ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تویوتا لندکروز 2F
رپورتاژ آگهی

لندکروزر 2F؛ بازگشت به آفرود در دهه 80

آفرود سواری و سفرهای آفرودی از زمانی به وجود آمد که کمپانی مشهور آمریکایی جیپ پس از جنگ جهانی تصمیم به تولید انبوه خودروهای خود گرفت. در آن زمان به دلیل آسیب دیدن جاده‌ها و ...

واحد تبلیغات
نوشته شده توسط واحد تبلیغات | ۲۳ اسفند ۱۳۹۷ | ۱۸:۰۰

سلب مسئولیت: دیجیاتو صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

آفرود سواری و سفرهای آفرودی از زمانی به وجود آمد که کمپانی مشهور آمریکایی جیپ پس از جنگ جهانی تصمیم به تولید انبوه خودروهای خود گرفت. در آن زمان به دلیل آسیب دیدن جاده‌ها و وجود مسیرهای خاکی فراوان خودروهای جیپ طرفداران بسیاری داشتند. پس از گذشت مدتی با ترمیم جاده‌ها این خودروها نیز به کناره‌های جاده منتقل شدند و کم‌کم در دهه 70 ورزش آفرود در میان جوانان سراسر جهان مشهور شد.

از این‌رو کمپانی‌های قدرتمند دیگر مانند تویوتا به فکر تولید خودروهایی با توانایی‌های آفرودی افتادند. به همین سبب تویوتا نمونه اولیه آفرود خود را بانام BJ در سال 1951 وارد بازار کرد. اما کمی بعد با معرفی موتورهای جدید و مشهور خود به نام F، در سال 1960 یکی از قدرتمندترین خودروهای آفرودی خود یعنی تویوتا لندکروز 2F را وارد بازار کرد. ازآن‌پس بسیاری از آفرود سواران با دیدن توانایی‌های این خودرو قدرتمند خرید تویوتا لندکروز 2F را نیز به انتخاب‌های آفرودی خود اضافه کردند. در ادامه با ما همراه باشید تا این نوستالژی دهه 80 میلادی را بیشتر بشناسیم.

تویوتا لندکروز 2F

تولد تویوتا لندکروز 2F در بدن J40

پس از همه‌گیر شدن آفرود و تبدیل‌شدن آن به یک ورزش هیجانی، انتظار افراد حرفه‌ای در این زمینه از خودروهای آفرود و توانایی‌های آن بالا رفت. در پی همین اتفاقات تویوتا نیز درصدد افزایش توانایی مدل آفرود خود یعنی تویوتا لندکروز برآمد. پس از گذراندن 3 نسل از تولید آفرود های کالسکه‌ای در دهه 60 تویوتا موتورهای خود را ارتقاء داد و تویوتا لندکروز 2f را در قالب بدنه j40 به بازار عرضه کرد.

موتورهای F تویوتا بسیار قدرتمند بودند اما هنگامی‌که با سیستم تعلیق تویوتا لندکروز دهه 60 ترکیب شدند توانایی و عملکرد فوق‌العاده‌ای را برای تویوتا لندکروز 2F به وجود آوردند و مانند بمبی در جهان صدا کردند. درواقع تویوتا نیمی از شهرت خود را مدیون موتورهای F است که در نسل‌های مختلف مدل‌های آفرود آن به‌کاررفته و با تغییر هر نسل نیز قدرت و عملکرد بیشتر و بهتری به تویوتا لندکروز می‌داد. به همین دلیل نیز خریدوفروش تویوتا لندکروز 2F هرسال بهتر از سابق می‌شد.

شکل ظاهری تویوتا لندکروز 2F

تویوتا لندکروز 2F به جیپ تویوتا معروف بود. همین نام نیز آشکار می‌کند که بدنه و شاسی تویوتا لندکروز 2F اشتراکات زیادی با جیپ دارد. این خودرو همانند جیپ با اتاق‌های کالسکه‌ای، فایبرگلاس و فلزی ارائه می‌شد که پرطرفدارترین اتاق آن نوع فایبرگلاس آن بود. در آن زمان طراحی جیپ به‌قدری طرفدار داشت که حتی تویوتا لندکروز 2F با این طراحی نیز توجهان بسیاری را به خود جلب کرد و توانست با این طراحی به فروش خوبی در سراسر جهان برسد. بعدها در انتهای دهه 60 تویوتا اتاق این خودرو را به استیشن واگن J50 تغییر داد تا آفرود سواران با ایمنی بیشتری به سفرهای آفرودی خود بپردازند.

تویوتا لندکروز 2F

قدرت عملکرد تویوتا لندکروز 2F

در سال‌های 1960 تا 1984 تویوتا لندکروز 2F از موتور 4.2 لیتری بهره می‌برد که قدرتمندترین موتور تویوتا در این بازه زمانی بود. تمام مدل‌های تویوتا لندکروز 2F نیز به‌صورت دیفرانسیل جلو ارائه می‌شدند. در سال 1974 این خودرو با یک گیربکس 4 سرعته دستی جدید و نیز ترمزهای جلو دیسکی همراه شد. این 3 عنصر در کنار هم انقلابی را برای مدل‌های آفرود تویوتا فراهم کردند. در دهه 70 تا 80 تویوتا با تکنولوژی‌های جدید خود به حدی قدرت و پتانسیل آفرودی این خودرو را ارتقاء داد که خریدوفروش تویوتا لندکروز 2F در جهان رکورد جدیدی را برای تویوتا ثبت کرد.

این خودرو هنوز هم در بین آفرود سواران از ارزش بسیار بالایی برخوردار است و به سبب توانایی‌ها و ماندگاری بسیار بالایی که دارد هنوز هم برای عبور از مسیرهای صعب‌العبور مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ایران مدل‌های موجود از این خودرو مربوط به سال‌های 1975 تا 1985 می‌شود. اگر شما هم یکی از علاقه‌مندان به هیجان مسیرهای آفرودی هستید خرید تویوتا لندکروز 2F به‌عنوان یک خودروی آفرودی باقیمت نسبتاً میانه انتخاب بسیار خوبی برای شماست. قیمت تویوتا لند کروز 2F مدل‌های مربوط به دهه 70 بین 50 تا 70 میلیون تومان قیمت دارند. برای خرید تویوتا لندکروز 2F دهه 80 حدود 80 تا 90 میلیون تومان باید هزینه کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی