ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمیسیون اروپا تیک‌تاک
تکنولوژی

کمیسیون اروپا استفاده از تیک‌تاک را برای کارمندان خود ممنوع کرد

کمیسیون اروپا در بیانیه‌ای جدید، خبر از ممنوعیت نصب اپلیکیشن تیک‌تاک روی دستگاه‌های کارمندان این نهاد داده است.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۵ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

کمیسیون اروپا که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا محسوب می‌شود، به‌تازگی خبر از ممنوعیت استفاده از شبکه اجتماعی تیک‌تاک روی دستگاه‌های این کمیسیون داده است. همچنین این نهاد از کارمندان خود خواسته تا اپلیکیشن مذکور را از روی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌های شخصی و هر دستگاهی که برای کار استفاده می‌کنند، حذف نمایند.

چرا کمیسیون اروپا، تیک‌تاک را ممنوع کرده است؟

طبق بیانیه منتشرشده از سوی کمیسیون اروپا، اقدامات جدید در راستای حذف امنیت سایبری این نهاد در مقابل تهدیدها و جلوگیری از حملات احتمالی صورت گرفته است. در سوی دیگر اعلام شده که اقدامات امنیتی سایر پلتفرم‌های اجتماعی زیر بازبینی دائمی کمیسیون قرار خواهد داشت.

شایان ذکر است که شاخه اجرایی اتحادیه اروپا، حدود ۳۲ هزار کارمند دائمی و قراردادی دارد و این درخواست جدید، شامل تمامی آن‌ها می‌شود. حذف اپلیکیشن تیک‌تاک از روی دستگاه‌ها باید تا اواسط ماه آینده میلادی انجام گرفته باشد و اگر کارمندان نتوانند در زمان مقررشده دست به چنین اقدامی بزنند، دسترسی به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌های سازمانی ازجمله ایمیل و اسکایپ را از دست خواهند داد.

سخنگوی تیک‌تاک در پاسخ به اقدام کمیسیون اروپا ادعا دارد که این تصمیم براساس سوء‌برداشت و تصورات غلط بنیادی اتخاذ شده است. آن‌ها انتظار داشته‌اند که این نهاد اروپایی به‌صورت مستقیم با آن‌ها تماس می‌گرفته یا حداقل توضیحاتی را پیرامون مسئله مذکور به آن‌ها ارائه می‌کرده است. به‌نظر می‌رسد که مدیران تیک‌تاک درخواستی برای ملاقات با مسئولان اروپایی داشته‌اند تا به آن‌ها نشان دهند که چگونه از داده‌های ۱۲۵ میلیون کاربر فعال در این قاره محافظت می‌کنند.

تیک‌تاک در تلاش است تا با مستقرسازی سه دیتاسنتر در اروپا و نگهداری داده‌های کاربران در داخل این قاره، اعتماد لازم پیرامون مسائل امنیتی را دوباره جلب کند. همچنین اعلام شده است که دسترسی کارمندان این شبکه اجتماعی به داده‌های کاربران محدودتر خواهد شد تا احتمال نشت اطلاعات به خارج از اروپا، به حداقل برسد.

شایان ذکر است که شرکت مادر تیک‌تاک، یعنی ByteDance، در چین تأسیس شده و مقامات بسیاری از کشورها، نگرانی خود را نسبت به سوء‌استفاده احتمالی دولت چین از این اپلیکیشن و دسترسی غیرمجاز به داده‌های شهروندان دیگر کشورها، اعلام کرده‌اند. قانون‌گذاران ایالات متحده هم در اقدامی مشابه، استفاده از برنامه تیک‌تاک روی دستگاه‌های دولتی را ممنوع اعلام کرده‌اند و حتی استفاده از آن روی شبکه برخی از دانشگاه‌ها هم محدود شده است. گفته می‌شود که تلاش‌هایی جهت ممنوعیت دائمی و کامل تیک‌تاک در خاک آمریکا درحال انجام است؛ اگرچه تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی