ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار و مقالات

بهترین بازی های بدون پایان برای PC

چند بار تا به حال پیش آمده است که از میان دریایی از بازی‌ها، حتی یک بازی را هم پیدا نکنید که از آن لذت می‌برید. همیشه در این مواقع ما به سراغ بازی‌هایی قدیمی ...

امیرحسین وفاراد
نوشته شده توسط امیرحسین وفاراد | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۱۴:۲۰

چند بار تا به حال پیش آمده است که از میان دریایی از بازی‌ها، حتی یک بازی را هم پیدا نکنید که از آن لذت می‌برید. همیشه در این مواقع ما به سراغ بازی‌هایی قدیمی و همیشگی می‌رویم که همیشه در یک گوشه از سیستم در حال خاک خوردن است. به هر حال یک بازی جدید، مسئولیت زیادی هم می‌خواهد. چندین و چند ساعت طول می‌کشد تا یک بازی‌ای را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که به سراغ بهترین بازی های بدون پایان برای کامپیوتر بروید. این بازی‌ها همیشه هستند و هرگز هم تمام نمی‌شوند. پس در ادامه با ویجیاتو همراه باشید تا با هم با این بازی‌ها آشنا شویم.

اما پیش‌ از شروع کار از شما می‌خواهم که اگر به دنبال لیستی جامع از بهترین بازی های کامپیوتر هستید، مقاله مرتبط با این موضوع را از ویجیاتو بخوانید.

Vampire Survivors


بازی Vampire Survivors به سرعت به یکی از معروف‌ترین بازی‌‌های دنیا تبدیل شد. دلیلش هم کاملا منطقی است، این بازی به ظاهر ساده و دو بعدی المان‌های سبک بقا بسیار ساده را با ویژگی‌های یک بازی روگ لایک ترکیب می‌کند و تبدیل به یکی از اعتیادآورترین بازی‌های دنیا ما می‌شود.

داستان بازی شاید ساده باشد ولی خب کافی هم هست. در یک کلمه، جهنم خالی است. چرا؟ چون تمامی شیاطین و هیولاهای جهنمی به زمین‌ حمله کرده‌اند و تنها کاری که شما باید بکنید، یا بهتر است بگویم تنها کاری که می‌توانید بکنید این است که زنده بمانید. در این بازی شما باید سعی کنید که موج پشت موج از این موجودات جهنمی را دوباره به زیر زمین بفرستید تا در نهایت خودتان هم کشته شوید. شما فکر می‌کنید که چقدر بتوانید زنده بمانید؟

Minecraft


آیا می‌توانید به جز مایکرفت به یک بازی دیگر با چنین قدمتی اشاره کنید؟ این بازی یکی از ساده‌ترین بازی‌هایی است که می‌توانید بازی کنید؛ با این حال یکی از اعتیاد‌آورترین‌ها هم هست. میزان خلاقیتی که در این بازی وجود دارد باعث خواهد شد که برای سال‌های سال بازی کنید و از آن خسته نشوید. دنیا بزرگ و رندوم این بازی پر از چالش‌ها و خطرهایی است که باید سعی کنید از دستشان زنده بمانید.

شاید هم به دنبال یک تجربه ساده‌تر هستید. برای این موضوع هم یک قسمت وجود دارد که خطری شما را تهدید نمی‌کند. در این حالت شما نه محدودیت زمانی دارید و نه گرسنه و یا تشنه خواهید شد؛ تنها کاری که خواهید کرد این است که با توجه به خلاقیت خودتان، هر چیزی که می‌خواهید را بسازید.

الان که بیش از یک دهه از ساخت بازی می‌گذرد، هنوز هم محتوا جدید به آن اضافه می‌شود و قابل بازی است. پس اگر به دنبال یکی از بهترین بازی های کامپیوتری و بدون پایان برای کامپیوتر بودید، ماینکرفت را از دست ندهید.

Sid Meier's Civilization VI


در وصف این بازی تنها باید گفت که «جذاب ولی با چالش‌های بسیار.» از زمان Civilization 2 نام این این مجموعه در میان بهترین بازی‌های استراتژیک دیده می‌شد. چالش‌های هدایت یک تمدن، از نقطه ابتدایی و صفر تا شکوه کامل، برای هر بازیکنی می‌توانست جالب باشد. این مجموعه طی سال‌های اخیر به طرز چشمگیری رشد کرد و تبدیل به یکی از محبوب‌ترین غول‌ها دنیا گیم شد.

فقط حواستان باشد که این بازی به شدت اعتیادآور است و شاید نتوانید به سادگی آن را ترک کنید. ممکن است که شما چندین هفته را صرف بزرگ کردن کشور و تمدن خود کنید و حساب زمان به طور کامل از دستتان خارج شود.

The Sims 4


یک بازی بی‌انتها به معنا واقعی. مجموعه بازی The Sims واقعا تک است و هیچ همانندی ندارد. در این بازی شما مثل یکی از خدایان قدیمی یونان هستید که از بالا کوه المپوس مشغول مدیریت بنده‌هایش است. گاهی اوقات هم البته یک مشکل برایشان ایجاد می‌کنید تا صرفا واکنش‌هایشان را ببینید. شاید حتی خواستید که فقط یک شخصیت بسازید و مشابه یک بازی نقش آفرینی به آن نگاه کنید. Sims 4 دست شما را کاملا باز می‌گذارد.

البته منصفانه نیست که فقط در مورد ویژگی‌های مثبت آن صحبت کنیم. این مجموعه اخیرا قسمت زیادی از جذابیت خودش را، به خاطر بسته‌های الحاقی بسیار زیادش،‌ از دست داد. با این حال اگر بخواهید می‌توانید Sims 4 را به لیست بازی‌های خود اضافه کنید و از این تصمیم هرگز پشیمان نشوید.

Rimworld


Rimworld یکی از معدود بازی‌هایی است که حتی اگر ۷۰۰ ساعت هم در آن زمان بگذرانید، باز هم حس تازه‌وارد بودن خواهید داشت. این بازی همیشه یک ویژگی و یا یک چیز جدیدی برای ارائه دارد که تمامی استراتژی‌های شما را به چالش بکشد. ساخت یک مستعمره قدرتمند از هیچی، توسط یک سری افراد رندوم کاری به شدت سخت است؛ مخصوصا زمانی که محیط اطراف می‌خواهد که به هر طریقی که می‌تواند شما را حذف کند.

حشرات غول‌پیکر، آب و هوایی جهنمی و حمله‌های گوناگون استقامت شما را می‌سنجد و این وظیفه‌ شماست که اجازه ندهید این مستعمره شکست بخورد. این بازی به ظاهر ساده و دو بعدی داستانی به شدت پیچیده را به شکلی احساسی تعریف می‌کند. شاید فکر کنید که این بازی خیلی هم ارزش امتحان را ندارد، من هم همین فکر را می‌کردم؛ فکری که یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتم بود.

Hades


در این بازی شما در نقش Zagreus باید سعی کنید که از یک هزارتو جهنمی فرار کنید. این بازی مثل بازی‌های قدیمی‌تر، یک سبک کلاسیک Isometric را به نمایش می‌گذارد و با بقیه بازی‌های روگ لایک متفاوت است. جدا از این ویژگی‌ خوبش احتمالا می‌توانید حدس بزنید که چرا این بازی جزو بهترین بازی های بدون پایان برای کامپیوتر است.

زیبایی و هنر این بازی به طرز جالبی با هم ترکیب شده‌اند و داستان‌نویسی آن هم واقعا درجه یک است. این بازی یک برداشت بسیار مدرن از افسانه‌های قدیمی یونانی است و به خوبی ترکیب این مدرنیته و تفکر قدیمی را در بازی مشاهده می‌کنید. سیستم مبارزه بازی هم همیشه برای شما یک جای پیشرفت می‌گذارد. هرگز در Hades نمی‌توانید معتقد باشید که این بازی را به طور صد در صدی بلدید. همیشه یک ویژگی جدید در بازی پیدا می‌شود که حتی پس از اتمام آن هم باز حس تازه بودن را به خوبی منتقل کند.

Counter-Strike: Global Offensive


یک حس خالصانه‌ای در شوتر بازی CS GO وجود دارد که هنوز هم دیگر بازی‌های این سبکی نمی‌‎توانند تقلید کنند. استودیو ولو (Valve) به طرز بسیار جالبی گیم‌پلی شوتر بازی را با طراحی خلاقانه محیط ترکیب کرد و یک بازی جاودانه را منتشر کرد. در این بازی یک تیم تروریست باید تلاش کند تا یک بمب را با موفقیت منفجر کند؛ یا سعی کند که از یک سری گروگان دفاع کند. در مقابل تیم ضد تروریست باید سعی کند که جلو تروریست‌ها را بگیرد و یا گروگان‌ها را آزاد کند.

این بازی را به سادگی می‌توانید به صورت همیشگی در سه بازی برتر و پرطرفدار استیم ببینید. دلیلش هم خیلی ساده است؛ سرعت، سرگرم کنندگی و رقابتی بودن این بازی باعث می‌شود که هر گیمری به سمت آن جذب شود. اگر به دنبال یک سرگرمی تیمی هستید، به هیچ وجه از این بازی غافل نشوید.

Stardew Valley


شاید شما هم علاقه‌ای به بازی‌های کشاورزی نداشته باشید. منطقی هم هست؛ معمولا در میان بهترین بازی های بدون پایان برای کامپیوتر کسی به یک شبیه‌ساز کشاورزی فکر نمی‌کند. با این حال بازی Stardew Valley با یک سری المان نقش آفرینی می‌تواند به سادگی شما را جذب خودش کند و به این زودی‌ها هم ول نکند.

جلوه هنری جالب بازی به همراه فضا آرامش‌بخش این بازی باعث می‌شود که شما نه به خود بازی، بلکه به حسی که منتقل می‌کند اعتیاد پیدا کنید. وظایف شما در بازی بسیار ساده است. شما باید به مزرعه خود رسیدگی کنید، به موقع محصولات خود را برداشت کنید و از حیوانات خود به خوبی نگه‌داری کنید. حتی این بازی امکان یک تجربه آنلاین را هم به شما می‌دهد و می‌توانید با دوستتان این بازی را بازی کنید و از آن لذت ببرید.

Fortnite


وقتی که بازی Fortnite برای اولین بار منتشر شد، شباهت بسیار زیادی به بازی Team Fortress 2 داشت. با این حال توسعه‌دهنده‌های Epic Games المان‌های متفاوتی را از بازی‌های مشهور دیگری مثل ماینکرفت و یا پابجی به بازی اضافه کردند تا هم بازی خود را بهبود ببخشند و هم از شهرت سبک بتل رویال استفاده کنند.

بیشتر بازی‌ها، یک سری مخاطب خاص دارند؛ ولی فورتنایت بازی‌ای بود که مخاطب هر سبکی را به خودش جذب می‌کرد. سیستم نقش آفرینی بازی به اندازه کافی خلاقانه بود و شوتر سریع بازی هم یک طعم جالب را به آن اضافه می‌کرد. اپیک گیمز سعی کرد که المان‌های پاپ امروزی را هم به بازی اضافه کند تا مخاطبین جوان را هم به بازی جذب کند. رقص‌های مختلف، اسکین افراد معروف و کراس‌اور‌های متعدد با مارول و یا جنگ ستارگان باعث شد که نام این بازی مثل یک بمب منفجر شود.

بازی فورتنایت هنوز هم آپدیت دریافت می‌کند و هنوز هم یکی از پرطرفدارترین بازی‌های دنیا است. پس حتما این بازی رایگان را حداقل یک بار امتحان کنید.

Total War: Warhammer II


بازی‌های Total War استراتژیک نوبتی را با نبردهایی مستقیم ترکیب می‌کنند تا یک چالش کامل فرماندهی را به وجود آورند. این مجموعه در گذشته بر روی ساخت بازی‌های تاریخی تمرکز داشت، با این حال جدیدترین عناوینش برای سه‌گانه Warhammer بود. دیگر شما در چین باستان و یا روم نبودید که بتوانید با المان‌های تاریخی خود را سرگرم کنید. این سه بازی شما را به سرزمین‌های افسانه‌ای وارهمر برد تا در آنجا ارزش خود را ثابت کنید.

شما می‌توانید به ترتیب از نسخه اول تا سوم بازی را بازی کنید و از داستان آن لذت ببرید. اگر هم علاقه خاصی به داستان ندارید می‌توانید از نسخه سوم شروع کنید؛ چون مجموع تمامی نقشه‌های نسخه‌های اول تا سوم بازی در نسخه آخر وجود دارد.

The Elder Scrolls V: Skyrim


اسکایریم مثل یک دنیا واقعی است که برای حرکت به شما نیاز ندارد. حتی اگر تک تک قسمت‌های این بازی را هم گشته باشید و تمامی چالش‌های آن را تمام کرده باشید، باز هم ارزشش را دارد که به آن برگردید. داستان قوی این بازی به همراه یک سیستم نقش آفرینی عالی باعث می‌شوند که دوباره و دوباره به آن یک سری بزنید.

در دنیا جهان باز و بزرگ این بازی چندین و چند گروه مختلف وجود دارد. هر کدام از این گروه‌ها با شما یک کاری دارند و در نهایت هم به تنه اصلی داستان بازی متصل خواهند شد. حتی می‌توانید در بازی یک خانه بخرید و خانواده خود را تشکیل دهید. خود کارگردان بازی مدعی شد که اسکایریم یک بازی بدون پایان است و تا ابد می‌توانید بازی کنید. تازه محتوا جدید هم هر چند وقت یکبار به بازی اضافه می‌شود که بازیکنان قدیمی را دوباره به سمت خودش بکشاند.

Factorio


بازی Factorio بیشتر از یک بازی ویدیویی، یک نوع اعتیاد خاص است. اگر شما به اندازه کافی بازی کنید، حتی موقع خواب هم که چشمتان را می‌بندید یک کارخانه را می‌بینید. ترکیبی از سبک مدیریتی به همراه سبک دفاع قلعه باعث می‌شوند که فکتوریو یکی از اعتیادآورترین بازی‌های تاریخ شود.

شاید داستان هسته بازی کمی ساده باشد. شما یک فضانوردی هستید که در یک سیاره غریبه سقوط می‌کند. داستانی که همه آن با به یک نحوی با آن آشنا هستیم. ولی خود بازی به همین سادگی خلاصه نمی‌شود. شاید هدف نهایی شما فرار از این سیاره باشد، ولی در طول مسیر کل لذت بازی ساخت یک مجموعه کارخانه عظیم است که حتی دیگر خودتان هم نمی‌دانید چه اتفاقی دارد می‌افتد. در کنار تمامی لذت‌های عادی بازی، آپدیت‌های متعدد و هزاران هزار ماد مختلف باعث خواهند شد که شما هرگز از این بازی خسته نشوید.

جمع‌بندی

نظر شما در مورد این لیست چیست؟ شما چه بازی‌های بدون پایانی را برای کامپیوتر پیشنهاد می‌کنید؟ حتما نظر خودتان را با ما و کاربران ویجیاتو به اشتراک بگذارید!

بهترین بازی های بدون پایان کامپیوتر کدامند؟

بازی‌هایی مثل CS: GO و Vampire Survivors و اسکایریم!

کدام بازی هیچوقت خسته‌کننده نمی‌شود؟

ماینکرفت، اسکایریم، Stardew Valley و اکثر بازی‌های استراتژی معمولا هیچ‌وقت خسته‌کننده نمی‌شوند!

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (26 مورد)
  • Mr. Night
    Mr. Night | ۵ خرداد ۱۴۰۲

    Rimworld واقعا بازی جالبیه اگه به بازی های مدیریتی علاقه دارید یکی از بهترین انتخاب ها از نظر من توی کامپیوتره

  • CaptainHamed
    CaptainHamed | ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    تنها چیزی که از ماینکرفت بدم میاد اینه که پیش از حد سخته خیلی خیلی سخته
    خیلی حوصله میخواد نه اینکه من ندارم
    ولی تا این حد ندارم

  • rbm
    rbm | ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

    تا حالا کسی world of Warcraft رو تموم کرده ؟
    Dota چطور

  • Mohammad-Khalili
    Mohammad-Khalili | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    دموی فکتریو رو دارم. گاهی بازیش می کنم. با همین دمو بودنش،درگیر بازی یه مدت بودم.

  • Barsam__2020
    Barsam__2020 | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    مقاله عالی بود
    با این سیستم یه چند بازی خوب میتونید بگید لطفا؟
    Ram 6gb
    Graphic : AMD Radeon r5 m330
    CPU :Core i5-5200U
    Windows 10
    64 bit
    میدونم ضعیفه نیازی به گفتن نیست😁😂

    • Mani MK
      Mani MK | ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲

      حقیقتا سیستمتو کارت گرافیکشو نفمیدم،ولی حداقل تا بازی‌های خوب ۲۰۱۶ رو راحت میتونی بازی کنی.بعدشم احتمالا بتونی بازیهایی که بهینه سازی شدن رو بازی کنی.
      در کل چند تا پیشنهاد اگر گرافیکت ۲ گیگ باشه با این سیستم بالا میاد:
      Watch dogs 1,2
      Far cry3,4
      NFS Most wanted
      Assassin's creed 1,2,3,black flag,brotherhood, revelations, syndicate
      Cod Modernwarfare1,2,3,black ops,blackops2,blackops3,ghosts
      Counter: Global offensive
      Resident evil4,5(و شاید شانس بیاری ۷)
      Outlast1,2
      و...

  • ترک شیرازی
    ترک شیرازی | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    آقا یکی به من بگه نسخه اولیه و قدیمی اسکایریم که سیستمم بکشه رو از کجا پیدا کنم
    همه سایت ها نسخه های جدیدی که برای نسل های بعد منتشر شده رو دارن که حداقل هشت گیگ رم میخواد

    • NightCrawler
      NightCrawler | ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲

      سایت گیمینگ مستر
      skyrim legendary edition رو داره که نسخه اصلی گیمه

  • aaaa
    aaaa | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    Hollow knight🥲

  • Mehran-Game-Maker-Fan-Of-Doom
    Mehran-Game-Maker-Fan-Of-Doom | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    مقاله خیلی خوبی بود و کیف کردم
    پ.ن: عکس فورتنایت رو دیدم دلم برای سیزن ۲ فورت تنگ شد 🥹

  • parsa122323
    parsa122323 | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    ریمورلد و civ رو واقعا موافقم هر لحظه یه احتمالی هست که خاک ( خاک به معنای هرچی جز خاک ) بریزه تو سرتون
    لامصب خیلی سخته ولی جذابه

  • ARSHIA._.
    ARSHIA._. | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    لیست به شدت عالی
    اسکایریم با اینکه بال قبله بازم عالیه در زمان خودش عالیه و هنوز هم عالیه
    ماین هم اکه مایکرو خرابش نکنه که داره میکنه عالیه
    سیمز هم با وجود گرافیک ساده خیلی عالیاستادیو ولی هم که یکی از بهترین های 2d هست
    سی اس گو هم که خوبه
    فورت هم عالی
    تراریا جاش خالی بود

    • Dddxdxd
      Dddxdxd | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

      ببخشید دقیقا مایکرو چه گندی داره به ماین میزنه؟
      بگو سمنی فنم دارم از اینکه مایکرو ماین رو خ.ر.ی.ده فش.ار می خورم

      • ARSHIA._.
        ARSHIA._. | ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲

        ۵ سال ماین بازی کردم
        ولی داره بازی به شدت تخیلی میشه
        از اپدیت ۱.۱۷
        قبلا همش چیزای بدرد بخور اضافه مشید مثل ارمور اسانسور چیت های جدید و کلی چیزاهای دیگه
        درسته ماین اند و ندر داره اندرمن و زامبی داره ولی خب بازم جالبن و خیلی دور از ذهن نیستن
        ولی واردن رو اوردن که خوب بود بعد به جای اینکه برن واردن رو تقویت وبهتر کنن میرن چیزهای الکی تو غار میزارن
        یا حداقل میتوستن کاری کنن که وقتی ماین میکنی میرسی وسطا مثلا اور ها یا بایوم ها واقعی و زیبا ببینی نه جنگل پر گل تو غار

  • bill
    bill | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    وارزون؟

  • یاسو جنگولک
    یاسو جنگولک | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    دوتا ۲؟لیگ اف لجندز؟ وارکرافت؟

    • KOUWNENTZ
      KOUWNENTZ | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      وارکرافت داستان و پایان داره
      فقط این جلد های یه کتاب هر دفه تموم میشه و تو جلد بعدی یه داستان دیگه دوباره شروع می کنه

      • یاسو جنگولک
        یاسو جنگولک | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

        نمیدونستم‌مرسی

  • MMYKING
    MMYKING | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    سی اس ۱.۶ هم هیچوقت تموم نمیشه🗿🙌

    • amirabbasjadidi
      amirabbasjadidi | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      مخصوصا سرور عباس!

      • MMYKING
        MMYKING | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

        بر منکرش لعنت😁

  • Mohammad-Nikhalat-Jahromi
    Mohammad-Nikhalat-Jahromi | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

    اگه ماینکرفت در این لیست می تونه باشه قطعا روبلاکس هم سزاوار قرار گرفتن در این لیست خواهد بود .

    • roozb
      roozb | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      روبلاکس یه بازی نیست یه پلتفرم برای انتشار بازی های ساخته شده با یه انجین مشخصه. خودتون که میدونید

    • Amin1216
      Amin1216 | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      روپلاکس چیه داداش

    • ARSHIA._.
      ARSHIA._. | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      روبلاکس در واقع یه پلتفورمه برا بازی

    • amir87za
      amir87za | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲

      آخه مگه روبلاکس خودش بازیه

مطالب پیشنهادی