ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ام جی دست دوم
رپورتاژ آگهی

قبل از خرید ام جی 6 با مشکلات آن آشنا شوید

قبل از خرید هر خودرویی بهتر است از نقاط ضعف و قوت آن و مشکلات احتمالی که پس از خرید آن ممکن است پیش رو داشته باشید، آگاه باشید. از این رو بسیاری از مقالات ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

قبل از خرید هر خودرویی بهتر است از نقاط ضعف و قوت آن و مشکلات احتمالی که پس از خرید آن ممکن است پیش رو داشته باشید، آگاه باشید. از این رو بسیاری از مقالات به نقد و بررسی مشخصات ظاهری، داخلی و فنی خودروها پرداخته‎اند. در این مطلب هدف بررسی خودروی ام جی6 است. این خودرو برای اولین بار در سال 2010 توسط شرکت ام جی به بازار خودرو معرفی شد. پس از استقبال‎های فراوان و بازخورد خوبی که نسخه اولیه این خودرو داشت، کمپانی ام جی نسل‎های بعدی ام جی6 را نیز در سال‎های 2012، 2013، 2014 و پس از آن وارد بازار کرد. این خودرو از سال 2011 نیز وارد ایران شد.

تا سال 2016 نسخه‎های صفر ام اجی6 در بازار موجود بودند، اما پس از آن، ام جی6 صفر توسط نمایندگی وارد کننده آن دیگر به بازار وارد نشد. اما بازار خرید و فروش ام جی دست دوم ادامه دارد و خریداران این خودرو برای خرید ام جی 6 مجبورند از میان مدل‎های کارکرده آن گزینه مناسب خود را انتخاب کنند. ام جی6 ماشینی با مشخصات و عملکرد فنی بسیار خوبی است که با ماشین های کره‌ای موجود در بازار ایران نیز رقابت می‌کند. اما خرید ام جی6 دست دوم ممکن است شما را با مشکلاتی مواجه کند که در ادامه آن‎ها را بازگو خواهیم کرد.

  1. یکی از مشکلاتی که رانندگان در کارکردهای بالا با آن مواجه می‌شوند، صدای طاقچه عقب ماشین و در بعضی موارد صدای داخل اتاق است. البته این مورد در موارد کمی‌ گزارش شده و نمی‌توان گفت در همه موارد این مشکل دیده می‌شود.
  2. مدل 2012 ام جی6 در قسمت ترمزها مشکلاتی داشت و بسیاری از دارندگان آن و حتی نمایندگی‎های فروش ام جی6 درگیری با ترمز را بسیار گزارش کرده‌اند. البته در نسل‎های بعد این مشکل کاملا رفع شد. بنابراین اگر قصد خرید ام جی6 کارکرده را دارید بهتر است از خرید نسخه‎های 2012 آن خودداری کنید و یا در انتخاب گزینه مناسب بین مدل‎های 2012 بیشتر دقت کنید.
  3. یکی از کمبود‎هایی که فقدان آن برای این خودروی آپشنال ضعف به حساب می‌آید ، عدم امکان تغییر صدا از روی فرمان در نسخه 2012 است. این مورد نیز در نسخه‎های نیوفیس ام جی6 برطرف شده است.
  4. بیشترین موردی که به عنوان یک مشکل بزرگ برای خرید ام جی6 عنوان شده مربوط به خدمات پس از فروش نمایندگی مدیا موتورز، شرکت واردکننده این خودرو، می‌باشد. درخواست هزینه‎های هنگفت برای تعویض قطعات و یا سرویس کردن ماشین در کارکردهای بالا خریداران این خودرو را دلسرد کرده است.
  5. کمبود قطعات ام جی6 در شهرهای کوچک یکی دیگر از مشکلاتی است که دارندگان این ماشین در شهرهای کوچک با آن مواجه می‌شوند. کمبود قطعات و یا گران بودن آن‎ها به دلیل کم بودن دلیلی است که بسیاری از خریداران را از خرید ام جی6 منصرف می‌کند.
  6. این ماشین با اینکه متعلق به یک برند چینی است اما با توجه به تورم‎ و افزایش قیمت‎ها اکنون با ماشین‎های کره‌ای از لحاظ قیمتی رقابت می‌کند. البته نمی‌توان منکر کیفیت رانندگی و قدرت موتور ام جی6 شد، اما با وجود کیفیت ماشین‎های کره‌ای و تجربه چندین و چند ساله آن‎ها در به‎دست آوردن اعتماد خریداران، مبلغ بالای 200 میلیون برای مدل‎های نیوفیس 2016 این خودرو کمی ‌بالا و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.

سخن پایانی

خودرو ام جی6 به خودی خود ارزش خرید بسیار بالایی حتی در کشورهای اروپایی دارد.

زیرا این خودرو آپشن‎ها و امکانات بسیاری را همراه با قدرت موتور بالا ارائه می‌دهد. اما در ایران با توجه به افزایش بی‎منطق قیمت‎ها، این ماشین در کنار برندهای کره‎ای قرار می‌گیرد و به طبع بسیاری از خریداران، ماشین‎های کره‎ای را به دلیل بازار دست دوم بهتر، قطعات فراوان‎تر و خدمات پس از فروش بهتر به خرید ام جی6 کارکرده ترجیح می‌دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Mostafa Javidi
    Mostafa Javidi | ۱۵ بهمن ۱۳۹۷

    متاسفانه سراتو هم سال و هم کارکرد وارداتی اختلاف قیمت ۹۰ میلیونی با این ماشین داره که خریدشو توجیه میکنه
    هرچند که موتور توربو هزینه جاری بیشتری داره
    من همچنان ترجیح میدم سراتو یکی دوسال پایین تر و صد تا کار سوارشم تا این چون اون بنزین و روغن ما کارمیکنه و تو همه شهر ها میشه تا یه حدی قطعاتشو گیر اورد

مطالب پیشنهادی