ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

۲۵ فیلم درباره جادو که ارزش وقت شما را دارد
فیلم و سریال

۲۵ فیلم درباره جادو که ارزش وقت شما را دارد

از جذابیت فیلم‌های انیمیشن قدیمی دیزنی گرفته تا آثار هیجانی گی‌رمو دل تورو، این آثار که در این مطلب از «ویجیاتو» به شما معرفی خواهد شد، بهترین فیلم های جادوگری و توهم یک جهان جادویی ...

امیر پریمی
نوشته شده توسط امیر پریمی | ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ | ۲۰:۳۰

از جذابیت فیلم‌های انیمیشن قدیمی دیزنی گرفته تا آثار هیجانی گی‌رمو دل تورو، این آثار که در این مطلب از «ویجیاتو» به شما معرفی خواهد شد، بهترین فیلم های جادوگری و توهم یک جهان جادویی هستند. جادو و توهم اغلب در داستان‌های پریان و فیلم‌های خانوادگی ظاهر می‌شوند، اما لزوما همیشه اینطور نیست. درست است که فیلم‌هایی که به این موضوعات می‌پردازند به ندرت درجه سنی بالای PG-13 کسب می‌کنند، اما جادو به چیزی بیش از پرستاری همه‌کاره چون «مری پاپینز» مربوط می‌شود. از هیبت مطلق تولیدات استودیو «جیبلی» تا شگفتی شوم چیزی مانند «هزارتوی پن»، جادو یک مفهوم گسترده است که می‌تواند راه‌های خلاقانه زیادی را باز کند. چه آن‌هایی که در دنیای ماورایی با فانتزی بالا جریان دارند و چه آن‌هایی که در قلعه‌ای مخفی در عصر امروزی اتفاق می‌افتند، همگی دارای یک جذابیت خاص هستند. چیز شگفت‌انگیزی در مورد بهترین فیلم های جادوگری وجود دارد، و آثار موجود در این لیست برخی از بهترین‌ها هستند.

۲۵ فیلم درباره جادو که ارزش وقت شما را دارد

همچنین اگر به دنبال لیستی جامع از فیلم سینمایی ماجراجویی هستید، مقاله مرتبط با این موضوع را از ویجیاتو بخوانید. در ادامه فهرست برخی از بهترین فیلم‌های سینمایی جادوگری تاریخ با بالاترین نمره IMDb را مشاهده می‌‌کنید:

  • Sprited Away (نمره: ۸.۶)
  • The Prestuge (نمره: ۸.۵)
  • Pan's Labyrinth (نمره: ۸.۲)
  • The Wizard of Oz (نمره: ۸.۱)
  • Aladdin (نمره: ۸)

Now You See Me


Now You See Me
بازیگرانوودی هارلسون، جسی آیزنبرگ، مارک روفالو، مورگان فریمن، دیو فرانکو، مایکل کین، آیلا فیشر
سازندهلویی لتریر
سال انتشار۲۰۱۳
ژانرسرقت
نمره IMDb۷.۲
امتیاز راتن تومیتوز۵۰٪

جسی آیزنبرگ و وودی هارلسون پس از موفقیت فیلم Zombieland دوباره با هم متحد شدند تا در یکی از بهترین فیلم های جادوگری اخیر بازی کنند. فیلم Now You See Me حول محور چهار شعبده باز می‌چرخد که خود را چهار اسب سوار می‌نامند و به این امید که در ردیفی از «جادوگران واقعی» به نام «The Eye» قرار بگیرند، سرقت‌های مفصلی انجام می‌دهند. این فیلم دارای بسیاری از ترفندهای بی‌نظیر و لحظه‌های استفاده از جادو و شعبده‌بازی است.

در داستان این فیلم، ما مارک روفالو را در نقش مامور اف‌بی‌آی داریم که چهار اسب سوار الهام گرفته از رابین هود را به همراه مایکل کین و مورگان فریمن ردیابی می‌کند. در حالی که اجراهای تیم بازیگری جالب است و عناصر جادویی سرگرم‌کننده است، اما فیلمنامه در بهترین حالت ناخواسته کمی احمقانه است. اما فیلم Now You See Me یک سرگرمی عالی با فضای پاپ‌کورنی است و در ادامه الهام بخش یک دنباله و شاید ساخت فرنچایز خود شد.

Willow


Willow

یک فیلم جادویی ماجراجویی کلاسیک؛ این فیلم ران هاوارد قطعاً شایستگی‌های خود را در فهرست بهترین فیلم های جادوگری ما دارد. در این فیلم فانتزی وارویک دیویس در نقش یک کشاورز به نام ویلو بازی می‌کند که باید از کودکی مراقبت کند که قرار است ملکه شریر باوموردا را شکست دهد. ویلو در یک سفر سخت با کمک اسب‌ها، پری‌ها و وال کیلمر به عنوان شمشیرزن قهرمان بر قدرت جادوگری خود مسلط می‌شود. در نهایت شخصیت‌های قهرمان داستان، جادوگران شرور را شکست می‌دهند و می‌آموزند که خیر بر شر پیروز می‌شود چون بالاخره این یک فیلم فانتزی است.

جالب است بدانید این فیلم در آن زمان اولیه اکران خود چندان مورد استقبال قرار نگرفت، اما از آن زمان به بعد طرفداران زیادی پیدا کرد، و اکنون از آن به عنوان یک کالت کلاسیک با چاشنی جادو یاد می‌کنند. با موسیقی از جیمز هورنر و افکت‌های تصویری باور پذیر در زمان خود، ویلو اثری است که در بهشت ژانر فانتزی ساخته شده است.

بازیگرانوارویک دیویس، وال کیلمر، جوآن ولی، روث گرینفیلد
سازندهران هاوارد
سال انتشار۱۹۸۸
ژانرفانتزی
نمره IMDb۷.۲
امتیاز راتن تومیتوز۵۳٪

Practical Magic


Practical Magic
بازیگرانساندرا بولاک، نیکول کیدمن، الکساندرا آرتریپ، ایوان ریچل وود، آیدان کوئین
سازندهگریفین دان
سال انتشار۱۹۹۹
ژانرفانتزی، رمانتیک، درام
نمره IMDb۶.۳
امتیاز راتن تومیتوز۲۴٪

جادوی عملی (Practical Magic) با بازی ساندرا بولاک و نیکول کیدمن و کارگردانی گریفین دان یکی دیگر از آثار خوب در موضوع جادوست. «جادوی عملی» بر اساس رمانی به همین نام، داستان دو خواهر با قدرت جادویی است که با نفرین همراه می‌شوند. این خواهران پس از مرگ والدینشان توسط عمه‌هایشان تربیت شده‌اند و در خانه‌ای بزرگ شدند که هیچ‌ چیز در آن نرمال و طبیعی نبود.

اما نفرین یاد شده این است که هر مردی که عاشق آنها شود می‌میرد. در دل این اثر پر از جادو طلسم‌های زیادی برای سرگرم کردن بدبین‌ها وجود دارد، و اگرچه فیلم شاهکار نیست، اما از عناصر جادویی برای روایت موفقیت‌آمیز یک داستان عشقی قدرتمند و لذت‌بخش استفاده می‌کند.

Lord of Illusions


Lord of Illusions
بازیگراناسکات باکولا، فامکه یانسن، دنیل وان بارگن، چی. ترور ادموند، بری دل شرمن
سازندهکلایو بارکر
سال انتشار۱۹۹۵
ژانرترسناک، فراطبیعی
نمره IMDb۶
امتیاز راتن تومیتوز۵۸٪

کارهای کلایو بارکر از فوق‌العاده غم‌انگیز و وحشتناک تا کمی ترسناک و هنوز هم کمی خشن متفاوت است. دو فیلم Hellraiser و Nightbreed او در میان بهترین‌هایی قرار دارند که ژانر وحشت ارائه می‌کند. اما یکی از اقتباس‌های کمتر شناخته شده او فیلم ارباب توهمات محصول 1995 میلادی است. اسکات باکولا در این فیلم نقش هری دی آمور نمادین بارکر را بازی کرد و اولین حضور این شخصیت بر روی پرده نقره‌ای بود.

بارکر این فیلم را خودش نوشته و کارگردانی کرده است که در مورد مردی است که می‌تواند از جادوی خالص به نام «پوریتن» استفاده کند. کارآگاه دی آمور قبل از اینکه متوجه شود معمایی بسیار بیشتر از آنچه به نظر می‌رسد وجود دارد، پرونده‌ای را در مورد یک روانی کشته شده بررسی می‌کند. این فیلم از گریم تا جلوه‌های عملی و جذاب به بهترین شکل استفاده می‌کند و از جادویی منحصر به فرد برای زنده کردم تخیل بارکر بهره می‌برد.

Hocus Pocus


Hocus Pocus
بازیگرانسارا جسیکا پارکر، بت میدلر، امری کتز، تورا برچ، وینسا شا
سازندهکنی اورتگا
سال انتشار۱۹۹۳
ژانرفانتزی، کمدی، درام
نمره IMDb ۶.۹
امتیاز راتن تومیتوز۴۰٪

خواهران ساندرسون از محبوب ترین شخصیت‌های سینمای مربوط به هالووین هستند. جادوگران حاضر در داستان این فیلم با بازی سارا جسیکا پارکر، بت میلدر و کتی نجیمی با استعداد بالا یک هدف دارند: اینکه دوباره جوان و زیبا شوند.

فیلم تخیلی جادوگری Hocus Pocus یک اثر عالی هالووینی برای کودکان در تمام سنین است. پر از لباس‌های عجیب و غریب، طلسم‌های جادویی احمقانه، و دندان‌های جفت شده، سخت است که هنگام تماشای فیلم لبخند نزنید. اجراها کاملا لحن کمدی دارند، و تماشای این فیلم برای کسانی که کمی نوستالژی دوست دارند بهتر عمل می‌کند. طرفداران سابرینا جادوگر نوجوان یا هالووین از تماشای این اثر ناامید نخواهند شد.

Stardust


Stardust
بازیگرانکلر دینز، چارلی کاکس، هنری کویل، رابرت دنیرو، میشل فایفر، سیه‌نا میلر
سازندهمتیو وان
سال انتشار۲۰۰۷
ژانرفانتزی، اکشن
نمره IMDb۷.۶
امتیاز راتن تومیتوز۷۷٪

گرد ستاره یا غبار ستاره (Stardust) فقط یک فیلم دیگر درباره سه جادوگر نیست که می‌خواهند زیبا بمانند. در اقتباس متیو وان از رمان نیل گیمن، یک دزد دریایی (رابرت دنیرو)، تک شاخ‌ها، و یک ستاره که به عنوان یک زن (کلر دینز) تجسم یافته است، نیز وجود دارد. این یعنی اثری سراسر جادو. این فیلم روایت کننده داستان مردی به نام تریستان تورن با بازی چارلی کاکس از «Daredevil» است که عاشق ستاره شده و بر سرنوشت خود ارباب می‌شود.

بازیگران مکمل Stardust بسیار دیدنی هستند و شامل میشل فایفر، مارک استرانگ، پیتر اوتول، ریکی جرویز، ایان مک‌کلن و هنری کاویل می‌شوند. جادوی نمایش داده شده از رمان نیل گیمن رنگارنگ و تخیلی با شخصیت‌های قدرتمند جهان ساز و زیبا است. شاید این اثر متیو وان تا حد زیادی بدون تمرکز باشد، اما، برای یک تجربه جادویی خانوادگی، Stardust ایده آل است.

The Craft


The Craft
بازیگرانفیروزه بالک، نو کمبل، رابین تونی، ریچل ترو، اسکیت اولریش
سازندهاندرو فلمینگ
سال انتشار۱۹۹۶
ژانرفانتزی، ترسناک
نمره IMDb۶.۴
امتیاز راتن تومیتوز۵۷٪

یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های مربوط به جادو و جادوگران از دهه 80 میلادی که مقدار شگفت‌انگیزی عنصر جادویی را در خود جای داده است وجود داشت. فیلم The Craft به دلیل نمایش واقع‌گرایانه‌اش از عواقب طلسم‌سازی قابل توجه است. در حالی که این فیلم یک ماجرای کاملاً ناخوشایند در مورد جادوگران را برای یک داستان اخلاقی باز‌گویی می‌کند، اما از تاریک شدن لحن خود و ماندن در آنجا ترسی ندارد.

قصه فیلم به دنبال داستان چهار دختر دبیرستانی با قدرت باورنکردنی است، این فیلم شامل نفرین، طلسم و بیش از یک قتل است. این اثر در نوع خودش یک کاردستی یا یک انفجار مطلق با اجراها و جلوه‌های سرگرم‌کننده و موسیقی متن شنیدنی است. نیازی به گفتن نیست که این فیلم یک موفقیت بزرگ بود و 55 میلیون دلار از بودجه 15 میلیون دلاری درآمد داشت.

The Witch


The Witch
بازیگرانآنیا تیلور جوی، رالف اینسون، هاروی اسکریمشاو، کیت دیکی، سارا استفنز
سازندهرابرت اگرز
سال انتشار۲۰۱۵
ژانرترسناک، فراطبیعی
نمره IMDb۷
امتیاز راتن تومیتوز۹۰٪

اولین فیلم رابرت اگرز در ژانر وحشت؛ از طریق لنزهای یک خانواده متعصب مذهبی قرن هفدهم میلادی، جادو در فیلم جادوگر به عنوان یک عنصر دارای مرگ و وحشت ارائه می‌شود. بخش اعظم فیلم از بینندگان می‌خواهد سؤال کنند که آیا وقایع در حال وقوع واقعی است یا فرآورده‌های جانبی غیرت دینی‌، اما بخش آخر این مسئله را روشن می‌کند که وقایع غیبی فیلم بسیار واقعی بوده است. محتوای این فیلم از تصویر دنج جادویی که در اکثر فیلم‌ها دیده می‌شود بسیار دور است، اما این فیلمی است که بدون در نظر گرفتن چنین پیش‌زمینه‌ای باید دیده شود.

این فیلم جادوگری ساخته رابرت اگرز، خانواده‌ای از نیوانگلند قرن هفدهم میلادی را نشان می‌دهد که با اعتماد و با هم بودن با مشکلات خود دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا همچنان مشکوک هستند که یکی از اعضای خانواده مشغول جادوگری است. سبک فیلم استادانه است و آنا تیلور جوی در اولین نقش اصلی فیلم بلند خود بازی فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد. فضای مخوف و موسیقی دلخراش بیننده را در حاشیه نگه می‌دارد، و پایان آن جهنمی است.

The Illusionist


The Illusionist
بازیگرانادوارد نورتون، جسیکا بیل، پل جیاماتی، روفس سوئل، آرون تیلور جانسون، النور تاملینسون
سازندهنیل برگر
سال انتشار۲۰۰۶
ژانررمانتیک، رازآلود
نمره IMDb۷.۵
امتیاز راتن تومیتوز۷۳٪

ادوارد نورتون و جسیکا بیل نمی‌توانند این فیلم را از تحت الشعاع بودن یک فیلم برتر 2006 در مورد جادوگران (The Prestige) نجات دهند‌، اما این بدان معنی نیست که این اثر سینمایی یک فیلم بد است. چرا که در واقع، این یک اثر بسیار خوب است و جزو بهترین فیلم های جادوگری است. این فیلم که برداشتی آزاد از داستان کوتاه «آیزنهایم شعبده‌باز» نوشته استیون میلهاوزر می‌باشد، داستان شعبده‌بازی اتریشی-مجارستانی به نام آیزنهایم را در اواخر قرن نوزدهم روایت می‌نماید که شیوه‌ای متفاوت از دیگر شعبده‌بازان را در کار خود به خدمت گرفته‌است.

در واقع داستان فیلم درباره شعبده بازی (نورتن) با قابلیت‌های مافوق طبیعی است که سعی می‌کند با استفاده از قدرت و توانایی‌اش، به عشق دوران کودکی خود، دختری (بیل) از طبقات مرفه جامعه دست یابد و بدین وسیله ساختارهای اجتماعی خشک و بسته وین اواخر قرن نوزدهم را متزلزل کند. از آنجا که سوفی یک دوشس و آیزنهایم یک دهقان است، عشق آنها ممنوع و سوفی قرار است با شاهزاده لئوپولد ازدواج کند. بنابراین، عاشقان واقعی برنامه‌ای را برای استفاده از قدرت‌های شعبده‌ و توهم برای آزاد کردن سوفی از شهر وین و سلطنت لئوپولد آغاز می‌کنند. این توهمگرایی صحنه‌های عالی از جادو را دارد که از اعمال مرحله معمولی گرفته تا احضار ارواح مرده است.

The Chronicles of Narnia


The Chronicles of Narnia
بازیگرانجورجیا هنلی، آنا پاپلول، ویلیام مسلی، اسکندر کینس، تیلدا سوینتن، جیمز مک‌آووی
سازندهاندرو آدامسون
سال انتشار۲۰۰۵
ژانرفانتزی
نمره IMDb۶.۹
امتیاز راتن تومیتوز۷۵٪

اولین ورود در یک فرنچایز فیلم سه قسمتی با عنوان «شیر ، جادوگر و کمد لباس» اقتباسی از رمان نویسنده سی‌اس لوئیس با همین عنوان است. در این فیلم سینمایی جادویی در مقابل پس زمینه حمله رعد اسا به لندن‌ دوران جنگ جهانی، چهار کودک برای فرار از یک کمپین بمب گذاری وحشیانه به حومه روستایی لندن فرار می‌کنند. آنها در حالی که در آنجا هستند، یک پورتال مرموز را در داخل کمد لباس به سرزمین نارنیا ، قلمرو پر از مناظر عجیب و موجودات خارق العاده کشف می‌کنند.

با وجود این‌، بچه‌ها به زودی متوجه می‌شوند که دنیای نارنیا بسیار شبیه به خود جنگ است. آنها ابتدا خود را یکی از عناصر در این درگیری نمی‌دانند‌، اما در ادامه در می‌یاند که صعود آنها به تخت سلطنت‌، جاده پیشگویی شده برای صلح برای همه نارنیا است. نارنیا در حالی که هنوز هم در هسته مرکزی و احساسی خود یک فیلم برای کودکان است، اما «شیر جادوگر و کمد لباس» به اندازه برخی از فیلم‌های فانتزی رایج در این ژانر، با تهدید همیشگی جنگ بر شخصیت‌های موجود در طول فیلم بازی می‌کند. بناربراین، نارنیا یک فیلم جادویی ناب برای همه است.

The NeverEnding Story


The NeverEnding Story
بازیگراننوآ هاتاوی، برت آلیور، تامی استروناخ، جرالد مک‌رانی، موزس گان
سازندهولفگانگ پترسن
سال انتشار۱۹۸۴
ژانرفانتزی
نمره IMDb۷.۳
امتیاز راتن تومیتوز۸۳٪

پسری مشکل دار از طریق صفحات کتابی مرموز به دنیای خیالی شگفت انگیز فرو می‌رود؛ داستان بی‌پایان که البته داستان پایان‌ناپذیر ترجمه بهتری برای آن است، یک فیلم فانتزیِ حماسیِ آلمانی به کارگردانی ولفگانگ پترسن است که به زبان انگلیسی ساخته شده و در سال ۱۹۸۴ منتشر شد. این فیلم بر پایه رمانی به همین نام اثرِ میشائل انده ساخته شده است.

خلاصه فیلم داستان بی پایان یا The NeverEnding Story به این شرح است که باستیان بالتازار بوکس‌، از کتاب‌فروشی آقای کوراندر کتاب داستان بی‌پایان را دزدیده است و این، شروع یک داستان بی‌پایان برای اوست. داستانی که به‌تدریج باستیان هم جزئی از آن شده؛ به‌طوری که مامور نجات سرزمین رویاها می‌شود. اگر جادو را با رویکرد فانتزی و یک اژدها می‌خواهید، دیدن این اثر کلاسیک یک و پیشنهاد عالی است.

Labyrinth


Labyrinth
بازیگراندیوید بوی، جنیفر کانلی، توبی فراود، برایان هنسون
سازندهجیم هنسن
سال انتشار۱۹۸۶
ژانرفانتزی، موزیکال
نمره IMDb۷.۳
امتیاز راتن تومیتوز۷۷٪

یک اثر جادویی دیگر که بوی آثار کلاسیک ژانر فانتزی را می‌دهد. هزارتو روایت کننده داستان پدر و نامادری دختر نوجوانی به نام «سارا» (جنیفر کانلی) است که او را در خانه گذاشته‌اند تا از برادر نوزادش «توبی» مراقبت کند. اما در این بین گروهی جن با استفاده از این فر‌صت، «توبی» را می‌ربایند، و سر دسته‌شان، شخصی به نام «جارت»، به سارا می‌گوید که فقط سیزده ساعت فرصت دارد تا از هزارتویی که به شهر اجنه‌ها می‌رسد، بگذرد. و اگر موفق نشود، برادر او نیز تبدیل به یک جن خواهد شد.

یک هزارتوی کلاسیک با چاشنی فانتزی غیرقابل انکار‌، بهترین چیزی را که سینمای جاودیی دهه 1980 ارائه می‌داد، باهم ترکیب می‌کند. این فیلم و داستانش که سارا را در تلاش برای نجات برادر شیرخوار خود توبی از شیطانی که او را اسیر کرده دنبال می‌کند، پر از جانوران جادویی است و مخاطب را به دورن ماجرای خود می‌کشاند.

Pan's Labyrinth


Pan's Labyrinth
بازیگرانایوانا باکرو، داگ جونز، آریانا خیل، سرژی لوپس، ماربیل وردو، آلکس آنگولو
سازندهگیرمو دل تورو
سال انتشار۲۰۰۶
ژانرفانتزی تاریک
نمره IMDb۸.۲
امتیاز راتن تومیتوز۹۵٪

یک فیلم فانتزی تاریک به زبان اسپانیایی در سال 2006 به کارگردانی گی‌رمو دل‌تورو که جادو و فانتزی را به سمت چیزی منحصر به فرد سوق می‌دهد. با وقوع داستان فیلم در جنگ داخلی اسپانیا در دهه 1940 میلادی، این فیلم داستان دختر جوانی را که وظیفه موجودات جادویی را برای تکمیل سه چالش به منظور ادعای جایگاه خود به عنوان حاکم عالم اموات انجام می‌دهد‌، دنبال می‌کند.

غالباً در مقایسه با اثری چون نارنیا، هزارتوی پن، تأثیر فاسد کننده و سیاه جنگ و نفرت بر قلب خالص یک کودک را مورد بررسی قرار می‌دهد‌، و بر خلاف بسیاری از فیلم‌هایی که دارای زیبایی شناسی داستان پریان متمایز هستند‌، این فیلم برای پایان دادن به روایت فانتزی خود همزمان زیبا و مالیخولیایی است. بدون شک این فیلم یکی از سلاطین ژانر فانتزی به حساب می‌آید. هزارتوی پن یکی از معدود فیلم‌هایی است که با موفقیت هم زیبایی و هم وحشت یک دنیای فانتزی فولکلور را به تصویر کشیده است.

Spirited Away


Spirited Away
صداپیشگانرومی هیراگی، دیوی چیس، ماری ناتسوکی، میو ایرینو، یومی تامای
سازندههایائو میازاکی
سال انتشار۲۰۰۱
ژانرفانتزی، درام
نمره IMDb۸.۶
امتیاز راتن تومیتوز۹۶٪

انیمه معروف «Spirited Away» از فیلمساز مشهور ژاپنی هایائو میازاکی داستان ارمیا چیهیرو است، دختر جوانی که در دنیای ارواح به دام افتاده است. بعد از اینکه والدینش توسط جادوگر یوبابا به خوک تبدیل شدند، چیهیرو باید تمام تلاش خود را انجام دهد تا خانواده‌اش را آزاد کند و به قلمرو انسان‌ها بازگردد. انیمیشن خیره‌کننده‌، داستان ساده و عنصر جذابیت چیزی است که این اثر را بالاتر از سایر موارد مشابه قرار می‌دهد. این فیلم واقعاً یک اثر هنری جادویی و یکی از بهترین‌های استودیو جیبلی است.

استودیو جیبلی فیلم‌های خانوادگی متعددی تولید کرده است که هم کودکان و هم بزرگسالان آن‌ها را دوست دارند و Spirited Away نیز از این قاعده مستثنی نیست. این فیلم کلاسیک دنیای معنوی کاملی را بررسی می‌کند، ارواحی که در فولکلور شینتو ژاپن به تصویر کشیده شده‌اند.

The Prestige


The Prestige
بازیگرانکریستین بیل، هیو جکمن، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون، ربکا هال
سازندهکریستوفر نولان
سال انتشار۲۰۰۶
ژانرمهیج، روانشناختی
نمره IMDb۸.۵
امتیاز راتن تومیتوز۷۷٪

گرچه این فیلم به هیچ وجه جادوی واقعی ندارد‌، اما پرستیژ از هیجان‌انگیز ترین فیلم‌های تاریخ سینما در مورد شعبده‌بازی و جادو و از بهترین فیلم های جادوگری است. کریستوفر نولان با همکاری با کریستین بیل بار دیگر در این فیلم محصول 2006، مخاطبان را انگشت به دهان کرد. پرستیژ داستان جادوگران رقیب و تلاش آنها برای از بین بردن بزرگترین ترفند یک‌دیگر را روایت می‌کند. بازیگران بیل، هیو جکمن ، اسکارلت جوهانسون، مایکل کین و با حضور دیوید بووی، لحظات واقعاً چشمگیر و بسیار تماشایی در این فیلم خلق می‌کنند.

پیچ و تاب و چرخش موجود در روایت شامل برخی از بزرگترین پیچش‌های داستانی آثار نولان است‌، و صحنه‌های متکی به جادو و شعبده‌بازی با آرامش و جذابیت مثال زدنی در این فیلم جادویی هیجانی اجرا شده‌اند. سخنرانی کین در مورد چگونگی کار جادو برای فریب مخاطب هنوز هم بهترین نمونه از هنر است.

The Wizard of Oz


The Wizard of Oz
بازیگرانجودی گارلند، جک هالی، برت لار، روی بولگر، فرانک مورگان، مارگارت همیلتون
سازندهویکتور فلمینگ
سال انتشار۱۹۳۹
ژانرموزیکال، فانتزی
نمره IMDb۸.۱
امتیاز راتن تومیتوز۹۸٪

به احتمال زیاد این اثر کلاسک و ماندگار تاریخ سینما نیازی به مقدمه‌ای جهت معرفی ندارد، «جادوگر اوز» از زمان اکران بیش از 80 سال پیش به یکی از نمادین ترین فیلم‌های تمام دوران تبدیل شده و از ژانر فانتزی به یک سینمای از همه جا فراتر رفته است. در حالی که این فیلم اقتباسی از رمان کودکان نویسنده فرانک باوم با عنوان «جادوگر شگفت انگیز اوز» است، اما دنیای داستانی اوز را به روشی بسیار خوشایند‌تر به تصویر می‌کشد.

با این وجود بازیگران شخصیت‌های درون فیلم را با اجرایی ماندگار و فراموش نشدنی به وجود آورده‌اند‌، در نتیجه همه چیز از دمپایی قرمز دوروتی گرفته تا همراهان مسافرتی او حتی در بین کسانی که هرگز فیلم را ندیده‌اند ، فوراً قابل تشخیص هستند. این که آیا شما با تماشای آن بزرگ شده‌اید یا هرگز به دیدن این کلاسیک تاریخی نپرداخته‌اید، بازهم همیشه ارزش آن را دارد که آن را برای یک نگاه صمیمانه و جادویی به دنیای تخیلی‌اش تماشا کنید.

Doctor Strange


Doctor Strange
بازیگرانبندیکت کامبربچ، بندیکت وانگ، ریچل مک‌‌آدامز، چیویتل اجیوفور، تیلدا سوینتن، مدس میکلسن
سازندهاسکات دریکسون
سال انتشار۲۰۱۶
ژانرابرقهرمانی
نمره IMDb۷.۵
امتیاز راتن تومیتوز۸۹٪

دکتر استفان استرنج پس از مجروح شدن وحشتناک در یک تصادف رانندگی، در تلاش برای بهبودی خود به دنبال داروهای جایگزین است. این سفر او را به یادگیری هنرهای عرفانی سوق می‌دهد‌، و قدرت‌هایی را باز می‌کند که در نهایت بسیاری از قهرمانان دیگر و شرورهای MCU را رقیب او می‌کند. دکتر استرنج شخصیت بزرگی است. او قدرتمند، پر زرق و برق و کمی مغرور است، اما در زیر این خودبزرگ‌بینی روی اعصابش، جناب جادوگر یک قلب طلایی دارد. بندیکت کامبربچ به خوبی به شخصیت انسانیت واقعی می‌بخشد و واقعاً داستان وحشتناک پزشکی را که تبدیل به جادوگر شده است را به بهترین شکل اجرا می‌کند.

با کمی دقت می‌توانیم بگوییم دکتر استرنج شبیه یک نسخه بالغ و بسیار باهوش‌تر از هری پاتر است؛ این فیلم جادوگری چندین جنبه از آثار جادویی مورد علاقه ما را به اشتراک می‌گذارد، مانند مکانی مخفی برای آموزش جادوگران، دانش آموز با استعدادی که سرکش می‌شود، معلمی قدرتمند که در حین نجات دانش آموز خود جان خود را از دست می‌دهد، و البته، شخصیت اصلی که دوستان خوبی پیدا می‌کند که از او حمایت می‌کنند.

Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children


Miss Peregrine’s Home for Peculiar Children
بازیگرانایسا باترفیلد، الا پورنل، اوا گرین، ساموئل ال جکسون، لورن مککراستی
سازندهتیم برتون
سال انتشار۲۰۱۶
ژانرماجراجویی، فانتزی تاریک
نمره IMDb۶.۷
امتیاز راتن تومیتوز۶۴٪

این فیلم یکی از آن آثار جادویی و فانتزی ویژه از تیم برتون است. اگر به دنبال یک فیلم فانتزی غیرسنتی هستید که هنوز هم چاشنی سحر و جادو داشته باشد، فیلم «خانه دوشیزه پرگرین برای بچه‌های عجیب» به کارگردانی تیم برتون گزینه خوبی است. این فیلم داستان گروهی از افراد خاص را دنبال می‌کند که با توانایی‌های جادویی متولد شده‌اند، چه کودکان و چه بزرگسالان، که در یک مکان مخفی زندگی می‌کنند و هیولاها را شکار می‌کنند.

با این حال، مکان مخفی در یک حلقه زمانی پنهان است، و از این رو از دنیای خارج محافظت می‌شود – اگرچه از ساکنان خانه نیز برای ورود به آن جهان جلوگیری می‌کند. قهرمان داستان، جیک پورتمن، با بازی آسا باترفیلد، یاد می‌گیرد که مهارت‌های خود را زیر نظر خانم پرگرین (اوا گرین) که یک رئیس سخت‌گیر اما مهربان خانه کودکان است، تقویت کند. شیفتگان هری پاتر عاشق این داستان خواهند شد، زیرا عشق دامبلدور به شاگردانش را بازتولید می‌کند و در عین حال یک سواری جادویی را برای بینندگان فراهم می‌کند.

Hugo


Hugo
بازیگرانایسا باترفیلد، بن کینگزلی، کلویی گریس مورتز، کریستوفر لی، جود لا، ساشا بارون کوهن
سازندهمارتین اسکورسیزی
سال انتشار۲۰۱۱
ژانردرام، ماجراجویی
نمره IMDb۷.۵
امتیاز راتن تومیتوز۹۳٪

کارگردان مارتین اسکورسیزی را می‌توان با ساخت برخی از فیلم‌های قانع کننده و دراماتیک دوران مدرن اعتبار داد. چه تولید درام‌های جرم و جنایت و چه هیجان انگیزهای روانشناختی وحشیانه‌، فیلم‌های او به طور معمول در اطراف برخی از مضامین بسیار سنگین قرار دارند. اگر به دنبال یک قطعه صمیمانه‌تر توسط این کارگردان مشهور باشید، یا به سادگی طرفدار مشهورترین آثار او، فیلم ماجراجویی او در سال 2011 «هوگو» شما را ناامید نخواهد کرد. یکی از بهترین فیلم های جادوگری که توسط یکی از جادوگران سینما ساخته شده است.

در اوایل قرن بیستم فرانسه ، هوگو کابرت‌، فرزند یک ساعت ساز پس از کشته شدن پدرش به طرز غم انگیزی یتیم می‌شود. در مرگ پدر او یک رمز و راز حل نشده وجود دارد که هوگو باید آن را همچون یک پازل رمزگشایی کند. در طول راه ، هوگو خود را تحت مراقبت از توهم مشهور ژرژ میلیس می‌یابد و هوگو در فروشگاه اسباب بازی خود کار می‌کند. تصاویر منحصر به فرد در ‌هوگو و دنیای تقریبا رویایی مکانیزاسیون اوایل قرن بیستم، این یکی را از نظر بصری از دیگر آثار اسکورسیزی جدا می‌کند، آن هم با مضامین اساسی موجود و غیر قابل توضیح در سراسر آن.

Aladdin


Aladdin
بازیگرانران کلمنتس و جان موسکر
سازندهرابین ویلیامز، اسکات وینگر، لیندا لارکین، گیلبرت گوتفرید
سال انتشار۱۹۹۲
ژانرموزیکال، کمدی
نمره IMDb۸
امتیاز راتن تومیتوز۹۵٪

تنظیمات منحصر به فرد جادویی در دل قصه این انیمیشن و موسیقی متن فیلم واقعاً به یاد ماندنی که در «علاءالدین» دیزنی وجود دارد‌، برای هر فیلم دیگری کافی خواهد بود که بر بام بزرگان تمام وقت دیزنی با شایستگی‌های بایستد. یک اثر جادویی ناب با یک غول چراغ جادوی فراموش نشدنی.

پس از آنکه علاءالدین فقیر با شاهزاده خانم سلطنتی آشنا می‌شود، وی وظیفه یافتن خواسته شیطانی وزیر مخوف جعفر را بر عهده دارد تا یک فانوس جادویی را که در اعماق یک غار پنهان شده است‌، بازیابی کند. علاءالدین به زودی با جنی که در درون چراغ قرار دارد ملاقات می‌کند، که پیشنهاد سه آرزوی آن به علاءالدین اجازه می‌دهد تا او را آزاد کند‌، یا از همه آنها برای سود شخصی استفاده کند. این انیمیشن پر از احساس، موسیقی و جادوی کلاسیک دیزنی است. علاءالدین جایگاه خود را در بین سایر کلاسیک‌های دیزنی به شکل ویژه به دست آورده است.

Mr. Magorium’s Wonder Emporium


Mr. Magorium’s Wonder Emporium
بازیگرانداستین هافمن، ناتالی پورتمن، زک میلر، جیسون بیتمن، پائولو بودرو
سازندهزک هلم
سال انتشار۲۰۰۷
ژانرفانتزی، کمدی
نمره IMDb۶.۲
امتیاز راتن تومیتوز۳۹٪

یک فیلم فانتزی کودکانه با چاشنی جادویی از یک اسباب‌بازی فروشی پر از شکفتی؛ به این فکر کنید اگر بتوانید تمام اقلام جادویی مورد نظر خود را از مغازه‌ای در آن طرف خیابان بخرید چه می‌کنید؟ فروشگاه عجیب آقای مگوریوم یک فیلم کلاسیک مبتنی بر جادوی شیرین و با این مفهوم است که شما می‌توانید هر آنچه که می‌خواهید باشید. این فیلم حول یک مغازه اسباب‌بازی‌فروشی فراطبیعی می‌چرخد که مملو از اسباب‌بازی‌های مختلف با ظاهر عتیقه از دنیای جادوگری است.

شاید در ابتدا به نظر می‌رسد همه چیز خوب است تا اینکه یک روز آقای مگوریوم (داستین هافمن)، جادوگر 243 ساله و همچنین صاحب مغازه اسباب بازی فروشی، تصمیم می‌گیرد که آنجا را ترک کند. او از شاگرد خود، پیانیست جوانی به نام مولی ماهونی (ناتالی پورتمن) به عنوان جانشین خود نام می‌برد. مولی از طریق حوادث خنده دار مختلف در طول سفرش، یاد می‌گیرد که به خود ایمان داشته باشد و در نهایت نقشش را به عنوان صاحب مغازه اسباب بازی فروشی جادویی می‌پذیرد.

Fantastic Beasts and Where to Find Them


Fantastic Beasts and Where to Find Them
بازیگرانادی ردمین، کاترین واترستون، دن فوگلر، ازرا میلر، آلیسون سودول، کالین فارل
سازندهدیوید بیتس
سال انتشار۲۰۱۶
ژانرفانتزی، ماجراجویی
نمره IMDb۷.۲
امتیاز راتن تومیتوز۷۴٪

نویسنده هری پاتر جی‌کی رولینگ و کارگردان دیوید ییتس برای همکاری در این فیلم پیش درآمد مجموعه هری پاتر در همان جهان بازگشتند. هفتاد سال قبل از وقایع اولین فیلم هری پاتر، ماجرای جانوران شگفت‌انگیز و زیست‌گاه آن‌ها رخ می‌دهد. این فیلم در اوج سادگی باعث عمیق‌تر شدن دنیای جادویی هری پاتر می‌شود.

اندکی پس از آنکه نیوت اسکماندر، جادوگری با تخصص برای جانوران جادویی‌، در سال 1920 به نیویورک وارد شد‌، وی چندین موجود را که در کنترل خود هستند از دست می‌دهد. نیوت که خود را از ساکنان جادوگر شهر پنهان می‌کند، به آرامی می‌خواهد با خیال راحت موجودات فراری خود را بازیابی کند. اما توطئه عمیق تر به تدریج آشکار می‌شود‌، با درگیری بزرگتر بین دنیای جادوگران و انسان‌ها در نیویورک، نیوت نیز وارد یک ماجرای جادویی بین خیر و شر می‌شود.

Maleficent


Maleficent
بازیگرانآنجلینا جولی، ال فانینگ، ویوین مارشلین، سم رایلی، جونو تیمپل، لسلی منویل
سازندهرابرت اشترمبرگ
سال انتشار۲۰۱۴
ژانرفانتزی دارک
نمره IMDb۶.۹
امتیاز راتن تومیتوز۵۴٪

این فیلم تخیلی جادوگری اثری است که اثری که حول محور یکی از کاراکترهای بدجنس دنیای انیمیشن‌های والت دیزنی می‌چرخد و داستان زیبای خفته را از زاویه‌ای جدید تعریف می‌کند. در فیلم‌ ملیفیسنت، داستان زیبای خفته کمی تا قسمتی تاریک‌تر شده و قصه از دیدگاه شخصیت منفی داستان،‌ همان جادوگر بدجنس که پرنسس آئورا را نفرین می‌کند، روایت می‌شود.

دیزنی با ساخت این اثر کار بسیار پرریسکی را نسبت به سابقه و پیشینه خود انجام داد و یکی از شخصیت‌های منفی معروف در دنیای انیمیشن‌ خود را کاملا دگرگون ساخت. ملیفینست با بازی آنجلینا جولی، در اینجا آنچنان هم شخصیت بدی نیست و با اینکه ظاهر شیطانی دارد ولی ذات و فطرت پلیدی در او وجود ندارد. این اثر هم مانند دیگر آثار کمپانی دیزنی با استقبال مخاطبین روبرو شد و توانست در گیشه با فروش حدودا ۷۵۸ میلیون دلاری فوق‌العاده عمل کند و این اثر پرفروش‌ترین فیلمی‌ست که آنجلینا جولی در آن ایفای نقش کرده است.

The Sorcerer’s Apprentice


یک نبرد کلاسیک بین نیروهای خیر و شر در خط مقدم این ماجراجویی فانتزی است. ماجرای فیلم The Sorcerer’s Apprentice ترکیبی جالب از اساطیر و جادوگری خارق العاده است. ریشه‌های آن عمیقاً در افسانه شاه آرتور نهفته است، به‌ویژه افسانه جادوگر بزرگ مرلین، که خود یک جادوگر نمادین است. باید بدانید که داستان این فیلم با باهوش‌ترین شاگرد مرلین، مورگانا لو فی (آلیس کریج) شروع می‌شود که سرکشی می‌کند و همه جادوگرانی را که با او مخالفت می‌کردند، می‌کشد.

The Sorcerer’s Apprentice
بازیگراننیکلاس کیج، جی باروشل، ترزا پالمر، مونیکا بلوچی، آلفرد مولینا، توبی کبل
سازندهجان ترلتاب
سال انتشار۲۰۱۰
ژانراکشن، ماجراجویی، فانتزی
نمره IMDb۶.۱
امتیاز راتن تومیتوز۴۰٪

اما در ادامه مرلین با کمک دو تن از شاگردان با استعداد جوان خود، بالتازار (نیکلاس کیج) و ورونیکا (مونیکا بلوچی) مورگانا را شکست می‌دهد. او از ترس بازگشت مورگانا، بالتازار را مأمور کاری بزرگ در حفاظت از جهان می‌کند که خود یک چالش جادویی جذاب است. تماشای فیلم The Sorcerer’s Apprentice قطعا برای طرفداران آثار جادویی ضروری است.

Harry Potter


Harry Potter
بازیگراندنیل ردکلیف، اما واتسون، روپرت گرینت، آلن ریکمن، رابی کالترین، تام فلتون
سازندهکریس کلمبوس
سال انتشار اولین فیلم۲۰۰۱
ژانرفانتزی
نمره IMDb۷.۶
امتیاز راتن تومیتوز۸۱٪

داشتن لیستی پیرامون آثار جادویی بدون تأیید تأثیر هری پاتر بر دنیای جادو‌، غیرممکن خواهد بود. این سری آثار فراموش‌نشدنی هشت فیلم جادویی داستانی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. فیلم‌های هری پاتر شاید بهترین مجموعه فیلم‌های جادویی تمام دوران باشند. این اقتباس هشت قسمتی بر اساس رمان‌های فانتزی «جی کی رولینگ» به همین نام ساخته شده است و موفقیت زیادی در سطح جهانی به دست آورد و هری پاتر را به نماد فرهنگی در میان مردم جهان تبدیل کرد.

فرنچایز هری پاتر هنوز هم تا به امروز، یک دهه پس از اکران آخرین فیلم، طرفداران زیادی را حفظ کرده است. واقعیت این است که دنیای خاصی که رولینگ با جهان هری پاتر ایجاد کرد، باعث شد میلیون‌ها کودک در سراسر جهان دوباره از جادو هیجان زده شوند. هری پاتر مسئول الهام بخشیدن به نسل کاملاً جدید با جادو و امکانات آن است. داستان خارق‌العاده هری پاتر طرفداران را به دنیای جادویی هاگوارتز برد، جایی که می‌توانستید با جاروها پرواز کنید، کوئیدیچ بازی کنید، جادوهای عجیب انجام دهید، معجون‌های جذاب درست کنید، با موجودات افسانه‌ای شگفت‌انگیز ملاقات کنید، دوستان جدیدی پیدا کنید و البته با جادوگران شیطانی مبارزه کنید.

داستان این فیلم سینمایی جادویی و اسرارآمیز از یک یتیم درونگرا در «هری پاتر و سنگ جادو» شروع می‌شود و تا رهبری ارتشی در برابر لرد تاریکی ولدمورت در «هری پاتر و یادگاران مرگ» ادامه پیدا می‌کند. داستان هری پاتر به مخاطب انگیزه می‌دهد تا با شیاطین درونی خود مبارزه کند و پای آنچه درست است بایستید. سه گانه معروف هری (دانیل رادکلیف)، هرمیون (اما واتسون) و رون (روپرت گرینت) به شما یادآوری می‌کنند که چگونه یک تیم بزرگ از دوستان می‌تواند تفاوت‌های بزرگ ایجاد کند.

فهرست بهترین فیلم های جادوگری ویجیاتو در اینجا به اتمام می‌رسد. شما کدام یک از این آثار را دیده‌اید و به کدام یک علاقه‌مند شدید؟ جادوگر مورد علاقه تان در پرده نقره ای کدام یک از این افراد است؟ آیا اسم فیلمی را در فهرست بهترین فیلم های جادوگری خالی می‌بینید؟ حتما نظر خود را با ما درباره جادو و جادوگرها در سینما در میان بگذارید.

همچنین در انتها از شما می‌خواهیم که اگر طرفدار انیمه بزرگسال هستید، از طریق این لینک مطلب مرتبط با این موضوع را از ویجیاتو بخوانید.

بهترین فیلم های جادوگری چه آثاری هستند؟

هری پاتر، ملیفیسنت، علائدین و هوگو از بهترین فیلم های جادوگری سینما هستند.

آیا موجودات شگفت انگیز ادامه هری پاتر است؟

سری فیلم های موجودات شگفت انگیز اسپین آفی در دنیای هری پاتر شمرده می‌شوند و ادامه داستان اصلی نیستند ولی در جهان هری پاتر، سالها قبل از اتفاقات فیلم های اصلی، روایت می‌شوند.

بهترین انیمیشن های جادوگری چه آثاری هستند؟

انیمیشن علائدین ساخته والت دیزنی بهترین اثر جادوگری در بین انیمیشن ها محسوب می‌شود. انیمه Spirited Away هم بهترین انیمه جادوگری سینما است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • dayan
    dayan | 2 هفته قبل

    پلی به سوی ترابیتیا جایی تو این لیست نداره یادش بخیر خیلی وقت قبل دیدم و خیلی باهاش حال کردم اما خب خیلی هم ناراحت 🖤💔

  • Toni Cipriani 2005
    Toni Cipriani 2005 | ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    خسته نباشید آقای پریمی

    فیلم Stardust واقعا جادوییه!
    به نظر من اگر افسردگی هم داشته باشید با این فیلم حال‌تون خوب میشه.
    استارداست و عروس شاهزاده از اون فیلم های حال خوب کنی هستند که من از تماشاشون سیر نمی‌شم.

    سری هری پاتر هم که، نیازی به گفتن من نیست.
    همه‌ی ما میدونیم چقدر شگفت انگیزه.

مطالب پیشنهادی