ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

پژو پارس
رپورتاژ آگهی

اگر میخواهید پژو پارس بخرید تفاوت مدلهای این خودرو را بدانید

پژو پارس اولین بار در سال 79 توسط کمپانی ایران خودرو وارد بازار شد. این خودرو در بدو ورود خود به دلیل اینکه رقیبی نداشت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و خرید و فروش ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۴ دی ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

پژو پارس اولین بار در سال 79 توسط کمپانی ایران خودرو وارد بازار شد. این خودرو در بدو ورود خود به دلیل اینکه رقیبی نداشت با استقبال بسیار زیادی مواجه شد و خرید و فروش پژو پارس در آن زمان با نام پرشیا سهم بسیاری را در بازار ایران به خود اختصاص داشت. از نظر کارشناسان  و صاحب نظران پرشیا یا همان پژو پارس موفق ترین فیس لیفت تولید شده توسط ایران خودرو است. در ادامه این مطلب قصد داریم با بررسی تفاوت‌های بین مدل‌های پژو پارس که یکی از محصولات پر فروش ایران خودرو محسوب می‌شود، محاسن و معایب آنها را معرفی کنیم. این بررسی شامل مقایسه های ظاهری و فنی می‌شود که به شما در انتخاب بهترین مدل این ماشین کمک بسیار زیادی می‌کند.

پرشیا( پژو پارس نسل اول)

نسل اول خودرو پژو پارس همان‌طور که گفته شد در سال 79 وارد بازار شد. این خودرو بر خلاف تصور عموم از نظر فنی تقریبا مشابه پژو 405 است. موتوری که در نسل اول پژو پارس بکار گرفته شده از نوع XU7 بود. این موتور مجهز به سیستم تنفس طبیعی دارای 8 سوپاپ و 4 سیلندر است. حجم موتور پرشیا 1.8 لیتر و دارای یک میل سوپاپ در سر سیلندر می‌باشد. با توجه به سیستم سوخت انژکتوری پرشیا مصرف آن در خارج از شهر 6.7 لیتر و در داخل شهر 13.1 لیتر است. یکی از معایب این نسل از پژو پارس پرمصرف بودن آن در شهر است. گشتاور موتور در نسل اول پژو پارس 148 نیوتون متر و بیشینه قدرت موتور در این مدل 97 اسب بخار می‌باشد. طراحی داخلی این ماشین به صورتی بود که فضای کافی برای 4 سرنشین فراهم باشد.

پژو پارس ELX

ایران خودرو در نسل بعد پژو پارس، یعنی پژو پارس ELX تغییرات عمده زیادی داشت. موتور پژو پارس ELX مانند پرشیا 1.8 لیتری بود اما به جای 1 میل سوپاپ از 2 میل سوپاپ در آن استفاده شده است. تعداد سوپاپ های این خودرو دو برابر مدل قبلی بوده و 16 عدد می‌باشد. به همین دلیل در آن از 2 میل سوپاپ استفاده می‌شد. ارتقاء تنفس موتور خودرو و نیز افزایش بازده حجمی ‌موتور در پژو پارس ELX باعث شد قدرت موتور آن به 110 اسب بخار افزایش یابد و گشتاور آن نیز به 155 نیوتون متر رسید. از جمله دیگر تغییرات در این مدل دیسکی شدن ترمزهای عقب ماشین و دودی بودن چراغ‌های عقب خودرو به صورت فابریک بود. به طور کلی در طراحی داخلی این ماشین تغییرات چندانی رخ نداد اما در موارد سفارشی آن برای ارگان‌های دولتی از صندلی هایی مجهز به سیستم گرمایش و سرمایش استفاده می‌شود.

پارس اتوماتیک(پارس tu5)

پژو پارس

پارس اتوماتیک به خاطر موتور بکار رفته در آن به پارس tu5 معروف است سیستم انتقال قدرت مشابه با 206 دارد. موتور پژو پارس tu5 در واقع همان موتور 206 تیپ 4 با گیربکس اتوماتیک است. این موتور در پژو پارس tu5 حداکثر نیرویی که تولید می‌کند 108 اسب بخار است. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو در هر 100 کیلومتر 7.2 لیتر است که نسبت به مدل قبلی آن مقدار قابل توجهی کاهش مصرف سوخت داشته است. این خودرو در بازار ایران در 2 مدل 28704 و 28705 تولید می‌شود. مدل 28704 آن امتیاز پایین‌تری نسبت به 28705 گرفته است چرا که در تست آلایندگی یورو4 فقط مدل 28705 سر بلند بیرون آمد. علاوه بر این در مدل 28705 امکاناتی تعبیه شده است که باعث برتری آن نسبت به مدل‌های قبلی شده است. امکاناتی مانند چراغ ترمز سوم ،که در روی شیشه عقب ماشین وجود دارد، نمایشگر سفری، آینه های برقی، طراحی نمای داشبورد با کیفیت بالاتر، چراغ راهنما و شیشه های سولار UV و قفل میکرو سوییچی باعث شد تا پژو پارس tu5 مدل 28705 از رتبه و محبوبیت بالاتری برخوردار باشد.

پژو پارس LX

پژو پارس

این مدل از پژو پارس نیز دارای موتور tu5 است. ایران خودرو برای این مدل از پژو پارس تغییرات زیادی در نظر گرفته است. این مدل از پژو پارس در 2 تیپ 28515 و 28513 در بازار موجود است. در تیپ 28515 این خودرو مجهز به سیستم اتولاک، مستر لاک و اتوفلاشر است. موتور tu5 این خودرو 5 سرعته و دستی می‌باشد. ترمز پژو پارس LX، ABS و EBD چهار کاناله و برای هر 4 چرخ است. هر دو تیپ از این ماشین از سیستم تهویه هوا اتوماتیک بهره می‌برند. علاوه بر این در هر دو تیپ از پژو پارس LX روکش فرمان ها چرمی‌ بوده و رینگ های آلومینیومی ‌آن ظاهری اسپورت و زیبا به ماشین داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Yoda
    Yoda | ۲۴ دی ۱۳۹۷

    دیجیاتو‌ برای خودت زشته همچین مطلبی رو منتشر میکنی. این ماشینا تو دنیا منسوخ شدن بعد میای تبلیغ میکنی که کدوم مدل رو بخرن مردم؟ مردم ایران به اندازه کافی بیچاره و بیخیال هستن که این لگن‌هارو سوار میشن تو دیگه ترویج نشده.

    • MarShaL
      MarShaL | ۲۵ دی ۱۳۹۷

      بابا خودشون زدن واحد تبلیغات چرا جَو الکی میدی اخه
      بلاخره اینا هم درآمد شون از تبلیغات هست

مطالب پیشنهادی