شلوغ ترین فرودگاه های جهان بر اساس تعداد مسافران + اینفوگرافیک

شلوغ ترین فرودگاه های جهان بر اساس تعداد مسافران + اینفوگرافیک

فرودگاه ها با صف های طولانی و گیت های شلوغ خود می توانند از شلوغ ترین و پر استرس ترین مکان های جهان باشند. اینفوگرافیک پایین از داده‌های شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها (ACI) برای رتبه‌بندی ۱۰ تا از شلوغ‌ترین فرودگاه‌ های جهان استفاده می‌کند.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان

شلوغ ترین فرودگاه های سال ۲۰۲۲
در سال ۲۰۲۲، تردد مسافر در سراسر جهان نزدیک به ۷ میلیارد نفر بود که تقریباً ۵۴ درصد از سال ۲۰۲۱ افزایش داشت.

در اینجا نگاهی دقیق تر به داده ها می اندزیم:
شلوغ ترین فرودگاه های جهان
این ۱۰ فرودگاه در سال گذشته میلادی ۱۰ درصد از کل ترافیک مسافری جهان را به خود اختصاص دادند. به گفته مدیر کل شورای بین‌المللی فرودگاه‌ها، نیمی از این فرودگاه ها در ایالات متحده بوده و بیشتر مسافران آنها از شهروندان همین کشور هستند.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان

در حالی که فرودگاه آتلانتا با نزدیک به ۹۴ میلیون نفر بیشترین تعداد مسافر را داشت، فرودگاه هیترو لندن با بیش از ۲۱۷ درصد افزایش مسافر، بیشترین رشد را داشته است.

در این مجموعه داده، چنین افزایش درصد زیادی بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ معمولاً به کاهش یا حذف کامل محدودیت‌های کرونا مرتبط است.

آینده صنعت حمل و نقل هوایی

شلوغ ترین فرودگاه های جهان
علیرغم سطح بالای ترافیک مسافر در جهان، صنعت سفر و گردشگری در واقع هنوز به طور کامل به اوج خود در زمان پیش از همه گیری کرونا نرسیده است، اما به آن نزدیک شده است. گزارش اخیر شورای جهانی سفر و گردشگری نشان داد که این صنعت به ۹۵ درصد از اندازه بازار خود در سال ۲۰۱۹ دست یافته است.

شلوغ ترین فرودگاه های جهان

مشاغل نیز در این صنعت با اضافه شدن ۲۱.۶ میلیون کارگر در سال ۲۰۲۲ بهبود یافت که به بیش از ۲۹۵ میلیون نفر در سراسر جهان رسید و از هر ۱۱ شغل در سراسر جهان یک شغل را به خود اختصاص داد. هزینه های گردشگران خارج از کشور نیز در سال گذشته به نرخ رشد ۸۲ درصدی رسید که در مجموع ۱.۱ تریلیون دلار محاسبه شده است. به طور کلی، این روند برای کسانی که در صنعت سفر و گردشگری فعالیت می کنند مثبت به نظر می رسد.

در حالی که درگیری هایی مانند جنگ در اوکراین تا حدودی مانع از بهبود شرایط شده است، اقدامات اخیر کشورهایی مانند چین برای بازگشایی مرزها به تقویت رشد در صنعت سفر و گردشگری کمک می کند.

منبع: visualcapitalist
دیجیاتو
یک نظر

ورود

  • امیر اردیبهشت ۲۲, ۱۴۰۲

    یک زمانی قرار بود که فرودگاه امام خمینی هم توی این لیستها باشه، اما حمله خودی ها با تانک بهش، کار رو تموم کرد و الان عملا تمام بخش هایی که قرار بود ۲۰ سال پیش ساخته بشن، تبدیل شدن به یک سری ساختمون نیمه ساخته و متروکه.