ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

405؛ همچنان مهارنشدنی و یکه‌تاز

405 برای ما ایرانی‌ها خودروی آشنایی است. سال 1984 تولید و 1988 پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد. شرکت پژوی فرانسوی به خوبی می‌دانست دست روی چه باید بگذارد. 405 با رخ گربه‌ای و چشمانی نافذ آمد ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۶ دی ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۵

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

405 برای ما ایرانی‌ها خودروی آشنایی است. سال 1984 تولید و 1988 پرفروش‌ترین خودروی اروپا شد. شرکت پژوی فرانسوی به خوبی می‌دانست دست روی چه باید بگذارد. 405 با رخ گربه‌ای و چشمانی نافذ آمد و ماند. تولید و مونتاژ این خودرو از سال 1369 توسط ایران خودرو کلید خورد و بعد از پراید، 405 بیشترین آمار خرید و فروش در بازار را از آن خود کرد. باز هم به داستان رقابت میان ایران خودرو و سایپا رسیدیم. سایپا اما به نظر می‌آید از این بازی عقب کشیده و با تولید تیبا هنوز نتوانسته است به گرد پای آمار فروش 405 ایران خودرو برسد. این شرکت بعد از مدتی تصمیم گرفت در زمینه مونتاژ آن بیشتر خودکفا شود، بنابراین پروژه تولید قطعات 405 آغاز شد. منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم، این خودرو آنقدر کیفیت مونتاژ بالایی داشت که خیال شرکت فرانسوی پژو را هم بابت خط تولیدش در ایران راحت کرد. خرید پژو 405 در انواع مدل‌های کارکرده و صفر کیلومتر با وجود خودروهای متنوع موجود در بازار، هنوز هم در بورس است.

پژو 405 ابتدا در تیپ‌های جی ال و جی ال ایکس تولید شد. در آن زمان هنوز ماشین‌های گوناگون چینی و کره‌ای به بازار ایران نیامده بود و به همین علت این خودرو با طراحی منحصر به فردش خیلی سریع محبوب شد و دل عام و خاص را برد. بعد از مدتی ایران خودرو مدل‌های اس ال ایکس، جی ال آی و استیشن را به بازار تشنه خودرو تزریق کرد. آن زمان تا چشم کار می‌کرد انواع و اقسام پژو 405 در کوچه و خیابان خودنمایی می‌کرد. هم اکنون این خودرو تنها در سه تیپ جی ال ایکس، جی ال ایکس دو گانه‌سوز و اس ال ایکس تولید می‌شود. با این حال خرید پژو 405 در همه تیپ‌ها در سایت دیوار آگهی می‌شود و اگر به دنبال مدل‌هایی هستید که دیگر مونتاژ نمی‌شوند، نگران نباشید. به عنوان مثال در این سایت 405 جی ال با 300 هزار کیلومتر کارکرد به قیمت 7 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد. این خودرو برای کسانی که به فکر کار در آژانس یا مسافرکشی هستند، گزینه مناسبی است چرا که موتورهای آن هنوز قوی کار می‌کند.

جی ال ایکس و اس ال ایکس با یکدیگر چند تفاوت دارند. اس ال ایکس نسبت به جی ال ایکس جدیدتر است و قاعدتا تجهیزات بیشتری نسبت به آن دارد. مثلا در قسمت صندوق عقب آن بادگیری قرار گرفته، یا چراغ‌ جلویی مجهز به مه‌شکن است. همچنین سبک این چراغ‌ها نسبت به جی ال ایکس متفاوت است. اما مهم‌ترین فرق این دو، موتوریست که در اس ال ایکس قرار دارد: یک موتور بسیار قوی 16 سوپاپه با 110 اسب بخار. این در حالیست که موتور جی ال ایکس 8 سوپاپه است. البته نباید از حجم فضای صندوق‌ عقب اس ال ایکس غافل شد. این خودرو در این قسمت 470 دسی متر مکعب فضا دارد و بعد از تندر 90 در میان خودروها بیشترین جای ممکن را در صندوق عقب از آن خود کرده است. همچنین مصرف سوخت شهری و خارج شهری اس ال ایکس نسبت به جی ال ایکس کمتر عنوان می‌شود.

همانطور که گفته شد، خرید پژو 405 در سایت دیوار آگهی‌های زیادی دارد، از تیپ‌های قدیمی تا مدل‌های صفر آن. به عنوان مثال در این سایت جی ال ایکس تک سوز صفر کیلومتر 37 میلیون و 900 هزار تومان به فروش می‌رسد. همچنین در آگهی دیگری اس ال ایکس تولید سال 1394 با 40 هزار کیلومتر کارکرد 32 میلیون و 700 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • vahid kheradmand
    vahid kheradmand | ۲۷ دی ۱۳۹۷

    واقعا دیگه هر آگهی رو منتشر نکنید!

  • vahid kamali
    vahid kamali | ۲۶ دی ۱۳۹۷

    من احمق تا حالا داشتم رپورتاژ می خوندم؟!

مطالب پیشنهادی