ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی A34 و A54
تکنولوژی

تاریخ احتمالی معرفی گلکسی A34 و A54 سامسونگ مشخص شد

گلکسی A34 و A54 میان‌رده‌های جدید سامسونگ هستند که احتمالاً در هفته‌های آتی به‌صورت رسمی معرفی خواهند شد.

امیر امام جمعه
نوشته شده توسط امیر امام جمعه | ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

طی هفته‌های اخیر گزارش‌ها و اطلاعات غیررسمی متعددی پیرامون گلکسی A34 و A54 منتشر شده است. اکنون به‌نظر می‌رسد که حدود دو هفته دیگر، یعنی در تاریخ ۲۴ اسفندماه شاهد عرضه رسمی محصولات گفته‌شده از سوی سامسونگ خواهیم بود.

مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری احتمالی گلکسی A34 و A54

طبق یک گزارش از سوی افشاکننده‌ای در توییتر، سامسونگ قصد دارد اعضای جدید گوشی‌های هوشمند سری A خود را تحت نام‌های گلکسی A34 5G و A54 5G در ۲۴ اسفندماه به‌صورت رسمی معرفی نماید. اگرچه نمی‌توان تاریخ اعلام‌شده را با قطعیت معتبر دانست، ولی با توجه به انتشار جزئیات و تصاویر متعدد پیرامون این دستگاه‌ها، دور از انتظار نیست که طی هفته‌های آتی شاهد معرفی آن‌ها باشیم.

پیش‌بینی می‌شود که گلکسی A34 5G از یک نمایشگر ۶.۶ اینچی با پنل سوپر آمولد و ناچ قطره‌ای (Infinity-U) بهره ببرد که دارای رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و نرخ به‌روزرسانی تصویر ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز خواهد بود. تراشه مدیاتک دایمنستی ۱۰۸۰ وظیفه انجام امور پردازشی دستگاه را بر عهده خواهد داشت که در کنار ۶ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی قرار گرفته است. کاربران می‌توانند به‌لطف وجود درگاه microSD، فضای ذخیره‌سازی را با کارت حافظه افزایش دهند.

گلکسی A34 و A54

از دیگر مشخصات گلکسی A34 5G می‌توان به باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با توان شارژ ۲۵ وات اشاره کرد؛ اگرچه طبق رویه اخیر سامسونگ، احتمالاً خبری از شارژر درون بسته‌بندی دستگاه نخواهد بود. حسگر اثرانگشت آن هم در زیر نمایشگر و از نوع اپتیکال خواهد بود. در پشت بدنه، شاهد قرارگیری آرایه سه‌گانه دوربین با لنز اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با f/1.8 و سیستم لرزشگیر تصویر (OIS) همراه با لنزهای ۸ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۵ مگاپیکسلی ماکرو هستیم. دوربین سلفی این گوشی هم به حسگر ۱۳ مگاپیکسلی مجهز شده است.

گلکسی A54 5G دیگر گوشی میان‌رده احتمالی سامسونگ است که نسل‌های قبلی آن با استقبال نسبتاً خوبی از سوی علاقه‌مندان مواجه شده. این محصول جدید از تراشه تازه‌وارد ۵ نانومتری اگزینوس ۱۳۸۰ استفاده می‌کند که توسط سامسونگ توسعه یافته است. تراشه مذکور دارای ۴ هسته برای پردازش‌های سنگین و ۲۰ درصد عملکرد گرافیکی بهتر در مقایسه با اگزینوس 1280 است که شاهد استفاده از آن در گلکسی A53 5G بوده‌ایم. این محصول در پیکربندی‌های مختلف با ۶ و ۸ گیگابایت حافظه رم در کنار ۱۲۸ و ۲۵۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود و به درگاه کارت حافظه microSD هم مجهز است. نمایشگر ۶.۴ اینچی آن با پنل سوپر امولد و رزولوشن فول اچ‌دی، احتمالاً دارای نرخ به‌روزرسانی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتز باشد.

گلکسی A34 و A54

دوربین این گوشی مثل برادر کوچک‌تر خود، از ۳ لنز تشکیل شده است که لنز اصلی آن دارای حسگر ۵۰ مگاپیکسلی خواهد بود. دو لنز دیگر هم شامل حسگرهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض و ۵ مگاپیکسلی ماکرو می‌شوند. دوربین سلفی نیز با رزولوشن ۳۲ مگاپیکسلی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. از دیگر امکانات آن می‌توان به بلندگوهای استریو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، حسگر نوری اثرانگشت زیر نمایشگر و گواهی IP67 اشاره نمود. باتری آن هم ۵۱۰۰ میلی‌آمپر-ساعت گزارش شده است که از شارژ ۲۵ واتی سیمی پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود گلکسی A34 و A54 سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۳ و رابط کاربری OneUI 5.1 بهره‌مند شوند و تا چهار سال آپدیت‌های سیستم‌عامل را دریافت نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی