ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

چطور ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنیم؟

اگر قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کنید که به شما اجازه می‌دهد برای مدت تحصیل‌تان، بدون مشکل در این کشور زندگی کنید و درس بخوانید. ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر قصد تحصیل در کانادا را داشته باشید، باید اقدام به دریافت ویزای تحصیلی این کشور کنید که به شما اجازه می‌دهد برای مدت تحصیل‌تان، بدون مشکل در این کشور زندگی کنید و درس بخوانید. البته اگر دورهٔ تحصیلی‌تان بیشتر از شش ماه نباشد، نیازی به دریافت این ویزا نخواهد بود و می‌توانید از طریق ویزای توریستی کانادا که به ویزای مولتی هم شناخته می‌شود اقدام کنید. با وجود این حتی در این صورت هم ایدهٔ بدی نیست اگر ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید؛ ممکن است در طول دوران شش ماههٔ تحصیل نظرتان عوض شود و بخواهید برنامهٔ تحصیلی بلندمدت‌تری را دنبال کنید، در این صورت دیگر از لحاظ اقامت مشکلی نخواهید داشت. اگر قصد دریافت ویزای تحصیلی کانادا را دارید و این کشور را برای ادامه تحصیل‌تان انتخاب کرده‌اید، با ما همراه باشید تا دربارهٔ چگونگی روند دریافت آن اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

مزایای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

زمانی که ویزای تحصیلی کانادا را دریافت می‌کنید، اگر بعدها بخواهید در همین کشور ادامه تحصیل بدهید و مدت اقامت‌تان را طولانی‌تر کنید، می‌توانید همان جا کارهای اداری مرتبط با آن را انجام بدهید (در واقع نیازی به ترک کانادا و بازگشت مجدد نخواهد بود). محصلین تمام‌وقتی که در مؤسسه‌های آموزشی و دانشگاه‌های معتبرتر کانادا ثبت‌نام می‌کنند، پس از دریافت ویزا امکان کار کردن به‌صورت پاره‌وقت در محیط دانشگاه را هم خواهند داشت. حتی بعضی از محصلین امکان آن را پیدا می‌کنند که خارج از محیط دانشگاه کار کنند یا آنکه به عنوان کارآموز رشتهٔ تحصیلی‌شان مشغول به کار شوند. به‌علاوهٔ این‌ها پس از به پایان رسیدن دوران تحصیل، امکان دائم کردن اقامت و زندگی به عنوان شهروند کانادا هم وجود خواهد داشت.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی کانادا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

۱. دریافت پذیرش تحصیلی:‌ اولین پیش‌نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا، نامهٔ پذیرش استانداردی است که باید از یکی از مراکز آموزشی یا دانشگاه‌های کانادا دریافت کنید. محصلینی که شهر کبک را برای تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنند، باید در کنار این نامه، مدرک پذیرشی هم از فرمانداری این شهر دریافت کنند. تا زمانی که این نامهٔ پذیرش را دریافت نکرده باشید، امکان پیگیری سایر کارهای مرتبط با دریافت ویزای تحصیلی را نخواهید داشت. کارهای مربوط به دریافت نامهٔ پذیرش را می‌توانید به‌صورت اینترنتی انجام بدهید: فرمی برای این منظور وجود دارد که می‌توانید پرینت بگیرید و پر کنید؛ روش دیگر این است که از دانشگاه مورد انتخاب‌تان برای فرم مربوط به نامهٔ پذیرش درخواست کنید (که اطلاعات دقیق‌تری هم دربارهٔ روند دریافت پذیرش در اختیارتان قرار خواهند داد).

۲. دریافت پکیج درخوست ویزا: پس از آنکه نامهٔ پذیرش را گرفتید باید پکیج درخواست ویزای تحصیلی کانادا را دریافت کنید. برای دریافت این پکیج چند روش پیش رو دارید: می‌توانید به سایت مهاجرت و شهروندی کانادا (CIC) مراجعه کنید و از آنجا دریافت کنید؛ می‌توانید به یکی از مراکز ارائه‌دهنده خدمات ویزا مانند ایران کانادا مراجعه کنید.

۳. دریافت کد شخصی: اگر از سوی اداره مهاجرت کانادا واجد شرایط تشخیص داده شوید، کد شخصی‌ای برای‌تان ارسال خواهند کرد که تا شصت روز اعتبار خواهد داشت و برای ثبت اینترنتی درخواست ویزای تحصیلی کانادا به آن نیاز پیدا خواهید کرد. حتما از صفحه‌ای که حاوی این کد است پرینت بگیرید. این صفحه علاوه بر کد شخصی حاوی راهنمای درخواست، میزان تخمینی هزینهٔ شهریه، فهرستی از مدارکی که برای ثبت درخواست به آن‌ها نیاز خواهید داشت و دستورالعمل‌هایی برای مراحل بعدی کار نیز هست.

۴. بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه: زمانی که برای ثبت درخواست آماده شدید، حساب کاربری‌ای در سایت CIC درست کنید. برای این کار به کد شخصی‌تان نیاز خواهید داشت. با استفاده از این حساب کاربری می‌توانید مدارک‌تان را در سایت بارگذاری کنید و در اختیار مسئولان مربوطه قرار بدهید. زمانی که مدارک و فرم درخواست ویزای تحصیلی کانادا را آماده کردید و هزینه‌های مربوطه را هم پرداخت کردید، می‌توانید درخواست نهایی خود را برای سایت CIC ارسال کنید.

پیش‌نیازهای دیگر دریافت ویزای تحصیلی کانادا

در ادامه می‌توانید پیش‌نیازهای دیگری را ببینید که بسته به شرایط‌تان ممکن است برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا به یک تا چند عدد از آن‌ها نیاز پیدا کنید::

  • کسانی که از اروپا، خاورمیانه یا آفریقا برای ویزای تحصیلی کانادا درخواست ثبت می‌کنند، احتمال دارد ملزم به فرستادن اطلاعات بیومتریک‌شان شوند (منظور از اطلاعات بیومتریک یا زیست‌سنجشی، اثر انگشت، عکس و دیگر اطلاعات این‌چنینی است که برای تشخصی هویت افراد مورد استفاده قرار می‌گیرند)؛
  • بعضی از متقاضی‌ها پیش از نهایی کردن درخواست ویزا ممکن است ملزم به شرکت در تست پزشکی شوند. به‌علاوه سابقهٔ جرم‌وجنایت دریافت ویزای تحصیلی این کشور را غیرممکن می‌کند، چراکه احتمال درخواست گواهی عدم سوء پیشینه هم وجود دارد؛
  • به غیر از کسانی که از ایالات متحدهٔ آمریکا و سن پیر فرانسه درخواست خود برای ویزای تحصیلی را ثبت می‌کنند، متقاضی‌های دیگر کشورها ملزم به ارائهٔ گذرنامه‌ای هستند که پس از پایان دوران تحصیل در کانادا، بتوانند با استفاده از آن به کشور زادگاه‌شان برگردند. این متقاضی‌ها به دو عکس در سایز گذرنامه‌شان هم نیاز دارند که باید با اسم و تاریخ تولدشان پشت‌نویسی شده باشند؛
  • در کنار تمامی مدارک و پیش‌نیازهای یاد شده، برای دریافت ویزای تحصیلی ملزم به ارائهٔ مدرکی خواهید بود که نشان بدهد توانایی پرداخت هزینه‌های سالانهٔ مربوط به تحصیل و اقامت در کانادا را دارید. در حال حاضر این هزینه‌ها سالانه به چیزی حدود ۱۰۰۰۰ دلار کانادا می‌رسد (در شهر کبک به ۱۱۰۰۰ دلار کانادا). به این هزینه باید شهریهٔ دانشگاه محل تحصیل را هم اضافه کرد. به‌علاوه باید هزینهٔ لازم برای برگشتن به کشور زادگاه از قبل آماده شده باشد. اگر از بورسیهٔ تحصیلی استفاده می‌کنید یا در یکی از برنامه‌های آموزشی برگزار شده در کانادا شرکت می‌کنید، می‌توانید از مدارک آن‌ها برای اثبات توانایی مالی‌تان استفاده کنید.

فرایند پس از ثبت درخواست ویزای تحصیلی

شرایط ویزای تحصیلی کانادا

اگر درخواست شما مبنی بر دریافت ویزای تحصیلی کانادا تأیید شود، در ادامه مدارکی برای شما ارسال خواهد شد که به این شرح‌اند: مدرک مشخص‌کنندهٔ شهری که از طریق آن وارد کانادا می‌شوید (به اختصار POE)، نامهٔ معرفی، مجوز الکترونیکی (به اختصار eTA) و/یا ویزای اقامت موقت (این دو مورد آخر شامل حال تمامی محصلین نمی‌شود و مختص بعضی از کشورها است). اگر به مجوز الکترونیکی نیاز پیدا کنید، این مجوز به گذرنامهٔ شما الصاق خواهد شد، بنابراین برای سفر به کانادا باید حتما از گذرنامه‌ای استفاده کنید که با آن درخواست اولیهٔ خود را ثبت کرده‌اید. این مجوز تا پنج سال اعتبار خواهد داشت (البته اگر اعتبار گذرنامه زودتر از پنج سال به پایان برسد، مجوز الکترونیکی هم دیگر اعتبار نخواهد داشت).

مدارک یاد شده را به همراه گذرنامه، گواهی تمکن مالی و نامهٔ پذیرش (و هر مدرک دیگری که در شمار پیش‌نیازها عنوان شد و برای ثبت درخواست ویزای تحصیلی کانادا مورد استفاده قرار دادید) به آژانس خدمات مرزی کانادا (به اختصار CBSA) ببرید. آن‌ها کارهای نهایی را انجام خواهند داد و امکان ورود شما به کانادا را فراهم می‌کنند.

امکان کار کردن در کنار تحصیل در کانادا

اگر واجد شرایط باشید می‌توانید در طول ترم‌های تحصیلی تا بیست ساعت در هفته کار کنید (در محیط دانشگاه یا خارج از آن) و در دوران تعطیلات (تعطیلات زمستان یا تابستان) امکان کار کردن به‌صورت تمام‌وقت را خواهید داشت. برای اینکه اجازه کار کردن داشته باشید باید:

  • ویزای معتبر تحصیلی داشته باشد؛
  • دانشجوی تمام‌وقت باشید؛
  • در یکی از مراکز آموزشی تعیین شده برای مدرک فوق دیپلم به بالا مشغول به تحصیل باشید؛
  • باید در یکی از دوره‌های آموزشی در سطح دانشگاهی، فنی‌وحرفه‌ای یا آموزش تخصصی شرکت کرده باشید که با پایان دوران تحصیل‌تان در هر یک از آن‌ها دیپلم، یا مدرک دیگری دریافت کنید که حداقل شش ماه برای به دست آوردن آن دوره دیده باشید.

همچنین اگر قصد کار کردن در کانادا را داشته باشید یا بخواهید از مزایا و خدمات برنامه‌های دولتی این کشور بهره‌مند شوید، به شمارهٔ بیمهٔ اجتماعی (به اختصار SIN) هم نیاز پیدا خواهید کرد.

فراموش نکنید که ویزای تحصیلی کانادا ۹۰ روز پس از پایان دوران تحصیل‌تان در این کشور اعتبارش را از دست می‌دهد، بنابراین اگر قصد دارید در کانادا بمانید و کار کنید، باید از قبل به فکر دریافت ویزای کار کانادا باشید. این ویزا اعتباری سه ساله دارد و در این دوران شاید بتوانید به طریقی دیگر ویزای کانادا برای زندگی و کار برای مدت طولانی‌تری دریافت کنید.

ویزای تحصیلی کانادا در یک قدمی شما

برای دریافت ویزای تحصیلی می‌توانید از مشاوره کارشناسان مجرب ایران کانادا بهره‌مند شوید. متخصصان این مجموعه با بیش از ۱۰ سال تجربه در این زمینه، می‌توانند از بروز اشتباهات ناخواسته‌ای که سبب رد شدن بسیاری از ویزاهای کانادا ‌می‌شوند، جلوگیری کنند. به این ترتیب با خیال راحت می‌توانید کلیه خدمات از تهیه و تنظیم مدارک مطابق آخرین استانداردهای اداره مهاجرت کانادا گرفته تا ترجمه رسمی مدارک، اخذ ویزا و پیکاپ ویزا را به این مجموعه بسپارید.

اگر می‌خواهید در مورد شرایط و هزینه‌های ویزای تحصیلی کانادا بیشتر مطالعه کنید، به لینک زیر مراجعه کنید:

ویزای تحصیلی کانادا

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۷ بهمن ۱۳۹۷

    خیلی سرده ولش خخخخ

مطالب پیشنهادی