ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

روبلاکس
تکنولوژی

روبلاکس اولین ابزارهای هوش مصنوعی خود برای بازی‌سازی را معرفی کرد

روبلاکس از دو ابزار هوش مصنوعی زایا رونمایی کرده است که می‌توانند در تولید آسان بازی به کار گرفته شوند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲ فروردین ۱۴۰۲ | ۲۱:۰۰

روبلاکس ماه گذشته دورنمای پروژه‌ای برای کمک به تولید محتوا با هوش مصنوعی را ترسیم کرد. این شرکت حالا اولین قدم‌ها برای حرکت در این مسیر را برداشته و دو ابزار را در حالت بتا عرضه کرده است که می‌خواهند با کمک هوش مصنوعی فرایند بازی‌سازی را آسان‌تر کنند.

«استف کورازا»، رئیس استودیوی روبلاکس، در رویداد GDC 2023 از دو ابزار جدید به‌ نام‌های Code Assist و Material Generator رونمایی کرد. او گفت این ابزارها در نوشتن کدهای پایه به شما کمک می‌کنند تا تمرکز خود را روی بخش‌های خلاقانه کار بگذارید.

این یعنی با کمک فرمان‌های متنی کوتاه می‌توانید از هوش مصنوعی بخواهید تا برای شما کد بنویسد یا بافت‌های هنری تولید کند. البته این ابزارها هنوز به سطحی نرسیده‌اند که بتوانند با کمک این فرمان‌ها یک بازی کامل را بسازند.

ازجمله مثال‌هایی که این شرکت ارائه کرده است، می‌توان به تولید «دره‌های روشن با سنگ‌های سرخ» و «شیشه‌های لکه‌دار» اشاره کرد. به‌علاوه، این ابزارها می‌توانند کد برنامه‌ای را بنویسند که مثلاً درصورت تعامل کاربر امکان تغییر رنگ اشیا داخل بازی را فراهم می‌کند.

هوش مصنوعی روبلاکس می‌تواند اشتباه کند

ابزار Code Assist بسیار جذاب و نویدبخش به‌نظر می‌رسد، اما روبلاکس به نقایص آن واقف است و اعلام کرده که این برنامه می‌تواند اطلاعات «نادرست» و «گمراه‌کننده» تولید کند. کورازا می‌گوید کدهایی که توسط Code Assist تولید می‌شوند همچنان باید بررسی و تست شوند.

بااین‌وجود، روبلاکس با اطمینان اعلام می‌کند که این ابزارها نخستین گام به‌سمت هدف بزرگ آن‌هاست. این شرکت می‌خواهد تمام کاربران بتوانند در پلتفرم آن‌ها دست به خلق بازی بزنند. منتها احتمالاً هنوز چند سال دیگر زمان لازم است تا ابزارها و فناوری‌ها برای ساخت بازی از روی فرمان‌های متنی آماده شوند.

پیش‌تر دیگر فناوری‌های هوش مصنوعی زایا مثل ChatGPT هم نشان داده بودند که در تولید کدهای برنامه‌نویسی چقدر توانمندند و می‌توانند مفید ظاهر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی