۱۰ سریال ترسناک غیرانگلیسی زبان برای کسانی که به داستان های متفاوت علاقه دارند

۱۰ سریال ترسناک غیرانگلیسی زبان برای کسانی که به داستان های متفاوت علاقه دارند

یکی از جذاب ترین چیزها در مورد پلتفرم های استریمینگ این است که دسترسی به محتواهای سرگرمی از سراسر نقاط جهان را فراهم کرده اند. تنها با کلیک کردن روی چند دکمه، می توانید فیلم ها و سریال هایی لهستانی، تایلندی، آلمانی، اسپانیایی، کره ای و بسیاری دیگر را تماش کنید، در حالی که در تمام مدت روی کاناپه دراز کشیده اید. از همه مهم تر اینکه سرویس های استریمینگ تمایل بیشتری به دادن فرصبت به ایده های تازه و خارجی دارند که باعث می شود سریال هایی فرصت کشف شدن و درخشش راداشته باشند که در صورت عدم وجود این پلتفرم ها، شانسی برای دیده شدن خارج از کشور تولید کننده را نمی داشتند. و برای طرفداران سریال های ترسناک نیز سریال های به شدت وحشت زا و خونینی در خارج از تلویزیون ایالات متحده و بریتانیا ساخته شده است که یک مهمانی باشکوه برای طرفداران این ژانر خلق می کنند.

سریال ترسناکی غیر انگلیسی زبان

ژانر وحشت همیشه ژانری مخاطره آمیز برای رسانه بوده است، ژانری تابوشکن و گاهی اوقات به شدت زننده. پروژه های ترسناک اغلب چیزهایی را به تصویر می کشد که نمی خواهیم با آن ها مواجه شویم یا خود را به شکلی غیرقابل توضیح به آن ها متمایل و علاقمند می یابیم. پلتفرم استریمینگ اما این ریسک را پذیرفته و بارها ما را با سریال هایی آشنا کرده است که به شکل سرگرم کننده ای تکان دهنده و هشدار آمیز هستند. زیبایی سریال های ترسناک از دیگر کشورها این است که دیدگاه های تازه ای از چیزی که ترسناک است را به تصویر کشیده و گاهی اوقات پیچیدگی ها و ریزه کاری های تفاوت های فرهنگی را به ما نشان می دهند که ترس هایی خاص از آن ها نشأت می گیرند. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با ۱۰ سریال ترسناک خارجی آشنا کنیم که شما را به یک تور بین المللی وحشت برده و ثابت می کنند که همه ما از چیزهای مشترکی واهمه داریم.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۱- Black Spot

سریال Black Spot از نتفلیکس یک سریال ترسناک بلژیکی است که داستان آن در شهر ویلفرانچ رخ می دهد که ما را به یاد دنیای Twin Peaks می اندازد. این شهر آرام و دوردست که با جنگلی وسیع و رازآلود احاطه شده و این موضوع که نرخ قتل در آن شش برابر نرخ کشور است باعث می شود که نسبت به یک ناهنجاری هشدار دهنده در شهر مشکوک شوید. رییس پلیس شهر، سروان لورن ویز برای حل پرونده های قتل و از بین بردن تنش فزاینده بین ساکنان شهر تمام تلاشش را انجام می دهد اما ورود یک بازرس جدید به نام فرانک سیریانی به شهر، بر مشکلات او می افزاید. سیریانی در طول تحقیقات خود به اطلاعاتی ناخوشایند در مورد گذشته رییس پلیس شهر دست یافته که نشان می دهد مشکلات شهر ویلفرانچ بسیار قدیمی تر و تکان دهنده تر از چیزی است که هر کسی فکر می کند.

سریال Black Spot در انتقال حس فضای پرتنش و ترسناک بسیار موفق است. همه چیز در شهر ویلفرانچ برای تازه واردها تنش زا ، بدخلق و خصمانه به نظر می رسد، از جمله مردم همیشه خیس شهر، مرداب، آب و هوای افسرده کننده، یک فرقه ترسناک طرفدار محیط زیست، نداشتن پوشش تلفن همراه و هر موجود مرموزی که در جنگل لانه کرده است. این سریال ترسناک بلژیکی مملو از رازها و عناصر ماوراءالطبیعه ناخوشایند است که باعث می شود از خود بپرسید آیا یک قاتل سریالی از کنترل خارج شده یا تنها خود جنگل از شهر و ساکنانش خسته شده است. تاکنون دو فصل از این سریال منتشر شده و گمان می رود که نتفلیکس ساخت فصل سوم را نیز تایید کند.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۲- ۳۰ Coins

مشکل شهرهای کوچک و رازهای ترسناک چیست؟ سریال ترسناک اسپانیایی ۳۰ Coins از شبکه HBO در مورد پدر ورگارا است، کشیش و جن گیری با گذشته ای ناخوشایند که در یک شهر کوهستانی به نام پدرازا زندگی می کند. وقتی یک مزرعه محلی مدعی می شود که یکی از گاوها نوزادی انسانی به دنیا آورده، زندگی پدر ورگارا تحت تاثیر قرار می گیرد. از آغاز عجیب داستان، همه چیز دائماً عجیب تر و ترسناک تر می شود در شرایطی که ورگارا به کمک پاکو که شهردار شهر است و النا که دامپزشک است تلاش دارند بفهمند چه شده است. در بحبوحه بررسی این راز سر در گم، این سه یکی از سه سکه نقره ای که به یهودای اسخریوطی پرداخت شده بود تا به عیسی مسیح خیانت کند را کشف می کنند.

بر اساس افسانه ها، این سکه ها به مالکشان قدرت وسیعی بخشیده و یک فرقه مذهبی قدرتمند کلیسای کاتولیک تلاش دارد تا به هر قیمتی که شده این سکه را بازپس بگیرد. هر اپیزود از سریال ۳۰ Coins به ایده های ترسناک متفاوتی مانند تفکرات متوهمانه، تسخیر شدن توسط شیاطین و دسیسه های شیطانی می پردازد، در حالی که همه این ایده ها به خوبی با هم مرتبط بوده تا داستانی ترسناک را خلق کنند که مدام هیولاهایش را در روشنایی روز به نمایش می گذارد. سریال ترسناک ۳۰ Coins کار فوق العاده ای در ترکیب ایده های انجیلی با افسانه شناسی برای به تصویر کشیدن یک دنیای منحرف که بسیار تازه و جدید است انجام می دهد. فصل دوم این سریال در ادامه سال ۲۰۲۳ منتشر می شود.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۳- Cracow Monsters

سریال Cracow Monsters که تا حدودی بر اساس یک افسانه اسلاوی ساخته شده، در مورد شهر نفرین شده کراکو در لهستان است. این سریال می گوید که در دوران باستان، یک هویت مرموز به نام شوورز، این شهر را دچار وحشت کرده و مردم را مجبور کرده تا فرزندانشان را برای وی قربانی کنند. در نهایت، قهرمانی از میان توده ها برخاسته و توانسته این هیولا را کشته و به دوران حکومت وحشت او پایان دهد… این این تصوری است که همگان دارند. در دنیای مدرن، با گروهی از دانشجویان پزشکی در شهر کراکو به رهبری یک پروفسور مرموز به نام زاواژکی آشنا می شویم که انسان های با قدرت های جادویی و فرازمینی را دور هم جمع می کنند. آن ها زنی به نام الکس را پیدا می کنند که از نیاکان قهرمانی است که شوورز را نابود کرده و سعی دارند به او کمک کنند تا قدرت های مخفی اش را کشف کند.

شوربختانه، به دلیل همزمانی های کهکشانی، یک کارگر ساخت و ساز به شکل تصادفی یک گنج باستانی را از زیر زمین بیرون می آورد که کنترل او را در دست گرفته و او را به خدمت شوورز در می آورد که در کالبد یک پسر نوجوان بازگشته و رفته رفته قدرتش را به دست می آورد. این سریال دارای لحظات فوق العاده ای از هویت ها و موجودات فرازمینی است که ما را به یاد کارهای گیرمو دل تورو می اندازد. سازندگان این سریال توانسته اند زیبایی را با گروتسک ترکیب کرده و یک فولکلور تاریک را به مخاطبان معرفی کنند که کنتراست مناسبی با زندگی مرموز شخصیت های سریال دارد. در هنگام نوشتن این مقاله، یک فصل از سریال Cracow Monsters منتشر شده و منتظر انتشار فصل دوم هستیم.

۱۰ سریال ترسناک پیشنهادی برای یک تماشای بی وقفه؛ از Twin Peaks تا The Mist

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۴- Ares

Ares یک سریال ترسناک هلندی با نگاهی خاص به نخبگان سیاسی و اهدافی است که می توانند دلایل شیطانی پشت موفقیت این افراد در زندگی باشند. این سریال هلندی داستان رُزا استینویک را روایت می کند، یک دانشجوی به شدت جاه طلب سال اول پزشکی که فکر می کند به خاطر نداشتن ثروت و این واقعیت که مادرش بیماری روانی دارد، از موفقیت در زندگی بازداشته شده است. بعد از اینکه فرصتی خوب برای دوره کارآموزی برایش پیش می آید، رُزا با یک جامعه خصوصی از دانشجویان به نام آریس آشنا می شود. اگر چه دوست نزدیکش جیکوب به او هشدار می دهد که از این گروه دوری بجوید، رُزا یه این گروه پیوسته و به سرعت در می یابد که برای رسیدن به ثروت و قدرتی که همیشه می خواسته باید از خیلی خط قرمزها عبور کند.

Ares یک سریال ترسناک آرام سوز با حس دائماً رو به افزایش ترسناکی است که شما را با وحشتی آشنا می سازد که رُزا خود را در آن غرق کرده است. در نیمه راه داستان، یک شخصیت از رُزا می پرسد که به نظر او چطور کشوری به کوچکی هلند توانسته به چنین قدرت قابل توجهی دست یابد. پاسخ هایی که برای این سوال وجود دارند بسیار ترسناک هستند و بیش از پیش سریال را در مسیری ترسناک قرار می دهد. اگر به دنبال یک سریال ترسناک مانند ضربه ای به شکم با انتقادهای واقعی جهانی هستید، حتماً سریال Ares را تماشا کنید که یک فصل از آن منتشر شده و منتظر فصل دوم هستیم.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۵- Girl from Nowhere

نانو، شخصیت اصلی سریال تایلندی Girl from Nowhere، شبیه یک دانش آموز انتقالی معمولی است. او زیبا و خوش برخورد و مهربان است و به سرعت دوستان جدیدی پیدا می کند. اما دلیل چیست که او در هر اپیزود به مدرسه جدیدی نقل مکان می کند؟ خب مشکل این است که نانو کمتر یک دانش آموز معمولی و بیشتر یک شخصیت شرور است که دانش آموزان دچار مشکل را هدف قرا داده و به آن ها فرصت می دهد تا بدترین شخصیت شان را بروز دهند. هر اپیزود با حضور نانو در یک مدرسه جدید و پیدا کردن یک قربانی جدید برای وحشت زده کردن و ترساندن آغاز می شود. داستان با نفوذ زیرکانه نانو به حلقه دوستان دانش آموز آغاز شده و سپس هر یک از آن ها را به اشکال مختلف ترغیب می کند، بدترین انگیزه های درونی شان را وسوسه می کند و در نهایت به آن ها کمک می کند که در این فرآیند خود را نابود کنند.

در حالی که در ابتدا نانو یک شخصیت کاملاً انسانی به نظر می رسد اما به سرعت مخاطبان در می یابند که شاید او چیزی فراتر از یک موجود شرور باشد که توانایی تزریق ویرانی و وحشت به هر نقطه ای که می رود را داراست. Girl from Nowhere سریالی عالی و بی نقص برای کسانی است که به دنبال داستان های انتقام جویانه هستند. گاهی اوقات به نظر می رسد که قربانیان نانو ارزش توجه وی را ندارند اما روی هم رفته این سریال در بررسی اینکه چطور افراد قربانی امیال ویرانگر درونشان می شوند و چه اتفاقی می افتد وقتی مجبور می شوند با عواقب زشت بروز امیال پلیدشان روبرو شوند، بسیار بی نقص عمل می کند. تاکنون دو فصل از سریال Girl from Nowhere منتشر شده و در آگوست ۲۰۲۳ شاهد انتشار فصل سوم خواهیم بود.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۶- Curon

هیولای کلاسیکی که معمولاً فرصت کافی برای حضور روی پرده تلویزیون نمی یابد، همزاد است اما این درام ماوراءالطبیعه ایتالیایی فرصت مناسبی به همزادها می دهد. سریال ترسناک Curon روی یک شهر کوچک به نام کورون در شمال ایتالیا متمرکز است. داریا و مائورو خواهر و برادری دوقلو هستند که برای دور شدن از پدرشان، به شهر محل زندگی مادرشان فرا خوانده شده اند. هیچ کدام از این دو علاقه ای به نقل مکان به هتل تقریباً متروکه خانواده و انتقال به یک مدرسه جدید در میانه ناکجاآباد ندارند اما تمام تلاش خود را می کنند تا با این وضعیت کنار بیایند. مشکل اصلی این است که همه ساکنان شهر ظاهراً دشمن خانواده آن ها هستند.

همچنین یک برج مرموز در وسط دریاچه کنار شهر وجود دارد که ظاهراً اگر صدای ناقوسش را بشنوید شما را دیوانه می کند. و بدین ترتیب است که یک داستان پیچیده و مرموز آغاز می شود، به ویژه وقتی که دوقلوها در می یابند که مردم شهر با همزادهایشان جایگزین شده و اکنون آن ها نمی توانند به هیچ کسی اعتماد کنند. این دو باید تلاش کنند تا مادرشان را قبل از اینکه خیلی دیر شود از دست این مخلوقات عجیب نجات دهند. سریال ترسناک Curon اگر چه با تم های شبیه سرقت بدنش چندان نوآورانه و قوی عمل نمی کند اما رابطه بین خواهر و برادر خیلی خوب داستان را پیش می برد در حالی که دختر داستان در مراقبت از برادرش به شدت مصمم و سرسخت عمل می کند. بازی های آن ها باعث می شود که سریال سرگرم کننده باشد و ماهیت مرموز مخلوقات همزاد استان نیز باعث می شود مخاطب دائماً در حال گمانه زنی در مورد انگیزه های واقعی شان باشد.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۷- Post Mortem: No One Dies in Skarnes

سریال Post Mortem: No One Dies in Skarnes یک درام کمدی تاریک نروژی است. شخصیت اصلی سریال به نام لایو هالانگن در یک زمین پیدا شده و مرده شور شهر بدون زنگ زدن به پلیس، به برادرش اود خبر می دهد تا بیاید و خواهرش را بردارد. از بخت خوش لایو، او روی میز کالبد شکافی از خواب بیدار می شود بدون اینکه یادش بیاید چه اتفاقی برایش رخ داده است. همه از فرصت جدیدی که لایو برای زندگی یافته خوشحالند، غیر از پدرش. او رفتارهای عجیب در اطراف لایو از خود بروز داده و در نهایت با کلوروفورم او را بیهوش کرده و تلاش دارد او را در مرده شور خانه، زنده زنده بسوزاند. لایو فرار می کند و در یک حادثه پدرش را می کشد و به خانه باز می گردد، بدون اینکه بفهمد چه شده است.

همراه با لایو، ما تلاش می کنیم که انگیزه های پدرش از رفتار خشونت آمیز با دخترش را درک کنیم و رفته رفته با واقعیاتی تاریک و شیطانی در مورد ماهیت ماوراءالطبیعه مادر او آشنا می شویم که اکنون لایو نیز از آن ها مطلع است. اکنون با پی بردن به گذشته و منشأ خود و همچنین علاقه اش به خون انسان، لایو باقی سریال را به بررسی اتفاقات قبل از مرگش و همچنین کنار آمدن با دنیای موجود در کنار تبدیل شدن به یک شکارچی ماوراءالطبیعه می گذراند. بخش زیادی از ترسناک بودن داستان با اتفاقات کمدی که برای شخصیت های سریال می افتد ترکیب شده است. اگر به دنبال یک سریال ترسناک هستید اما با داستانی کمتر وحشت زا، Post Mortem: No One Dies In Skarnes بهترین گزینه شماست.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۸- Marianne

سریال فرانسوی Marianne در مورد ایده کلاسیک نویسنده ای است که مخلوقاتش در زندگی واقعی به سراغش آمده و باعث آزارش می شوند. اِما لاریسمون یک نویسنده موفق با آثاری پرفروش است که می خواهد دست از نوشتن داستان های ترسناک بردارد اما ظاهراً ترس و وحشت هنوز کارش با او تمام نشده است. وقتی یک دوست قدیمی به نام کارولین در مراسم امضای کتاب جدید اِما از راه می رسد، کاملاً مشخص است که چیزی سرجایش نیست. کارولین از اما خواهش می کند که به خانه بازگردد زیرا بر این باور است که مادرش توسط یک جادوگر بهنام ماریان، یکی از شخصیت های داستان های اِما، تسخیر شده است. البته اِما نمی توانند اتهامات عجیب کارولین را باور کند اما بعد از اینکه کارولین در ملاء عام خود را دار می زند، وی نیز متقاعد می شود که بیشتر در مورد ادعاهای او تحقیق کند. اما و دستیارش، کامیل، به زادگاهش باز می گردند و در می یابند که این تنها خانواده کارولین نیست که از نفرین ماریان رنج می برند.

با وقوع اتفاقات عجیب بیشتر، اِما به این نتیجه می رسد که نوشته هایش به واقعیت بدل شده و باید خودش برای متوقف کردن جادوگر دست به کار شود. جلوه های تصویری ترسناک سریال Marianne از آن نوع وحشت های مور مور کننده هستند که باعث می شوند سرجایتان به خود بلرزید. روایت داستان در زمان و در مورد واقعیت ها دائماً در حال عقب و جلو رفتن است که باعث می شود بخش هایی از داستان پیچیده باشند اما هر اپیزود دارای لحظات ترسناک باکیفیتی است که شما را شب بیدار نگه خواهد داشت. شوربختانه این سریال بعد از انتشار یک فصل کنسل شد اما علاقمندان ژانر وحشت از تماشای آن لذت خواهند برد.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۹- Ju-On: Origins

Ju-On: Origins یک سریال ژاپنی است که خود را در قالب داستانی واقعی پشت فیلم های اورجینال روایت می کند، داستانی که فضا را برای این فرانچایز ترسناک مشهور ژاپنی فراهم کرده است. این سریال رفته رفته داستانش را شکل می دهد اما خشونت شدید با عناصر ترسناک ماوراءاطبیعه باعث می شود که از همان ابتدا توجه شما را به خود جلب کند. Ju-On: Origins با خط زمانی بازی می کند اما موضوع اصلی آن در مورد بازیگری به نام هاروکا هونجو است که تجربه ای ترسناک داشته و فکر می کند نامزدش پشت ماجراست. در تلاش برای پیدا کردن خانه ای برای هر دویشان، نامزد او از خانه ای دیدن کرده و در این خانه با روح زنی روبرو می شود که لباسی به رنگ سفید پوشیده است، رنگی که در ژانر وحشت ژاپن نماد پاکی و مرگ است. از آن لحظه به بعد، او توسط این روح در وحشت فرو می رود.

اتفاقات عجیبی در آن خانه رخ می دهد و به نظر می رسد که هر کسی وارد این خانه شود به شکلی نفرین می شود. در تلاش برای کشف راز پشت این نفرین، هاروکا همراه با یک محقق اتفاقات ماوراءالطبیعه به نام یاسو ادواجیما و یک مامور مراقبت از کودکان به نام کیمی آریاسو دست به کار می شوند. از بخت بد این شخصیت ها، نفرین مذکور یک نیروی شیطانی بسیار قدرتمند است و همه چیز بدتر و ترسناک تر می شود. اگر تجربه تجاوز یا خشونت خانگی داشته باشید، تماشای Ju-On: Origins برایتان دشوار خواهد بود اما داستان جو اون در این سریال بسیار بسیار بدتر از آن چیزی است که در نسخه های سینمایی دیده بودیم.

بهترین سریال های ترسناک غیرانگلیسی زبان با روایت های متفاوت

۱۰- Feria: The Darkest Light

سریال Feria: The Darkest Light در ابتدا شبیه یک فیلم ترسناک فرقه ای آشناست اما لوکیشن فیلم در اسپانیا و اواسط دهه ۹۰ به آن یک شخصیت بسیار سرگرم کننده می بخشد. داستان این سریال ترسناک در یک روستای دوردست در اسپانیا رخ می دهد و معادن محلی به کانون یک راز تبدیل می شوند، وقتی ۲۳ جسد عریان در کنار در ورودی معدن پیدا می شود. هیچ زخمی روی اجساد وجود ندارد اما دوربین امنیتی موفق شده تصویر گروهی از افراد در حال خروج از معدن و یکباره بیهوش شدن انگار که مسموم شده اند را ضبط کند. به دلایلی که مشخص نیست، مظنونان اولیه این قتل و عام مرموز والدین دو نوجوان دختر به نام های سوفیا و ایو هستند که زندگی شان تحت تاثیرات تحقیقات این پرونده بلکه گروهی عضو یک فرقه شیطانی زیر و رو می شود.

این فرقه می خواهد سوفیا را به خدمت بگیرد که هدف تاریک آن ها با خانواده این دختر در ارتباط است. سریال Feria پیچش های داستانی غیرمنتظره ای دارد که شما را غافلگیر و سرگرم می سازند. این سریال درام رابطه سوفیا با خواهرش، دوستانش و فرقه مذهبی را با عناصری از وحشت فرازمینی و مخلوقات بامزه گربه ای شکل ترکیب می کند. در حالی که فصل این سریال با یک سکانس تعلیقی به پایان رسید، فصل دوم آن در اواخر ژانویه سال جاری منتشر شد.

مطالب مرتبط
مطالب دیگر از همین نویسنده
مشاهده بیشتر
بدون نظر

ورود