ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

جفری
تکنولوژی

پدرخوانده هوش مصنوعی: این فناوری از تغییرات آب‌و‌هوایی نگران‌کننده‌تر است

«جفری هینتون» که به‌عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی شناخته می‌شود، در مصاحبه اخیرش از دغدغه‌های خود در مورد فناوری هوش مصنوعی می‌گوید.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۰۹:۰۰

«جفری هینتون» که به‌عنوان پدرخوانده هوش مصنوعی شناخته می‌شود، در مصاحبه اخیرش از دغدغه‌های خود در مورد فناوری هوش مصنوعی می‌گوید. وی در مصاحبه اخیر خود با رویترز به این موضوع اشاره کرده که تهدید هوش مصنوعی برای بشر از تغییرات آب‌‌و‌هوایی نیز نگران‌کننده‌تر است.

جفری هینتون از پیشگامان حوره فناوری است که بعد از یک دهه فعالیت در گوگل، هفته گذشته کار خود را ترک کرد و اکنون در مورد خطرات و تهدید‌های هوش مصنوعی می‌گوید. وی سابقه فعالیت درخشانی در حوزه هوش مصنوعی دارد و در سال ۲۰۱۸ نیز برنده جایزه تورینگ شده است. اما اکنون نسبت به هوش مصنوعی نگاهی نگران‌کننده دارد.

پدرخوانده هوش مصنوعی از دغدغه‌های خود در مورد این فناوری می‌گوید

جفری هینتون به‌عنوان یکی از پیشگامان فناوری، به‌صورت شفاف در مورد نگرانی‌های خود در مورد هوش مصنوعی صحبت می‌کند. او نگران است که روزی فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی بتواند هوشمندتر از انسان‌ها باشند و کنترل سیاره ما را بر عهده بگیرند.

وی درزمینه شبکه‌های عصبی فعالیت‌هایی را انجام داده است ولی حالا در مورد فناوری هوش مصنوعی نگاه دیگری دارد و آن را تهدیدی بالقوه می‌داند و آن را با تغییرات آب‌وهوایی مقایسه می‌کند. وی می‌گوید با وجودی که تغییرات آب‌و‌هوایی اهمیت زیادی دارد، ولی اکنون موضوع تهدیدآمیز دیگری نیز سیاره ما را تهدید می‌کند و باید به آن توجه کنیم.

هینتون معتقد است که می‌توان جلوی تغییرات آب‌وهوایی را گرفت و آن را متوقف کرد ولی اگر روزی هوش مصنوعی به رشد تهدیدآمیز خود ادامه دهد، نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم و این وضعیت از نظر او نگران‌کننده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی