ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

مهم ترین دلایل بهتر بودن اندروید نسبت به آیفون در سال 2018

زمان تقابل اندروید و آیفون به همین چند سال اخیر باز می گردد، اپل و گوگل در این زمینه مانند پپسی و کوکاکولا هستند. همانطور که همه ما می دانیم، رقابت تنها بین شرکت ها ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

زمان تقابل اندروید و آیفون به همین چند سال اخیر باز می گردد، اپل و گوگل در این زمینه مانند پپسی و کوکاکولا هستند. همانطور که همه ما می دانیم، رقابت تنها بین شرکت ها نیست و طرفداران این محصولات نیز در این رقابت شرکت دارند. آیا اندروید واقعا بهتر از iOS در حال حاضر است؟ دانلود رایگان نرم افزار در کدام آسان تر است؟ اجازه دهید که این مسئله را بررسی کنیم.

  1. بازنگری تاریخی

آیفون برای اولین بار در سال 2007 برای آیفون توسعه داده شد. این سیستم عامل فوق العاده به زودی توانست توجه بسیاری از کاربران را از سراسر جهان به خود جذب کند و انقلابی در زمینه گوشی های هوشمند پدید بیاورد. با وجود این که کاربران از عدم خلاقیت و تفاوت زیاد بین iOS 11 و iOS 10 شکایت می کنند، اما نمی توان این حقیقت را انکار کرد که این سیستم عامل، مجموعه ای از ویژگی های با کیفیت را  در اختیار کاربر قرار می دهد.

اندروید در سال 2003 توسط اندی رابین طراحی شد و در سال  2005 گوگل امتیاز آن را از آن خود کرد که تا سال 2007 دست خوش تغییرات هنگفت و قابل توجه شد، تا جایی که سیستم عامل اندروید به یکی از محبوب ترین سیستم عامل ها بدل گشت. امروزه توسعه اندروید بر اساس لینوکس است. ورژن ابتدایی این سیستم عامل بسیار ساده بود، و برخی از ویژگی های کنونی مانند دست کشیدن بر روی صفحه نمایش برای باز شدن سیستم از iOS الهام گرفته شده اند.

اگرچه این آیفون بود که انقلابی را به عرصه اسمارتفون های هوشمند آورد، این اندروید بود که به ترندی برای توسعه تمام اسمارتفون های لمسی تبدیل شد. امروزه بیشتر اسمارتفون ها از این سیستم عامل استفاده می کنند. به نظر، بیشتر پیشرفت هایی که در زمینه اسمارتفون های هوشمند به وجود آمده است مدیون اندروید است.

  1. سورس باز و بسته

قضاوت  منفعت ها و ضرر های بین این دو سیستم عامل، مسئله ای مرتبط با نرم افزار و سخت افزار است. بیشترین تفاوت بین این دو سیستم عامل، سورس باز و بسته بودن آن ها می باشد. iOS سورس بسته است، یعنی هیچ کس بجز اپل نمی تواند آن را به شکل شخصی استفاده کند و تنها یک ورژن رسمی برای آن وجود دارد که توسط اپل ارائه می شود. برخلاف آن اندروید سورس باز است و بنابرین هرکسی می تواند به کد های آن دسترسی داشته باشد، اشکالاتش را بیابد و حل کند و بازنگری هایی بر روی آن انجام دهد. هر کارخانه تولید کننده اسمارتفون، می تواند این سیستم عامل را برای خود استفاده کند.

برای درک بهتر تفاوت سورس باز و بسته، می توانیم اینطور فرض کنیم که سورس بسته مانند اتاقی است که سقف ندارد و از طرف دیگر سورس باز مانند اتاقی است که در هر طرف دربی به روی آن باز شده است. این مثال را می توان در بایوگرافی استیوجابز یافت. آیفون، مکبوک و دیگر سیستم های سورس بسته اپل را نمی توان باز کرد، و حتی باتری آن را عوض کرد. برتری آیفون نسبت به اندروید در این زمینه این است که شما با گزینه های متعددی رو به رو نمی شوید و می توانید به سادگی کار با این سیستم عامل را یاد بگیرید و آن را کنترل کنید.

از آنجایی که ای سیستم به شدت بهینه است، کار کردن با آن آسان می باشد. از آنجایی که iOS توسط حقوق کپی رایت کنترل می شود، بنابرین تعداد محدودی از اسمارتفون ها برای آن وجود دارد و توسعه دهندگان می توانند به سادگی برنامه های خود را برای  آن توسعه دهند. در اپل استور، می توان تعداد زیادی از اپلیکیشن های اورجینال با کیفیت عالی را یافت. زمانی که سیستم jailbreak  نشده باشد، iOS بسیار امن خواهد بود و شانس بسیار کمی برای هک شدن آن وجود دارد. اما همین فواید، تبدیل به پاشنه آشیل آیفون می شوند.

به عنوان مثال اگر بخواهید یک عکس یا قطعه ای موزیک را به اندروید خود انتقال دهید، این کار به آسانی انتقال دادن فایل به یک دیسک خواهد بود. اما برای آیفون، باید از itunes استفاده کنید، و  itunes هم توسط بسیاری از کاربران اپل به عنوان بدترین محصول آن شناخته می شود. کار کردن با itunes مشکل است و به زمان زیادی برای یادگیری آن کاربران احتیاج دارند.

علاوه بر این ویژگی ای به نام sync نیز در آن وجود دارد که ابزاری فوق العاده است به شرطی که کار کردن با آن را یاد بگیرید، در غیر این صورت این ویژگی برایتان زجر آور خواهد شد. بسیار اتفاق افتاده است که کاربران به علت اشتباه های سهل انگارانه، فایل های خود را در آن از دست داده اند.

ویژگی دیگری که در آیفون به چشم می خورد، بلاک شدن اپلیکیشن هایی پس زمینه است. زمانی که در iOS بخواهید اپلیکیشنی را ترک  کنید، باید بر روی home بزنید.

سپس با دوبار زدن بر روی home می توانید لیستی از اپلیکیشن هایی که به تازگی باز کرده اید را مشاهده کنید، اما تمام آن ها بسته شده اند و هیچ مصرفی از منابع سیستمیتان نخواهند داشت. چنین چیزی سبب می شود که iOS بسیار روان و سریع کار کند، اما از طرف دیگر بسیاری از اپلیکیشن ها به خاطر این ویژگی کارکرد خود را از دست می دهند.

به عنوان مثال ممکن است دانلود اپلیکیشنی متوقف شود یا اپلیکیشن موزیکیتان بسته شود. در برخی از سیستم ها، ضبط صدا، تغییر فونت و ... به سادگی امکان پذیر می باشد. اما این دسترسی به چنین ویژگی هایی در iOS بسیار مشکل است. برای حل این مشکل افراد سیستم خود را jailbreak  می کنند تا بتوانند اپلیکیشن ها را به شکل رایگان بر روی سیستم خود نصب کنند، درحالی که افراد دیگر این کار را انجام می دهند تا صرفا چند پلاگین ساده بر روی سیستم خود نصب کنند. با این حال jailbreakکار خطرناکی است، زیرا سبب از دست رفتن گارانتی سیستم می گردد.

اندروید برخلاف iOS، دارای بازار بسیار گسترده تری است. این سیستم عامل دارای دیتابیس عظیمی از اپلیکیشن هاست، در پایان 2012 تعداد نرم افزار های اندروید پلی به بیش از 713 هزار می رسید، که بیشتر از 700 هزار اپلیکیشن موجود در اپل در همان سال است. تعداد اپلیکیشن های اندرویدی از 400 هزار به 800 هزار در کمتر از 8 ماه افزایش یافت، با این وجود بسیاری از اپلیکیشن های ابتدایی اندروید دارای کیفیت کمی بودند و از iOS کپی شده بودند.

بروزرسانی اندروید، کار بسیار ساده ای است. اگر ورژن کنونی اندروید خود را دوست ندارید، می توانید هر ورژن دیگری را بر روی سیستم خود نصب کنید. از آنجایی که شرکت های مختلف به استفاده از سیستم عامل اندروید در سیستم خود می پردازند، امکان دسترسی به جدیدترین سخت افزار های روز دنیا با این سیستم عامل وجود دارد. هم چنین یافتن نرم افزار اندروید به سادگی صورت می پذیرد.

به شکل کلی در قیاس این دو سیستم عامل می توان گفت گرچه آیفون دارای سرعت و امنیت بهتری نسبت به اندروید می باشد، اما قیمت بالای آن، سورس بسته بودن آن، گران بودن اپلیکیشن ها، سخت بودن اضافه کردن عکس و موسیقی دلخواه، و عدم پشتیبانی از جدیدترین سخت افزار های روز دنیا مشکلات بزرگ آن می باشد که حتی با jailbreak کردن سیستم نیز امکان حل تمام آن ها وجود ندارد و مشکلات دیگری پیش می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • asgari2514785
    asgari2514785 | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    اندروید امنیت پایینی داره.اگه گوشیتو ازت بزنن یا گم کنی به راحتی آب خوردن بدون ریست فکتوری کردن و.. میتونن قفل اندروید بشکنن بدون پاک شدن اطلاعاتت.من خودمم اندروید دارم.اندروید امنیتش مالیدست.

    • rezvansoft
      rezvansoft | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

      گوشی هایی که بوتلودر بسته دارن به هیچ عنوان نمیشه اطلاعات رو بدون فکتوری ریست بکاپ گرفت و تو خیلی گوشی ها مثل شیائومی در صورت ریست فکتوری یا فلش کردن باید رمز اکانت شیائومی رو بزنید وگرنه گوشی قفل میشه، اما گوشی های قدیمی سامسونگ به راحتی میشد کاستوم ریکاوری نصب کرد و اطلاعات رو برداشت، گوشی های قدیمی سونی و اچ تی سی بوتلودر داشتن امن بودن

  • nexaen
    nexaen | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    "و در سال 2005 گوگل امتیاز آن را اذعان خود کرد"
    اذعان؟؟ از آن؟ آژانس تبلیغاتی تسمینو؟

    • nexaen
      nexaen | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

      این متن توسط آژانس تبلیغاتی تسمینو نوشته و کار نویسنده های دیجیاتو نیست.

  • pourmirzai
    pourmirzai | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    یعنی این میزان غلط املایی، ویرایشی و علمی از شما بعیده!

    • nexaen
      nexaen | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

      این متن توسط آژانس تبلیغاتی تسمینو نوشته و کار نویسنده های دیجیاتو نیست.

  • Mamad Shafi
    Mamad Shafi | ۱۴ بهمن ۱۳۹۷

    به نظر من که اندروید بهتر هست ios فقط باید پول بدی به جز پول گرفتن کاری دیگه ای نمیکنه واسه همه چی باید پول داد چون قانون کپی رایت رو خیلی سفت چسبیدن

مطالب پیشنهادی