • لیست خوبیه بهمن ۱۵, ۱۴۰۱

    مرد ایرلندی یا ایریش من رو هفته پیش دانلود کردم دیدم. فیلم خوبیه. واقعا توصیه میکنم ببینین
    Don’t look up قشنگه. مفهوم خوبی داره. مخصوصا تو بحران کرونا که

  • لیست خوبیه بهمن ۱۵, ۱۴۰۱

    کامنت قبلی رفت نرفت نمیدونم دوباره مینویسم

    مرد ایرلندی یا irishman بهترینشه واقعا لایق این بود که اول باشه. هفته پیش دانلود کردم دیدم خیلی خوش ساخت بود

    بعدش فیلم don’t look up خیلی خوب بود. لیاقتشو داشت تو رتبه دوم باشه. مفهوم خیلی خوبی داشت. به قهقرا رفتن بشر و پوچ بودن دنیای سیاسی امروز رو به خوبی نشون داد. مخصوصا که بحران کرونا رو پشت سر گذاشتیم و میگذاریم. با کرونا من یکی متوجه شدم چقدر دنیا پوچ شده بدونه اینکه حتی متوجه این پوچی بشیم. مثلا سلبریتیها که میلیونی درامد دارن و مردم حاظرن کلی پول خرج اینها کن چون باسن بزرگی دارن.
    اما برا واکسن حتی کشورا حاظر به اختصاص بودجه نبودن. و با کلی منت و اعتراض اعضای اکادمیک و دانشمندان حاظر به تصویب بودجه شدن. اما همین کرونا نشون داد کشورها برای اینکه سلبریتیهاشون مثلا بیکار شدن چندبرابر واکسن بودجه اختصاص دادن.

  • رضا بهمن ۱۹, ۱۴۰۱

    به بالا نگاه نکن و اون فیلم چینی طور (همه چیز همه جا … هچین چیزی)
    چرت ترین فیلم هایی بودن که براش وقت گذاشتم واقعا ناراحتم که چرا این دوتا آشغال رو نگاه کردم