ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کلش آف کلنز
اخبار و مقالات

۸ دروغ ۱۳ برتری که استودیوی سوپرسل به پلیرهای کلش آف کلنز گفته است

سوپرسل یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استودیوهای بازی‌ساز پلتفرم موبایل است که تاکنون حضور موفقی روی این پلتفرم داشته است. این استودیوی فنلاندی؛ بارها و بارها تلاش کرده است تا نمایشی فوق‌العاده داشته باشد و ...

احسان حسین خواه
نوشته شده توسط احسان حسین خواه | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۰۰

سوپرسل یکی از بزرگ‌ترین و شناخته‌شده‌ترین استودیوهای بازی‌ساز پلتفرم موبایل است که تاکنون حضور موفقی روی این پلتفرم داشته است. این استودیوی فنلاندی؛ بارها و بارها تلاش کرده است تا نمایشی فوق‌العاده داشته باشد و در همین بین نیز بازی کلش آف کلنز؛ یکی از بهترین عناوین آن‌ها بود. این بازی در ابتدا در سال ۲۰۱۲ به عنوان یک بازی استراتژی منتشر شد و خیلی زودتر از آن‌چیزی که انتظار می‌رفت، تبدیل به افسانه‌ای جاودان در دنیای بازی‌های موبایلی شد. بطوری که اکثر ما بازی موبایلی کلش آف کلنز را حداقل برای یک‌بار هم که شده، تجربه‌ کرده‌ایم و باید اعتراف کرد که این بازی هنوز هم پس از گذشت چیزی بیش از ۱۰ سال از انتشارش؛ طرفداران خاص خودش را دارد و محتواهای جدیدی را نیز دریافت می‌کند.

همچنین بزرگ‌ترین نقطه عطف بازی موبایلی کلش آف کلنز در مقایسه با دیگر عناوین پلتفرم موبایل؛ جامعه کاربری بزرگ و المان‌های چندنفره آن بود. بطوری که این بازی موبایلی آن هم در سال ۲۰۱۲ به شما اجازه می‌داد تا با دوستانتان بازی کنید. از طرفی نیز طولی نکشید که کلش آف کلنز تبدیل به یکی از بهترین بازی‌های آنلاین موبایل شد. منتهی همانطور که انتظار می‌رفت، حواشی بسیاری نیز به دنبال این بازی بودند. بنابراین اگر شما طرفدار بازی‌های استودیوی محبوب سوپرسل و به ویژه بازی جذاب کلش آف کلنز هستید، در این مطلب همراه ویجیاتو باشید تا باهم نگاهی به بهترین دروغ‌هایی داشته باشیم که استودیوی موبایلی سوپرسل به شوخی آن‌ها به بازیکنان گفته است.

بزرگ‌ترین آپدیت بازی


کلش آف کلنز

اولین دروغی که استودیوی سوپرسل به مناسب دروغ ۱۳ به بازیکنان گفت، مربوط به سال ۲۰۱۴ می‌شود. داستان از این قرار است که در این سال؛ یکی از سازندگان ارشد این بازی در مصاحبه‌ای که با یکی از یوتیوبرهای محبوب کلش آف کلنز داشت، ادعا کرد که آ‌ن‌ها درحال کار روی یکی از بزرگ‌ترین آپدیت‌های بازی هستند. آپدیتی که به گفته سازنده‌های این بازی؛ قرار بود تاریخ کلش آف کلنز را برای همیشه تغییر دهد و از طرفی نیز این آپدیت بقدری بزرگ و متفاوت بود که می‌توانست درست مانند یک بمب عمل کند تبدیل به کانون توجهات در میان دیگر بازی‌ها و حتی پلتفرم‌ها شود.

مطلب پیشنهادی
تبدیل موبایل به کنسول بازی!
سازگارترین بازی‌های نینتندو سوییچ جهت اجرا روی موبایل

آن‌ها حتی برای طبیعتی‌تر جلوه دادن این دروغ‌شان؛ ویدیویی ساختگی از تریلر این آپدیت را به بازیکنان نشان دادند. در این آپدت، والکری – Valkyrie – یک لول جدید دریافت می‌کرد. لولی که در آن والکری تبدیل به یک نیروی غول پیکر می‌شد که ساختمان‌های حریف را می‌توانست تنها با یک ضریه نابود کند و پس از بین رفتش نیز؛ مانند یک تی‌ان‌تی بزرگ عمل می‌کرد و نصف مپ حریف را از بین می‌برد. اما این تمام ماجرا نبود! در این آپدیت لول جدیدی نیز به هوگ رایدرها - Hog Rider – اضافه می‌شد که آن‌ها را تبدیل به نیروهایی مینیاتوری می‌کرد که تنها ۲۰٪ از قدرت خودشان را داشتند. نهایتا تنها چند روز بعد، سازندگان بازی اعلام کردند که این ویدیو یک شوخی بزرگ بود و هرگز قرار نیست که چنین چیزهایی به بازی اضافه شود.

بخش جدیدی به نام Clown Wars


کلش آف کلنز

سال‌ها پیش استودیوی سوپرسل با انتشار تصویری از بخش جدیدی به نام Clown Wars در شبکه‌های مجازی؛ مدعی شد که به زودی این بخش جدید جایگزین کلن وارها خواهد شد. بطوری که بسیاری از یوتیوبرهای کلش آف کلنز درحال تحلیل این موضوع بودند و بسیاری از بازیکنان در شوک فرو رفته بودند. از آن‌جایی که کلن وارها بخش بسیار مهمی از کلش آف کلنز بودند و همچنین این بخش جدید نیز قرار بود که جایگزین کلن وارها شود، استودیوی محبوب سوپرسل تصمیم گرفته بود که نام این بازی را از کلش آف کلنز – Clash of Clans – به Clash of Clowns تغییر دهد.

منتهی چند روز بعد، استودیوی سوپرسل پی‌دی‌افی را در دسترس کاربران قرار داد که تمام تغییرات جدید در آن ذکر شده بود. یکی از جالب‌ترین تغییرات این آپدیت، مربوط به واحد پولی و منابع بازی می‌شد که این‌بار کیک و شیرینی؛ جای گلد و الکسیر را در کلش آف کلنز گرفته بودند. همچنین در این آپدیت گرافیک بازی نیز کاملا تغییر می‌کرد و کالبدی ۲ بعدی و کلاسیک می‌گرفت. نهایتا مدتی بعد استودیوی سوپرسل اعتراف کرد که این آپدیت صرفا یک دروغ بامزه به مناسب دروغ ۱۳ بود و هرگز قرار نیست که چنین چیزهایی به بازی اضافه شود.

آپدیت جدید آرچر کوئین


کلش آف کلنز

سال ۲۰۱۵ نقطه عطفی برای استودیوی سوپرسل و بازی کلش آف کلنز بود. درست در همین سال بود که کلش آف کلنز به موفقیت‌های بسیار بزرگی رسید و این موضوع نیز زمینه‌ای عالی برای یک دروغ ۱۳ دیگر از سوپرسل بود. ماجرا از این قرار بود که در سال ۲۰۱۵ استودیوی سوپرسل به سراغ یکی از معروف‌ترین یوتیوبرهای بازی کلش آف کلنز؛ یعنی Chief Pat رفت. این یوتیوبر در این سال ویدیویی را با نام Archer Queen Rework آپلود کرد که در آن توضیحات مختلفی را درباره آپدیتی جدید که قرار بود برای آرچر کوئین منتشر شود؛ می‌داد. Chief Pat مدعی شد که استودیوی سوپرسل در این آپدیت هوش مصنوعی ضعیف آرچر کوئین را کاملا تغییر داده و آن را بهبود بخشیده است.

مطلب پیشنهادی
بهترین گوشی اقتصادی بازار!
بررسی گیمینگ گوشی سامسونگ A54

درواقع آن‌ها کاری کرده بودند که آرچر کوئین صرفا به دیوارهای حریف حمله کند. مهم نبود که شما از چه استراتژی استفاده می‌کردید. به محض اینکه شما از آرچر کوئین استفاده می‌کردید، این نیرو فورا به دیوارهای حریف حمله می‌کرد و آن‌ها را از بین می‌برد. همچنین استودیوی سوپرسل میزان آسیبی که آرچر کوئین به دیوارها می‌رساند را تا ۵۰٪ بیشتر کرده بود برای همین؛ آرچر کوئین عملا تبدیل به یک نیروی غیرقابل استفاده شده بود.

تقویم رومیزی کلش آف کلنز


کلش آف کلنز

یک‌ سال بعد، یعنی درست در سال ۲۰۱۶؛ استودیوی سوپرسل یکی از عجیب‌ترین کارهای ممکن را کرد. ماجرا از این قرار بود که آن‌ها در طی یک تیزر تبلیغاتی، تقویم رومیزی بازی موبایلی کلش آف کلنز را معرفی کردند. نکته جالب توجه درباره این تقویم؛ این بود که شخصیت‌های کلش آف کلنز در آن به صورت بامزه‌ای طراحی شده بودند. سوپرسل قصد داشت که این تقویم‌ها را تنها چند روز پس از انتشار این تیزر؛ دردسترس عموم قرار دهد. اما پس از گذشت هفته‌ها و ماه‌ها، نهایتا مشخص شد که این تیزر تبلیغاتی نیز؛ صرفا یک دروغ ۱۳ دیگر از سوی استودیوی دوست داشتنی سوپرسل بود.

منتهی همچنین اگرچه این تقویم‌ها صرفا یک شوخی ساده بودند، اما استودیوی سوپرسل کمتر از ۵ عدد از آن‌ها را به صورت واقعی ساخته بود و آن‌ها را به یوتیوبرهای بزرگ کلش آف کلنز داده بود. متاسفانه باید گفت که امروزه دیگر هیچ خبری از این تقویم‌ها نیست و صرفا شما می‌توانید چند ویدیو کوتاه از آنباکسینگ این تقویم‌ها را در یوتیوب پیدا کنید.

اولین کلاه گیمینگ استودیوی سوپرسل


کلش آف کلنز

بنظر می‌رسید که ماجراهای دروغ‌های ۱۳ سوپرسل پایانی نداشته باشند. درست در سال ۲۰۱۸ بود که آن‌ها یکی از بزرگ‌ترین تیزرهای تبلیغاتی تاریخ کلش آف کلنز را ساختند. تیزری که اگر همین حالا آن را در یوتیوب سرچ کنید، قطعا با نتایج بامزه‌ای رو به رو خواهید شد. ماجرای این تیزر از این قرار بود که در ابتدای آن؛ مجری ارشد یکی از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی ادعا می‌کند که آن‌ها در طی یک همکاری با استودیوی سوپرسل توانسته‌اند که کلاهی را بسازند که شما می‌توانستید از طریق آن و با استفاده از قدرت ذهن‌تان؛ بازی کلش آف کلنز را کنترل کنید. مکانیزم این کلاه که با نام Mind Controlled Clashing نیز معرفی می‌شد، به این صورت بود که درخواست‌های شما را فورا انجام می‌داد و دیگر نیازی نبود که شما به صحفه نمایشگر گوشی‌تان دست بزنید.

مطلب پیشنهادی
انتخابی مطمئن!
راهنمای خرید بهترین هندزفری گیمینگ سیمی

استودیوی سوپرسل برای این تیزر تبلیغاتی؛ به سراغ یک تیم حرفه‌ای رفته بود و همه‌چیز واقعی بنظر می‌رسید. نهایتا مجری این تیزر تبلیغاتی؛ مدعی شد که دستگاه Mind Controlled Clashing نهایتا ۱۲ الی ۱۸ ماه آینده به صورت کاملا رایگان در دسترس پلیرهای کلش آف کلنز قرار خواهد گرفت. همچنین منتهی راستش را بخواهید این تیزر تبلیغاتی بقدری بامزه بود که هیچکسی آن را جدی نگرفت. اما با این‌حال دیدن چنین خلاقیتی از سوی سوپرسل؛ ابدا خالی از لطف نبود.

ماجرای Bowler و آبشار اضافه شده به بازی


کلش آف کلنز

دروغ ۱۳ سال ۲۰۲۰ شاید به اندازه دیگر موارد حاضر در این لیست، چندان بزرگ نباشد. اما قطعا بسیاری از بازیکنان را در آن دوران فریب داد. سال ۲۰۲۰ سالی بود که نیروی جدیدی به نام Bowler به دنیای کلش آف کلنز اضافه شد. اما این پایان ماجرا نبود و استودیوی سوپرسل در این سال تصمیم به طراحی مجدد محیط بازی گرفت و نسخه جدیدتری از آبشار را به بازی اضافه کرد که شما می‌توانستید آن را در گوشه سمت راست بازی پیدا کنید. خوشبختانه این تغییرات بقدری خوب بودند که توانستند با نظر مثبت طرفداران نیز رو به رو شوند و برای همین؛ فرصت ایده‌آل دیگری برای استودیوی سوپرسل به وجود آمد تا پلیرهای کلش آف کلنز را دست بیندازد.

آن‌ها به مناسب دروغ ۱۳؛ تصمیم به انتشار خبری در توئیتر گرفتند. در طی توئیتی که استودیوی سوپرسل در توئیتر منتشر کرده بود، آن‌ها مدعی شدند که اگر شما مدت زمان طولانی را به آبشار اضافه شده به بازی نگاه کنید، نیروی Bowler خواهید دید که از آبشار بیرون می‌آید و شروع به رقصیدن می‌کند. همین دروغ ساده باعث شد تا بسیاری از بازیکنان به سراغ آبشار حاضر در بازی بروند و منتظر Bowler بمانند.

آپدیت Clash Petz


کلش آف کلنز

سال ۲۰۲۱ نیز استودیوی سوپرسل مجددا به دنبال راهی بود که بازیکنان کلش آف کلنز را فریب دهد. برای همین آن‌ها به سراغ موضوعی کاملا جدید رفتند. در آن دوران هایپ بازیکنان برای تاون‌هال ۱۴ بسیار بالا بود و طبیعتا لیک‌های زیادی نیز تمام اینترنت را در بر گرفته بودند. عکس‌ها و اطلاعاتی که توسط بازیکنان ساخته شده بودند و حواشی بسیاری نیز به دنبال داشتند. اما همانطور که انتظار می‌رفت، استودیوی سوپرسل چندان هم بی‌تفاوت نبود و فورا به دنبال راهی می‌گشت تا بازیکنان را فریب دهد.

مطلب پیشنهادی
بهترین سلاح‌ها در بتل رویال وارزون
بهترین گان های وارزون موبایل | معرفی ۷ اسلحه

آن‌ها در اوج تب و تاب برای انتشار آپدیت جدید و معرفی تاون‌هال ۱۴؛ در طی ویدیویی به بازیکنان گفتند که دیگر خبری از آپدیت جدید نیست و آن‌ها به جای کار کردن روی تاون‌هال ۱۴؛ تمام این مدت را مشغول کار روی آپدیتی به نام Clash Petz بودند. آپدیتی که در آن شما می‌توانستید حیوانات خانگی هیروهایتان را به گردش ببرید و برای آن‌ها حتی خانه نیز بسازید. استودیوی سوپرسل تریلر این آپدیت جدید را با نام Clash Petz New Update در یوتیوب و توئیتر منتشر کرد که شما می‌توانید تنها با یک سرچ ساده، به این ویدیو دوست داشتنی و بامزه؛ دسترسی داشته باشید.

اضافه شدن رباتی به نام O.T.T.O Bot به کلش آف کلنز


سال ۲۰۲۲ خبری از دروغ ۱۳ نبود. اما این به معنای اتمام ماجراهای استودیوی سوپرسل نبود و آن‌ها در سال ۲۰۲۳ یکی از جالب‌ترین اتفاقات این بازی را رقم زدند. آن‌ها در ماه آپریل سال ۲۰۲۳ و در طی ویدیویی در کانال یوتیوب از رباتی به نام O.T.T.O Bot رونمایی کردند که به جای شما بازی می‌کرد. درواقع این ربات یک هوش مصنوعی فوق پیشرفته بود که در غیاب شما، ساختمان‌هایتان را ارتقا می‌داد و حتی اتک‌هایتان را نیز به موقع انجام می‌داد.

همچنین آن‌ها در کنار این ربات، قرار بود که مود شب نیز به بازی اضافه کنند. این مود با توجه به ساعت شما متغییر بود و در شب، کلش آف کلنز تمی تاریک می‌گرفت. اما این موضوع نیز نهایتا مشخص شد که یک شوخی از جانب استودیوی سوپرسل بود و پرونده دروغ ۱۳ سال ۲۰۲۳ نیز بسته شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ARSHIA._.
    ARSHIA._. | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    🗿🗿

  • iliy32
    iliy32 | ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

    مریض بودن را با رسم شکل توضیح دهید

مطالب پیشنهادی