ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از ویجیاتو انتخاب کنید.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
اصلا راضی نیستم
واقعا راضی‌ام
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر ویجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

gaming phone
سخت افزار

بهترین گوشی گیمینگ ارزان | زمستان ۱۴۰۲

در دهه‌ی اخیر، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت بازی‌های ویدئویی، گوشی‌ گیمینگ ارزان به یک ابزار جذاب و مورد توجه برای علاقمندان به بازی‌ها تبدیل شده‌ است. این گوشی‌ها با ترکیب عملکرد بالا، گرافیک ...

شکیبا سادات وکیلی
نوشته شده توسط شکیبا سادات وکیلی | ۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۰:۰۰

در دهه‌ی اخیر، با پیشرفت فناوری و رشد صنعت بازی‌های ویدئویی، گوشی‌ گیمینگ ارزان به یک ابزار جذاب و مورد توجه برای علاقمندان به بازی‌ها تبدیل شده‌ است. این گوشی‌ها با ترکیب عملکرد بالا، گرافیک قوی و قابلیت‌های به روز، یک گزینه مناسب برای افرادی هستند که به دنبال تجربه‌ی بازی‌های پر اشتیاق و هیجان‌انگیز هستند.

منتهی پیش از شروی کار، از شما می‌خواهم که اگر به دنبال بهترین گوشی گیمینگ تا ۱۵ میلیون هستید، مقاله مرتبط با این موضوع را از ویجیاتو بخوانید.

همچنین توصیه می‌شود که نیم‌نگاهی به لیست بهترین گوشی گیمینگ شیائومی داشته باشید.

از طرفی نیز؛ اگر طرفدار گوشی‌های سامسونگ هستید، می‌توانید نگاهی به مقاله مرتبط با جذاب‌ترین گوشی گیمینگ سامسونگ داشته باشید.

گوشی گیمینگ

در ادامه این راهنمای خرید از ویجیاتو به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید شما، به معرفی بهترین گوشی گیمینگ ارزان می‌پردازیم. برای آگاهی بیشتر در مورد المان‌های حائز اهمیت درباره گوشی‌های گیمینگ پیشنهاد میکنم مقاله (هرآنچه که باید پیش از خرید گوشی گیمینگ بدانید) را مطالعه کنید.


گوشی گیمینگ ارزان قیمت چه ویژگی‌هایی دارد؟

صفحه‌نمایش گوشی گیمینگ به عنوان یک عنصر کلیدی در تجربه گیمینگ مطرح است. گوشی‌ های گیمینگ ارزان قیمت از صفحه نمایش‌های بزرگتر از ۶.۲ اینچ بهره می‌ببرد و معلولا دارای نرخ تازه‌سازی ۶۰ و ۹۰ هرتز هستند.

رفرش ریت یا نرخ تازه‌سازی (Refresh rate) که با هرتز (Hz) اندازه گیری می‌شود، به تعداد بروزرسانی‌های صفحه‌ نمایش در یک ثانیه گفته می‌شود، نرخ بروزرسانی از عوامل تاثیر گذار در یک گیم پلی راحت و جذاب است. نرخ تازه‌سازی بالاتر به معنای حرکت نرم‌تر، پیوسته‌تر و تاخیر کمتر در بازی است، که به طور ویژه اثر خود را در بازی‌های سرعتی نشان می‌دهد.

اما مهم‌ترین عامل تجربه‌ی یک گیم‌پلی راحت و روان یک پردازنده مناسب است. در حال حاضر محبوب‌ترین پردازنده‌های موبایل اسنپدراگون (Snapdragon)، چیپ A13 Bionic اپل، Exynos 990 و Kirin 990 است. این پردازنده‌ها باعث اجرای بی‌لگ و پرسرعت بازی‌ها می‌شوند و تجربه‌ی گیمینگ را به یک سطح جدید ارتقا می‌دهند.

حافظه رم (RAM) برای اجرای همزمان بازی‌ها و برنامه‌ها بسیار حیاتی است و عامل مهمی در داشتن گیم‌پلی بدون لگ است. پیشنهاد می‌کنیم گوشی‌ای تهیه کنید که حداقل ۸ گیگابایت رم را داشته باشد، تا از بازی‌ها در بهترین حالت ممکن لذت ببرید.

فضای ذخیره سازی به دلیل اینکه اکثر بازی‌ها دیتا و حجم بالایی دارند اهمیت زیادی پیدا کرده است. سعی کنید گوشی‌ای تهیه کنید که حداقل حافظه‌ی داخلی ۶۴ گیگابایت را داشته باشد و یا مجهز به اسلات MicroSD برای افزایش فضای ذخیره سازی باشد.

بازی کردن از جمله پردازش‌های سنگین است که در کنار صفحه نمایش‌های بزرگ و نرخ بروزرسانی بالا، انرژی بسیار بالایی هم مصرف می‌کند. در نتیجه، توصیه می‌شود باتری که حداقل ظرفیت حدود ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت (mAh) را دارد تهیه کنید، تا به مدت طولانی و بدون نگرانی از تخلیه باتری، در دنیای پر هیجان بازی‌ها حضور داشته باشید.


گوشی گیمینگ شیائومی مدل REDMI 10A

گوشی ردمی 10A شیائومی از پردازنده‌ی مرکزی هلیو G25 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G25) بهره می‌برد که یک چیپست هشت هسته‌ای با فرکانس ۲ گیگاهرتز است. این پردازنده برای اجرای بازی‌های سبک و متوسط مناسب است.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل REDMI 10A

حضور پردازنده میان‌رده هلیو G25 شرکت مدیاتک به همراه پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 سبب شده تا این گوشی در اجرای بازی‌ها و نرم‌افزار‌های پرکاربرد عملکرد خوبی داشته باشد.

صفحه نمایش این گوشی متشکل از پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۵۳ اینچ و رزولوشن ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل است. شیائومی Redmi 10A به نسبت قیمتش از صفحه‌ نمایش مناسبی با تراکم پیکسلی ۲۶۹ پیکسل در اینچ  برخوردار است. این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۴۰۰ نیت را دارد که وضوح تصویر مناسبی برای یک گوشی میان رده است.

گوشی ردمی 10A تنها دارای یک سنسور دوربین در قسمت پشتی گوشی است در نتیجه اگر یک گوشی هوشمند با سنسور‌های دوربین متنوع می‌خواهید، این گوشی گزینه مناسبی برای شما نیست.

سنسور دوربین اصلی با رزولوشن ۱۳ مگاپیکسل از نوع عریض (wide) و سنسور دوربین سلفی هم با رزولوشن ۵ مگاپیکسل در بریدگی قطره‌ای شکل ناچ واتر دراپ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش قرار گرفته است. تصاویر این گوشی گیمینگ ارزان، در روز قابل قبول خواهند بود اما در شب سنسور آن، جذب نور بالایی ندارد و نمی‌توان انتظار بالایی از این محصول داشت.

گوشی ردمی 10A به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود. این گوشی را در نسخه‌های ۳۲ گیگابایت ۲ گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت ۳ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت ۳ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت رم ۴ گیگابایت، ۱۲۸ گیگابایت ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت رم ۶ گیگابایت می‌توان تهیه کرد.

خوشبختانه این گوشی گیمینگ دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. گوشی ردمی 10A دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و ۱۰ وات شارژ سیمی است.

در ابعاد ۹ × ۷۷ × ۱۶۴.۹ میلی‌‌متر و وزن ۱۹۴ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. گوشی ردمی 10A شیائومی همچنین، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج و حسگر مجاورت است.

جدول مشخصات گوشی ردمی 10A شیائومی

پردازنده:MediaTek MT6762G Helio G25
(۱۲ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:PowerVR GE8320
صفحه‌ نمایش:IPS LCD
۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل (20:9)
۶.۵۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز
روشنایی ۴۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی:۳۲، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 12.5
رم:۲، ۳، ۴ و ۶ گیگابایت
دوربین اصلی:۱۳ مگاپیکسل (لنز واید)دوربین سلفی:۵ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۹۴ گرم
قیمت:۳ الی ۷ میلیون تومانابعاد:۹ × ۷۷ × ۱۶۴.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY M32 

موبایل سامسونگ مدل Galaxy M32 یکی از گوشی‌های خوب و میان‌ رده کمپانی بزرگ سامسونگ است. گوشی گلکسی M32 از پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای با معماری دوازده نانومتری میان‌ رده هلیو G80 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G80) بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G52 MC2 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل GALAXY M32 

صفحه نمایش این گوشی سامسونگ به سوپر‌امولد (Super AMOLED) با ابعاد ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر گلکسی M32 تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در اینچ، نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۸۰۰ نیت است.

روشنایی ۸۰۰ نیت (شمع در متر مربع) باعث می‌شود تا زیر تابش مستقیم نور خورشید هم شاهد وضوح تصویر بسیار خوبی از این گوشی باشیم. نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز هم عملکرد مناسبی در گیم‌پلی‌ها و نمایش ویدیوها دارد.

سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی ناچ اینفینیتی، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۲۰ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M32 به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI 3.1 عرضه می‌شود. این گوشی را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد.

خوشبختانه این گوشی گیمینگ ارزان قیمت دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای برای افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۱ ترابایت است.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M32 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نسخه جهانی و ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نسخه هند است. شارژر این دستگاه به صورت سیمی ۲۵ وات در نسخه جهانی و ۱۵ وات در نسخه هند است.

این گوشی در ابعاد ۹ × ۷۴ × ۱۶۰ میلی‌‌متر و وزن ۱۹۶ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. همچنین این دستگاه، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، ژیروسکوپ، شتاب‌سنج و حسگر مجاورت است.

جدول مشخصات گوشی گلکسی M32 سامسونگ

پردازنده:مدیاتک MT6769V/CU Helio G80
(۱۲ نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G52 MC2
صفحه‌ نمایش:Super AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
نسبت تصویر (20:9)
۶.۴ اینچ
۹۰ هرتز
روشنایی ۸۰۰ نیت
فضای ذخیره سازی:۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری One UI 3.1
رم:۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۹۶ گرم
قیمت:۶ الی ۸ میلیون تومانابعاد:۹ × ۷۴ × ۱۶۰ میلی‌متر

موبایل گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10S

ردمی نوت 10S شیائومی از چیپست قدرتمند دوازده نانومتری هلیو G95 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G80) بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G76 MC4 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Redmi Note 10S

صفحه نمایش این گوشی شیائومی به پنل امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۴۳ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر ردمی نوت 10S شیائومی تراکم پیکسلی ۴۰۹ پیکسل در اینچ و روشنایی ۴۵۰ تا ۱۱۰۰ نیت است.

۶۴ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی مقرون به صرفه را تشکیل داده‌اند. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

شیائومی این گوشی را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۴ گیگابایت رم، ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌کند. خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

گوشی ردمی نوت 10S به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود. در ابعاد ۸.۳ × ۷۴.۵ × ۱۶۰.۵ میلی‌متر و وزن ۱۷۹ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

Redmi Note 10S دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

جدول مشخصات گوشی ردمی نوت 10 اس شیائومی

پردازنده:Mediatek Helio G95 (دوازده نانومتری)
۸ هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G76 MC4
صفحه‌ نمایش:AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۴۳ اینچ
۴۵۰ نیت (Typ)
۱۱۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی:۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
MIUI 12.5
رم:۴، ۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۱۳ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۷۹ گرم
قیمت:۶ الی ۹ میلیون تومانابعاد:۸.۳ × ۷۴.۵ × ۱۶۰.۵
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ هواوی مدل NOVA 7I

نوا 7 آی هواوی (Huawei) از چیپست قدرتمند هفت نانومتری کرین ۸۱۰ (Kirin 810) بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G52 MP6 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی هواوی مدل NOVA 7I

صفحه نمایش این گوشی هواوی به پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۱۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر نوا 7 آی هواوی تراکم پیکسلی ۳۹۸ پیکسل در اینچ آن است.

نکته مهمی که در مورد هواوی وجود دارد این است که هواوی اجازه ندارد سرویس‌های گوگل را روی گوشی‌های جدید خود به‌ کار گیرد و نوا 7i هم فاقد سرویس‌های گوگل است. راهکار هواوی برای جبران این مشکل، HMS‌ یا سرویس‌های موبایل هواوی است.

۴۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی میان‌رده را تشکیل داده‌اند. در بریدگی دایره‌ای شکل در قسمت بالایی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

این گوشی با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم در دسترس است. دارای درگاه کارت حافظه نانو مموری (Nano Memory) برای افزایش حافظه است که جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم دارد. حداکثر کارت حافظه که می‌تواند پشتیبانی کند ۲۵۶ گیگابایت است.

هواوی نوا 7 آی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری EMUI 10 عرضه می‌شود. هواوی این گوشی را در ابعاد ۸.۷ × ۷۶.۳ × ۱۵۹.۲ میلی‌‌متر و وزن ۱۸۳ گرم عرضه می‌کند، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۲۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۴۰ وات است. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست. سنسور اثر انگشت در گوشی Nova 7i بر روی لبه کناری قرار گرفته است تا دسترسی به آن آسان‌تر باشد.

جدول مشخصات گوشی هواوی مدل NOVA 7I

پردازنده:HiSilicon Kirin 810 (هفت نانومتری)
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G52 MP6
صفحه‌ نمایش:IPS LCD
۲۳۱۰ × ۱۰۸۰ پیکسل (20:9)
۶.۴ اینچ
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۰
فاقد سرویس‌های گوگل
EMUI 10
رم:۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۱۶ مگاپیکسل
باتری:۴۲۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۸۳ گرم
قیمت:۷ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۸.۷ × ۷۶.۳ × ۱۵۹.۲
میلی‌‌متر

موبایل گیمینگ شیائومی مدل Poco X3 Pro

پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی است که با چیپست قدرتمند اسنپدراگون 860، بازی‌های سنگین با تنظیمات گرافیکی بالا را به خوبی اجرا می‌کند. همچنین، از Adreno 640 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco X3 Pro

صفحه نمایش این گوشی شیائومی دارای پنل IPS LCD با ابعاد ۶.۶۷ اینچ، رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۹۰ است. همچنین، این صفحه نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۴۵۰ نیت را نیز دارد که وضوح تصویر مناسبی برای یک گوشی میان رده است.

دوربین پوکو X3 پرو، ترکیبی از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۵ مگاپیکسل لنز ماکرو، ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر و دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی است. این دوربین‌ها قادر هستند ویدیوی 4K را ثبت و ضبط کنند و از فناوری HDR10 پشتیبانی می‌کند.

پوکو ایکس 3 پرو با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم، ۲۵۶ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم عرضه می‌شود. خوشبختانه این گوشی گیمینگ ارزان قیمت دارای درگاه کارت حافظه MicroSD برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

این گوشی گیمینگ اقتصادی، دارای باتری با ظرفیت ۵۱۶۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۳۳ وات است. اما وزن بالای ۲۱۵ گرمی این گوشی هوشمند ممکن در جلسات بازی طولانی، خسته کننده باشد.

مزیت مهم این گوشی سیستم خنک‌کننده‌ی مایعی است که در آن تعبیه شده است. این گوشی شیائومی، دارای استاندارد IP53 برای محافظت در برابر گرد و غبار است. X3 پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 عرضه می‌شود.

همچنین، حسگرهای اثر انگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما را نیز دارد. Poco X3 Pro، با توجه به قیمتش صفحه‌نمایش، بلندگوها، باتری، شارژ و حتی دوربین بسیار خوبی دارد. پوکو ایکس 3 پرو یکی از بهترین گوشی‌های گیمینگ اقتصادی شیائومی با چیپستی قدرتمند است.

جدول مشخصات گوشی پوکو X3 پرو شیائومی

پردازنده:Qualcomm Snapdragon 860G
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Adreno 640
صفحه‌ نمایش:IPS LCD
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۴۵۰ نیت
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
MIUI 12.5
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۲۰ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتوزن:۲۱۵ گرم
قیمت:۸ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۹.۴ × ۷۶.۸ × ۱۶۵.۳
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ ریلمی  مدل 7 Pro

گوشی 7 پرو از چیپست قدرتمند هشت نانومتری اسنپدراگون 720G کوالکام (Snapdragon 720G) شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G77 MC9 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ ریلمی  مدل 7 Pro

صفحه نمایش این گوشی به پنل سوپر امولد با ابعاد ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر 7 پرو تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در اینچ و نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display) است. نمایشگر این گوشی می‌تواند ۱۶ میلیون رنگ را به راحتی آنالیز و به نمایش بگذارد.

دوربین چهارگانه ریلمی 7 Pro متشکل از سنسور دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق تصویر ۲ مگاپیکسل و دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسل است. در قسمت پشتی گوشی علاوه بر دوربین‌‌ها یک فلش LED دوربین هم تعبیه‌شده است که از نوع تک LED است.

7 Pro با حافظه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است. باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت و شارژ سریع ۶۵ وات دارد.

این گوشی موبایل قابلیت شارژ سریع با توان ۶۵ وات را دارد و به شما این امکان را می‌دهد که در مدت ۱۰ دقیقه ۴۳ درصد باتری را شارژ کنید و برای شارژ ۱۰۰ درصدی فقط ۳۴ دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

گوشی ۷ پرو به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۰ و رابط کاربری Realme UI عرضه می‌شود. خوشبختانه این گوشی گیمینگ ارزان قیمت دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

در ابعاد ۸.۷ × ۷۴.۳ × ۱۶۰.۹ میلی‌‌متر و وزن ۱۸۲ گرم عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. همچنین، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، حسگر مجاورت و قطب‌نما نیز هست.

جدول مشخصات گوشی ریلمی 7 پرو

پردازنده:Qualcomm SM7125 Snapdragon 720G
(هشت نانومتری) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Adreno 618
صفحه‌ نمایش:Super AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۴۱۱ پیکسل در اینچ
۶.۴ اینچ
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۰
عرضه با رابط کاربری Realme UI
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۶۴ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۳۲ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۸۲ گرم
قیمت:۸ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۸.۷ × ۷۴.۳ × ۱۶۰.۹
میلی‌‌متر

موبایل گیمینگ شیائومی مدل REDMI NOTE 11S

ردمی نوت 11 اس شیائومی از پردازنده‌ی مرکزی هشت‌ هسته‌ای هلیو G96 شرکت مدیاتک (MediaTek Helio G96) با معماری ۱۲ نانومتری بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G57 MC2 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود. این پردازنده توانایی ارائه عملکرد خوبی در اجرای بازی و نرم‌افزار‌های محبوب دارد.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل REDMI NOTE 11S

صفحه نمایش این گوشی شیائومی متشکل از پنل اولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۴۳ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. همچنین این نمایشگر، حداکثر روشنایی ۷۰۰ نیت (HBM) و ۱۰۰۰ نیت (Peak) و نرخ بروزرسانی ۹۰ هرتز را نیز ارائه می‌کند.

۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)، ۸ مگاپیکسل (لنز اولتراواید)، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر، سنسور‌های دوربین چهارگانه این گوشی میان‌رده را تشکیل داده‌اند. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

ردمی نوت 11 اس را در نسخه‌های ۶۴ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد. خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه اختصاصی microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

ردمی نوت 11 اس دارای باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. مجهز به تکنولوژی شارژ سریع ۳۳ وات که توانایی شارژ صفر تا صد درصدی باتری این گوشی را در مدت زمان ۵۸ دقیقه دارد.

این گوشی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

در ابعاد ۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۵۹.۹ میلی‌متر و وزن ۱۷۹ عرضه می‌شود. همان‌طور که اشاره شد وزن این گوشی ۱۷۹ گرم که در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات گوشی ردمی نوت 11 اس شیائومی

پردازنده:MediaTek Helio G96
(۱۲ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G57 MC2
صفحه‌ نمایش:AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۴۳ اینچ
نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز
روشنایی ۷۰۰ نیت (HBM)
روشنایی ۱۰۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی:۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۱۰۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۱۶ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۷۹ گرم
قیمت:۸ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۵۹.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco X5

پوکو X5 شیائومی از چیپست قدرتمند شش نانومتری اسنپدراگون 695 5G شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 619 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ شیائومی مدل Poco X5

صفحه نمایش این گوشی شیائومی به پنل امولد (AMOLED) با ابعاد ۶.۶۷ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر پوکو X5 شیائومی تراکم پیکسلی ۳۹۵ پیکسل در اینچ و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز است.

نرخ تازه‌سازی ۱۲۰ هرتز صفحه‌ نمایشی روان و بدون لگ را با خود به‌ همراه دارد که عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها و نمایش ویدیو‌ها ارائه می‌کند. اما به دوربین پوکو X5 شیائومی بپردازیم.

۴۸ مگاپیکسل لنز واید، ۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید و ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو، سنسور‌های دوربین سه‌گانه این گوشی میان‌رده را تشکیل داده‌اند. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی قرار گرفته است.

گوشی پوکو X5 به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است.

این گوشی گیمینگ دارای فناوری شارژ سریع ۳۳ وات همراه با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. پوکو X5 شیائومی دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست. 

در ابعاد ۸ × ۷۶.۲ × ۱۶۵.۹ میلی‌متر و وزن ۱۸۹ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود.

جدول مشخصات پوکو X5 شیائومی

پردازنده:Snapdragon 695 5G
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Adreno 619
صفحه‌ نمایش:AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۶۷ اینچ
پشتیبانی از HDR10
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
روشنایی ۷۰۰ نیت (HBM)
۱۲۰۰ نیت (Peak)
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری MIUI 13
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۴۸ مگاپیکسل (لنز واید)
۸ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
دوربین سلفی:۱۳ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:۵۱۶۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۸۹ گرم
قیمت:۹ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۸ × ۷۶.۲ × ۱۶۵.۹
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ ریلمی مدل 8 Pro

ریلمی 8 پرو از چیپست قدرتمند هشت نانومتری اسنپدراگون 720G شرکت کوالکام بهره می‌برد. همچنین، از Adreno 618 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی ریلمی  مدل 8 Pro

صفحه نمایش این گوشی به پنل سوپر امولد (SUPER AMOLED) با ابعاد ۶.۴ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل مجهز است. از دیگر ویژگی‌های نمایشگر ریلمی 8 پرو تراکم پیکسلی ۴۱۱ پیکسل در اینچ و نرخ تازه سازی ۶۰ هرتز است.

این صفحه‌ نمایش توانایی ارائه حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت را نیز دارد که سبب می‌شود تا در شرایط نوری متنوع وضوح تصویر بسیار خوب و با‌کیفیتی را از این شاهد باشیم. در بریدگی دایره‌ای شکل ناچ با قطر بسیار کم در قسمت بالایی و گوشه سمت چپ صفحه‌نمایش، سنسور دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل جای گرفته است.

این گوشی ریلمی به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری Realme UI 2 عرضه می‌شود. با حافظه داخلی ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم موجود است.

خوشبختانه این گوشی دارای درگاه کارت حافظه اختصاصی microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است. این گوشی دارای فناوری شارژ سریع ۵۰ وات همراه با ظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت است ۴۷ دقیقه زمان می‌برد تا کامل شارژ شود.

در ابعاد ۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۶۰ میلی‌متر و وزن ۱۷۶ عرضه می‌شود، وزن این گوشی در استفاده طولانی مدت یا گیم پلی‌های طولانی باعث اذیت دست‌ها نمی‌شود. گوشی ریلمی مدل 8 Pro، دارای حسگرهای اثرانگشت، شتاب‌سنج، حسگر مجاورت، ژیروسکوپ و قطب‌نما نیز هست.

جدول مشخصات گوشی گیمینگ ریلمی مدل 8 Pro

پردازنده:Snapdragon 720G
هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Adreno 618
صفحه‌ نمایش:Super AMOLED
۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل (20:9)
۶.۴ اینچ
۴۳۰ نیت (Typ)
۱۰۰۰ نیت (Peak)
نمایشگر همیشه روشن (Always-on Display)
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۱
عرضه با رابط کاربری Realme UI 2
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۱۰۸ مگاپیکسل لنز واید
۸ مگاپیکسل لنز اولتراواید
۲ مگاپیکسل لنز ماکرو
۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق
دوربین سلفی:۱۶ مگاپیکسل لنز واید
باتری:۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتوزن:۱۷۶ گرم
قیمت:۹ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۸.۱ × ۷۳.۹ × ۱۶۰
میلی‌‌متر

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy M33

موبایل سامسونگ مدل GALAXY M33 از چیپست قدرتمند پنج نانومتری اگزینوس ۱۲۸۰ شرکت سامسونگ (Samsung Exynos 1280) بهره می‌برد. همچنین، از Mali-G68 برای پردازش گرافیکی استفاده می‌کند که منجر به اجرای بی‌مشکل بازی‌ها و برنامه‌های گرافیکی می‌شود.

گوشی گیمینگ سامسونگ مدل Galaxy M33

صفحه نمایش این دستگاه TFT LCD با ابعاد ۶.۶ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل است. پنل صفحه‌نماش TFT کیفیت ضعیف‌تری نسبت به پنل‌های صفحه‌ نمایش اولد و یا امولد دارد، اما با توجه به توانایی نمایش ۴۰۰ پیکسل در هر اینچ و حداکثر نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز، عملکرد بسیار خوبی را از این صفحه‌ نمایش شاهد هستیم.

نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز سبب شده تا با صفحه‌ نمایشی بسیار روان و بدون لگ مواجه شوید. گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33 به‌ صورت پیش‌فرض با سیستم‌ عامل اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI 4.1 عرضه می‌شود.

این گوشی را در نسخه‌های ۱۲۸ گیگابایت با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت با ۸ گیگابایت رم می‌توان تهیه کرد. خوشبختانه گلکسی M33 دارای درگاه کارت حافظه microSDXC برای افزایش فضای ذخیره‌سازی است.

سنسور‌های دوربین چهار‌گانه این گوشی هوشمند میان‌ رده، ترکیبی از سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)، فوق عریض ۵ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)، ۲ مگاپیکسل لنز ماکرو و ۲ مگاپیکسل لنز تشخیص عمق تصویر است. در بریدگی ناچ اینفینیتی، در قسمت بالایی و مرکزی صفحه‌ نمایش، سنسور دوربین سلفی با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی قرار دارد.

گوشی سامسونگ مدل Galaxy M33 دارای باتری غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت در نسخه جهانی و ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت در نسخه هند است. توانایی پشتیبانی از فناوری شارژ سریع با توان ۲۵ وات و همچنین شارژ معکوس را دارد.

این گوشی در ابعاد ۹.۴ × ۷۶.۹ × ۱۶۵.۴ میلی‌‌متر و ۱۹۸ گرم (نسخه جهانی)، ۲۱۵ گرم (نسخه هند) گرم عرضه می‌شود. همچنین این دستگاه، دارای حسگرهای حسگر اثرانگشت، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج است.

جدول مشخصات گوشی گلکسی M33 سامسونگ

پردازنده:Samsung Exynos 1280
(۵ نانومتر) هشت هسته‌ای
پردازنده گرافیکی:Mali-G68
صفحه‌ نمایش:TFT LCD
۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل
۶.۶ اینچ
نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز
فضای ذخیره سازی:۱۲۸ گیگابایت
سیستم عامل (OS):اندروید ۱۲
عرضه با رابط کاربری One UI 4.1
رم:۶ و ۸ گیگابایت
دوربین اصلی:۵۰ مگاپیکسل (لنز واید)
۵ مگاپیکسل (لنز اولترا واید)
۲ مگاپیکسل (لنز ماکرو)
۲ مگاپیکسل  (تشخیص عمق تصویر)
دوربین سلفی:۸ مگاپیکسل
(لنز واید)
باتری:عرضه با باتری ۵۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت (نسخه جهانی)
عرضه با باتری ۶۰۰۰ میلی‌ آمپر ساعت (نسخه هند)
وزن:۱۹۸ گرم (نسخه جهانی)
۲۱۵ گرم (نسخه هند)
قیمت:۹ الی ۱۰ میلیون تومانابعاد:۹.۴ × ۷۶.۹ × ۱۶۵.۴
میلی‌‌متر

کلام آخر

در این راهنمای خرید از ویجیاتو به جهت تسهیل پروسه‌ی انتخاب و خرید شما، به معرفی بهترین گوشی های گیمینگ ارزان پرداختیم. اما قبل از خرید هر گوشی، بررسی‌ها، مقالات و ویدیوهای مربوط به گوشی مورد نظر خودتان را نگاه کنید. در نهایت بر اساس نیاز و بودجه خودتان بین گوشی‌های موجود در بازار انتخاب کنید.

گوشی‌های گیمینگ مقرون به صرفه معمولاً این امکان را به شما می‌دهند که تجربه بازی‌های جدید را با هزینه کمتری داشته باشید. با توجه به ویژگی‌های ذکر شده، شما می‌توانید بهترین گوشی گیمینگ مقرون به صرفه را برای خود انتخاب کنید و تجربه بازی خود را بهبود بخشید.

پرسش‌های متداول در مورد گوشی گیمینگ ارزان قیمت

ویژگی‌های مهم گوشی گیمینگ چیست؟

المان‌های مهم شامل تراشه قدرتمند، شاردهی بالا، صفحه‌ نمایش بزرگ و باکیفیت با وضوح بالا و نرخ تازه‌سازی مناسب و رم کافی، سیستم خننک کننده مناسب و استفاده از نسخه‌های به‌‌روز سیستم‌‌‌‌ عامل‌ است.

بهترین برند گوشی گیمینگ کدام است؟

گوشی‌های برندهای اپل، سامسونگ، شیائومی، هواوی، ایسوس و ... انتخاب‌های خوبی هستند، اما توجه داشته باشید گوشی‌های برند هواوی فاقد سرویس‌های گوگل هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • Scorpion x
    Scorpion x | ۹ بهمن ۱۴۰۲

    من به شخصه از شیائومی خوشم نمیاد ولی هواوی و سامسونگ رو بیشتر ترجیح میدم. گوشی برای گیم میخواهید فقط asus و آیا گوشی m12 سامسونگ برای گیم خوب است. یا نه فقط میخوام کالاف دیوتی و فورتنایت رو کیفیت medium بازی کنم یک زره لگ و باگ بزند مشکل ندارم. فقط 30 فریم به بالا بدهد و الان در این مقاله نظرم به m32 و m33 و گوشی های هواوی جلب شده به نظرتان کدام بهتره

  • POOR KING is alive
    POOR KING is alive | ۵ مرداد ۱۴۰۲

    هعب یادش بخیر قبلا رنج 7 تا 12 میل میانرده با قیمت متوسط حساب میشد :)

    من پوکو ایکس تری پرو داشتم و مشکل نت داشت مشکل داغ کردن شدید داشت و در نهایت به 2 سال نکشید که سوخت...خاستم بگم هیچ ارزونی بی دلیل نیس و با خریدش ریسک میکنین درسته گوشی خفنیه ولی انگار لپ لپ خریدین که نمیتونین روش حساب باز کنید براتون 3 یا 4 سال کار بده حتی اگه بده دیگه کارایی سابق رو اصلا نداره و من خودم با سامسونگ حال نمیکنم دلیل اولم اون ناچ قطره ای که ازش متنفرم تو اکثر گوشیای کم قیمت ترش استفاده میکنه و دومیش رابط کاربریش هستش هنوز مزه لانچر پوکو زیر زبونمه و اینکه سامسونگ اگه میخاست گوشی مث پوکو ایکس 3 پرو بسازه حداقل 16 میل قیمت میزاشت روش

  • Mani MK
    Mani MK | ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲

    پس ردمی نوت ۱۰ پرو کجاست؟تمام بازی ها رو من با رم ۸ش بالا میاد و فریم و گرافیک ماکسیمم میده.لگ هم تا حالا ندیدم بزنه

  • eivor wolfkissed
    eivor wolfkissed | ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲

    من پوکو ایکس تری پرو دارم
    خیلی راضیم میتونه بازیا رو روی بالاترین فریم ریت و گرافیک اجرا کنه
    ۱۲۰ هرتز هم هست
    البته من خودم میزارم رو ۶۰
    ولی قدرتش خیلی خوبه واقعا نسبت به هم رده هاش

  • ولدمورت بادماغ
    ولدمورت بادماغ | ۷ مهر ۱۴۰۱

    سامسونگ a52 هم انتخاب خوبیه

  • sina115
    sina115 | ۷ مهر ۱۴۰۱

    یه سوال شنیدم هواوی یه سری مشکل داره [چیزی که میخوام بخرم :هواویy9a] این مشکلاتشو میشه بر طرف کرد [چون تا اون جایی که میدونم مثلا از گوگل پلی نمیشه استفاده کرد]

    • شکیبا سادات وکیلی
      شکیبا سادات وکیلی | ۷ دی ۱۴۰۱

      نکته مهمی که درمورد هواوی وجود دارد این است که هواوی اجازه ندارد سرویس‌های گوگل را روی گوشی‌های جدید خود به‌ کار گیرد و گوشی های هواوی هم فاقد سرویس‌های گوگل خواهند بود. راهکار هواوی برای جبران این مشکل، HMS‌ یا سرویس‌های موبایل هواوی است.

  • گوست مهربون
    گوست مهربون | ۷ مهر ۱۴۰۱

    سلام مقاله جالبی بود از شما دوستان یه سوال دارم آقا ما ایکس باکس سری اس گرفتیم ولی میخواستم وارد اکانتم شم ارور ریجن میداد میدونید مال چیه؟

    • Alireza8405
      Alireza8405 | ۷ مهر ۱۴۰۱

      مشکل لاگین دارید که مربوط به تحریم مایکروسافت برای ایرانه
      باید DNS بزنید از بخش تنظیمات کنسول
      و همه دی ان اس ها هم جوابگو نیستن
      Shecan می تونه انتخاب خیلی خوبی باشه

      • گوست مهربون
        گوست مهربون | ۱۳ مهر ۱۴۰۱

        ممنونم با dns حل شد

      • zmahdi313
        zmahdi313 | ۷ دی ۱۴۰۱

        چطور فیل اسپنسر بعد مراسمی که چند ماه پیش داشتن با یه ایرانی مصاحبه کرد گفت به فکر گیمر های ایرانی هستیم؟
        چرا پس تلاش نمی کنه تحریم برداشته بشه
        امیدوارم به حرفش پایبند باشه اگه کاری از دستش میاد انجام بده

  • Ali Darkness
    Ali Darkness | ۷ مهر ۱۴۰۱

    Xiaomi Poco F3 خیلی خوبه رفیقم داره کالاف و پابجی رو بدون هیچ لگی بالا میاره بهتون پیشنهاد میکنم خریداری کنید ??
    پ.ن : واقعا به همچین مقاله ای نیاز داشتم ازتون تشکر میکنم خانم وکیلی :))

    • شکیبا سادات وکیلی
      شکیبا سادات وکیلی | ۷ مهر ۱۴۰۱

      خواهش میکنم، امیدوارم براتون مفید باشه

  • aaaa
    aaaa | ۶ مهر ۱۴۰۱

    چرا اول مقاله عکس گربه ی ناراحت نیست
    من به همین امید مقاله رو باز کردم?

    • شیرین منظری
      شیرین منظری | ۷ مهر ۱۴۰۱

      اون گربه‌ی ناراحت مال مقاله‌های منه ?

      • aaaa
        aaaa | ۷ مهر ۱۴۰۱

        ?

      • zmahdi313
        zmahdi313 | ۷ دی ۱۴۰۱

        XD

      • Matin-Artorias
        Matin-Artorias | ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

        Trademark

  • gods_bandeh
    gods_bandeh | ۶ مهر ۱۴۰۱

    آ۳۲ گوشی خوبی نیست برای بازی
    بشخصه برای پدرم خریدم و میبینم ک خدای لگه حتی توی منوی خود گوشی
    با اینک حتی نصفشم پر نیست
    ب نظرم اگ بودجه کم دارید برای بازی سمت سامسونگ نرید
    هواوی و شیائومی خیلی بهترن
    نوا۷آی زمان خودش ترکوند بازارو

  • Shadow-san
    Shadow-san | ۶ مهر ۱۴۰۱

    من میخ‌ام گوشی بخرم و حداکثر بودجم هم ۱۲ میلیون ، خودم بین galxy A52s و galxy A53 موندم ، نمی دونم ، برای گیم و گاهی اوقات هم یکم عکاسی میخوام ولی بیشتر برای گیم به نظر شما کدوم بهتره ؟ اگه بهتر سراغ دارید پیشه بهم بگید ولی تو همین رنج قیمتی که گفتم باشه

    • samyar239
      samyar239 | ۶ مهر ۱۴۰۱

      بین اون دوتا برای گیم قطعا a52s

    • شکیبا سادات وکیلی
      شکیبا سادات وکیلی | ۷ مهر ۱۴۰۱

      پردازنده به کار رفته در A52S اسنپ دراگون که عملکرد بهتری در بازی و در کل در پردازش نسبت به پردازنده Exynos 1280 موجود در A53 دارد.
      دوربین هر دو تقریبا یکیه و فرق چندانی با هم ندارند. https://nanoreview.net/en/phone-compare/samsung-galaxy-a53-5g-vs-samsung-galaxy-a52s-5g

      شیائومی پوکو f4 هم گوشی خوبیه پردازنده قوی تری نسبته به A52S داره https://nanoreview.net/en/phone-compare/xiaomi-poco-f4-gt-vs-samsung-galaxy-a52s-5g


      تو این دو تا لینک اولی مقایسه A53 و A52S . لینک دومی هم مقایسه A52S و POCO F4 قبل از اینکه تصمیم بگیری برای اطلاعات بیشتر مقایسه هر دو رو بخون

  • یونس
    یونس | ۶ مهر ۱۴۰۱

    پوکو ایکس تیری و دارم
    ولی راسیتش پیشنهاد نمیکنم بخرید
    حدقل تو ایران
    نت همراهش مشکل داره، چند نفر دیگه هم دیدن پوکو ایکس تیری دارن و با نت مشکل دارن، تو هر سیمکارتی، وقتی تو مرورگر میخوای سرچ کنی باید یه بار خاموش روشن کنی، این اولین مشکلش که در ظاهر خیلی خوبه ، ولی وقتی بخوانید یه کلمه و بزنید تو مترجم و نت و خاموش روشن کنید به عمق فاجعه پی میبرید، حتی این مشکل گاهی موقع کالاف هم میومد
    و باگ های گوشی
    من به شخصه اگه بخوام گوشی بخرم دیگه شیامی نمیخرم
    شاید یکم من زیادی سخت میگیرم
    وگرنه امکانات خیلی خیلی زیادی هم داره پوکو ایکس تیری نسبت به گوشی های دیگه
    وقتی میگن خیلی زیاد یعنی خیلی زیاد
    و یه خوبی که داره وسایل هوشمند تو خونه، با شیامی راحت میتونید کنترلشون کنید اگه اونا هم شیامی باشن ،مثل در خونه و جارو شارژی های خودکار
    ولی حیف تو ایران فیلتره
    و یه چیزی ، شیامی نت همراهش یکمی زیادی اذیته، یه بار دیگه گفتم چون دارم شکنجه میشم

    • شکیبا سادات وکیلی
      شکیبا سادات وکیلی | ۶ مهر ۱۴۰۱

      مرسی که نظرت گفتی

    • Man
      Man | ۷ مهر ۱۴۰۱

      مال منم ‌پوکواکس تری پروئه یکی دوساله دارم و هنوز یک لگ هم ازش ندیدم. روزانه کالاف،پابجی و پابجی نیو استیت و گیم های دیگه بازی میکردم و نتش هم اصلا مشکل نداره شاید از سیم کارتت باشه

  • Muslim-slav
    Muslim-slav | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    بنظرم قیمت رو توی آخر لیست مشخصات بزارید بهتره ایمطور

    • شکیبا سادات وکیلی
      شکیبا سادات وکیلی | ۶ مهر ۱۴۰۱

      مقاله اپدیت شد و قیمت ها قرار گرفت

  • Gggg
    Gggg | ۱۳ شهریور ۱۴۰۱

    تنوع مقالاتتون هر روز بیشتر از دیروز
    عالی خسته نباشید ?

مطالب پیشنهادی