ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رپورتاژ آگهی

بی ام و سری 5 بخریم یا بنز کلاس E؟

اگر توان خرید خودروهای لوکس میلیاردی را داشته باشید انتخاب بین بی ام و سری 5 و بنز کلاس E یک دغدغه بسیار شیرین است. بی ام و سری 5 و بنز کلاس E هر ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۵:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

اگر توان خرید خودروهای لوکس میلیاردی را داشته باشید انتخاب بین بی ام و سری 5 و بنز کلاس E یک دغدغه بسیار شیرین است. بی ام و سری 5 و بنز کلاس E هر دو جزو دسته خودروهای لوکس سایز متوسط محسوب می‎شوند. میزان فروش بی ام و سری 5 بعد از سری 3 و فروش بنز کلاس E بعد از کلاس C در رتبه دوم هر دو کمپانی بزرگ آلمانی قرار می‎گیرد. هر دو خودرو جزو لوکس‎ترین خودرو‎های وارد شده به بازار هستند و به امکانات فنی و رفاهی سطح بالایی مجهز شده اند. این موضوع سبب شده است که رقابت بسیار نزدیکی بین این دو خودرو وجود داشته باشد و انتخاب و خرید بی ام و سری 5 یا بنز کلاس E را به یک کار نسبتا سخت تبدیل کند. به‎همین‎دلیل در ادامه به بررسی و مقایسه این آلمانی‎های دوست‎داشتنی خواهیم پرداخت تا با ویژگی‎های هر یک بیشتر آشنا شویم.

مقایسه طراحی بی ام و سری 5 و بنز کلاس E

همان‌طور که گفته شد هردو این خودروها جزو لوکس‌ترین و امن‌ترین خودروهای بازار هستند که و در مورد کیفیت ساخت آن‌ها هیچ شک و شبهه‌ای وجود ندارد. مرسدس بنز کلاس E با ظاهر جذاب خود در سال 2017 طراحی جدیدی پیدا کرده است و دارای نمای جذاب و تحسین‌برانگیزی است که آن را خاص کرده است. در مقابل سری 5 نیز در سال 2017 کاملاً از نو طراحی‌شده است و در نمای جلو ظاهر جنگنده‌تری پیدا کرده است. اضافه شدن خطوط با عمق بیشتر و طراحی متفاوت سپرها و مه شکن‌ها زیبایی این خودرو را دو چندان کرده است. به‌این‌ترتیب هر دو خودرو با آخرین به‌روزرسانی در طراحی خودروهای مدرن به بازار عرضه شده‌اند و تنها سلیقه مشتریان است که در این بخش می‌تواند به برتری یکی بر دیگری رأی دهد.

مقایسه فضای درون کابین بی ام و سری 5 و بنز کلاس E

بی ام و سری 5 به دلیل استفاده از متریال درجه‌یک و سطح بالایی از امکانات رفاهی در داخل کابین، یکی از لوکس‌ترین سدان های بازار است. در مقابل کیفیت بالای مرسدس بنز کلاس E  نیز زبان زد است و به‌نوعی این دو خودرو استانداردهای طراحی و کیفیت در این سطح محسوب می‌شوند. با خرید بی ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E  ازلحاظ امکانات و راحتی کمبودی درون خودرو احساس نخواهید کرد. بااین‌حال طراحی داشبورد و راحتی صندلی‌های مرسدس بنز بافاصله کمی برتری را به کلاس E  می‌دهد. هرچند تریم چوب بی ام و سری 5 را نباید فراموش کرد.

مقایسه امکانات درون کابین بی ام و سری 5 و بنز کلاس E

در بخش امکانات درون کابین بی ام و سری 5 دارای نمایشگر اطلاعات لمسی 10.2 اینچی اچ‌دی، شارژ وایرلس، وای فای، Apple CarPlay، نمایشگر دوگانه برای صندلی عقب و امکان کنترل صدا با حرکات دست است که در کنار سایر ویژگی‌های معمول این خودروهای لوکس، خرید بی ام و را به یک انتخاب خوب تبدیل کرده است. در مقابل مرسدس بنز نیز دارای یک صفحه نمایشگر بزرگ دو تکه است که از دو بخش 12.3 اینچی برای پنل وسط و پشت آمپر تشکیل‌شده است که دارای تمام امکانات گفته‌شده برای بی ام و نیز هست.

مقایسه عملکرد فنی بی ام و سری 5 و مرسدس بنز کلاس E

سری 5 دارای مدل‌های مختلفی است که انواع موتورهای آن‌ها در مدل‌های پایه از 4 سلیندر توربو شارژ باقدرت 248 اسب بخاری شروع و نهایتاً به موتور V8  465اسب‎بخاری در مدل M550iختم می‌شود. اما تریم جدید M5  را نیز باید به این خانواده اضافه کنیم که با موتور توربو دوگانه V8 و قدرت 600 اسب بخاری شتاب زیر 3.2 ثانیه‌ای را ثبت کرده است. همه مدل‌ها نیز به یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک با شیفتر پشت فرمان ارائه‌شده‌اند.

در مقابل نیز مرسدس بنز کلاس E در نسخه‌های مختلف پایه به موتورهای 4 سیلندر 241 اسب بخاری تا موتور V6   400 اسب بخاری در مدل AMG E43 مجهز شده‌اند. البته مدل جدید S AMG E63 با موتور 4 لیتری V8 و توان تولید 603 اسب بخار را نیز نباید فراموش کنیم که با شتاب 3.3 ثانیه‌ای جزو سریع‌ترین خودروهای مرسدس بنز محسوب می‌شود. عملکرد هر دو خودروسازی در این بخش عالی است اما به‌طورکلی بی ام و را به دلیل سریع‌تر بودن و عملکرد لذت‌بخش در زمان رانندگی باید به‌عنوان پیروز این بخش معرفی کنیم.

قیمت و بازار خرید و فروش بی ام و سری 5  و مرسدس بنز کلاس E در ایران

به‌طورکلی بازار خریدوفروش بی ام و به دلیل قیمت مناسب‌تر، پشتیبانی بهتر و واردات گسترده‌تر در سال‌های اخیر بهتر از مرسدس بنز بوده است. به‌خصوص بعد از سال 2013 و افزایش غیرمنطقی مرسدس بنزهای کلاس E، بی ام و سری 5 توانسته‌اند فروش بسیار بهتری را در ایران تجربه کنند. بااین‌حال در طی یک سال اخیر این فاصله قیمتی کمتر شده است و حالا هر دو خودروسازی شرایط نزدیک‌تری در ایران دارند.

با نگاهی به آگهی‌های فروش بی ام و در سایت دیوار متوجه می‌شویم که قیمت بی ام و سری 5 در ایران از 1 میلیارد تومان برای 528i مدل 2016  شروع و به 2 میلیارد و 200 میلیون تومان برای 530i مدل 2018 می‌رسد. در مقابل مرسدس بنز کلاس E  شرایط سخت‌تری برای مدل‌های قدرتمندتر و جدیدتر دارد و مدل‌های مختلف آن از 1 تا 2 میلیارد تومان قیمت‌گذاری می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • Babak Dehghani
    Babak Dehghani | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    هیچ کدوم پراید نمیشه

  • HasanHoseinPoor
    HasanHoseinPoor | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    پولش‌ و بدین جفتش میخوایم

  • DARYUSH1379
    DARYUSH1379 | ۱۳ اسفند ۱۳۹۷

    مردم نون ندارن بخورن و از گشنگی رو به مردار خواری اوردن اونوقت ی عده با شکم سیر بین BMWو بنز موندن واقعا جای تاسف داره ????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی