ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خرید ماشین آفرود
رپورتاژ آگهی

با کمتر از 100 میلیون چه خودروهای آفرودی می توان خرید؟

تعطیلات می‌تواند هرکسی را یاد چیزی بیاندازد. بعضی‌ها با شنیدن نام تعطیلات منتظر حس آرامشی هستند که قرار است در کنار خانواده خود تجربه کنند. بعضی‌ها به دیدن جدیدترین فیلم‌ها در سینما فکر می‌کنند و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۱ دی ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

تعطیلات می‌تواند هرکسی را یاد چیزی بیاندازد. بعضی‌ها با شنیدن نام تعطیلات منتظر حس آرامشی هستند که قرار است در کنار خانواده خود تجربه کنند. بعضی‌ها به دیدن جدیدترین فیلم‌ها در سینما فکر می‌کنند و بعضی‌ها هم رفتن به دل طبیعت را انتخاب می‌کنند. اگر جوان هستید و به دنبال هیجان، گزینه آخر شاید مناسب‌ترین گزینه برای شما باشد؛ اما حضور صرف در طبیعت نیز گاهی اوقات نمی‌تواند هیجان موردنظر بعضی از جوانان را تأمین کند. اینجاست که پیشنهاد وسوسه‌انگیز آفرود سواری به میان می‌آید.

شاید تاکنون صرفاً راجع به آفرود سواری شنیده باشید؛ اما حالا وقتش است که برای یک‌بار هم که شده آن را امتحان کنید و از هیجان نامحدود و بی‌انتهای آن لذت ببرید. ممکن است قیمت بالای ماشین‌های آفرود تاکنون به شما اجازه ورود به گروه پرانرژی دو دیفرانسیل سواران را نداده باشد. نگران نباشید با کمی تحقیق و پرس‌وجو و گشت‌وگذار در بازار خودرو می‌توانید ماشینی مناسب بودجه خودتان پیدا کنید.

در این مطلب قصد داریم چند آفرودی که می‌شود با زیر 100 میلیون تومان خریداری کرد را به شما معرفی کنیم.

نیسان پاترول

شاید بیش از 15 سال از آخرین سالی که پاترول نیسان در ایران عرضه می‌شد گذشته باشد. ماشینی که در زمانی که شاسی‌بلند ها این‌قدر در ایران زیاد نشده بودند یک‌تنه در خیابان‌ها جولان می‌داد. شاید مصرف سوخت نسبتاً بالای این ماشین و ورود ماشین‌های شاسی‌بلند دیگر به کشور از دلایل اصلی کاهش میل و رغبت به این محصول محبوب کمپانی نیسان شده است اما همچنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای آفرود سواران ایرانی به‌حساب می‌آید.

نیسان سافاری که به نیسان پاترول معروف است در دو مدل دو درب و چهار درب تولید می‌شد. وجود موتور قدرتمند یکی از مزایای ویژه این ماشین است. در نمونه دو درب آن یک پیشرانه چهار سیلندر 8 سوپاپه تعبیه شده بود که حجمی برابر 2400 سی‌سی داشت که با این شرایط قدرتی حدود 103 اسب بخار تولید می‌کرد. نمونه چهار درب آن که 6 سیلندر بود ظرفیت‌های بالاتری را نیز ایجاد می‌کرد.

دوام بالای پاترول نیز یکی دیگر از ویژگی‌هایی این ماشین است که به دلیل جنس به‌کاررفته در تولید بدنه خودرو به این ویژگی مهم دست پیداکرده است تا جایی که به آن لقب خودروی جان سخت نیز داده‌اند.

مقاومت بالا، استهلاک کم، ظرفیت بالا (در مدل چهار درب) و سیستم دو دیفرانسیلی باعث شده است که پاترول به یکی از مناسب‌ترین خودروها برای علاقه‌مندان به طبیعت‌گردی و آفرود به‌حساب بیاید.

هم‌اکنون برای خرید نیسان پاترول مدل 65 تا 77 بودجه شما باید چیزی حدود 30 الی 55 میلیون تومان (بسته به سال ساخت و میزان تمیز و سالم بودن ماشین) باشد.

نیسان پیکاپ

دومین آفرودی که قصد معرفی آن را داریم نیز از کمپانی نیسان است. این خودرو که به نیسان پیکاپ شهرت دارد یکی دیگر از گزینه‌های مناسب برای آفرود سوارانی است که بودجه نسبتاً محدودی دارند.

این خودرو در اوایل دهه هشتاد به بازار ایران معرفی شد و نسبت به پاترول مدل جدیدتری محسوب می‌شود. اگر بودجه‌ای در حدود 70-100 میلیون تومان دارید خرید نیسان پیکاپ آفرودی می‌تواند به‌راحتی شما را وارد جامعه دو دیفرانسیل سواران کند. این ماشین‌ها در ایران معمولاً دارای دو پیشرانه 2400 سی‌سی 4 سیلندری موجود هستند؛ اما مدل دیگری از ماشین دارای دو پیشرانه 3300 سی‌سی 6 سیلندری است. اگرچه نمونه‌های تک دیفرانسیلی هم از این خودرو وجود دارد اما نمونه‌های موجود در ایران معمولاً دو دیفرانسیل بوده و از گیربکس 5 سرعتی دستی بهره می‌برند. سیستم تعلیق پیکاپ دارای کیفیت و مقاومت خوبی است همچنین استحکام بدنه نیز نمره خوبی می‌گیرد و همین امر موجب شده که به یکی از بهترین گزینه‌ها برای آفرود سواران تبدیل شود.

جیپ

یکی دیگر از ماشین‌های مناسب برای آفرود سواری خودروی جیپ است. جیپ در مدل‌های مختلفی در ایران وجود که ازجمله آن‌ها می‌توان به جیپ صحرا، کا ام، آهو یا چریکی و... اشاره کرد.

جیپ صحرا که اسم آمریکایی آن جیپ رانگلر است از سال 67 وارد بازار ایران شد و تولید آن تا حدود سال 80 ادامه داشت. این خودرو در مدل‌های مسقف، کروک و سقف فایبرگلاس در بازار موجود است. موتور 2600 سی‌سی و گیربکس قوی، اتاق جمع‌وجور، فاصله کم محورها از محاسنی است که این خودرو را به گزینه مناسبی برای آفرود سواران تبدیل کرده است. در بازار خرید و فروش آفرود ایران این خودرو را می‌توان با قیمت‌هایی زیر 50 میلیون تومان هم پیدا کرد. خرید جیپ صحرا به این دلیل برای افرادی که به‌تازگی قصد تجربه آفرود سواری را دارند توصیه می‌شود چراکه نسبت به دیگر گزینه‌های موجود در بازار ایران قیمت و ریسک سرمایه‌گذاری کمتری دارد.

علاوه بر خرید نیسان سافاری، نیسان پیکاپ و جیپ گزینه‌های دیگری نیز برای انتخاب یک خودرو آفرود ارزان‌قیمت وجود دارد پس دلیلی نیست که به خاطر بودجه کمی که دارید خودتان را از یک تجربه هیجان‌انگیز محروم کنید. همین‌الان دست‌به‌کار شده و به سایت‌هایی مثل دیوار که در آن‌ خرید خودرو کارکرده وجود دارد سر بزنید و آفرود های ارزان‌قیمت را مشاهده کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • مجید
    مجید | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    دم روباه بنفش گرم!

  • mr X
    mr X | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    گزینه ها چقد زیاد بود!چقد گزینه های بروزی هم بود! تازه معنی بودجه محدود هم فهمیدیم!
    میگن اوضاع مملکت به طنز شبیه کسی باور نمیکنه؛)

  • Amir Sadat
    Amir Sadat | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    عجب چقدر بدبختیم و یه چیز درباره طراح سایتتون همه پیشرفت میکنن اما دیجیاتو هروز پس رفت واقعا این برنامه رو به نابودیه و پر از باگ بخصوص در اندروید 4 . 6 واقعا متاسفم

  • morteza asadi
    morteza asadi | ۲۱ دی ۱۳۹۷

    احسنت چقدر گزینه ??

مطالب پیشنهادی