ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بهترین مقاصد گردشگری
رپورتاژ آگهی

3 مورد از بهترین مقاصد گردشگری دنیا در سال 2018

ارمنستان کشوری باستانی و بسیار زیبا در نزدیکی ایران ارمنستان کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است. شهر ایروان، پایتخت این کشور محسوب می شود. از میان جمعیت حدود سه میلیون نفری ارمنستان حدود ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۰ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

ارمنستان کشوری باستانی و بسیار زیبا در نزدیکی ایران

ارمنستان کشوری کوچک در همسایگی شمال غربی ایران است. شهر ایروان، پایتخت این کشور محسوب می شود. از میان جمعیت حدود سه میلیون نفری ارمنستان حدود یک میلیون نفر آن در این شهر زیبا زندگی می کنند. قدمت این کشور به بیش از دو هزار سال پیش برمی گردد و از این بابت در کنار جاذبه های طبیعی آن، مکان های تاریخی جذابی هم دارد و این کشور هر ساله پذیرای گردشگران از سراسر دنیا است. اگر ایروان ارمنستان را به عنوان مقصد سفرتان در ژانویه 2019، اسفند 97 و یا عید نوروز  1398 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور ایروان ارمنستان آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

با آداب و رسوم مردم ارمنستان قبل از سفرتان آشنا شوید

فرهنگ و آداب و رسوم ارمنی دارای تاریخ کهن و پر فراز و نشیبی است. مردم ارمنی رفتار دوستانه و مهربان دارند و به بزرگان خود احترام می گذارند و در تربیت کودکان خود دقت زیادی به خرج می دهند. بهتر است قبل از سفر به ارمنستان کمی با سنت و آداب و رسوم مردم این کشور آشنا شوید. با الفبای سفر همراه باشید.

دست دادن و روبوسی در هنگام دیدار

برای آشنایی با آداب و رسوم مردم ارمنستان بهتر است بدانید که زمانی که آنها همدیگر را ملاقات می کنند چه رفتاری نشان می دهند. مردم ارمنستان زمانی که همدیگر را می بینند صورت همدیگر را می بوسند که در بین اقوام و خانواده خود این رسم رایج است. خانم ها نیز در دیدارها دست یکدیگر را می فشارند.

بهترین مقاصد گردشگری

این همیشه نشانه ارتباط نزدیک آنها با یکدیگر نیست بلکه یک برخورد ساده برای نشان دادن ارتباط دوستانه است. در تور ارمنستان نوروز 98 با برخورد آنها با یکدیگر آشنا خواهید شد.

استفاده از واژه فرانسوی برای تشکر کردن

به طور رایج لغت تشکر کردن به زبان ارمنی shnorakalutsyun گفته می شود. آنها به جای استفاده از این واژه ارمنی از قرن 16 به بعد از لغت فرانسوی merci  برای تشکر کردن استفاده می کنند و لغت jan که در زبان فارسی ما آن را عزیز و گرامی ترجمه می کنیم.

گردشگران تور ایروان بهار 98 برای تشکر کردن از مردم این شهر می توانند از لغت فرانسوی merci برای تشکر کردن استفاده کنند.

سعی کنید گرسنه به میهمانیها بروید

درست مانند هر کشوری در قفقاز، ارمنیها نیز بسیار میهمان نواز بوده و زمانی که در خانه های خود میهمان دارند به خصوص میهمان خارجی، به گرمی از آنها استقبال می کنند. آنها انواع خوراکی و غذاهای جورواجو را برای پذیرایی از میهمانان خود قرار می دهند.

شاید باید از تمامی غذاها و خوراکیهایی که به شما تعارف می کنند میل کنید در غیر این صورت در فرهنگ ارمنی انگار که به میزبان توهین کرده و محبت او را نادیده گرفتید. پس به شما توصیه می کنیم در موقع سفر تور ایروان تعطیلات ژانویه 2019 اگر میهمان مردم این کشور هستید بهتر است که گرسنه به میهمانی آنها بروید تا بتوانید از غذاهایی که به شما تعارف می شود همه را امتحان کنید.

خودداری از دیدن نوزادان تا 40 روز

با اینکه این قضیه خرافات است اما بسیاری از مردم ارمنی همچنان از آن پیروی می کنند. برخی از مردم ارمنستان به هیچکس اجازه نمی دهند تا نوازد تازه متولدشان را تا 40 روز کسی ببیند. تنها بستگان و اقوام بسیار نزدیک اجازه دارند تا نوزاد تازه متولدشان را ببینند.

این اعتقاد مردم ارمنستان ریشه پزشکی دارد. زیرا نوزادان بسیار آسیب پذیر هستند و ممکن است به راحتی باکتری ها را جذب کنند و بیمار شوند.

پریدن تازه عروس و داماد از روی آتش

مناسبات و تعطیلات ارمنستان شامل فرهنگ مسیحیت و فستیوال وارداوار یا آب پاشان (روز جهانی آب که مردم ارمنی برای رفع زشتیها بر روی هم آب می پاشند) می شود که ریشه در آداب و رسوم ارمنی دارند. جشنواره واردوار نیز از مراسمهای محبوب در میان مردم این کشور است.

علاوه بر این، مردم ارمنستان توجه زیادی به مراسم و سنتهای خود دارند. از جمله پریدن تازه عروس و داماد از روی آتش برای دور کردن شیطان و پلیدیها برای آغاز زندگی جدید می باشد. شاید برای شما هم پیش بیاید که در طول سفر تور ارمنستان لحظه آخری این مراسم را از نزدیک مشاهده کنید.

خوردن شیرینی و خواب دیدن همسر آینده

ممکن است این سنت ارمنستان کمی عجیب به نظر برسد اما برای مردم ارمنی یک چیز سرگرم کننده است. در روز t. Sarkis Day  نسخه ارمنی از روز ولنتاین، زنان سالخورده خانواده، شیرنیهای بسیار شور با دستور خاصی می پزند و دختران مجرد این شیرینها را می خورند تا همسر آینده خود در خواب ببینند.

آن فردی که دختران مجرد در خواب می بینند ممکن است یک فرد غریبه باشد اما اگر در خواب به آنها یک لیوان آب بدهد به این معنی است که همسر آینده آن دختر است.

پرسیدن سوالات شخصی از آنها

مردم ارمنی آدمهای باهوشی هستند و به راحتی با شما ارتباط برقرار می کنند و شاید ممکن است به نظر بیاید که آنها تمایل ندارند با شما ارتباط برقرار کنند. مردم ارمنی علاقه مند هستند به صورت رو در رو و همراه با ارتباط چشمی با شما صحبت کنند.

ممکن است گاهی پیش بیاید تا از آنها سوالات خصوصی و شخصی بپرسید. این قضیه در کشور ارمنستان یک امر عادی است و گستاخی محسوب نمی شود. شما نیز در سفر تور ارمنستان تعطیلات کریسمس می توانید با مردم این شهر به راحتی گفتگو کنید در مورد اماکن توریستی ارمنستان راهنمایی بخواهید و یا سوالات شخصی از آنها بپرسید.

دبی شهری بسیار مدرن در جنوب ایران و در حوزه خلیج فارس

امروزه آوازه دبی در سراسر دنیا پیچیده است. هر ساله میلیون ها گردشگر از کشورهای مختلف برای دیدن این بندر به آن سفر می کنند. دبی پرجمعیت­ ترین شهر امارات است و علاوه بر مکان های زیبا برای گردشگران، هر ساله رویدادهای بسیار بزرگی هم در آن برگزار می گردد همچنین رویدادهای مهمی مانند مسابقات فوتبال جام ملت های آسیا و نمایشگاه BIG5 هم اکنون در دبی در حال برگزاری هستند.

با توجه به نزدیکی دبی به کشور ما، می توانیم با کمترین هزینه از جاذبه­ های بسیار زیاد آن لذت ببرید. اگر دبی را به عنوان مقصد سفرتان در ژانویه 2019، اسفند ماه 97 و یا تور دبی نوروز 98 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را همراه با تور دبی آژانس الفبای سفر تجربه خواهید کرد.

بهترین مقاصد گردشگری

تفریح و سرگرمی در دبی تنها مختص به خرید کردن و تماشای خیابانهای لوکس نیست، اگر از لحاظ مالی مشکل ندارید و بلیط هواپیما دبی خود را برای سفر به این شهر رزرو کرده اید، ما به شما چند تفریح لوکس دیوانه کننده و مهیج معرفی می کنیم. با الفبای سفر همراه باشید.

سواری با ماشینهای لوکس

به دنبال تاکسی هستید برای گشتن و دیدن شهر هستید؟ چرا یک هلی کوپتر اجاره نمی کنید؟؟ یا نه یک پیشنهاد بهتر، چرا یک رولز رویس با یک راننده استخدام نمی کنید تا با یک ماشین لاچکری از دیدن شهر دبی لذت ببرید؟

اما اگر ترجیح می دهید خودتان رانندگی کنید یک ماشین لوکس مانند فراری اجاره کنید، فقط مراقب سرعتتان باشید، چرا که  پلیس دبی با اتومبیل های پر سرعت خود، از جمله لامبورگینی، مک لارن و بوگاتی سرعت شما را کنترل می کند.

خیابان گردی با ببر!

تا کنون فکر کرده اید به جای بردن سگ و یا حیوانات خانگی در خیابان، یک یوزپلنگ یا یک ببر را برای پیاده روی ببرید؟ در دبی هنوز قانونی وجود دارد که منعی برای بردن حیوانات عجیب و غریب در خیابان وجود ندارد.

اما اگر خرید یک ببر بزرگ برای شما ترسناک است و جذابیت ندارد، شما می توانید از حیوانات گربه ساران بزرگ که به باغ وحش امارات متحده عربی، یکی از جاذبه های گردشگری دبی، اهدا شده اند بازدید کنید.

گشتی با قایق کروز لاکچری

یک قایق بادبانی لوکس با تمامی امکانات در تور دبی اجاره کنید و دور دبی را با آن گشت بزنید. چشم انداز شهر از دریا بسیار خیره کننده و جذاب است، به خصوص اگر در شهر مراسم آتش بازی وجود داشته باشد، همانطور که در سال جدید یا روز ملی این آتش بازی برگزار می شود.

البته این را می دانید که این آتش بازیهای تا حدی خطرناک هستند، اما نگران نباشید تیمهای گشت محافظ، با جت اسکی همراه با جلیقه های نجات از شما در این گشت دریایی محافظت می کنند.

تماشای شهر از فراز برج العرب

سکوی فرود هلی کوپتر برج العرب، آسمان خراش معروف دبی بسیار شناخته شده است و میزبان برگزاری مسابقات تنیس بین شرکت کنندگان مشهور دنیا یعنی راجر فدرر و آندره آغاسی بوده است.اگر به دنبال تفریح متفاوت و مهیج هستید، می توانید بر فراز این سکو که در ارتفاع 920 فوتی قراردارد، فوت هلی کوپتر اجاره کرده و پس از پیاده شدن بر فراز این برج آسمان خراش یک شام رویایی میل کنید.

ماشین سواری روی آب

برای تفریحات آبی به غیر از موج سواری و جت اسکی چیزهای جالب و لوکس دیگری وجود دارد.در دبی ماشینهایی (amphibious cars) وجود دارد که بر روی آب می روند. این ماشینهای شگفت انگیز را شاهزادهای عربی در اختیار دارند که روی دریا و زمین قابل استفاده و رانندگی هستند.

اگر علاقه مند به تفریح آبی بدون خرید این خودرهای آبی در دبی هستید، یک جت اسکی زیر آب و یا Seabreache اجاره کنید و تفریحات آبی را طور دیگر تجربه کنید.

تایلند یک مقصد نسبتاً دور از ایران اما بینهایت دوست داشتنی و جذاب

تایلند کشوری در جنوب شرق آسیاست و در شبه جزیره هندوچین قرار دارد. تایلند به مناطق طبیعی زیبایش معروف است و سواحل زیبای آن هرساله گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به تایلند می کشاند. تایلند سرشار از جاذبه های گردشگری است، اگر این کشور را به عنوان مقصد سفرتان در ژانوی 2019، اسفند ماه 97 و تور تایلند نوروز 98 انتخاب کنید قطعا سفری سرشار از لذت و خاطره های خوب را تجربه خواهید کرد. نام تایلند در زبان مردم محلی برگرفته از دو لغت "تای" و "لند" است و به معنای سرزمین حوری یا همان تایی است.

بهترین مقاصد گردشگری

در کشور تایلند علاوه بر جاذبه های گردشگری تایلند، جشنواره و فستیوال های شاد و هیجان انگیز زیادی برگزار می شود. این جشنوارها پر است از رقص و شادی و خنده و خوردن غذاهای خوشمزه که در مرکز شهر تایلند برگزار می شود. این جشنوارها در سر تا سر مرکز شهر تایلند برگزار می شود که یکی از آنها، فستیوال آب است . اما این فستوال به چه صورت است؟ در ادامه با الفبای سفر همراه باشید.

جشنواره آب تایلند، سانگران

جشن آب بازی تایلند یا سانگران از محبوبیت زیادی برخوردار است و زمان برگزاری آن به مدت 3 روز، در گرمترین روزهای سال یعنی 13 تا 15 آپریل، زمان تعطیلات جشن سال نو است. در طی این 3 روز تنها فروشگاه های بزرگ باز هستند و تمامی مردم به خیابان به جشن آب بازی می پردازند.

این جشنواره در واقعه در فرهنگ مردم این کشور نوعی خانه تکانی و بازدید از معابد محسوب می شود. بر اساس اعتقاد مردم تایلند، آب نماد پاکی و رفع بدشانسی هاست و با این کار، بدشانسی های سال گذشته با آب شسته می شود و با آغاز سال نو همه می توانند شروعی جدید داشته باشند.

محل برگزاری فستیوال آب کجاست؟

شناخته‌شده ‌ترین جشن آب در تور گردشگری تایلند در چیانگ مای برگزار می‌شود که به مناسبت این فستیوال مجسمه‌ها را از  داخل معابد محلی به خیابان می‌آورند تا همه مردم در این مراسم با احترام خاصی بر روی دست و پای مجسمه‌ی بودا آب بریزند.

در بانکوک پایتخت تایلند جشن آب بازی به طور مفصل تری برگزار می شود. خیابان خوآسان – Khao San Road  و خیابان سیلوم – Silom Road  محل برگزاری این مراسم هستند. در پوکت ساحل پوتانگ و در پاتایا خیابان های ساحلی تایلند محل برگزاری این فستیوال هستند.  نکته جالب این است که این مراسم در میان مقامات دولتی هم رواج دارد.

در گرمای هوای تایلند شادی و خنده به همراه خیس شدن تجربه جذاب و جالبی است. زن و مرد وپیر و جوان و  حتی کودکان در این جشنواره شرکت می کنند و با سطل، تفنگ آب پاش و یا شیلنگ به هم آب می پاشند. برخی از مردم تایلند نیز با خمیر صورت یگدیگر را نقاشی می کنند.

نکاتی در مورد جشن آب بازی تایلند

این موضوع را در نظر داشته باشید برای شرکت در این مراسم از آب داغ استفاده نکنید. تفنگ آب پاش های کوچک و یا بطری آب مناسب برای انجام این کار هستند. استفاده از تفنگ آب پاشهای بزرگ که با فشار زیاد آب را پرتاب می کنند ممنوع هستند. از ریختن آب به چشم افراد خود داری کنید.حتی اگر شما در این مراسم شرکت نمی کنید و تنها رهگذر هستید خیس خواهید شد پس بهتر است لباس های مناسب و سبک بپوشید تا زیاد سنگین نشود و اذیتتان نکند.

در این مراسم از نوعی پودر استفاده می شود که مردم سنتی آن را به صورت افراد می مالند تا گناهان آنها بخشیده شود ولی احتمال اینکه دست این افراد تمیز نباشد زیاد است پس از انجام این کار خود داری کنید. اما این جشنواره یک تجربه پر شور و هیجان برای شما به همراه دارد که برای شما جذاب خواهد بود. برای شرکت در این فستوال جذاب می توانید تور تایلند بهار97 خود را رزرو کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی