ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا CHR
رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تویوتا CHR کارکرده از سایت دیوار

نام تویوتا با شاسی‎بلندهای با کیفیت آن گره خورده است. از تویوتا لندکروز با آن عظمت و هیبت تا تویوتا RAV4 همواره شاسی بلندهای تویوتا در بازار ایران تاخت و تاز کرده‌اند. در جدیدترین اقدام ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۱:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

نام تویوتا با شاسی‎بلندهای با کیفیت آن گره خورده است. از تویوتا لندکروز با آن عظمت و هیبت تا تویوتا RAV4 همواره شاسی بلندهای تویوتا در بازار ایران تاخت و تاز کرده‌اند. در جدیدترین اقدام تویوتا برای این که بخشی دیگر از بازار خودروهای شاسی‎بلند را هدف بگیرد اقدام به تولید و فروش تویوتا CHR کرده است؛ یک خودرو کامپکت یا به اصطلاح جمع و جور که برای رقابت با خودروهای این دسته از سال 2017 وارد بازارهای جهانی و ایران شده است. حالا بعد از گذشت حدود دو سال از عرضه آن در ایران گزینه‌های خرید تویوتا CHR دست دوم نیز در اختیار مشتریان ایرانی این خودرو قرار گرفته است. به همین بهانه در ادامه به بررسی ارزش خرید تویوتا CHR کارکرده از سایت دیوار خواهیم پرداخت.

بررسی گزینه‌های موجود در ایران

تویوتا CHR به دلیل داشتن موتور 1.2 لیتری کوچک مشکلی برای عبور از گمرک ایران نداشت و از طرفی به علت کمبود شاسی بلندهای جدید تویوتا در ایران بازار تشنه ایران منتظر ورود چنین خودرویی بود. به این ترتیب بلافاصله توسط ایرتویا نماینده رسمی تویوتا در ایران یا به صورت شخصی توسط سایر افراد وارد ایران شد.

نسخه‌های وارد شده به ایران در دو تیپ دیفرانسیل جلو و تمام چرخ متحرک هستند که از هر دو نوع تعداد زیادی به بازار عرضه شده است. آگهی‌های فروش تویوتا CHR نشان دهنده این است که علاوه بر مردم تعداد زیادی از نمایشگاه داران نیز اقدام به خرید تعداد بالای این خودرو کرده‌اند و حالا با افزایش قیمت‌ها در حال فروش آن‌ها هستند.

تویوتا CHR

مشخصات فنی تویوتا CHR های دست دوم

همانطور که گفته شد دو تیپ از CHR وارد ایران شده است. هردو این تیپ‌ها دارای موتور 4 سیلندر توربوشارژ 1.2 لیتری هستند که توانایی تولید 116 اسب بخار قدرت و 185 نیوتون بر متر گشتاور را دارد. گیربکس در نظر گرفته شده برای تویوتا CHR از نوع CVT است که عملکرد مناسبی ارائه می‌دهد. اما تفاوت اصلی نوع محور متحرک خودرو است. در مدل دیفرانسیل جلو نیروی موتور از طریق گیربکس به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود اما در نوع 4 چرخ فعال نیرو به صورت جداگانه به هریک از چرخ‌های تویوتا CHR منتقل می‌شد.

برخلاف تصور نوع 4 چرخ فعال هم از لحاظ نهایت سرعت و هم از لحاظ شتاب اولیه از نوع دیفرانسیل جلو کندتر است و فقط در زمان عبور از مسیرهای شیب دار یا لغزنده می‌تواند به پایداری خودرو کمک کند. با این حال قیمت مدل 4 چرخ فعال از نوع دیفرانسیل جلو بیشتر است.

قیمت تویوتا CHR دست دوم در سایت دیوار

اگر قصد خرید تویوتا CHR دست دوم را داشته باشید تنها مدل 2017 آن در دسترس خواهد بود. قیمت تویوتا CHR از 420 میلیون تومان شروع و به حدود 600 میلیون تومان در نسخه دست دوم می‌رسد. در حالی که قیمت تویوتا CHR صفر حدود 700 میلیون تومان است. در بازار خرید و فروش تویوتا CHR تفاوت قیمتی بین نسخه دیفرانسیل جلو و 4 چرخ فعال وجود ندارد تقریباً هر دو خودرو به یک اندازه دارای بازار فروش خوبی هستند.

تویوتا CHR

ارزش خرید تویوتا CHR در مقایسه با رقبای هم قیمت

مهم‌ترین رقبای CHR در بین شاسی بلندهای دست دوم شامل هیوندای توسان، کیا اسپورتیج و حتی رنو کولیوس است که در بازارهای جهانی نیز رو در روی این تازه وارد ژاپنی قرار گرفته‌اند. در مقایسه عملکرد فنی تویوتا CHR دارای موتور ضعیف‌تری نسبت به توسان، اسپورتیج و کولیوس است اما این موضوع فقط روی کاغذ است که تویوتا را در سطح پایین‌تری از رقبا قرار می‌دهد. در عملکرد واقعی تویوتا به علت هماهنگی بهتر گیربکس و موتور همچنین سال‌ها سابقه تویوتا در ساخت شاسی بلندهای با کیفیت چیزی کمتر از رقبا ندارد. در این بین کولیوس حتی با موتور 2.5 لیتری به دلیل عدم هماهنگی گیربکس نمی‌تواند رقیب جدی محسوب شود.

اما در لیست امکانات باید بدون تعصب گفت تویوتا با قیمتی که دارد نمی‌تواند در مقابل رقبای کره‌ای و اروپایی خود چندان موفق عمل کند. هر سه رقیب تویوتا CHR دارای امکانات بیشتری نسبت به این سامورایی کوچک هستند. در نهایت در بخش طراحی دوباره برتری به تویوتا می‌رسد. ظاهری جذاب تهاجمی و اسپرت خودرو نسبت به رقبا یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. البته درون خودروها فضای رقبا در صندلی‌های عقب از تویوتا کمی بیشتر است که نشان‎دهنده خانوادگی بودن آن‌ها است. قیمت هر 4 خودرو اشاره شده در یک رنج قرار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۷ اسفند ۱۳۹۷

    ?

مطالب پیشنهادی